Diskuze: Programovací jazyky budoucnosti

Volná diskuze Programovací jazyky budoucnosti

Avatar
georgee
Neregistrovaný
Avatar
georgee:

Ahoj, chci se vás zeptat na váš názor ohledně programovacích jazyků budoucnosti. Myslím že budoucnost má vývoj webů, vývoj mobilních aplikací a pak normální dektop aplikace v C#. Co si myslíte vy o prog. jazycích budoucnosti ?

 
Odpovědět 29.10.2013 22:51
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Nahoru Odpovědět 29.10.2013 23:00
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Posix
Člen
Avatar
Odpovídá na Kit
Posix:

Kde se teď lisp hlavně používá??

Nahoru Odpovědět 29.10.2013 23:02
Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě.
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Posix
Kit:

Lisp se teď používá hlavně v robotice a umělé inteligenci. Umí se totiž i sám programovat. Je to dáno tím, že v něm de facto není rozdíl mezi programem a daty. Velmi dobře pracuje i paralelně na více jádrech.

Nahoru Odpovědět 29.10.2013 23:14
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Odpovídá na Kit
Michael Olšavský:

Na AI se používá také Octave. To, co v javě zabere desítky rádek, se v Octave dá napsat na jeden.

 
Nahoru Odpovědět  +1 29.10.2013 23:41
Avatar
anti
Neregistrovaný
Avatar
anti:

QCL :)

 
Nahoru Odpovědět 29.10.2013 23:57
Avatar
done
Člen
Avatar
done:

Myslíte že má vývoj webů stále budoucnost ? Protože většina sociálních sítí a obecně i e-shopy se přesouvají na smartphony.

 
Nahoru Odpovědět 30.10.2013 8:41
Avatar
Odpovídá na done
Michal Žůrek (misaz):

samozřejmě že má, ty nesmyslné aplikace pro smartphony jde jednoduše vyřešit responzivním designem.

Nahoru Odpovědět  +2 30.10.2013 9:16
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek (misaz)
Kit:

Že bych zkusil napsat desktop postavený na Webkitu? :)

Nahoru Odpovědět  +3 30.10.2013 9:20
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
done
Člen
Avatar
done:

Já osobně si taky myslím, že mobily nikdy plnohodnotně nenahradí počítač. Ale to je věc názoru. Proto se raději ptám na váš názor, abych se ujistil, že to má stále budoucnost.

Editováno 30.10.2013 9:32
 
Nahoru Odpovědět 30.10.2013 9:30
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na done
Kit:

Jediný problém je v rozměrech rozhraní, tedy klávesnice a obrazovky. Výkon procesorů v mobilech je už dnes vyhovující.

Nahoru Odpovědět 30.10.2013 9:36
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
done
Člen
Avatar
done:

To je pravda. Ale kdyby někdo vytvořil komfortní rozměry, tak už by to nevypadalo jako mobil. Možná až se dočkáme ohebných obrazovek, tak to "mobily" plně nahradí.

Editováno 30.10.2013 9:40
 
Nahoru Odpovědět 30.10.2013 9:39
Avatar
(Téměř) neaktivní:

Časem OS jak je dnes známe vymizí a to i na smartphonech vše se přesune na serverovou stranu. OS v budoucnosti budou jen takový vylepšení webový prohlížeč. Snad jediné co drží desktopy tam, kde pořád jsou jsou hry, zlom nastane až bude mít web stejné možnosti pro programování her jako desktop, potom už to bude opravdu rychlé.I když to podle mě nebude v řádu následujících 5-10 let, příjde to.

 
Nahoru Odpovědět  +1 30.10.2013 10:10
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na (Téměř) neaktivní
Kit:

OS na klientech nezmizí, pouze se skryje do virtuálních procesorů, které budou interpretovat programy a data, která přijdou od serveru.

