Soutěž: Machr na efekty - Silvestr

Grafika Grafika a design Machr na efekty - Silvestr

Soutěž již skončila

Zadání

Jako v asi každé zdejší silvestrovské soutěži budete tvořit ohňostroj. Tentokrát se ale nebudete jen předhánět v kráse efektů. Za úkol máte vytvořit prográmek, kde si z chemických látek namícháte svůj výbuch. Níže máte pro inspiraci tabulku prvků a jejich účinků:

Červená lithium (Li) / stroncium (Sr)
Oranžová vápník (Ca)
Zlatá železo + uhlík (Fe + C)
Žlutá sodík (Na)
Zářivá bílá hořčík (Mg)
Stříbrná hliník (Al)
Zelená baryum (Ba)
Modrá měď (Cu)
Fialová stroncium + měď (Sr + Cu)
   
Jiskry titan (Ti)
Kouřová stopa zinek (Zn)

zdroj: http://chemistry.about.com/…kelement.htm

Po namíchání směsi program ukáže animaci výbuchu rakety podle zvolených přísad a poměru mezi nimi. Např. směs mědi, hořčíku a zinku (podle výše uvedené tabulky) vytvoří bledě modré jiskry zanechávající výraznou kouřovou stopu.

Povolené jazyky jsou: C#, Visual Basic, Java, JavaScript, pokud budete chtít použít jiný, zeptejte se v komentářích.

Hodnotit budu stejnoměrně kód (objektovost, přehlednost), vzhled (hlavně ty výsledné animace), funkčnost a možnosti, jaké bude aplikace nabízet a jejich propracovanost (je veliký rozdíl mezi výběrem ze 4 barev + 1 efekt a výběrem z 12 barev, 4 efektů a 5 "tvarů" výbuchu). Za každou část bude 25 bodů, pro výhru potřebujete alespoň 50 bodů.

Výhra

Vítěz dostane placku Machr, pár samolepek a ocenění do portfolia.

Výhra

Výsledky

Jméno bodů Řešení ( Stáhnout vše )
Dennis Tschamler 90 Stáhnout řešení
Fikoun 65 Stáhnout řešení
B42P6 31 Stáhnout řešení
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Zdeněk Pavlátka:

V letošní silvestrovské soutěži budete tradičně tvořit ohňostroj ;)

Soutěž končí 31. prosince 12:00, tak se nezapomeň zapojit! :)

Odpovědět  +5 27.12.2015 18:01
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Adam Ježek
Tým ITnetwork
Avatar
Adam Ježek:

Ačkoliv se to tak nezdá, toto není primárně machr na efekty. Toto je machr na "doháje, pozejtří deadline a já ještě nemam ani řádek" :D

Kdybych nebyl v podobný situaci, tak se zapojim :D

Editováno 28.12.2015 0:59
Nahoru Odpovědět  +12 28.12.2015 0:58
Programátor dělá co může. Počítač co chce. | Pokud mi dáš mínus, tak prosim, napiš proč!
Avatar
B42P6
Člen
Avatar
B42P6:

Zdravim, na tomto Machrovi uz pracujem 3 dni. Viem ,ze v pravidlach je ze sa to musi odovzdat do terminu ,ale ked uz to mam tak rozpracované.... Nemohol by sa posunúť termín o asi tak 1 alebo pol hodniy? :(
Treba mi uz iba naimportovat obrazky a doladit detaily.
PS. Prikladam Screen ako to zatial vyzera

Nahoru Odpovědět 31.12.2015 11:38
'long long long' is too long for GCC
Avatar
B42P6
Člen
Avatar
Nahoru Odpovědět 31.12.2015 13:50
'long long long' is too long for GCC
Avatar
IT Man
Redaktor
Avatar
IT Man:

Vyhodnocení bude? :)

Nahoru Odpovědět 6. ledna 17:46
Když nevíš jak dál, podá ti ruku někdo, od koho by jsi to nečekal. A tu šanci musíš přijmout!
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Zdeněk Pavlátka:

bude tenhle pátek :P Škola...

