IT rekvalifikace s garancí práce. Seniorní programátoři vydělávají až 160 000 Kč/měsíc a rekvalifikace je prvním krokem. Zjisti, jak na to!
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Úvod do ikonek - Hlavní akce, sada 1 (Main1)

Následující set akcí se určen k cytváření, měnění či ničení instancí objektu. Je zde i správa zvuku a roomů.

GameMaker - základy a ikonky Create instance (vytvořit instanci)

Tato akce vytvoří instanci vybraného objektu na zadaných souřadnicích. Pokud zaškrtnete relative, bude pozice brána vzhledem k pozici současné instance.

GameMaker - základy a ikonky Create moving (vytvořit pohyb)

Tato akce dělá to samé co předchozí s tím že si zde můžete nastavit jak již z názvu vyplívá rychlost a směr pohybu, kterým se začne vytvořená instance pohybovat.

GameMaker - základy a ikonky Create random (vytvořit náhodně)

Náhodně vybere jeden z maximálně 4 zadaných objektů a vytvoří jej na zadaných souřadnicích. Vhodné například pro vytvoření náhodné příšery.

GameMaker - základy a ikonky Change instance

Touto akci změníte současnou instnci na jinou instanci jiného objektu. Například bombu v explozi. Vše jako pozice, pohyb a proměnné zůstávají stejné. Můžete si také nastavit zda se mají provést event zničení a event vytvoření u nového objektu.

GameMaker - základy a ikonky Destroy instance (zničit instanci)

Zničí zadanou instanci.

GameMaker - základy a ikonky Destroy at position (znič na pozici)

Zničí všechny instane na zadané pozici. Hodí se například při výbuchu bomby. Při zaškrtnutí relative bude pozice přičítána k současné.

GameMaker - základy a ikonky Change sprite (změna obrázku, spritu)

Touto akci změníte sprite pro instanci. Subimage vám umožňuje vybrat, pokud máte více obrázků (animaci), který chcete použít. -1 pro animaci, 0 pro první. Dále lze nastavit rychlost animace.

GameMaker - základy a ikonky Transform sprite (transformace spritu)

Můžete změnit velikost, orientaci (úhel) a nastavit překlopení spritu.

GameMaker - základy a ikonky Color sprite (obarvení spritu)

Normálně je sprite vykreslen tak jak vypadá. Touto akci mu můžete změnit barvu (přebarvit ho). Důraz barvy nastavíte pomocí alpha průhlednosti.

GameMaker - základy a ikonky Play sound (přehrát zvuk)

Pomocí této akce můžete přehrát zvuk ze složky sounds kam jej přidáte klepnutím na reproduktor nahoře v ovládací panelu (viz začátek článku). Lze povolit opakování.

GameMaker - základy a ikonky Stop sound (zastavit zvuk)

Zastaví přehrávání vybraného zvuku. Pokud je přehráván vícekrát zastaví všechny jeho instance.

GameMaker - základy a ikonky Check sound (kontrola zvuku)

Toto je podmínka, která vrací true pokud je zadaný zvuk přehráván nebo není přehráván a je zaškrtlé NOT (negace). Poté se provedou akce pod touto podmínkou, které lze umístit (při větším množství než jedna) do bloků nacházejících se v záložce controls

GameMaker - základy a ikonky Previous room (předhozí room)

Přesune do předchozího roomu. Můžete si vybrat některou z možných efektů provádějících se při přechodu. Pokud se nyní nacházíte v prvním roomu hodí vám to error (použijte dotazovací podmínku níže).

GameMaker - základy a ikonky Next room (další room)

Přesun do dalšího roomu.

GameMaker - základy a ikonky Restart room (restart roomu)

Restartuje současný room.

GameMaker - základy a ikonky Different room (jiný room)

Přesune do vybraného roomu.

GameMaker - základy a ikonky Check previous (kontrola předchozího roomu)

Tato akce kontroluje existenci předchozího roomu. Pokud existuje akce umístěné pod ním (více jak jedna v blocích) jsou vykonány.

GameMaker - základy a ikonky Check next (kontrola dalšího roomu)

Stejný princip jako předchozí akce s tím, že kontroluje nadcházející room.


 

Všechny články v sekci
GameMaker - základy a ikonky
Článek pro vás napsal Drakeman
Avatar
Uživatelské hodnocení:
Ještě nikdo nehodnotil, buď první!
Autor se věnuje programování her v Game Makeru a Pythonu.
Aktivity