Nex 43: Kov na kov

Nex 43: Kov na kov

  • původní česká 2D střílečka
  • 10 misí
  • speciální úkoly (bombardování, výsadky, eskort...)
  • přes 30 letadel
  • nízké hardwarové nároky
  • necenzurovaný český dabing s moravským dialektem

Ovládání hry
Pro pohyb v menu lze použít buď myš, nebo šipky na klávesnici a enter. Jakákoliv akce v menu lze přerušit klávesou Esc nebo pravým tlačítkem myši. Před každou misí si přečtěte briefing a v hangáru vyberte vhodné letadlo.
Pilot v letadle:
šipky ................. směr letu
Ctrl .................. primární zbraň
Shift ................. sekundární zbraň
/ .............­........ nukleární raketa

Pilot mimo letadlo:
šipky ................. chůze
Ctrl .................. střelba
Shift ................. zalehnutí (držet!)

Další klávesy:
Esc ................... odvolání mise
P .............­........ pauza
M .............­........ poslední zpráva
F12 ................... uloží screenshot (JPG)
Mezerník .............. pokračování

Zbraně
Primární zbraň:
Základní protiletadlový kanón, lze použít i proti pěchotě. Kanón má většina letadel, nábojů je pro každou misi přebytek, což samozřejmě není důvod pro jeho plýtvání! Některé modely letadel disponují i více hlavněmi pro kanón, například "Titanový jestřáb A2" má 4 hlavně!

Sekundární zbraň:
Každý letoun disponuje jinou sekundární zbraní. Ta je znatelně silnější, než zbraň primární. Je nabíjena speciálním generátorem, který je třeba dát po delším užívání na chvíli "vychladnout". Stav energie do sekundární zbraně je znázorněn modře vedle obrazovky.

Nukleární rakety:
Ne každé letadlo má sloty pro připevnění těchto zbraní hromadného ničení. Raketu je doporučeno odpálit pouze za stavu nejvyššího ohrožení, kdy se to nepřáteli v okolí jen hemží. Od jejího vypuštení trvá 10 vteřin, než dojde k explozi, která zničí všechny letecké a někdy i pěší jednotky v dosahu několika kilometrů.


Galerie

Hra byla vytvořena v roce 1998.

 

Stáhnout

Staženo 345x (19.98 MB)

 

  Aktivity (1)

Hru pro vás napsal Soudek
Avatar

Jak se ti líbí článek?
Ještě nikdo nehodnotil, buď první!


 



 

 

Komentáře

Avatar
tatko
Redaktor
Avatar
tatko:

Tak jsem si to zahrál:
menu je perfektní, plynulost taky.
Grafika:
Letadla, objekty všecko takové zubaté nepropracované prostě takové jak si to vytáhl z nějakého 3D programu tak si to tam vrazil....
Pohrál bych se z prokreslením,ob­tažením...
Kabinka kulomety...de­taily...masko­vání na křídlech... výstřel jako zášleh ohně z kulometu který tam není...
Střely neidentifikovatelný znak klávesnice..
propracoval bych ..jako ohnivou kouli nebo kapku...vůbec nevadí že by byla veliká jak půl letadla...
Hudba:
Určitě bych tam dal na pozadí nějakou hudbu jako křoví.hodně to obohatí a ztrati se ta prázdnota.
Ta hra je taková prázdná žádné vedlejší zvuky.
Třeba motory ...okolní hluk ...prostě nějaký život...
Výstřely jako když mlátí vařečkou do bakelitu.

Výkřiky vojáků se slívají do jednoho řevu s protivným dlouhým echem.
Hlasy operátora bych protáhl nějakým robotickým překladačem efektem ....

Píšu to proto protože si myslím že ta hra je
odfláknutá a rozhodně má navíc..
Na ůvodním menu si se vyřádil a na zbytek si se
vy....a hned na tebe vybafne sprostý dialog...

A to mě fakt nejvíc štve, že čím víc je odfláknutá, tím víc je to prošpikované těmi sprostými hláškami.
No nevím asi už jsem jiná generace protože
to je staro-nový problém současné generace.

8-)
Odpovědět 26.2.2012 9:39
Lepší jedna po ránu ...než celý den žádná...:))
Avatar
Soudek
Redaktor
Avatar
Odpovídá na tatko
Soudek:

Díky za komentář, je třeba ale říci, že tahle hra vznikla někdy v roce 1998 a tehdy ještě žádné blendingy a masky nebyly, nebyl na to ani hardware. S grafikem jsme se nikdy neviděli, psali jsme si poštou (posílání disket v obálce). Nebyl ani dostupný internet. Dnes bych to samozřejmě udělal jinak :X Sprosté hlášky odpovídají našemu věku, když jsme to dělali:`

 
Odpovědět 26.2.2012 14:28
Avatar
tatko
Redaktor
Avatar
tatko:

Sakra Sakra..
To jsem si naběhl !!
Ja myslel že se že...
To je problém tohoto webu že tu nejsou datumy her to mě štvalo protože většinu těch her znám a vím že jsou sto let staré ...
jak se tu má člověk k něčemu vyjadřovat....!!!
no tady jsem se nachytal..viděl jsem světýlko na konci tunelu...:)
tak se teda omlouvám....
ale ty sprosté dialogy vám neodpustím...]:>
takže se budu dál držet svého přesvědčení že česká free scéna je totálně mrtvá...:@

Odpovědět 26.2.2012 17:00
Lepší jedna po ránu ...než celý den žádná...:))
Avatar
Adam
Neregistrovaný
Avatar
Odpovídá na Soudek
Adam:

Ta grafika skutečně není moc dobrá. Udělal bych update a tam bych zlepšil zvuky a upravil grafiku.
;)

 
Odpovědět 26.2.2012 17:07
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na tatko
David Čápka:

V žádném případě bych neřekl, že je česká free herní scéna mrtvá a to už jen z aktivity na fórech a podobně. Lidé tvoří a tvoří opravdu hodně, jsme velmi kreativní národ a poptávka po materiálech k programování je obrovská.

