Diskuze: Hex v css

HTML a CSS HTML a CSS Hex v css American English version English version

Avatar
Neaktivní uživatel:

mel bych dotaz mam spravne vedet kody barev nebo si je generovat v nejakych hex generatorech?

vim treba ze cerna je #000000 a bila FFFFFF

staci to nebo bych se je mel ucit? :D

Odpovědět 1.7.2013 14:06
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Juraj Mlich
Redaktor
Avatar
Juraj Mlich:

Používaj generátory, je ti to zbytočné sa učiť.

Nahoru Odpovědět 1.7.2013 14:09
Vždy je lepšie učiť sa z cudzích chýb, než z vlastných chýb.
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Luboš Běhounek (Satik):

Neni na skodu se to naucit, neni to nic tezkeho.
Staci umet hexa soustavu a vedet, ze je aditivni scitani barev a je to zakodovano ve forme dva znaky red, dva znaky green, dva znaky blue.

Pak vis, ze tmavsi barva je kdyz cisla snizis, svetlejsi kdyz pridas, zluta je cervena s zelenou, kdyz z ji chces vic do oranzova, tak ze jen uberes zelenou... :)

Nahoru Odpovědět  +1 1.7.2013 14:34
:)
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Neaktivní uživatel:

tedko mam par dotazu :D

jak funguje hexova soustava
aditivni
a nakonec proc poradi #RRGGBB

Nahoru Odpovědět 1.7.2013 14:55
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Kit:

Hexadecimální soustava funguje stejně jako desítková, jen místo 10 číslic má 16 číslic.

Aditivní znamená, že se barvy sčítají. Červená se zelenou dají žlutou, všechny dohromady bílou apod.

Pořadí je od nejdelší vlnové délky po nejkratší.

Nahoru Odpovědět  +2 1.7.2013 15:00
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Odpovídá na Kit
Neaktivní uživatel:

aditivni chapu
ale neumim zadnou soustavu ani desitkovou

Nahoru Odpovědět 1.7.2013 15:02
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Kit:

Desítkovou umíš ze základní školy.

8 + 9 = 17

V šestnáctkové to vyjde trochu jinak

8 + 9 = 11
Nahoru Odpovědět  +2 1.7.2013 15:05
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Kit:

Dvojkovou soustavu znají programátoři a jedničkovou i hospodští povaleči.

Nahoru Odpovědět 1.7.2013 15:09
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Neaktivní uživatel:

deleted

Editováno 1.7.2013 15:20
Nahoru Odpovědět 1.7.2013 15:19
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Kit
Neaktivní uživatel:

takze:
1: 18 + 2 = 0
2: 18 + 2 = ?
10: 18 + 2 = 20
16: 18 + 2 = 14?

Nahoru Odpovědět 1.7.2013 15:20
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Homo
Člen
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Homo:

Ve dvojkove je to 10100, ostatni mas dobre.

Nahoru Odpovědět  -1 1.7.2013 15:22
1010011 1000101 1011000
Avatar
Neaktivní uživatel:

Homo
dvojkova funguje jako:

0 = 1
1 = 2
01 = 3
10 = 4
001 = 5
atd?

Editováno 1.7.2013 15:31
Nahoru Odpovědět 1.7.2013 15:30
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Kit:

Správně máš jen tu desítkovou. Zbytek jsou nesmysly.

Nahoru Odpovědět 1.7.2013 15:34
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Odpovídá na Kit
Neaktivní uživatel:

a jak se pocita tedy:
1,2,16?

Nahoru Odpovědět 1.7.2013 15:37
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Homo
Člen
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Homo:

Ne.

0 - 0
1 - 1
10 - 2
11 - 3
100 - 4
101 - 5
110 - 6
111 - 7
...
Nahoru Odpovědět  +1 1.7.2013 15:37
1010011 1000101 1011000
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Kit:

Nechejme tedy číslo 18 (desítkově). V ostatních soustavách to bude takto:

1: 111111111111111111
2: 10010
3: 200
8: 22
10: 18
16: 12
36: H

Nahoru Odpovědět  +1 1.7.2013 15:39
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Artas
Redaktor
Avatar
Artas:

Dvojkova soustava fuguje takto:
1010 = 123+022+121+0­20=10
10=121+020=2

u dalsich soustav je to podobne, akorat nepouzivas mocniny 2, ale zakladu te dane soustavy

sestnactkova:

14=1161+4160=­20
A1=10161+116=161
...

Editováno 1.7.2013 15:43
 
Nahoru Odpovědět 1.7.2013 15:40
Avatar
Odpovídá na Kit
Neaktivní uživatel:

radsi se v tom nebudu hrabat :D
css necham asi na generatory

Nahoru Odpovědět 1.7.2013 15:45
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Artas
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Artas
Artas:

Koukám, že to nějak špatně formátuje, takže znovu :-)

1010 = 1*2^3+0*2^2+1*2^1+0*2^0 = 10
10 = 1*2^1+0*2^0 = 2

a 16:

14 = 1*16^1+4*16^0 = 20
A1 = 10*16^1+1*16^0 = 161
Editováno 1.7.2013 15:48
 
Nahoru Odpovědět  +1 1.7.2013 15:46
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Artas
Kit:

Je to tak sice správně, ale při reálném použití je vhodnější Hornerovo schéma, které i vypadá názorněji.

