Avatar
David
Redaktor
Avatar
David:

Ahoj, zajímalo mě jaká programovací jazyk je nejlepší pro tvorbu her (nejpoužívanější)

Odpovědět 16.1.2013 17:09
Nic néni nemožné!
Avatar
martinkobelka
Redaktor
Avatar
martinkobelka:

Na velké hry c++ kvůli rychlosti, na normální hry c sharp nebo java

 
Nahoru Odpovědět 16.1.2013 17:13
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na David
David Čápka:

Záleží kdo jsi :) Pokud velká firma, pak C++. Pokud freelancer, pak C# a XNA nebo Java a jMonkey. Pokud to děláš pro zábavu a nechceš umět programovat, tak GameMaker :)

Editováno 16.1.2013 17:14
Nahoru Odpovědět  +2 16.1.2013 17:14
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
David
Redaktor
Avatar
David:

dík

Nahoru Odpovědět 16.1.2013 17:14
Nic néni nemožné!
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David
Kit:

V C++ má význam psát jen funkce nejnižší úrovně, které se používají hodně často. Nadstavbu určitě C#, Javu, Python, Lua nebo jiný objektový jazyk. Na výkonu wrapperu totiž moc nezáleží.

Jenže v dnešní době se výkon C# a Javy dostal už na takovou úroveň, že je zbytečné C++ do takové aplikace míchat.

Pokud to má být jen pro Windows, tak v C#, multiplatformní v Javě.

Nahoru Odpovědět 16.1.2013 17:22
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
matesax
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Kit
matesax:

Multiplatformní by to šlo i v C#. Jen to bude muset zkompilovat pro Linux a popř. jiné OS...

Editováno 16.1.2013 17:35
 
Nahoru Odpovědět 16.1.2013 17:35
Avatar

Neregistrovaný
Avatar
:

Haha, chlapečku, vývojářská studia nepreferují C++ "jen" kvůli jeho výkonu. Prosím, probuď se.
Až budeš jednou pracovat pro nějakou normální vývojářskou společnost tak pochopíš, na čem záleží výběr programovacího jazyka.

 
Nahoru Odpovědět 16.1.2013 19:46
Avatar
David
Redaktor
Avatar
David:

a v čem ma teda c++ vyhody pro tvorvbu her?

Nahoru Odpovědět 16.1.2013 19:48
Nic néni nemožné!
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na David
David Čápka:

Kromě výkonu v ničem :) Pan anonym je jen blbec.

Nahoru Odpovědět 16.1.2013 19:52
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Lukáš Hruda (Luckin):

Ať C++ kromě výkonu má nebo nemá nějaký výhody, pořád se dost používá, proto se taky microsoft prosadil o novej standard (C++11), což by v případě jeho nepoužívanosti nebylo moc pravděpodobný, vzhledem k tomu že MS vyvíjí vlastní jazyk (C#) kterej je daleko použitelnější s jejich frameworkem (.NET) a je navíc dost populární. Navíc, podívej na se netu na nějaký inzeráty, spousta firem pořád C++ programátory shání, stejně tak třeba Delphi programátory, přitom sem tu dost lidí viděl tvrdit že Delphi je zastaralý a mrtvý. Nejsem zaujatej, Delphi taky nijak moc nemusim, ale firmy tyhle lidi pořád shání (i když ne tolik jako třea Java programátory), takže očividně tyhle jazyky pořád někdo používá.
Navíc, a tohle už je mimo, ale myslim si že C++ i kromě výkonu svoje výhody má, jenom je člověk ocení až když ten jazyk umí dostatečně dobře, protože pokud ne tak o těch výhodách kolikrát ani neví. Myslim že tohle je skoro v každym jazyce, dokud jazyk neumíš pořádně, tak v něm spoustu věcí neoceníš. :)

 
Nahoru Odpovědět 16.1.2013 20:31
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Lukáš Hruda (Luckin)
David Čápka:

Musíš si uvědomit, že firmy mají v těch Delphi projekty (staré projekty, které potřebují udržovat), proto hledají programátory.

C++ je velmi používaný jazyk a Microsoft má sám zájem na jeho rozvoji, konec konců je v něm vytvořen jeho hlavní produkt - Windows. MS již zkoušel část Windows přepsat do C# a výkonnostně to nestačilo. Jedná se přeci jen o operační systém. Podobně je to u profesionálních her, ty se dokonce ani nedělají objektově kvůli výkonu.

Nahoru Odpovědět 16.1.2013 20:40
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Lukáš Hruda (Luckin):

Já viděl i pár firem hledat programátory pro C++/.NET, což moc nechápu, protože .NET a C++ nejde dohromady, vim ze zkušenosti. :D Stejně tak sem viděl dva nebo tři inzeráty na C++ pro Android, což taky moc nechápu když Android jede na Javě. Nějakej důvod k takovým věcem ty firmy mít musí, možná že to je jenom výkon, ale za tim že C++ má i jiný výhody si stojim, viz muj předchozí komentář. :)

 
Nahoru Odpovědět 16.1.2013 20:53
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Lukáš Hruda (Luckin)
David Čápka:

Hodně firem řídí člověk, co o programování nic neví :) Nemusí to mít vůbec žádný důvod.