Datumy nedáváme záměrně, abychom odstranili předsudky. Nikdo neříká, že 10let stará hra nemůže být lepší než nějaká teď nová, hra nejsou jen technologie, ale i nápad, příběh a mnoho dalších věcí. Chceme vytvořit všem hrám stejné podmínky a dosáhnout objektivního hodnocení a zájmu. Podobně to platí u článků, jejich aktuálnost si sami hlídáme a průběžně návody obměňujeme. Nechceme, aby někdo bojkotoval 3 roky starý návod, který popisuje problematiku, která se od roku 2000 nezměnila.

Co se týče těch velkých her, tak zde je problém, že vyžadují spoustu času, týmovou práci a podobně. Je velmi těžké najít vůli, čas a dobré lidi k tomu, aby člověk dokončil nějaký větší projekt, než jen jednoduchou hříčku. Tím myslím, aby k enginu přibastlil pěkný příběh se spoustou grafiky a gamedesignu. Těchto her je tedy méně, ale stále vznikají. Příkladem může být Space Resistance od Raipera (chystá nové dílo mimochodem, již jsem viděl screenshot). Nadějně vypadají Satik, který přišel s 6x64 a pracuje na WT3, Onřej Velíšek a další (mimochodem i autor Nex43 má na svědomí několik dalších her a pracuje na dalším titulu). Aktivních lidí je tu dost, také se chystá nová vývojářská soutěž financovaná Google a Adobe, jsem si jist, že přinese další ovoce. Jen nemůžete čekat, že každý týden vypadne nová hra, to asi není reálné :)

Odpovědět 26.2.2012 17:50
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na tatko
David Čápka:

Když and tím nak přemýšlím, absence datumů má smysl hlavně u článků a programů, asi ke hrám toto pole přidáme.

Odpovědět 26.2.2012 18:17
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
tatko
Redaktor
Avatar
tatko:

Tak co se tyče vydávání her tak to s tebou fakt nemohu souhlasit.Přestože už téměř nedělám hry, tak skoro denně vždy při kávě si pěkně sednu a projíždím všecky možné herní servery jako:
doupě,plné hry,freegame,free hry,herní svět,české hry....a jiné
a jsem z toho fakt smutný protože pořádnou českou hru jsem už neviděl ani nepamatuji.
Tady na islandu s tím mám fakt problém a dost mě to štve protože člověk neví jestli to vyšlo teď nebo před deseti lety...
Proto ta moje reakce...
jak jsem napsal většinu znám .....
Takže takové řeči že dobrá hra nemůže vyjít každý týden... to neberu...
A taky neberu že tam nějaký student začátečník vytvoří nějaký sokoban nebo space invaders,pacman... jistě neberu mu radost taky jsem začínali...
Je to jak říkáš chce to hodně ..hodně vůle to dokončit...mám ještě spoustu kostlivců ve skříni...
Ale když mi bylo 20-30 let tak jsem tu vůli měl
Já už to poznám jak někdo začne hlásat že bude dělat...a jak to bude vypadat vývoj je zatím v hlavě tedy 0% a pak z důvodů....přerušen (viz fórum...)
Nebo začne tím že pracuje na menu...
To chodí pořád dokola a pak z toho vypadne něco nakreslené rukou v okně s primitivním menu ovládané jedním tlačítkem...
Beru je to dřina a myslím, že v dnešní době konzolí, iPadu 3d her, je jakékoliv programování her bez slušného týmu nemyslitelné.Ta doba 2d placatých her kreslených od ruky je pryč.odešla s námi.Jedna věc je hru vydat ale druhá aby si to někdo zahrál.
No tak jsem se vykecal...

8-)
Odpovědět 27.2.2012 8:30
Lepší jedna po ránu ...než celý den žádná...:))
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na tatko
David Čápka:

To že někdo pracuje na menu nebo ztratí vůli se dělo přece vždycky :D Není to důkaz nějakého poklesu scény. Psal jsem vám několik příkladů toho, co v poslední době vyšlo nebo co vyjde. Jsou to pěkné věci, Raiperovo Space Resistance - http://www.itnetwork.cz/index.php?… nejsou jen nějací Invaders, je tam krásně propracovaná fyzika a efekty dodávají skvělý zážitek, je to profesionální hra stará jen pár měsíců. Z minulého roku se podívejte na profil Ondry Velíška, http://www.itnetwork.cz/index.php?… Hlavně Tetruby2 a Draco jsou skvělé pařby. Dalším šikovným vývojářem je Satik64, hra opět stará jen pouze několik měsíců - http://www.itnetwork.cz/index.php?… a má na svědomí další pěkné kousky a pracuje na nových. Raiper dělá na nové 2D střílečce. V inkubátoru nejsou tyto větší hry možná proto, že jsou určeny jako překvapení nebo do různých soutěží :P

Odpovědět 27.2.2012 9:07
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
tatko
Redaktor
Avatar
tatko:

no...
shodnem se aspon na tom že to chce hodně vůle dokončit hru...:D

Odpovědět 27.2.2012 18:09
Lepší jedna po ránu ...než celý den žádná...:))
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 9 zpráv z 9.