Nahoru Odpovědět 6. ledna 18:41
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
Zdeněk Pavlátka:

Tak až zítra, ale už mám polovinu ohodnocenou :-`

Nahoru Odpovědět  +1 8. ledna 20:42
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Zdeněk Pavlátka:

Díky všem za účast, zde jsou výsledky:

Fikoun - 65 bodů
Kód (15 b): Kódu by rozhodně neuškodily komentáře, nenašel jsem jediný. Co bych ti rozhodně vytkl je neustálé vytváření nových instancí Fontu. V ControlFrame vytváříš nový font pro každý label, ve FireWorkGame vytváříš fonty znovu při každém překreslení obrazovky.

Vzhled (18 b): Aplikace nevypadá špatně, efekty jsou celkem pěkné, ale jednu připomínku bych měl. Černající kouř a jiskry vypadají dost divně. Lepší by bylo využít průhlednosti - místo tmavnutí by postupně mizely:

/* místo */
g.setColor(new Color(c, c, 0)); /* (u jisker) */
/* bych použil */
g.setColor(new Color(255, 255, 0, c));

Labely CelkovýObsahLátek a SoučetLátek jsou popisky, ne názvy v kódu, takže by asi měly mít mezery mezi slovy. (I u ostatních popisků by to chtělo přidat mezery okolo - a +, takhle je to dost namačkané na sebe)

Funkčnost (20 b): Funguje poměrně dobře, jen občas vyhodí výjimku

java.lang.IndexOutOfBoundsException: Index: 6, Size: 6
v souboru FireWorkGame na řádku 254

nebo

java.lang.NullPointerException
v souboru FireWorkGame na řádku 231

Možnosti (12 b): Není to špatné, ale mohlo jich být víc… A nechápu to políčko CelkovýObsahLátek, není to náhodou věc, kterou by si měl počítač spočítat sám? Navíc jí tak jako tak počítáš, tak proč by to tam měl uživatel extra vyplňovat?

Celkový dojem: Není to vůbec špatné, ale mohlo to být lepší ;)

Dennis Tschamler - 90 bodů
Kód (25 b): Kód je celkem přehledný, celkem mě potěšila objektovost, tu v JS v machrech moc často nevidím.
Tady mi něco nesedí: ;) :P

// ===========================
// CLASS BaseEmitter
// ===========================

var ParticleEmitter = function(position, settings) {

A tohle je taky trochu zvláštní, tak trochu nechápu, k čemu to má být dobré:

var me = this;

Docela dost vypisuješ do konzole, připadá mi to trochu zbytečné (pokud to není během testování).

Vzhled (20 b): Vzhledově nejlepší výtvor. Jen škoda, že tam není to uživatelské rozhraní na nastavování těch ohňostrojů.

Funkčnost (20 b): Jediné, co bych vytkl ohledně funkčnosti je nepřizpůsobivost. Ohňostroj je třeba přenastavit pro každou velikost obrazovky.

Možnosti (25 b): Spousta barev, nějaké ty efekty + možnost přidání vlastních. Nádhera.

Celkový dojem: Zvukové efekty jsou skvělý nápad, ohňostroje vypadají nádherně. Tuhle soutěž jsi vyhrál :)

B42P6 - 31 bodů
Kód (18 b): Na první pohled nevypadá špatně, dokonce je i občas komentovaný. Metoda clone ve třídě LaunchButton ve třídě Box je ale trochu podivná. Vytvoříš ArrayList launchers, nakopíruješ do něj prvky jiného listu, ale nikde už ten nový ArrayList launchers nevyužiješ.

Vzhled (3 b): Nic úžasného to rozhodně není. Odpalování raket chybí úplně, uživatelské rozhraní je nepřehledné, bez návodu je aplikace nepoužitelná. Popisky "záložek" 1, 2, 3, 4 nejsou zrovna ideální, ale když už, tak by to chtělo alespoň popisek při najetí myší.

Funkčnost (5 b): Vzhledem k tomu, že program není dokončený, není zrovna nejlepší…

Možnosti (5 b): Vypadá to, jako by program obsahoval spoustu různých efektů a "nastavení", ale ve finále nic nedělají…

Celkový dojem: Je na první pohled vidět, že aplikace není dokončená. Což je škoda, protože mohla být velmi zajímavá.

Placku tedy získává Fikoun, Dennis Tschamler Gratuluji :)

Editováno 10. ledna 13:37
Akceptované řešení
+20 Zkušeností
+1 bodů
Řešení problému
Nahoru Odpovědět  +5 10. ledna 13:36
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 8 zpráv z 8.