Nahoru Odpovědět 16.1.2013 20:57
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Frunta
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Frunta:

Jestli se mohu zeptat, proč se profesionální hry nedelají objektově? Já jsem se domníval, že kompilátor převádí objekty do struktur.
Omlouvám se za takovou otázku, pořád jsem ještě začátečník.

 
Nahoru Odpovědět 16.1.2013 21:23
Avatar
tomasvancl
Člen
Avatar
tomasvancl:

C++ bez diskuse :)

 
Nahoru Odpovědět 16.1.2013 21:29
Avatar
Luboš Běhounek (Satik):

Jak psal David Čápka , je to ruzne. Zalezi na vice kriteriich - velikost hry, slozitost hry, velikost tymu, dostupnych financich, jestli je potreba multiplatformnost, ...

Nahoru Odpovědět 16.1.2013 21:55
:)
Avatar
Odpovídá na Frunta
Luboš Běhounek (Satik):

Objekty nemuseji byt nutne pomalejsi, ale v nekterych jazycich nebo pokud se pouzivaji nespravne nebo v nekterych pripadech, kdy jsou objektu velke pocty, to muze rychlost hry ovlivnit hodne, prece jen nejakou reziji navic maji.

Editováno 16.1.2013 21:59
Nahoru Odpovědět  +1 16.1.2013 21:58
:)
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Kit:

Objekty mohou být i rychlejší, pokud je programátor umí používat.

Nahoru Odpovědět 17.1.2013 14:49
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Odpovídá na Kit
Luboš Běhounek (Satik):

Moc si nedovedu představit situaci, kde by byl objekt rychlejší, objekt má vždy nějakou režii navíc, můžeš uvést nějaký příklad, kdy a kde může být objekt rychlejší?

Editováno 17.1.2013 15:07
Nahoru Odpovědět 17.1.2013 15:05
:)
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
TomBen:

Objekty tlačí programátora k tomu, aby používal řešení rozložitelná
na elementární objektové postupy. Protože kód těchto postupů bývá vysoce
efektivní, může být rychlejší než kód neobjektového programu. Samozřejmě především
v případě, že skill programátora není úplně na maximu nebo
rychlost kódu nebyla tím, na co se tvůrce primárně plně soustředil.

Editováno 18.1.2013 0:14
Nahoru Odpovědět 18.1.2013 0:13
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Kit:

Kompilátor bývá velmi dobře optimalizován pro typické použití objektů. Může provádět příkazy i v jiném, pro něho efektivnějším pořadí, než při procedurálním programování.

Nahoru Odpovědět 18.1.2013 10:02
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
adam440
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David
adam440:

Dobré je také použít nějaký existující engine (pokuď nechceš psát vlastní) a v něm tu hru pak tvořit (zajímavý je třeba CryEngine3 http://mycryengine.com).

 
Nahoru Odpovědět 23.1.2013 19:28
Avatar
richmond688
Člen
Avatar
richmond688:

Co říkáte na zprávu, že už nebude další verze XNA?

 
Nahoru Odpovědět 2.2.2013 10:12
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Odpovídá na richmond688
Petr Nymsa:

O tom že XNA nebude se ví celkem dlouho, no je škoda že jej nechtějí dále vyvíjet, momentálně se Microsoft upnul možná až moc na nové rozhraní, neofficiálně nazvané Metro, a už kolují spekulace že Desktop zmizí jednou úplně. Uvidíme jak se to bude vyvíjet :)

Nahoru Odpovědět 2.2.2013 10:28
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
Don
Člen
Avatar
Odpovídá na Petr Nymsa
Don:

Všichni se vrátí zpět ke konzoli :D

 
Nahoru Odpovědět 2.2.2013 11:00
Avatar
Fugiczek
Redaktor
Avatar
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Don
Petr Nymsa:

Osobně teď programuju pro "Metro" a ten vývoj není špatný. Jsou to něco jako WinFormy s tím rozdílem, že musíš dělat celou aplikaci dynamickou (všechna rozlišení), podporovat Snap View (připnutý na levo) a Fill View (zbytek po připnutí) a ideálně ještě řešit naklopení tabletu (LandScape a Portrait), ale jinak je to celkem pohodička :D

Nahoru Odpovědět 2.2.2013 12:05
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
Fugiczek
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Fugiczek:

Vsak jednou te donuti v te jave delat :-D

 
Nahoru Odpovědět 2.2.2013 12:28
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Lukáš Hruda (Luckin):

Radši Javu než C# :D ...a radši C++ než javu :)

 
Nahoru Odpovědět  +1 2.2.2013 12:53
Avatar
Don
Člen
Avatar
Odpovídá na Lukáš Hruda (Luckin)
Don:

Raději Python než Javu, C++ nebo C# :D

 
Nahoru Odpovědět 2.2.2013 13:28
Avatar
Drakeman
Redaktor
Avatar
Drakeman:

Já si myslím, že každý jazyk má své výhody a nevýhody. A každý si bude chválit ten svůj, který nejvíc používá. :-) a zná ho nejlíp :-)

Editováno 2.2.2013 14:04
Nahoru Odpovědět 2.2.2013 14:02
Když se chce, tak jde všechno,
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 34 zpráv z 34.