Diskuze: Jazyk ve hrách

Volná diskuze Jazyk ve hrách

Avatar
Vojtěch Pospíchal:

Ahoj,
dneska jsem se pustil do vývoje příběhu pro hru a narazil jsem na problém.
Jde o to, že celou hru mám v AJ, ale příběh píšu v ČJ. Takže v jakém jazyce se vám hrají hry lépe?

 
Odpovědět 31.7.2013 16:51
Avatar
Theodor Johnson
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
Theodor Johnson:

Je to celkem jedno, ale důležitý je aby tam byl jeden jazyk, popř nastavení. Menu v aj a zbytek čj vypadá blbě :p

Nahoru Odpovědět 31.7.2013 16:54
Přecházím na "Cross-Platform Development"
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
Kit:

Dělává se to tak, že engine hry se píše v AJ, ale všechny texty, nabídky, příběh, atd. se píší česky v oddělených souborech, např. XML nebo embedded databázích. Má to výhodu v tom, že pro změnu jazyka nebo hry vyměníš jen tyto soubory a zbytek aplikace o tom nemusí vůbec vědět. Taková hra se dá navíc modifikovat za plného provozu, což je třeba u MMORPG docela důležité.

Nahoru Odpovědět 31.7.2013 17:06
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Odpovídá na Kit
Vojtěch Pospíchal:

Mě spíž zajímalo jaký jazyk preferujete ve hrách vy? Jasně že nebude hra ve dvou jazycích :D.

 
Nahoru Odpovědět 31.7.2013 17:37
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
Kit:

Klidně může být i v osmi jazycích, to by snad neměl být problém.

Preferuji, pokud na mne hra mluví česky.

Nahoru Odpovědět 31.7.2013 17:54
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
martinsakra
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
martinsakra:

No většinou mám radši angličtinu, ale má to své meze jejíž hranicí je většinou znalosti jazyka. Pokud hraju hru kde jsou hádanky, vtipy, slovní hříčky nebo extrémně dlouhé texty tak radši češtinu. Jinak angličtinu :D

Nahoru Odpovědět 31.7.2013 18:00
Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote.
Avatar
Odpovídá na martinsakra
Vojtěch Pospíchal:

Má to jít až na pomezí adventury a RPG. Takže většina preferuje češtinu?

 
Nahoru Odpovědět  +2 31.7.2013 18:45
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
David Čápka:

Česká hra by měla být česky :) Svou adventuru jsem udělal dvoujazyčně, překlad se řešil tak, že jsem hru udělal anglicky a udělal jsem ini soubor, kde byla vždy anglická věta a vedle česká. Kupodivu nebyly ani problémy s kolizemi.

Nahoru Odpovědět  +1 31.7.2013 18:49
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Vojtěch Pospíchal:

Mě trošku děsí, že kdybych udělal hru vícejazyčně, nekolidoval by mi text s rámečky.

 
Nahoru Odpovědět 31.7.2013 18:53
Avatar
Homo
Člen
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
Homo:

Ja preferuji anglictinu, ale je to na tobe. Zalezi jestli zvladas dobre anglickou gramatiku. Kdyz to bude v anglictine muzes hru rozsirit vsude. V dnesni dobe anglicky umi vetsi cast populace.

Nahoru Odpovědět 31.7.2013 18:53
1010011 1000101 1011000
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
David Čápka:

Rámečky si snad uděláš velké podle textu.

Nahoru Odpovědět 31.7.2013 18:58
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Vojtěch Pospíchal:

To jsem ze začátku měl. Bohužel pak jsem zjistil, že pokud je text delší než má být, celé se mi to rozpadne. Tak jsem to nahradil fixními rámy a dokonce to i lépe vypadá.

 
Nahoru Odpovědět 31.7.2013 19:16
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
Kit:

Při vývoji musíš počítat s tím, že délka řetězců se může měnit a to i v průběhu hry. Určitě bys neměl mít řetězce, NPC a dokonce ani plán hry uvnitř programu.

Nahoru Odpovědět 31.7.2013 19:35
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Odpovídá na Kit
Vojtěch Pospíchal:

Díky za radu :D. Naštěstí ještě nic z toho co jsi vyjmenoval prakticky není hotové takže se tvou radou při vývoji budu řídit.

 
Nahoru Odpovědět 31.7.2013 20:13
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 14 zpráv z 14.