Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.
Avatar
DANGIOR
Neregistrovaný
Avatar
DANGIOR:6.2.2014 22:30

NO FLAME! Chci jen váš názor-neodpovídejte na příspěvky ostatních.
Chci začít dělat hry(vím, že to nebude hned) indie hry, něco jako crysis ani nehodlám dělat. TO by mě nebavilo-nejdřív nějaké 2d rpg hry a pak něco ve stylu minecraft(3d indie). Jaký je proto dobrý jazyk. Napadla mě Java, C# nebo Python. Tak co? Díky moc :-)

 
Odpovědět
6.2.2014 22:30
Avatar
DANGIOR
Neregistrovaný
Avatar
DANGIOR:6.2.2014 23:15

A ještě doporučtě, kde bych se mohl učit(kromě devbooku) už nějaké stránky mám, ale přece jen :-)

 
Nahoru Odpovědět
6.2.2014 23:15
Avatar
Odpovídá na
Luboš Běhounek Satik:6.2.2014 23:42

Už jsi to tu napsal - Java nebo C# se na Indie hry hodí dobře (s Pythonem zkušenosti nemám).

Nahoru Odpovědět
6.2.2014 23:42
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Avatar
DANGIOR
Neregistrovaný
Avatar
DANGIOR:6.2.2014 23:44

A poměr JAVAxC# ve výkonu? -dejme tomu-co by bylo lehčí, výkonnější-dělat minecraft v javě nebo c#? NO FLAME:Podle tebe :-) nikdo mu k tomu nepiště :-)

 
Nahoru Odpovědět
6.2.2014 23:44
Avatar
Jan Vargovský
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na
Jan Vargovský:6.2.2014 23:56

VM v C# je omezená na 2GB. S JVM můžeš mít mnohonásobně více.

 
Nahoru Odpovědět
6.2.2014 23:56
Avatar
DANGIOR
Neregistrovaný
Avatar
DANGIOR:7.2.2014 0:01

Tak dík, asi zůstanu u javy :-)
Otázka pro všechny: Jaká indie hra by vás bavila?(aby ji zvládl jeden člověk-inspirace musí být) zombie sandbox,gangster­ka,fps,závody+ 2d nebo 3d. Díky moc.

 
Nahoru Odpovědět
7.2.2014 0:01
Avatar
DANGIOR
Neregistrovaný
Avatar
DANGIOR:7.2.2014 0:01

Samozřejmě i jiné žánry :-)

 
Nahoru Odpovědět
7.2.2014 0:01
Avatar
Odpovídá na Jan Vargovský
Luboš Běhounek Satik:7.2.2014 2:09

VM v C# nijak omezená není, omezené jsou jen 32bitové aplikace obecně, 64bitová aplikace v C# může zabírat klidně 10 GB paměti.

Jinak i tak si nemyslím, že by běžně někdo potřeboval v indie hře více než 2GB paměti :)

Nahoru Odpovědět
7.2.2014 2:09
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Avatar
Luboš Běhounek Satik:7.2.2014 2:40

Jinak co se týče výběru jazyka, bral bych to podle zaměření trhu - pokud chceš vyvíjet jen pro Windows, pak jednoznačně C#, pokud multiplatformě, pak spíš Javu.

Nahoru Odpovědět
7.2.2014 2:40
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Avatar
pistha
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na
pistha:7.2.2014 7:00

Pokud zvolíš Javu doporučuji se už od začátku chytit nějakého frameworku. Ušetří to spoustu práce a nervů :) Doporučuji LibGDX, a nebo PlayN od Googlu :)

Nahoru Odpovědět
7.2.2014 7:00
Vše zní chytře, když pod to napíšete jméno někoho známého. -Albert Einstein
Avatar
DANGIOR
Neregistrovaný
Avatar
DANGIOR:7.2.2014 11:27

Ještě se chci zeptat: K čemu je vlastně C? Dá se k tomuto použít?

 
Nahoru Odpovědět
7.2.2014 11:27
Avatar
petrph
Člen
Avatar
Odpovídá na
petrph:7.2.2014 12:08

Klidně C,resp. C++. Tady je nutný si uvědomit, že pouze v jazyku(v tom co je dodávaný jako součást jeho instalace) kvalitní hru nestvoříš,nebo by ti to trvalo strašně dlouho naprogramovat celou tu animační grafiku od nuly. Čili většinou šáhneš po nějaký speciální knihovně pro programování her.(OpenGL, DirectX,Allegro a když si jí vybereš, tak pak zjistíš ze kterého jazyka jde volat..Nebo jinak jaká je jestli je aplikace týhle knihovníky pro tvůj oblíbenej jazyk, většinou jde volat i z různých jazyků..

