Diskuze: architektura
Zobrazeno 6 zpráv z 6.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
dobrá chápu, a jaký je tedy rozdíl mezi pojmem architektura a
platforma?
a v případě 64bit systému je u pc možnost alokace paměti 264,je
to důvod proč se 64bit systémy dostávají i do smartphone,nebo jaké jsou
výhody a důvody k tomuto kroku?
a v případě 64bit systému je u pc
možnost
alokace paměti 264,je to důvod proč se
64bit systémy dostávají i do
smartphone,nebo jaké jsou výhody a
důvody
k tomuto kroku?
Velikost adresového prostoru procesu (tedy množství (virtuální) paměti, kterou je proces schopen adresovat) je pouze jedním z důvodů, proč jsou 64bitové architektury (řekl bych, že následující text bude platit obecněji) pro dnešní dobu zajímavé.
Ne že by dnes bylo běžné alokovat terabajty paměti. Virtuální paměť sice dělá iluzi, že paměti je dost, ale pokud tu iluzi považuješ za pravdu a chováš se tak, výkon půjde stranou. Do paměti lze ale mapovat třeba i soubory (případně jiná zařízení). A práce s gigabajtovým souborem je mnohem pohodlnější, pokud jej můžeš celý namapovat a pracovat s ním, než když bys jej zpracovával po částech (záleží samozřejmě na tom, co s ním chceš provádět).
Další výhodou 64bitových procesorů je velikost registrů (64 bitů), takže výpočetně náročné aplikace mají naději běžet rychleji. A mohou tu být ještě další bonusy; například architektura x64 (takový následník ia32(x86)) zdvojnásobuje počet registrů (z osmi na šestnáct), takže se překladačům daleko lépe optimalizuje.
Doslova to znamená, že jeho vnitřní i vnější sběrnice jsou 64 bitové i jeho obvody (ALU, registry, atd.) jsou 64 bitové. V 1 hodinovém taktu tedy dokáže zpracovat najednou 64 bitové číslo.
Pro příklad: Kdyby toto číslo zpracovával 32 bitový procesor, trvalo by mu to 2 hodinové takty - pomalejší zpracování. Souvisí s tím ale komplikovanější architektura (vnitřní stavba) procesoru, větší el. příkon a tedy i větší TDP (tepelný ztrátový výkon). Pro efektivní práci potřebuje 64 bitové aplikace (zjednodušeně instrukce zpracovávající 64 bitová čísla).
Pokud vím, už jsou ve vývojí 128 bitové procesory
Pokud vím, už jsou ve vývojí 128 bitové
procesory
Také jsem o tom slyšel, ale přijde mi to dost nepravděpodobné, asi i skoro zbytečné (prozatím). Na x64 je třeba možné použít k adrsování pouze 48 (49?) bitů (místo 64), takže šance na rozšíření v tomto ohledu stále jsou. A co se týče práce s většími daty – nevím, jak dalece by se ten skod na 128 bitů promítl. Od toho tady v přítomnosti máme různé vektorové instrukce, které dovolují pracovat s takovými daty (i když někdy trochu těžkopádně).
Zobrazeno 6 zpráv z 6.