Diskuze: Simulace

Volná diskuze Simulace

Avatar
Inoue Yūki
Redaktor
Avatar
Inoue Yūki:

Zdravím,

chtěl bych vytvořit model (simulaci) čtyřdimenzionálního časoprostoru z teorie relativity a v něm nechat pohybovat objekt podsvětelnou i světelnou rychlostí z události A do události B. Měla by tam být i možnost časoprostor ohýbat a jím daný objekt poslat. Výsledná data by se měla ukazovat graficky i textově (čas, souřadnice).

Nevím jak by to ale zvládl Python, takže se chci zeptat, na jaký jazyk by jste to viděli?

Odpovědět 14.4.2014 13:06
Avatar
MrPabloz
Člen
Avatar
Odpovídá na Inoue Yūki
MrPabloz:

Nevipm jak python, ale v c++ by se určitě pomocí CUDY vykreslit tohle vše dalo, už jen proto že graf. procedsir ti to vykreslí a vypočte rychleji než python, Java nebo c#. Takže bych radil po zjišťovat si o technologii CUDA víc a skusit to přes to, popř. pokud se ti tohle nechce tak udělat to v c++ přes opengl nebo DirectX. I když sám nevím jak by šlo vykreslit 4dimenzi, 3 jo, ale 4 ne.

Nahoru Odpovědět  +1 14.4.2014 13:26
Harmonie těla a duše, to je to, oč se snažím! :)
Avatar
Monarezio
Redaktor
Avatar
Monarezio:

Cuda funguje jen pro Nvidia karty :/ openCl nebo openACC...

Nahoru Odpovědět  +1 14.4.2014 13:30
First, solve the problem. Then, write the code.
Avatar
Inoue Yūki
Redaktor
Avatar
Odpovídá na MrPabloz
Inoue Yūki:

C++ byl pro mě zatím nejlepším kandidátem. Jinak čtvrtá dimenze by se zakreslovala asi špatně, myslel jsem spíše na animaci a oddělený graf. Bylo by to přehlednější a přeci jen se s časem pracuje lépe v animaci.

Nahoru Odpovědět  +1 14.4.2014 13:34
Avatar
MrPabloz
Člen
Avatar
Odpovídá na Inoue Yūki
MrPabloz:

No tak potom asi ten opengl popř. DirectX. Samozřejmě Java nebo c# umí taky vykreslovat, ale pochybuju že by tu animaci zvládly v pohodě ve slušné kvalitě společně se všemi výpočty. Přeci jen c++ je jinačí liga ve vykreslování a složitých výpočtech :)

monarezio_: bohužel máš pravdu no, ale přeci jen je to nyní nejrychlejší výpočetní jednotka v pc. A myslím si že ještě dlouho bude. Ale hlavně pokud nvidia kartu s podporou cuda má, tak nevidím problém v tom to využít pro výpočty :) ale pokud nemá tak potom asi to co píšeš.

Nahoru Odpovědět 14.4.2014 13:46
Harmonie těla a duše, to je to, oč se snažím! :)
Avatar
Odpovídá na Inoue Yūki
Luboš Běhounek (Satik):

To zvládne jakýkoliv běžný jazyk.
Samozřejmě vykreslovat to pokud možno přes DX/OpenGL pro více fps.

C# je sice pomalejší než C++, ale ve většině úkolů je to spíš jen v řádech desítek procent.

Největší brzdou C# ve výkonu je GC, který ale pocítíš až když často vytváříš a ničíš velké množství objektů.

Nahoru Odpovědět  +1 14.4.2014 14:15
:)
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 6 zpráv z 6.