Diskuze: mate zkusenosti s Visionaire

Volná diskuze mate zkusenosti s Visionaire

Avatar
Floutek
Neregistrovaný
Avatar
Floutek:

Ahoj, poslednich par tydnu si pohravam s myslenkou ze bych vytvoril adventuru, na internetu sem nasel nekolik enginu ve kterych by sla hra udelat bez vetsi znalosti programovani, proto se chci zeptat jestli nekdo mate zkusenosti s timto http://www.visionaire-studio.net/…-engine.html pripadne jestli se vyplati se v tom naucit delat.

Pribeh a puzzly do hry mam zhruba vymyslene, jde jen o klasickou point and click adventuru.

Diky za opovedi

 
Odpovědět 5.5.2013 23:33
Avatar
David
Redaktor
Avatar
David:

na Adventury jsou tady dokonce i tutorialy http://www.itnetwork.cz/…ramovani/wme.

Nahoru Odpovědět 5.5.2013 23:35
Nic néni nemožné!
Avatar
floutek
Neregistrovaný
Avatar
floutek:

Na to uz sem koukal, ale de mi hlavne o vyber nejvhodnejsiho (pokud mozno co nejvic "kliknu a ono to za me naprogramuje") prostredi pro tvorbu hry. ne o presny postupy jak co udelat atd.

 
Nahoru Odpovědět 5.5.2013 23:54
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na floutek
TomBen:

Čím více toho nějaký software za tebe udělá,
tím méně bude ta adventura tvoje. Jinak jsem na to viděl webové rozhraní,
kde se dala adventura naklikat. Jenže sis do toho nemohl dát
vůbec nic svého. Příběhy a hlavolamy vymyslí kdekdo po pěti minutách
s tužkou a papírem. Oživit je v interaktivní a grafické podobě je jiná věc.
Udělat něco zajímavého stojí práci i když ne zas tolik, kolik by se zdálo.

Když budeš mít trochu výdrž měl by se tu v dohledné době zrovna objevit
engine na adventury psaný v Game Makeru a protože bude čerstvý můžeš se
podílet na diskuzi, co by měl případně ještě obsahovat. :-)

Editováno 6.5.2013 0:44
Nahoru Odpovědět 6.5.2013 0:43
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Floutek
Neregistrovaný
Avatar
Floutek:

Diky za odpoved. Nicmene jeste k tomu Visionaire studio, koukal sem na par tutorialu a na hry v tom vytvorene a prislo mi to docela dobry. Jestli se tu najde nekdo kdo v tom neco delal moh by se podelit o zkusenosti.

a pripadne pro a proti tohohle programu.

 
Nahoru Odpovědět 6.5.2013 1:06
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Floutek
TomBen:

Koukal jsem trochu na to a taky ti to nedá jednoduše ani ťuk. Přišlo mi to
složitější, než se naučit pár příkazů nějakého programovacího jazyka, ale
rozmlouvat ti to nebudu. Zdálo se, že to umí dost, takže když budeš makat,
ledacos v tom můžeš udělat.
Je tam free verze k vyzkoušení, tak si ji můžeš otestovat sám. Tady stěží
někdo bude v něčem takovém dělat. Je to víc práce než užitku. Tady jsou skoro
všichni programátoři, kteří by si dokázali napsat svoji hru v jazyce, který znají
a nemusí proto studovat ovládání něčeho, co napsal někdo jiný.

Editováno 6.5.2013 8:31
Nahoru Odpovědět 6.5.2013 8:31
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na floutek
David Čápka:

Pokud chceš dělat hru stylem "kliknu a ono to za mě naprogramuje", tak ji radši snad ani nedělej, protože s takovým přístupem nemůže vzniknout nic na úrovni. To studio co jsi posílal samozřejmě používá také skriptovací jazyk (LUA), bez jazyka to děláš taháním akcí, ale to je stále programování, nic se nedělá tím, že klikneš a ono se to naprogramuje.

Ohledně toho Visionaire nevím, doporučoval bych spíše WME, v tom alespoň někdo dělá a má to českou dokumentaci, tutoriály a port pro mobilní zařízení. Můžeš si počkat i na ten náš engine v GameMakeru, ten bude ale na hodně jednoduché adventury, možná to je to co potřebuješ, možná ne.

Nahoru Odpovědět 6.5.2013 9:17
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Kit:

Pokud má někdo vymyšlený příběh, tak vůbec nemusí být na škodu, když použije nějaký hotový engine nebo framework.

Nahoru Odpovědět 6.5.2013 9:51
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Kit
David Čápka:

To neodporuje tomu, co jsem napsal. Pro používání enginu i frameworku ale musíš umět programovat. I když ti dá nástroj abstrakci ikonek na místo příkazů (jejíž výhodu jsem nikdy nepochopil), stále je to programování. A nástroje kde programovat nemusíš neexistují.

Nahoru Odpovědět 6.5.2013 9:54
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Floutek
Neregistrovaný
Avatar
Floutek:

Tak ja si asi pockam na ten vas engine, hlavne mi de o to prevest pribeh do interaktivni formy, uplne by mi stacilo neco v cem se da chodit a kecat s NPCckama.

 
Nahoru Odpovědět 6.5.2013 10:54
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Floutek
David Čápka:

Zatím máme chůzi, změnu lokací a sbírání/používání předmětů.

Nahoru Odpovědět 6.5.2013 11:01
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Floutek
TomBen:

A máš nějakou grafiku nebo zatím jen příběh?
Na adventuru potřebuješ animace a hodně.

Nahoru Odpovědět 6.5.2013 11:05
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na TomBen
Kit:

Žádnou grafiku ani animace nepotřebuje.

Nahoru Odpovědět 6.5.2013 12:31
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Kit
David Čápka:

Jelikož chce dělat point and click adventuru, tak potřebuje grafiky tunu, už jsem takovou dělal. Jedině že bys měl na mysli, že grafiku lze stáhnout.

Nahoru Odpovědět 6.5.2013 12:37
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Kit:

Nevím, co si mám přesně představit pod pojmem "point and click adventura". Když na něco ukážu a kliknu, tak to ještě nemusí být obrázek, i když se to asi všeobecně předpokládá.

Nahoru Odpovědět 6.5.2013 12:41
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 15 zpráv z 15.