 
Nahoru Odpovědět
7.2.2014 12:08
Avatar
mkub
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na
mkub:7.2.2014 12:32

jazyk C, resp. C++ sa pouzivaaj na zdrojove kody driverov, operacnych systemov, hier (co sa tyka hier, tak doporucujem vyuzivat funkcie uz hotovych kniznic OpenGL, DirectX,..., velmi ti zjednoduhsia vyvoj a aplikacia bude aj lepsie vypadat)

 
Nahoru Odpovědět
7.2.2014 12:32
Avatar
Luboš Běhounek Satik:7.2.2014 12:45

Ano, C++ je na větší hry vhodnější, ale na indie (=obvykle mnohem menší) hry bych s klidem použil tu Javu nebo C#, je pro ně taky spousta frameworků a enginů využívajících DX/OGL a i kdyby v nich ta hra běžela 2x pomaleji, pořád to bohatě dostačuje.

A hlavně vývoj v Javě/C# je o něco rychlejší než v C++ -> vývoj hry se spíš zaplatí, protože je rychleji hotová.

Nahoru Odpovědět
7.2.2014 12:45
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Avatar
vitamin
Člen
Avatar
Odpovídá na
vitamin:7.2.2014 13:31

Planujes si pisat vlastny herny engin alebo pouzies uz existujuci?

Editováno 7.2.2014 13:31
 
Nahoru Odpovědět
7.2.2014 13:31
Avatar
DANGIOR
Neregistrovaný
Avatar
DANGIOR:7.2.2014 13:34

URčitě svůj-našel jsem tutorial na javu na vlastní 3D engine bez frameworků-je to opravdu úžasné ;)

 
Nahoru Odpovědět
7.2.2014 13:34
Avatar
petrph
Člen
Avatar
petrph:7.2.2014 13:35

A co kdyby jsi to udělal ve Flashi? A máš po starostech ..

 
Nahoru Odpovědět
7.2.2014 13:35
Avatar
dangior
Neregistrovaný
Avatar
dangior:7.2.2014 13:41
  • _-
 
Nahoru Odpovědět
7.2.2014 13:41
Avatar
Aleš Lulák
Člen
Avatar
Aleš Lulák:7.2.2014 13:48

I když jsem laik či nováček, rád se k tomuto tématu přidám, avšak nebudu rozebírat rychlost jazyků.

Na indie hry (nejen na ně) vzniklo již několik prostředí/game enginů (jak vidíte, ani nevím jak to nazvat). Tohle jsou tři v mém oku ty nejdůležitější:

XNA
Microsoft vytvořil XNA právě pro vývojáře indie her. Zvládá v pohodě 3D i 2D hry (například z 2D her o kterých vím, Terraria je v XNA). Smutná věc je, že XNA je oficiláně dál nevyvíjeno. Skvělá věc je, že se toho chytili opensource vývojáři, nazvali to MonoGame a je to multiplatformní a stále to zdokonalují. https://monogame.codeplex.com/ a http://monogame.net/. Jayzk C#

Game Maker Studio
Ano, mezi mnoho lidmi úsměvná záležitost, ale podle mého názoru, by se Game Maker do koše rozhodně strkat neměl. Je stále ve vývoji (z mého pohledu tohle je jedna z nejdůležitějších aktualizací: "The Version 1.2 update brings the YoYo Compiler to developers, allowing projects to run 100x faster across all supported platforms, including mobile devices") a dají se s ním dělat jak 2D, tak 3D hry. Jedna z heykých 2D: http://www.youtube.com/watch?…. Game Maker lze do jisté míry používat bez umu jazyku, avšak pro "plnohodnotné" využívání je zde tzv. GML - važně přímo herní prog. jayzk. A teď proč jsem dal slovo plnohodnotné do uvozovek. Z GM se stává dost drahá věc, jak lze vidět na stránkách https://www.yoyogames.com/studio, nicméně existuje verze zadarmo (pri spusteni hry uvidíte logo GM) a starsi verze zadarmo bez loga (napriklad Game Maker 8.1 neni ani tak starej)

UNITY 3D
O téhle toho moc nevím, ale vím, že také existuje free verze (opět s logem). Lze programovat jak 2d, tak 3d hry - 3D hry jsou v Unity vážně skvostné. http://unity3d.com/ pro více informací

Osobně jsem fanda MonoGame a Game Makeru (i když ta cena plné verze není hezká!), ale jak jsem psal víše o Unity nic moc nevím.

