Jak vymodelovat mobil v Google Sketchup

Grafika Google SketchUp Jak vymodelovat mobil v Google Sketchup

V tomto tutoriálu se podíváme jak vymodelovat v Google SketchUp pokročilejší model dotykového mobilu.

Kostra

Ze začátku si připravíme hrubou kostru celého mobilu kterou pak budeme upravovat. Můžete při modelování použít i rozměry typické pro mobil ale já je v tomto tutoriálu používat nebudu. Nejprve si vytvoříme obdélník ve tvaru mobilu který následně vyzdvihneme pomocí nástroje Push/Pull a výsledek vypadá takto:

Poté pomocí nástroje Offset nepatrně zmenšíme obdélník konstrukce a ten pak bude tvořit displej. Ale aby se pod displej vešli tlačítka vytvoříme kousek nad dolním koncem menšího obdélníku tvořícího displej čáru vedoucí napříč celé horní části telefonu. Poté přebývající dolní zbytek smažeme a zatím vypadá celá mobil asi takto:

Pořád však celý mobil vypadá spíš jako PDA z 90. let a máme pořád dost práce před sebou.

Design

V této části tutoriálu upravíme vzhled telefonu. Začneme tím že upravíme rohy telefonu. Pomocí nástroje Arc uděláme na dolním levém rohu půlkruh takového tvaru jaký se hodí k rohům telefonu. Pak půlkruh zkopírujeme a otočíme pomocí nástroje Rotate na vhodnou pozici k pravému dolnímu rohu. Většinou se netrefíte při otáčení a usazování úplně přesně a tak doporučuji pro jistotu spojit čárou u spojů ručně ale tak aby to do vzhledu zapadalo. Toto je však nejednoduší řešení a nabízí se i jiná jako třeba vše pečlivě odměřit a pomocí úseček a jejich středů docílit stejného výsledku ale mnohem přesnějšího jenže tento postup se do tutoriálu dávat nehodí jelikož by byl extrémně dlouhý a nudný protože hádám že by asi ne každého bavilo číst všechno to jak a kde nakreslit tohle a tamhleto. No a výsledek vypadá nějak takto:

Ale ty půlkruhy jsme tam neudělali pro nic za nic. Pomocí nástroje Push/Pull zmenšíme až se nám zobrazí červeně popisek značící limit. Určitě jste si všimly že už ve spodní části telefonu nejsou rohy a telefon již vypadá lépe. Nyní začneme pracovat na tlačítkách. Na našem telefonu budou celkem 4 tlačítka - zpět, domů, oblíbené aplikace a hledat. Na následujícím obrázku je vidět načrtnutí jednotlivých částí kde budou jednotlivá tlačítka. Vše je dělané pomocí úseček a jejich středů.

Do jednotlivých políček nakreslíme ikonky znázorňující výše popsaná tlačítka. Po nakreslení všech tlačítek a vymazání nepotřebných rámů by měl výsledek vypadat takto:

Teď to již vypadá jako skutečný mobil. V následující podkapitole se vrhneme na detaily jako je zabudovaný reproduktor či fotoaparát.

Doplňky

Začneme fotoaparátem. Otočte si pohled na zadní část mobilu a v místě kde zhruba by jste chtěli udělat fotoaparát nakreslete vodorovnou čáru táhnoucí se přes celou záď telefonu. Můžete to udělat třeba takto (Ty čáry jsou zde jen kvůli přesnosti):

Nyní však fotoaparát musíme doladit. Pomocí nástroje Offset zmenšíme asi o 75% kolečko které představuje fotoaparát a poté toto uděláme opět ale tentokrát jen asi o 40%. Vznikne nám něco jako terč. Poté oba kruhy nepatrně zatlačíme pomocí nástroje Push/pull dovnitř, větší kruh méně a menší kruh více. Výsledek vypadá takto:

Fotoaparát doladíme za chvíli kdy se budeme věnovat texturám. Teď vytvoříme postranní vstup pro miniUSB. Opět otočíme kamerou na přední stranu a na levé straně vytvoříme obdélník odpovídající rozměrům zástrčky na miniUSB. Kdo si není jist může se samozřejmě kouknout na svůj mobil který ani nemusí být nutně dotykový stačí když má zástrčku miniUSB. Jen pro inspiraci přidávám obrázek jaké zhruba použít rozměry:

Poté zástrčku trochu prohloubíme a uvnitř uděláme mini obdélník který bude velmi tenký ale zároveň velmi široký. Zástrčka bude vypadat zhruba takto:

Pro větší realističnost můžete přidat u toho obdélníku uvnitř ze zdola drážky. Teď se ale koukneme a vymodelujeme poslední věc před otexturováním a tou je vymodelování mikrofonu. Nejprve nakreslíme na horní část mobilu obdélník spojený s úplně nejvyšší čárou na našem mobilu a následně mu zešikmíme rohy a poté mu přidáme několik velmi malých koleček (asi tak 20) a celý mikrofon bude ve finále vypadat asi takto:

Teď se vrhneme na textury.

Textury

Toto už je závěr článku, kde se budeme snažit otexturovat celý náš model. Nejprve obrazovka, ta může mít buď velmi tmavě šedou texturu ne však černou nebo si stáhněte nějakou texturu třeba prostředí android a pak to vypadá jako když je telefon zapnutý. Poté by to chtělo otexturovat okolí obrazovky to je standardně černé. Mikrofon může být třeba šedý. A pak je na řadě záď telefonu ta může být také třeba šedá. A teď fotoaparát, nejprve otexturujte vnitřek a pak přes celý vnitřek nakreslete napříč čáru a najednou vnitřek zmizí. Poté to otexturujte nějakou průhlednou barvou.

Finální podoba


 

  Aktivity (2)

Článek pro vás napsal adam440
Avatar

Jak se ti líbí článek?
Celkem (4 hlasů) :
4444 4


 


Miniatura
Všechny články v sekci
Google SketchUp
Miniatura
Následující článek
Základná konštrukcia budovy

 

 

Komentáře

Avatar
Vojta Pšenák
Redaktor
Avatar
Vojta Pšenák:

Ahoj, tutoriály do SketchUp máš hezké, ale k článku mám dvě výtky:
1: Zaoblení je lepší dělat před vytažením,
2: To nahoře je REPRODUKTOR ! Do mikrofonu se mluví a je dole, z reproduktoru vychází zvuky a je nahoře.

 
Odpovědět  +3 4.6.2012 7:30
Avatar
jakub
Redaktor
Avatar
jakub:

článek je hezký,ale taky musim něco říct.
Pokud budeš chtít použít model pro hry, textury z skecthapu se ti tam nezobrazí.Proto musíte požívat vlastní textury z externích souborů.

Odpovědět 30.8.2012 9:09
Uvnitř jsou všichni stejní...
Avatar
Milan Gallas
Redaktor
Avatar
Milan Gallas:

Můžu se zeptat, nevíte někdo jak udělat tučné čáry? Díky za odpověď.

 
Odpovědět 1.10.2013 11:37
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 3 zpráv z 3.