Diskuze: Programování 2D grafiky?
![Avatar](images/avatars/37528_thumb.png?v=-62169987464)
Člen
![Avatar](images/avatars/37528_thumb.png?v=-62169987464)
Zobrazeno 9 zpráv z 9.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
I 3D grafika se da kompletne naprogramovat - muzes naprogramovat treba ze se
ma vykreslit modra cara tady, zelenej pixel tady, zluty kolecko tamhle...
A v čem konkrétně se to většinou dělá?
Teoreticky existuje vzoreček pro kterýkoli 2d obrázek. Viděl jsem
vzoreček, který vygeneroval cihlovou zeď (jako vážně fototexturu).
Samozřejmě je rychlejší to vyfotit nebo namalovat
To by byla moje další otázka, kde se to využívá? Hádám že v kombinaci s
předkresleným ve hrách a animacích?
Dneska je jednodušší mít prostě tu texturu a nakreeslit si ji/vyfotit, ale často se to používalo v demoscéně, kdy se třeba snažili nacpat různý složitý 2d/3d animace i se zvukem do pár kilobajtů nebo dokonce i jen do 256 bajtů
Třeba perlinův šum se používá na generování mraků. Ty jsou často
základem nebo součástí nějakých již ručně kreslených textur. Tu zeď
jsem viděl tady - http://www.farbrausch.de/ Je tam dokonce někde 3D hra v 256
kb. Kompletně nahradili 3d modely a textury vzorečky, aby to mělo co
nejnižší velikost. Pak tu máš třeba fraktály, tam je nejznámější
Madelbrotova množina nebo IFS, kde máš vysloveně vzoreček na vločku,
kapradí atd. Jsou tu o tom články - https://www.itnetwork.cz/…tmy/graficke. Využití je často
spíše akademické
Nebo pokud potřebuješ nějakým způsobem náhodný ty data, třeba
heightmapu
Co mě teď napadlo je generování stromů, ty se kreslí blbě a generují se jednoduše. Pak třeba particles (ohňostroje, vodotrysky...), to by se také kreslilo špatně. Pak třeba vlny na vodě. Určitě by se daly vymyslet další praktické aplikace generované 2d grafiky.
Zobrazeno 9 zpráv z 9.