Avatar
David
Redaktor
Avatar
David:

Ahoj rozhodl jsem se,že bych si vytvořil nějaký 2D engine, ale jelikož jsem si, žádný zatím netvořil, tak jsem se chtěl zeptat jak obecně se při tvorbě enginu postupuje. Nejlíp by byl nějaký článek.

Odpovědět 28.4.2013 19:48
Nic néni nemožné!
Avatar
Odpovídá na David
Michal Žůrek (misaz):

Začni jak chceš, 2d engine je tak jednoduchý že víceméně nic není špatně.

Nahoru Odpovědět 28.4.2013 19:51
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David
TomBen:

Asi se hodí vypsat si někam seznam věcí, které to má všechno umět
a těch se potom držet jako klíště. Systém postupného přidávání náhodně
vymyšlených funkcionalit se mi mnohokrát vymstil.

Ale stejně to furt dělám. :D :D

Nahoru Odpovědět 28.4.2013 21:45
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
David
Redaktor
Avatar
Odpovídá na TomBen
David:

tak dík zkusím si to sepsat a pak na to postupně pujdu

Nahoru Odpovědět 28.4.2013 22:30
Nic néni nemožné!
Avatar
Jiří Gracík
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David
Jiří Gracík:

Já osobně bych asi nejdřív řešil nějakou gravitaci a kolize, potom třeba rotaci při kolizích, a pak když budeš fajnšmekr tak třeba i světlo :D

Nahoru Odpovědět 28.4.2013 22:46
Creating websites is awesome till you see the result in another browser ...
Avatar
Odpovídá na David
Luboš Běhounek (Satik):

Napisu tu jen ty zakladni obecne veci:
Vetsinou je zakladem klasicka herni smycka (mainloop), ktera se opakuje dokud hrac hru nezavre.
V ni je funkce draw(), ktera hru vykresli.

Pak byva zvykem mit nejakou tridu, obvykle s nazvem Game, ktera vsechno zastresuje a ma metodu Update(), kterou taky nacpes do mainloopu.

Podle typu hry pak obsahuje tridu Map, Room, Level apod a ta uz v sobe ma samotny teren, potvory, bonusy, hrace apod.

Samotny Update() by pak mely mit vsechny objekty a mel by se postupne volat od nejvyssi urovne smerem dolu (hra.Update() vola Mapa.Update(), to vola nepratele.Update() apod.)

Pokud nemas svet a fyziku spojite, pak doporucuji si v update predavat i dobu trvani minuleho framu (a pocitat s ni vsude, treba pri pohybu jednotek), aby pri ruznych fps hra porad bezela stejne rychle.

Editováno 28.4.2013 22:48
Nahoru Odpovědět 28.4.2013 22:47
:)
Avatar
David
Redaktor
Avatar
David:

Díkyte

Nahoru Odpovědět 28.4.2013 22:58
Nic néni nemožné!
Avatar
Lukáš Hruda (Luckin):

Myslím si, že napsat všeobecný engine, ve kterém bude možno tvořit jakékoliv typy 2D her, tak aby to dobře fungovalo, nebude zase až tak jednoduché. Je něco jiného psát engine pro konkrétní hru nebo konkrétní typ her, třeba 2D skákačky s pohledem ze strany, ale napsat engine, který bude umět všechno, nebude jen tak. Pokud tedy bereš v úvahu, že použití toho enginu má být ve výsledku pro vytvoření nějaké hry výhodnější než napsání nového enginu pro tu konkrétní hru.

 
Nahoru Odpovědět 28.4.2013 23:00
Avatar
David
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Lukáš Hruda (Luckin)
David:

jsem si říkal právě že bych udělal věci na jednu konkrétni hru a potom bych to doplnil zase o další věci z jiné hry a tak by to nebylo pouze na jednu.

Nahoru Odpovědět 28.4.2013 23:04
Nic néni nemožné!
Avatar
Odpovídá na David
Lukáš Hruda (Luckin):

Tímhle způsobem vytvoříš leda tak paskvil :D Když píšeš engine pro konkrétní hru, tak všechno konkretizuješ. Řekněme, že budeš dělat hru na styl arkanoidu a budeš tam chtít mít třeba i různé speciality, jako bonusy (powerupy), různé typy bloků (cihel), atd. Tak si začneš psát engine, uděláš si ty bonusy, bloky, míček u kterého vyřešíš kolize s okraji a s bloky a třeba úhly odrazu, desku kterou ovládá hráč, atd. Tím máš engine hotov, ve výsledné hře pak jenom dáváš bloky tam kam je chceš v každém levelu a třeba si i napíšeš editor. Pointa je, že tenhle engine ti extrémně usnadní práci pokud děláš hru na styl arkanoidu, ale v jakékoliv jiné hře je nepoužitelný. Když budeš dělat všeobecný engine, nemůžeš ho skládat z enginů na různé hry. Musíš ho napsat tak, aby byl všeobecný, čímž ti ale ve výsledku zase neusnadní práci až tak moc. V takovém enginu budeš třeba dělat nějaké všeobecné objekty, řešit jejich kolize, nějaký systém který můžeš použít pro gravitaci, rotace a podobně. Alespoň to je můj názor.

 
Nahoru Odpovědět  +1 28.4.2013 23:24
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David
Petr Nymsa:

Jak psal Satik a Luckin a není špatné udělat si ještě systém zprávy obrazovek, přepinání apod :)

Nahoru Odpovědět 29.4.2013 8:04
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 11 zpráv z 11.