Doufám, že byl můj příspěvěk alespoň trochu přínosem

Nahoru Odpovědět
7.2.2014 13:48
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it" - Evelyn Beatrice Hall
Avatar
DANGIOR
Neregistrovaný
Avatar
DANGIOR:7.2.2014 13:58

Já tyhle engine nemám rád.. programátor to nedělá úplně podle sebe-je to pro lenochy :D

 
Nahoru Odpovědět
7.2.2014 13:58
Avatar
mkub
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na petrph
mkub:7.2.2014 13:59

Flash? fuuuuuj! vo flashi je problematicke casovanie a je to najhorsie, co moze byt na vyvoj hier

 
Nahoru Odpovědět
7.2.2014 13:59
Avatar
DANGIOR
Neregistrovaný
Avatar
Odpovídá na mkub
DANGIOR:7.2.2014 14:00

Přesně

 
Nahoru Odpovědět
7.2.2014 14:00
Avatar
DANGIOR
Neregistrovaný
Avatar
DANGIOR:7.2.2014 14:01

Ale je v něm povedená hra: http://www.newgrounds.com/…/view/404612

 
Nahoru Odpovědět
7.2.2014 14:01
Avatar
Odpovídá na
Vojtěch Pospíchal:7.2.2014 14:29

Tohle může říct jenom naprostý troll (no offense) který o programování a enginech ví úplné houby. Kupříkladu Unity není žádné amatérské tintítko ale profesionální engine ve kterém můžeš dosáhnout úplně jakéhokoli výsledku jakého lze dosáhnout kdekoli jinde. Já si na vánoce udělal extrémní radost a pořídil jsem si Unity Pro. V tuto chvíli mě plně vytěžuje jeho přepsání přesně dle mých potřeb ale už teď to vypadá nadějně. Profesionální engine je !většinou! mnohem lepší volba než psaní svého vlastního enginu. Proč? Je to rychlejší, ohebnější, máš komunitu která ti může pomoci atd......
O Flash Portalu: Ano je to super hra ale dělaly ji profesionálové a nikoli amatér který se ptá v jakém jazyce hru má dělat.

Editováno 7.2.2014 14:32
 
Nahoru Odpovědět
7.2.2014 14:29
Avatar
DANGIOR
Neregistrovaný
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
DANGIOR:7.2.2014 14:33

Jsem troll protože nemám rád engine? o_O Srovnej si to v hlavě ty ,,trolle''.... a nepsal jsem, že je pro amatéry ;)

 
Nahoru Odpovědět
7.2.2014 14:33
Avatar
Odpovídá na
Vojtěch Pospíchal:7.2.2014 14:49

Píšeš naprosté nesmysly, bez evidentně většího smyslu a hloubky. To podle mě dělají jen Trollové. Sic jsi nenapsal amatéry ale "lenochy" což beru jako stejnou urážku.

 
Nahoru Odpovědět
7.2.2014 14:49
Avatar
DANGIOR
Neregistrovaný
Avatar
DANGIOR:7.2.2014 14:51

V unity uděláš 3d chození a terén za 2 minuty -_- to mi příjde jako lenošství...
Nesmysly píšeš ty ;) myslíš, že jsi king když používáš slovo troll? :`

 
Nahoru Odpovědět
7.2.2014 14:51
Avatar
Odpovídá na
Vojtěch Pospíchal:7.2.2014 14:57

Ano uděláš. Pokud ho poprvé spustí amatér jako ty, udělá cokoli do dvou minut. Ale jak to pak vypadá? Jako většina dnešních her.... Pokud si dáš záležet máš možnost vytvořit něco mnohem, mnohem lepšího, většího, profesionálnějšího za polovinu doby než jen ty dopíšeš svůj "engine" který (jak už jsi psal) stejně vlastně jen okopíruješ z tutoriálu. Navíc většina těchto projektů končí nedodělaných, zahozených atd... v hlubinách disků.

 
Nahoru Odpovědět
7.2.2014 14:57
Avatar

Neregistrovaný
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
:7.2.2014 14:59

Ty mě ale vůbec neznáš chlapče. Tvé názory jsou dětinské a snažíš se vyvolat flame ;)
pravý programátor si udělá vlastní engine sám ;)

 
Nahoru Odpovědět
7.2.2014 14:59
Avatar
DANGIOR
Neregistrovaný
Avatar
DANGIOR:7.2.2014 15:00

A navíc nemůžeš vědět, jestli jsem amatér..
Jen jsem se ptal, v čem to je lepší ;)
už tě budu ignorovat

 
Nahoru Odpovědět
7.2.2014 15:00
Avatar
Odpovídá na
Vojtěch Pospíchal:7.2.2014 15:10

Chlapče? Pod rouškou anonymity je tak snadné se uchýlit k hloupým a nesmyslným vyjádřením. A že tě neznám? No a? Z tvých příspěvků se dá snadno pochopit podstata tvého myšlení. Myslím že součástí sítě devbook (islandsoft) jsem už dost dlouho na to, aby si každý udělal názor na to jestli chci, či nechci vyvolat flame. A věř že nechci. Jen nesnesu stupidní komentáře tipu pravý programátor....... Definuj pravého programátora. Já se za něj (poněkud sobecky) považuji. A to i přesto že Unity používám. Přijde mi že místo logických argumentů se snažíš si pohonit na internetu EGo na logicky argumentujícím jedinci.

