Avatar
Jakub Šárník:

Mám zkušenosti s C# a chtěl bych programovat hry. Nechci však vytvářet vlastní engine. Slyšel jsem například o unity, torque 3d, udk nebo cryengine. V tom udk a cryengine mně ale vadí to, že se tak skriptuje v nějakým paskvilu (unrealscript...). Jaký program je teda dobrý?

 
Odpovědět 18.4.2013 17:33
Avatar
Odpovídá na Jakub Šárník
Michal Žůrek (misaz):

Sakra, double post

Editováno 18.4.2013 17:48
Nahoru Odpovědět 18.4.2013 17:48
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
Odpovídá na Jakub Šárník
Michal Žůrek (misaz):

Podle mě je nejlepší se naučit XNA. Navazuje na to MonoGame.

Určitě se neučit takové ty nesmysly, kde 2x klikneš a máš hru (např. GameMaker).

Nahoru Odpovědět 18.4.2013 17:48
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
Jakub Šárník:

Na XNA mně vadí že to není engine jen framework. Samozřejmě že gamemaker by mě ani nenapadl, jelikož s tím c# mám poměrně velké zkušenosti a vím že gamemaker je klikačka.

 
Nahoru Odpovědět 18.4.2013 18:25
Avatar
David
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Jakub Šárník
David:

zkus Unity mě se osobně hodně líbí

Nahoru Odpovědět 18.4.2013 18:33
Nic néni nemožné!
Avatar
Jakub Šárník:

Tak jo díky,

 
Nahoru Odpovědět 18.4.2013 19:49
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Jakub Šárník
David Čápka:

Engine 2d hry se dá napsat za odpoledne na koleni, framework ti bohatě stačí.

Nahoru Odpovědět  +1 18.4.2013 20:38
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Jakub Šárník:

To sice ano ale 3d asi ne. :-)

 
Nahoru Odpovědět 18.4.2013 21:19
Avatar
Homo
Člen
Avatar
Odpovídá na Jakub Šárník
Homo:

Pousteni se do 3D bez hodne dobre znalosti 2D a matematiky je sebevrazda.

Nahoru Odpovědět 18.4.2013 21:47
1010011 1000101 1011000
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Jakub Šárník
David Čápka:

Neznám tvůj level, ale na 3D hry budeš potřebovat VŠ matematiku. I když nějaký hotový engine bys možná zvládl používat i bez toho, ale nebudeš tušit jak to funguje.

Nahoru Odpovědět 19.4.2013 8:37
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Luboš Běhounek (Satik):

Na 3D hry mu z vyšší matiky stačí umět s maticema, ale i ty se učej už na některých středních (nebo třeba aspoň v nějakých matematických seminářích před maturitou) a víc snad ani nepotřebuje pro základy 3D...

A k používání hotových 3D enginů stačí středoškolská matematika - hlavně goniometrické funkce, vektory, pythagorova věta.

Jediná věc z 3D, kterou jsem zatím úplně nepochopil jsou kvaterniony, které se dají používat na rotace místo vektorů a mají nějaké výhody (např. nemají gimbal lock), ale většinou jsem je obešel - z internetu jsem si stáhl funkci, která vektor převede na kvaternion a zpět a používal jsem vektory.

Editováno 19.4.2013 9:14
Nahoru Odpovědět 19.4.2013 9:12
:)
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Jakub Šárník
Kit:

Včera jsem našel na http://www.youtube.com/watch?… zajímavý tutoriál na 3D zobrazení. Zkusil jsem si to podle toho a funguje to. Jen ten výsledný kód je příšerný, porušuje spoustu pravidel. Zkusím to refaktorovat a případně hodit sem.

Nahoru Odpovědět 19.4.2013 10:56
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Odpovídá na Kit
Luboš Běhounek (Satik):

To je jen pseudo3D, jako třeba starý wolfenstein.

Nahoru Odpovědět 19.4.2013 12:06
:)
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Kit:

To přece nevadí. Na některé typy her to může vyhovovat. Dá se na tom už docela dobře vyblbnout.

Nahoru Odpovědět 19.4.2013 12:34
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Odpovídá na Kit
Luboš Běhounek (Satik):

Jj, ale nemůžeš udělat zklopené polygony, všechny musí mít vodorovnou normálu (+střecha a podlaha), takže nemůžeš načítat modely, jen používat sprity.

Ale pro začátek to stačí.

Editováno 19.4.2013 13:02
Nahoru Odpovědět 19.4.2013 13:02
:)
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Kit:

Na tom videu bylo podivné už to, že vůbec nevyužíval schopnosti IDE. Všechny texty a struktury, které se normálně generují, vypisoval ručně s hromadou překlepů. Nějaké názvové konvence ho také moc netrápily. Použil metodu zpětného paprsku, která se sice vždy použít nedá, ale jinak není špatná.

Vodorovná normála není nezbytně nutná, stačí upravit pár výrazů v jedné metodě.

Nahoru Odpovědět 19.4.2013 14:13
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 16 zpráv z 16.