Nahoru Odpovědět 1.7.2013 15:52
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Artas
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Kit
Artas:

Pokud jsem Hornerovo schema pochopil spravne, tak to co jsem napsal je defacto jeho konkretni pouziti. Nebo jsem pochopil neco spatne??

 
Nahoru Odpovědět 1.7.2013 16:14
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Artas
Kit:

Hornerovo schéma má víc závorek. Neobsahuje mocniny, ale používá jen násobení a sčítání. Výpočetně je mnohem jednodušší, používá se i při náročných výpočtech. Dokonce některé procesory ho mají jako jednu instrukci se třemi parametry.

Nahoru Odpovědět  +1 1.7.2013 16:53
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Artas
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Kit
Artas:

Dobře, díky za informaci ;-)

 
Nahoru Odpovědět 1.7.2013 16:58
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Luboš Běhounek (Satik):

Ve vsech soustava nula na zacatku hodnotu cisla nezmeni, takze treba
001 == 1.

Kolikatkova soustava to je, tolik ruznych znaku muzes pouzit jako cislici.

Dobre se to da predstavit a pochopit, kdyz si napises par cisel postupne:

bin (2) soustava: 0, 1, 10, 11, 100, 101, 110, 111, 1000, ...

oct (8) soustava: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 20, 21, ...

dec (10) soustava: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, ...

hex (16) soustava: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, A, B, C, D, E, F, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 1A, 1B, 1C, 1D, 1E, 1F, 20, ...

Neboj se toho, ono to slozite jen vypada, driv nebo pozdeji to pochopis :)

Nahoru Odpovědět 1.7.2013 18:09
:)
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Kit:

V mnoha programovacích jazycích se nula na začátku čísla používá k označení zápisu v osmičkové soustavě, "0x" pak v šestnáctkové. Takže pozor na úvodní nuly, někdy mohou způsobit problémy.

Nahoru Odpovědět 1.7.2013 18:15
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Odpovídá na Kit
Luboš Běhounek (Satik):

Jj, ale to se tyka jen programovani a jen nekterych jazyku, v samotnych ciselnych soustavach neznamenaji nic.

Nahoru Odpovědět 1.7.2013 18:19
:)
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Kit:

Zkus si přečíst ještě jednou, co jsem napsal.

Nahoru Odpovědět 1.7.2013 18:34
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Libor Šimo (libcosenior):

Prečo sa dohadujete, keď sa môžťe biť!!! :D

Nahoru Odpovědět  +1 1.7.2013 19:07
Aj tisícmíľová cesta musí začať jednoduchým krokom.
Avatar
Libor Šimo (libcosenior):

Ste schopní presvedčiť toho druhého o svojej pravde?

Nahoru Odpovědět 1.7.2013 19:09
Aj tisícmíľová cesta musí začať jednoduchým krokom.
Avatar
Odpovídá na Libor Šimo (libcosenior)
Luboš Běhounek (Satik):

Oba rikame v podstate to same, netusim, co tim Kit myslel :)

Nahoru Odpovědět  +1 1.7.2013 19:17
:)
Avatar
Michal Žůrek (misaz):

nevím jak vy, ale já čísla do dvojkové soustavy jsem vždycky převáděl pomocí takové tabulky:

32 16 8 4 2 1 X(zadané číslo v desítkové soustavě)
0 1 1 0 0 1 25

Jednoduše odčítám od zadaného čísla to co je v záhlaví (32, 16, ...) pokud vyjde kladné napíšu 1 pokud záporné 0. Když napíšu kladné zapamatuju si zbytek a vždy dále odčítám od zbytku. Počítám tak dlouho dokud mi k pokračování nezbude nula.

25 - 32 = záporní (25 pokračuje) = 0
25 - 16 = kladné (9 pokračuje) = 1
9 - 8 = kladné (1 pokračuje) = 1
1 - 4 = záporné (1 pokračuje) = 0
1 - 2 = záporné (1 pokračuje) = 0
1 - 1 = kladné (0 pokračuje, končíme) = 1
a výsledek:
25 je v dvojkové soustavě 11001. V té tabulce to šlo lépe vidět.

EDIT tabulka: http://misaz.wz.cz/…ry_table.png

Editováno 1.7.2013 19:32
Nahoru Odpovědět 1.7.2013 19:30
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek (misaz)
Kit:

To je právě ten způsob, který použil Artas. U větších čísel je nevýhodný, protože si musíš spočítat všechny mocniny dvou, které budeš potřebovat (tu tabulku). Opakované dělení dvěma bývá výhodnější.

Nahoru Odpovědět 1.7.2013 20:05
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 33 zpráv z 33.