Avatar
Simeon Klunda:

Čaute...

Tak som taký začiatnočník v Blendery zrobil som pár modelov klasická textúra+normal map dal do Unity pohoda...
No chcel som sa naučiť specular mapu. Neviem presne ako na ňu zatiaľ čo som robil tak to boli neúspešné pokusy dal som ju tam a vždy sa ten model leskol nech som urobil aj 100 specular map (ak to vlastne boli specular mapy) :D
chcel by som vás poprosiť o pomoc ako nato... Prikladám obrázok ako to asi vypadá...

Predom všetkým ďakujem :)

 
Odpovědět 27. dubna 21:12
Avatar
Erik .jr
Člen
Avatar
Erik .jr:

Maš na to material?To potrebuješ material

Editováno 30. dubna 8:23
 
Nahoru Odpovědět 30. dubna 8:20
Avatar
Odpovídá na Simeon Klunda
Garrom Orc Shaman:

Samozřejmě že na to má materiál jinak by tam neměl ani texturu.
Jinak k otázce. Specular Map je černo bílí obrázek textury kde hodnota bíle určuje intenzitu odlesků. Jinými slovy
můžeš použít specular map aby jsi určil která část se má lesknout více a která méně, pod příspěvkem máš obrázek z unity manuálu, ta část úplně vpravo je specular map.
A jak by měla specular map vypadat ?
Máš nějakou texturu, v blenderu si udělej noví obrázek a podle UV mapy (snad máš model namapovaný) dáš na části které se lesknout nemají černou, šedé části budou odrážet jen polovinu světla a bílé budou obrážet všechno světlo (aneb. budou se naprosto lesknout).
Dělání dodatečných map (bump,normal,e­mission a specular) chce praxi, praxi získáš experimentováním.
Jako domácí úkol si udělej nějaký jednoduchý tvar a vyzkoušej zařídit aby se leskla jen půlka, až to budeš mít daj sem obrázek ;-)

HODNĚ ŠTĚSTÍ....budeš ho potřebovat

Nahoru Odpovědět 4. května 18:45
We're orcs, maybe we are not always wise or beautiful, but we will always be strong, outnumbered and well armed
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 3 zpráv z 3.