Diskuze: Mizející Textury(Blender)

Grafika Grafika a design Mizející Textury(Blender)

Avatar
Neaktivní uživatel:

Ahoj všichni,potřeboval bych pomoct s programem blender,probíhá to takto
1)Vytvořím model
2)Přepnu mód na "texture painting"
3)3 hodiny se babrám se solidně vypadající texturou
4)Model uložím
5)Po opětovném načtení model nemá textury...

Myslím že nemusím říkat že problém začíná bodem 3 a končí bodem 5.

Předem děkuji za odpověď
Mám blender v.2.74

Odpovědět  -1 3.7.2015 14:47
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Nahoru Odpovědět 3.7.2015 14:48
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek (misaz)
Neaktivní uživatel:

ne,modely dávám do jedné složky a texturu jako takovou jsem nepoužil,tedy ne externí(přidal jsem uv sample(ať to je cokoliv)a štětcem kreslil přímo na model,zkrádka jsem přidal na celí model bílou barvu a pak jsem na něj kreslil červenou,černou­,šedou a modrou)

Nahoru Odpovědět  -1 3.7.2015 15:22
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
hanpari
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
hanpari:

A v menu tu texturu vies najst? Nebo si ji uloz externe. Uploadni ten soubor a ja se ti podivam jestli tam je

 
Nahoru Odpovědět 3.7.2015 17:24
Avatar
hanpari
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
hanpari:

Kdyz o tom tak premyslim tu texturu asi nenajdes. Blender neuklada nepouzite textury pokud mu to vyslovene neprikazes. Tys sice tu texturu nakreslil ale pak jsi ji asi nikam nepridal do materialu.

 
Nahoru Odpovědět 3.7.2015 17:32
Avatar
Dominio
Člen
Avatar
Dominio:

Tu texturu musíš uložit. Teď momentálně nevím jak a kam kliknout, Blender už delší dobu nepoužívám. Buď jde uložit externě, nebo přímo do souboru s modelem. V tom okně s texturou si rozklikni menu a tam někde je možnost uložení.

 
Nahoru Odpovědět  -1 3.7.2015 18:03
Avatar
hanpari
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
hanpari:

Takže ještě jedno, a tentokrát z počítače.

1/ Otevři Blender
2/ Stiskni SHIFT-F10
3/ Vlevo dole vytvor nový obrázek a pojmenuj si ho.
4/ Jdi vpravo do Texture (vpravo)
5/ Stiskni F u nové textury (Save this datablock if it has no user)
6/ Vyber typ textury Image or Movie
7/ Přiřaď tomu tebou vytvořenou bitmapu. Můžeš použít také F, ale mělo by to fungovat i bez něj.
8/ Ulož soubor Blenderu
9/ Zavři a znovu otevři soubor. Teď bys neměl texturu ani svou bitmapu ztratit.

Poznámka:
Textura není totéž co bitmapa! Textura může mít i jiné typy.

POznámka2:
To že namapuješ bitmapu pomocí UV, ti jen zobrazí bitmapu na povrchu, když používáš Texture Paint. Musíš objektu vytvořit materiál s texturou, kterou namapuješ ze své bitmapy pomocí UV. No, snad jsem to dobře vysvětlil. Když tak se ptej :)

Experimentuj :)

Akceptované řešení
+20 Zkušeností
+1 bodů
Řešení problému
 
Nahoru Odpovědět 3.7.2015 18:57
Avatar
Neaktivní uživatel:

Nefunguje...když zmáčknu klávesu f nic se neďeje,zkoušel jsem to uložit file-external data-pack all itro .blend a píše to "No new files has been packed"

Nahoru Odpovědět  -1 4.7.2015 7:20
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Neaktivní uživatel:

jééé už to funguje,hanpari se v podstatě trefil ale v uv editoru jsem musel dát image - save as local png

Nahoru Odpovědět 4.7.2015 7:35
Neaktivní uživatelský účet
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 9 zpráv z 9.