Avatar
Jan Demel
Redaktor
Avatar
Jan Demel:

Čaute. Už jsem tu jednou psal, ale to už je celkem dávno, že by jsem chtěl programovat hry a nebyl jsem si úplně jistý tím, jestli mám risknout to, že by jsem třeba neuměl C# (nemusel by jsem dostat práci) ale uměl by jsem s UDK... V tom C# jsem se dostal po databázové aplikace, což si myslím, že by mi mohlo na nějákou dobu stačit, tak jsem se rozhodl, že se teďka podívám na UDK. Nevíte někdo náhodou, jak moc náročné je to na programování a popř. jestli je tam nějáká možnost resp. potřeba přepisování enginu při nějákých střílečkách? Celkem mě tenhle engine zaujal díky titulům jako např Batman nebo Bioshock. Slyšel jsem i o CryEngine ... jenomže tady mám trochu strach, ale nevím z čeho. Má tady někdo s UDK zkušenost ?

Odpovědět 22.2.2014 9:53
To co se zdá být nemožné, je vždy možné.
Avatar
patrik.valkovic
Šéfredaktor
Avatar
patrik.valkovic:

Sám enginy nepoužívám, ale co jsem slyšel, tak pokud chceš nějakou 3D střílečku, je to nejlepší volba. Na druhou stranu, když z toho budeš chtít dostat něco jiného(třeba strategii), tak se upíšeš k smrti. Záleží do čeho se chceš pustit.
Ale s enginy jako takovými ti neporadím :(

Nahoru Odpovědět 22.2.2014 10:14
Nikdy neumíme dost na to, abychom se nemohli něco nového naučit.
Avatar
Odpovídá na patrik.valkovic
Luboš Běhounek (Satik):

I u (3D) strategie tě vyjde použití UDK/CryEngine líp, než to psát od nuly, co se týče času.

Nahoru Odpovědět 22.2.2014 10:17
:)
Avatar
vitamin
Člen
Avatar
Odpovídá na Jan Demel
vitamin:

Prepisovanie enginu je mozne len ak mas licenciu na zdrojovy kod (tyka sa to aj inych komercnych enginov) ktora je vecsinou velmi draha a zaroven musis podpisat urcite zmluvy kde sa zaviazes ze ho nedas nikomu inemu. Dost oblubeny je Unity engin hlavne preto lebo oproti Unreal/Cry enginu ma velmi dobre licencne podmienky a je relativne lacny. Ak je tvojim cielom pochopit ako pracuju herne enginy tak si vyber radsej daky open source akon napr ID tech...

 
Nahoru Odpovědět 22.2.2014 10:43
Avatar
Jan Demel
Redaktor
Avatar
Odpovídá na vitamin
Jan Demel:

Já právě vůbec nemám ponětí, jak by jsem měl začít. Vůbec nevím, co musím umět a vůbec nevím co musím znát.

Nahoru Odpovědět 22.2.2014 10:55
To co se zdá být nemožné, je vždy možné.
Avatar
vitamin
Člen
Avatar
Odpovídá na Jan Demel
vitamin:

Ak je tvojim cielom vytvorit hru a nechces sa moc zaoberat hernymi enginmi tak sa pouzi daky hotovy engin ako Unreal/Cry engin, Unity, id tech a mnozstvo inych. Ak chces vytvorit free hru tak siahni kludne aj po UDK, ak komercnu tak radsej Unity. Ak chces vediet ako funguje herne enginy tak zacni s OpenGL/Direct3D a vytvor si vlastny engin(pripadne sa znaz pochopit ako funguju uz existujuce open source enginy).

 
Nahoru Odpovědět 22.2.2014 12:02
Avatar
zikako
Člen
Avatar
zikako:

direct je moc složitý...
A Cry engine ne-je moc náročný na HW... to radši to Unity :-)
A pro Javu doporučuji lwjgl nebo jMonkeyEngine

Editováno 22.2.2014 12:11
Nahoru Odpovědět 22.2.2014 12:07
pospile = enemy :-)
Avatar
Jan Demel
Redaktor
Avatar
Odpovídá na zikako
Jan Demel:

S Javou vůbec nemám v plánu pracovat :D Takže se mám teďka podívat na C++ a zkusit napsat nějáký engine sám ? ... není to trochu unreal ? :D

Nahoru Odpovědět 22.2.2014 12:17
To co se zdá být nemožné, je vždy možné.
Avatar
zikako
Člen
Avatar
Odpovídá na Jan Demel
zikako:

