Avatar
hh
Člen
Avatar
hh:

Zdravím komunito!

Často slýchávám, že si programátor před vůbec začátkem práce nakreslí na papír návrh nebo nějaký svůj výstup. Chtěl bych se zeptat kdo s tím máte zkušenosti jak to vůbec všechno funguje? Kreslení na papír... k čemu to tedy slouží, jak to tedy zhruba vypadá apod. Jak tedy začít? O čem u toho přemýšlet, co si poznamenat a vůbec jak zapsat, abyste pak věděli jak to bude vypadat? A jak se naučit udělat takový správný návrh jen s tužkou a papírem? :) Co jsem si všiml v komentářích/od­povědích, tak toto třeba konkrétně používá Zirko, ale určitě není sám...

Osobně programuji zatím jen v HTML a CSS, dá se takový návrh také nějak použít, pokud jste ještě se svou stránkou nezačali? A jak to ztvárnit? :)

Díky za odpovědi, myslím, že i na toto by byl dobrý článek ;)

Have a nice day :)

Odpovědět 8.6.2013 18:57
Dostane se ti toho, čeho se zasloužíš...
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Odpovídá na hh
Petr Nymsa:

Na papír prostě kreslíš to, co tě v hlavě právě napadá. Já osobně si kreslím asi tak 2 typy návrhů.

  1. Návrh aplikace zhlediska modelu - nakreslím si nějaké diagramy, propojení tříd apod. Nedělám UML jako takové, ale prostě něco málo is načrtnu, popřemýšlím. Třeba si řeknu Menu see bude skládat z toho a toho, bude děidt z toho a toho.
  2. Tohle používám mnohem častěji. Příkladem může být třeba algoritmus pro seřazení prvků v poli. Nakreslím si

    1 2 5 3 6

Poté si třeba zakroužkuju 3 a udělám is šipku před 5. Prostě kreslíš si průběh programu. něco složitějšho, třeba generování bludiště, nakreslím si několik roků jak bude program krok za krokem fungovat. Mnohem líp si to představíš. Takže mám nakreslenou síť třeba 5x5 (nebud kreslist 100x100 že), udělám si bod X (tady začne algoritmus), další krokem je vybrání náhodného směru a dále jedu a pokládám zdi dokud nenarazím na jinou zeď, třeba :)

Takže prostě si krelsi zrovna co potřebuješ, jaký řešíš problém apod. Není žádný návod co a jak kreslit kromě UML. Mrkni na to, je zde i seriál o tom ;)

Nahoru Odpovědět 8.6.2013 20:32
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
Martin Dráb
Redaktor
Avatar
Martin Dráb:

Kreslení na papír považuji za velmi užitečnou věc, protože člověka donutí se nad problémem, který hodlá řešit, zamyslet předtím, než jej začne implementovat. Často se mu může zdát, že je přece všechno jasné a stačí jen sednout a vše nabušit do zdrojáku. Obvykle ale v takovém případě nedomyslí různé detaily, které se mohou v závěru ukázat jako hodně problematické.

Já mám také problém s tím, že k řešení problémů používám postupy, které nemám vyzkoušené (obvykle jde o různá rozhraní v kernelu), takže nemůžu předem jasně říci, zda daný postup (či dané rozdělení programu na funkční celky) jde vůbec realizovat. Bohužel se taková věc obvykle zjistí tím, že ji člověk zkusí naimplementovat a podle výsledku pokračuje dál.

Nahoru Odpovědět 8.6.2013 22:35
2 + 2 = 5 for extremely large values of 2
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na hh
TomBen:

Já počmárám vždycky spoustu malých lístků. :-)
Zaznamenávám názvy a jednoduché obrázky různých prvků.
( postupy, vlastnosti, závislosti, metody a části problémů )
Většinou si tím utřepu jinak celkem chaotické nápady.
Lístky pak obvykle zahodím, ale co je důležité, v hlavě zůstane,
protože se mi to spojí se vzpomínkou na ten psaný lístek.

Nahoru Odpovědět 8.6.2013 23:18
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Theodor Johnson
Redaktor
Avatar
Theodor Johnson:

Většinou si píšu na papír části kódů, když papír neztratím nebo nezničím tak je mi potom dost užitečný při vytváření něčeho v čem se mi hodí. Nebo si na něj kreslím návrh, jednou jsem přes tři hodiny přemýšlel nad algoritmem na určení pozice na obrazovce tak jsem si to potom nakreslil na papír a měl jsem to hotový za 20 minut. Takže to může být velmi užitečný.

Nahoru Odpovědět 8.6.2013 23:24
Přecházím na "Cross-Platform Development"
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na hh
Kit:

Na papír si kreslím poměrně často, hlavně myšlekové mapy a různá schémata. Někdy i kusy kódu. Pravidla mají jen ty mapy.

Nahoru Odpovědět 9.6.2013 8:57
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 6 zpráv z 6.