Diskuze: Velký projekt a dlouhý zdrojový kód

Volná diskuze Velký projekt a dlouhý zdrojový kód

Avatar
Michal Žůrek (misaz):

Ahoj, co považujete za velký projekt a dlouhý zdrojový kód?

Odpovědět  +1 27.7.2014 13:20
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
kxmx
Redaktor
Avatar
kxmx:

v bashi tak deset dvacetiřádkovejch scriptů je už celkem velká věc :D

 
Nahoru Odpovědět 27.7.2014 13:24
Avatar
Michal
Člen
Avatar
Michal:

Velmi zajimava otazka, na kterou se velmi tezce odpovida. Nemuzes hodnotit projekt pouze podle poctu SLoC, to pak zalezi na jazyce a kvalite navrhu.
Velikost projektu hodnotim podle jeho slozitosti, neboli miry jeho neudrzovatelnosti, a rozsahu pusobnosti.
Pokud se zajimas ciste o pocet radku, 20.000 uz je dost a povazuji to za standardni delku vetsi business aplikace v jazyce z rodiny C. Prvni verze Photoshopu mela neco malo pres 100.000 (ted se to bude pohybovat kolem 3.000.000), AAA 3D pocitacove hry maji vetsinou pres 1.000.000 a napriklad MySQL server pres 10.000.000 LoC.

Nahoru Odpovědět  +4 27.7.2014 14:46
Don’t worry if it doesn’t work right. If everything did, you’d be out of a job.
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek (misaz)
Luboš Běhounek (Satik):

To strašně záleží na měřítkách.

VBS včetně toolů má asi 6M řádků kódu, přičemž přes deset .cpp souborů tam má přes nebo kolem 50 000 řádků kódu a to už za velký projekt a dlouhé zdrojáky rozhodně považuju :).

První projekt, na kterém jsem pracoval, měl kolem 70 000 řádků kódu (v C#) a taky už to bylo dost rozsáhlé, ale tam ještě člověk stíhal mít povědomí v podstatě o každé části kódu, což se o VBS říct nedá :).

Jinak souhlasím s Michalem, že od těch cca 20 000 řádků už bych asi projekt považoval za rozsáhlý a že záleží i na jiných aspektech, než jen počet řádků.

Nahoru Odpovědět 27.7.2014 15:07
:)
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Michael Olšavský:

Pro informaci co to bylo za projekt? Můj nejdelší vlastní projekt byl 3D engine, který měl kolem 25 000 řádků ve finále.

PS:// Aby to neznělo moc egoisticky, samozřejmě některé algoritmy byly téměř pouze opsané, například generování terénu (Perlin Noise Algorithm)

Editováno 27.7.2014 22:04
 
Nahoru Odpovědět 27.7.2014 22:03
Avatar
Odpovídá na Michael Olšavský
Luboš Běhounek (Satik):

Systém Rubikon - v C# psané 3D MMORPG pro školy, dotované EU.

Nahoru Odpovědět  +1 27.7.2014 22:06
:)
Avatar
Martin Konečný (pavelco1998):

Jen dotaz - počítají se řádky kódu včetně komentářů a mezer nebo čistě příkazy?

 
Nahoru Odpovědět  +2 27.7.2014 23:08
Avatar
Odpovídá na Martin Konečný (pavelco1998)
Luboš Běhounek (Satik):

Já počítal všechny řádky, těch mezer tam obvykle tolik nebývá a komentáře jsou součástí kódu :)

Nahoru Odpovědět  +1 27.7.2014 23:15
:)
Avatar
sorg
Člen
Avatar
sorg:

Dělal jsem na jednom průmyslovém systému. V databázi bylo přes 3000 tabulek. Velikost zdrojového kódu...na řádky nevím, ale složka se všemi textovými soubory se zdrojáky měla přes 10 GB.

 
Nahoru Odpovědět 30.1.2015 12:13
Avatar
Odpovídá na sorg
Martin Konečný (pavelco1998):

10GB? Ani si moc nedokážu představit, co všechno tam muselo být. I těch 3k tabulek je docela velký číslo, to musel umět hodně věcí.
Já se svou browser hrou mám cca 100 tabulek a tím to bude pomalu končit :D

Jen takový mimo dotaz, když už jsme u toho - je někde přístupná alespoň část zdrojáku toho MySQL serveru?

 
Nahoru Odpovědět 30.1.2015 12:20
Avatar
BlugW
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Martin Konečný (pavelco1998)
BlugW:

Jo, tabulky jsou zlo, já se v nich vždy zamotám a pak chytám nervy. :D

Nahoru Odpovědět 30.1.2015 13:16
Pořiď si mac na www.appletrh.cz. Novinky a zajímavosti ze světa Apple na https://www.applemagazin.eu
Avatar
d4rkw34v3r
Člen
Avatar
d4rkw34v3r:

Tak to sem malý pívo s 10ti tabulkama v aplikaci :D Řádky snad ani počítat nebudu XD

 
Nahoru Odpovědět  +1 30.1.2015 13:19
Avatar
Fredep
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek (misaz)
Fredep:

Můj názor: Dlouhý zdrojový kód je kód, který by se dal rozdělit do několika souborů/funkcí. Velký projekt je projekt, u kterého určitě potřebuješ mít vymyšlenou architekturu a podrobné komentáře. (Ano vím, že architektura i komentáře by měly být i u malých projektů, ale tam se bez toho jaksi obejdete) ;)

Nahoru Odpovědět 30.1.2015 13:23
Týmová práce je důležitá proto, aby bylo možno obvinit z neúspěchu někoho jiného.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 13 zpráv z 13.