Klidně unity.. Dělat v něm FPS může být příjemné-a můžeš se ptát komunity když ti něco nepůjde.. a vlastní engine asi ne(ptáš se jaký používat takže moc neumíš)

Nahoru Odpovědět 22.2.2014 12:19
pospile = enemy :-)
Avatar
Jan Demel
Redaktor
Avatar
Nahoru Odpovědět 22.2.2014 12:25
To co se zdá být nemožné, je vždy možné.
Avatar
zikako
Člen
Avatar
zikako:

A uč se C# když ne javu.. jsou to jazyky budoucnosti.
A unity= C#, javascript

Nahoru Odpovědět 22.2.2014 12:26
pospile = enemy :-)
Avatar
Jiří Gracík
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Jan Demel
Jiří Gracík:

Že bys sám napsal použitelný engine v C++ je hodně nereálné :)

Nahoru Odpovědět  +1 22.2.2014 12:30
Creating websites is awesome till you see the result in another browser ...
Avatar
vitamin
Člen
Avatar
Odpovídá na Jiří Gracík
vitamin:

Preco by to malo byt nerealne?

 
Nahoru Odpovědět 22.2.2014 12:31
Avatar
Jiří Gracík
Redaktor
Avatar
Odpovídá na vitamin
Jiří Gracík:

Protože to co bude psát v C# nebo Javě psát den, bude psát v C++ týden (nemlaťte mě, byl to příklad). Bude se muset starat o další věci jako je třeba správa paměti.

Editováno 22.2.2014 12:34
Nahoru Odpovědět 22.2.2014 12:33
Creating websites is awesome till you see the result in another browser ...
Avatar
Jan Demel
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Jiří Gracík
Jan Demel:

Přesně jak říkám. :)

A u toho Unity. Strašně se mi tu nelíbí jedna věc. A to ta, že tu není nějáká Main metoda. Prostě ... Nevím ale zatím co jsem s Unity dělal, tak jsem se dozvěděl jenom to, že určité scripty se dají dávat jenom na game objecty ... Což mi trochu vadí, protože kdyby jsem chtěl udělat např. že po 10 sekundách hraní se něco stane, tak nevím, kam by jsem ten script měl vložit. A kdyby jsem si vytvořil game object, který by byl někde mimo a na ten by jsem ten script dal, tak by to za chvilku bylo jako minové pole a nebylo by to vůbec přehledné.

Nahoru Odpovědět 22.2.2014 12:34
To co se zdá být nemožné, je vždy možné.
Avatar
zikako
Člen
Avatar
Odpovídá na Jiří Gracík
zikako:

Tak tak.. C++ je jen pro velmi specifické účely a většinou pro velké teamy a hry(např. crysis)

Nahoru Odpovědět 22.2.2014 12:34
pospile = enemy :-)
Avatar
vitamin
Člen
Avatar
Odpovídá na Jiří Gracík
vitamin:

V C# bude mat podobne problemy. Bude sa musiet vyhybat vecsine alokaciam aby mu nepsutali GC a vytvarat object pooly na recyklaciu ojektov z toho isteho dovodu...

 
Nahoru Odpovědět  -1 22.2.2014 12:36
Avatar
zikako
Člen
Avatar
Odpovídá na vitamin
zikako:

Ale je to v něm rychlejší a mnohem snadnější

Nahoru Odpovědět 22.2.2014 12:38
pospile = enemy :-)
Avatar
zikako
Člen
Avatar
Odpovídá na vitamin
zikako:

DOUBLE

Editováno 22.2.2014 12:38
Nahoru Odpovědět 22.2.2014 12:38
pospile = enemy :-)
Avatar
Jiří Gracík
Redaktor
Avatar
Odpovídá na vitamin
Jiří Gracík:

Já neříkám že tam nebudou podobné problémy, ale předchází se jim a řeší se daleko jednodušeji a snáze. A výkon u menších her tolik řešit nemusíš, znát o je až u velkých her.

// Ten výkon jsem psal zbytečně, spojil jsem si vaše dva komentáře, tak je to trochu mimo :)

Editováno 22.2.2014 12:42
Nahoru Odpovědět 22.2.2014 12:41
Creating websites is awesome till you see the result in another browser ...
Avatar
vitamin
Člen
Avatar
vitamin:

Ja som len chcel povedat za bez ohladu na to ci bude programovat v c++ alebo c# alokaciu pamete bude musiet riesit podobnym sposobom v obydvoch pripadoch. Ak neovlada dobre c++, tak bude lepsie pouzit c#.

 
Nahoru Odpovědět 22.2.2014 12:48
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 21 zpráv z 21.