Nahoru Odpovědět 30.10.2013 10:13
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Vojta Pšenák
Redaktor
Avatar
Odpovídá na (Téměř) neaktivní
Vojta Pšenák:

Něco jako ChromeOS ? A OS nezmizí, přesue se na servery

 
Nahoru Odpovědět 30.10.2013 12:47
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Vojta Pšenák
Kit:

Ty si snad myslíš, že na klientech OS nebude?

Máš snad pocit, že na serverech OS není?

Editováno 30.10.2013 12:52
Nahoru Odpovědět 30.10.2013 12:49
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Odpovídá na (Téměř) neaktivní
Vojtěch Pospíchal:

Unity na webu už je plně schopné nahradit desktop. Zvlášť u menších her. Na ty větší je to zbytečně žrout výkonu.

 
Nahoru Odpovědět 30.10.2013 13:04
Avatar
Jan Vargovský
Redaktor
Avatar
Odpovídá na (Téměř) neaktivní
Jan Vargovský:

Vzhledem k tomu, že z prohlížeče už může akcelerovat normálně GPU, tak to nebude trvat dlouho. Ale to, že by zmizeli desktopy si nemyslím... Každopádně v prohlížeči už rozjedeš celkem slušné 3D hry a po chvíli úplně zapomeneš, že hraješ v prohlížeči :)

 
Nahoru Odpovědět  +1 30.10.2013 13:10
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Jan Vargovský
Kit:

Jenže (Téměř) neaktivní si myslí, že kromě desktopu se na server přesune i operační systém. A to je velký omyl.

Nahoru Odpovědět 30.10.2013 13:17
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Odpovídá na Kit
(Téměř) neaktivní:

Ne nemyslí, je jasné, že něco bude muset obstarávat komunikaci mezi hardwarem a uživatelem, spíš jsem tím chtěl říci, že veškeré procesy,se přesunou na serverovou stranu, mám na mysli něco jako Chrome OS, protože kolik věci si dnes instaluješ na PC, hlavně hry a software, který potřebuješ pro práci. Dnes se dají najít na webu už skoro obstojné nástroje. Vezmněme si třeba Office, -desktopové verze toho nabízejí samozřejmně více, ale webové verze se je snaží dohnat (např. Google Drive - Office). Některé firmy dokonce už dnes Google Office nasazují místo Microsoftího Ofiicu, jako primarní nástorj pro práci s dokumenty.

 
Nahoru Odpovědět 1.11.2013 9:57
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na (Téměř) neaktivní
Kit:

Ono to jen vypadá, že se procesy přesouvají na serverovou stranu. Ve skutečnosti se tam přesouvá jen uložení dat a někdy ani to ne. Ty výkonově nejnáročnější části aplikace zůstávají na klientské straně a je to tak správně.

Já jen, že někteří si pletou OS s desktopem.

Nahoru Odpovědět 1.11.2013 10:06
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
vitamin
Člen
Avatar
vitamin:

Properitarny SW sa bude stale viac a viac presuvat na serverovu stranu (viz ms office, adobe...). Vyrobcovia tak budu mat kontrolu nad uzivatelmi a mozu zaviest mesacne poplatky. Samozrejme to neznamena ze sa cely SW presunie na server, staci len cast, viz napr diablo3...

Editováno 1.11.2013 10:31
 
Nahoru Odpovědět 1.11.2013 10:31
Avatar
Odpovídá na vitamin
(Téměř) neaktivní:

S tou kontrolou přichází jeden nepříjemný fakt pro warez uživatele a to ten, že zkrátka bude o dost obtížnější ten software ukrást.

 
Nahoru Odpovědět 1.11.2013 10:36
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na (Téměř) neaktivní
Kit:

Na druhou stranu to přinese několik příjemných efektů: Vývojář nebude muset udržovat archaické verze a uživatel bude mít vždy aktuální verzi.

Je zbytečné krást software, který je zdarma :)

Nahoru Odpovědět 1.11.2013 10:44
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 25 zpráv z 25.