 
Nahoru Odpovědět
7.2.2014 15:10
Avatar
DANGIOR
Neregistrovaný
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
DANGIOR:7.2.2014 15:14

Pravý programátor udělá svůj vlastní jazyk, OS a Engine ;) :D

 
Nahoru Odpovědět
7.2.2014 15:14
Avatar
Juraj Mlich
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na
Juraj Mlich:7.2.2014 15:17

Pravý programátor si svoju prácu zjednodušuje, ale zachováva pri tom kvalitu.

 
Nahoru Odpovědět
7.2.2014 15:17
Avatar
Odpovídá na
Vojtěch Pospíchal:7.2.2014 15:17

Takže tvá definice je: Pravý programátor, mrtvý programátor?

 
Nahoru Odpovědět
7.2.2014 15:17
Avatar
Aleš Lulák
Člen
Avatar
Odpovídá na
Aleš Lulák:7.2.2014 15:23

Tohle važně nechápu, vlastní jazyk, vlastní OS a přitom chceš vědět jak na indie hry. Myslím, že Ti něco uniká - zkusím dát příklad: Pekař taky peče z mouky a nezasévá obilí.

Nahoru Odpovědět
7.2.2014 15:23
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it" - Evelyn Beatrice Hall
Avatar
Aleš Lulák
Člen
Avatar
Odpovídá na
Aleš Lulák:7.2.2014 15:23

Tohle važně nechápu, vlastní jazyk, vlastní OS a přitom chceš vědět jak na indie hry. Myslím, že Ti něco uniká - zkusím dát příklad: Pekař taky peče z mouky a nezasévá obilí.

Nahoru Odpovědět
7.2.2014 15:23
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it" - Evelyn Beatrice Hall
Avatar
Aleš Lulák
Člen
Avatar
Odpovídá na
Aleš Lulák:7.2.2014 15:23

Tohle važně nechápu, vlastní jazyk, vlastní OS a přitom chceš vědět jak na indie hry. Myslím, že Ti něco uniká - zkusím dát příklad: Pekař taky peče z mouky a nezasévá obilí.

Nahoru Odpovědět
7.2.2014 15:23
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it" - Evelyn Beatrice Hall
Avatar
Aleš Lulák
Člen
Avatar
Aleš Lulák:7.2.2014 15:25

Ah, super, poslalo se to třikrát. Omlouvám se za "spam"

Nahoru Odpovědět
7.2.2014 15:25
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it" - Evelyn Beatrice Hall
Avatar
Jan Vargovský
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na
Jan Vargovský:7.2.2014 15:25

Člověk, který je profesionál se nebude ptát k čemu je C.

 
Nahoru Odpovědět
7.2.2014 15:25
Avatar
Odpovídá na Jan Vargovský
Vojtěch Pospíchal:7.2.2014 15:26

Zvlášť ne ten, který chce programovat vlastní engine, jazyk a OS.

Editováno 7.2.2014 15:27
 
Nahoru Odpovědět
7.2.2014 15:26
Avatar
Old Account
Člen
Avatar
Odpovídá na
Old Account:7.2.2014 15:31

Teren ani nie, pokial teda nepouzivas free/built-in assety, inak trva hodiny vymodelovat nieco poriadne, hlavne ked nemas predchadzajuce skusenosti s 3D modelingom. To iste plati pri scriptovani, ktore je casto o hubu. Je vidiet, ze o tejto problematike nevies vobec nic, teda ti radim, ani sa do toho nepustaj, a radsej sa nauc nieco, co skutocne vyuzijes.

Nahoru Odpovědět
7.2.2014 15:31
"If you keep your eye on the profit, you’re going to skimp on the product. But if you focus on making really gre...
Avatar
David Hartinger
Vlastník
Avatar
David Hartinger:7.2.2014 16:02

Pánové, dost. Uživatel DANGIOR se s těmi nesmyslnými diskuzemi uklidní.

Nahoru Odpovědět
7.2.2014 16:02
New kid back on the block with a R.I.P
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Tato diskuze byla označena moderátorem jako nekonstruktivní a myslíme si, že nemá pro veřejnost příliš vysokou hodnotu. Členy můžete samozřejmě stále oslovit soukromě a to formou zpráv nebo chatu.

Zobrazeno 42 zpráv z 42.