Diskuze: V čem psát 3D hry

Volná diskuze V čem psát 3D hry

Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Zdeněk Pavlátka:

Chtěl bych se zeptat, v čem je podle vás nejlepší dělat hry s 3D grafikou. (Jazyk, případně framework) Chtěl bych začít pracovat na svém zatím největším projektu a nemůžu se rozhodnout, v čem to psát. Z jazyků už celkem dobře zvládám C# a C++.

Odpovědět 21.11.2013 16:51
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
patrik.valkovic
Šéfredaktor
Avatar
patrik.valkovic:

Pokud to nebude nějaká super bomba, kde potřebuješ dostat maximální výkon, tak jdi spíš po tom C#. C++ je hodně mocné, ale musíš mít perfektně zvládnuto WinAPI a Direct (vytvoření blbého okna na minimálně 20 řádků).
Pokud chceš začít s něčím jednoduchým, zkus MonoGame. Výhody: rozjedeš to na Winech, Linuxech, WinPhonech, za příplatek potom i na androidech a iOS, a to pozue s menšími úpravami. MonoGame se velmi podobá XNA.
Druhá možnost která mě napadá je SharpDX, což je knihovna pro C#, tvořící slabou vrstvu nad DirectX. Opět se tam trošku víc napíšeš, než v Mono, ale máš otevřenější možnosti.
Třetí možnost je použít nějaký existující engine (Unreal Engine=Unreal Tournament, Cry Engine=Crysis, Unity [v poslední době velmi populární])
Nevýhoda je, že dostat z toho něco jiného než FPS střílečku je nadlidský úkol.

Nahoru Odpovědět  +2 21.11.2013 17:02
Nikdy neumíme dost na to, abychom se nemohli něco nového naučit.
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na patrik.valkovic
Zdeněk Pavlátka:

Měla by to být 3D hra pro windows, zas tak úžasnou hru aby potřebovala extrémní výkon bych zatím nezvládl. Chtěl bych ale trochu zapracovat na grafice.

Editováno 21.11.2013 17:08
Nahoru Odpovědět 21.11.2013 17:05
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Drahomír Hanák
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
Drahomír Hanák:

Zprvu si hlavně přečti, jak vůbec funguje vykreslování 3D grafiky na 2D obrazovku. Když to pochopíš, nebudeš mít problém to naprogramovat v jakémkoli z těch jazyků. Pokud budeš jen používat rozhraní, které ti dá framework, tak zaprvé nebudeš vědět, co vlastně děláš (dost možná to skončí tak, že budeš jen opisovat ukázkové skripty) a zadruhé ti to časem přestane stačit, protože se stejně dostaneš k složitějším věcem, jako jsou pokročilejší shadery a další věci, kde musíš vědět, jak to vlastně funguje.

 
Nahoru Odpovědět  +1 21.11.2013 17:12
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Drahomír Hanák
Zdeněk Pavlátka:

Pár článků už jsem o tom četl, ale to už je hodně dávno. Nevíš o nějakém dobrém? A pokud něco z programování opravdu nesnáším, tak je to opisování ukázkových kódů. :D

Nahoru Odpovědět 21.11.2013 17:16
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Drahomír Hanák
Tým ITnetwork
Avatar
 
Nahoru Odpovědět 21.11.2013 17:20
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Drahomír Hanák
Zdeněk Pavlátka:

THREE.js je úžasná věc, s tou už trochu pracovat umím. Jen mě na ní štvou dosti výrazná omezení počtu světel.
EDIT: Ten odkaz nějak nefunguje, vždycky mě "přesměruje" na https://www.udacity.com/

Editováno 21.11.2013 17:28
Nahoru Odpovědět 21.11.2013 17:25
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Drahomír Hanák
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
Drahomír Hanák:

Zkus https://www.udacity.com/course/cs291 V THREE.JS r63 jsem se zatím s žádným výrazným omezením nesetkal. Navýšil jsi "maxLight" ve WebGLRendereru? http://threejs.org/docs/#…

 
Nahoru Odpovědět 21.11.2013 17:37
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Drahomír Hanák
Zdeněk Pavlátka:

Děkuju za rady. A o tom maxLight jsem ani nevěděl. Asi jsem to v nějakém tutoriálu přehlédl. :D

Nahoru Odpovědět 21.11.2013 18:05
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Drahomír Hanák
Zdeněk Pavlátka:

O něčem jiném nevíš? Nechce se mi registrovat na další síti. :D Trochu už 3D grafice rozumím.
ps. mám radši text než videa

Nahoru Odpovědět 21.11.2013 18:14
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Zdeněk Pavlátka:

Takže to shrnu, hru budu psát v C# s nějakým framewoekem, jen mi prosím poraďte, jaký framework bude nejvhodnější, když mi jde o (relativně) snadnou grafiku s možností použití shaderů. Rozhodně nechci používat věci typu Unity.

Nahoru Odpovědět 21.11.2013 20:19
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
Michael Olšavský:

Možná si myslíš, že Unity je na nic(něco jako gamemaker), ale není to pravda. Pokud si za tím stojíš, zkus Monogame.

 
Nahoru Odpovědět 21.11.2013 20:21
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Michael Olšavský
Zdeněk Pavlátka:

Nemyslím si, že je unity na nic, prostě se mi nelíbí.

Nahoru Odpovědět 22.11.2013 6:43
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Zdeněk Pavlátka:

Ještě otázka, to monogame se musí nějak instalovat? V jejich webovkách se nějak nemůžu vyznat.

Nahoru Odpovědět 24.11.2013 21:46
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 14 zpráv z 14.