Miny aneb porovnání programovacích jazyků C#, Java a GML
V tomto článku se podíváme jak vytvořit velice známou hru Miny (nebo jak se častěji vyskytuje pod názvem Minesweeper, Hledač min)
Čím tedy začít? Aneb generování pole
Nejprve je vhodné docílit toho, že zadáme šířku a výšku a vykreslí se nám pole min.
Dále vygenerujeme pole min
Nyní si vytvoříme pole datového typu boolean o rozměrech stejných jako má tabulka a nastavíme náhodně, na kterých souřadnicích budou miny.
Poté se vrhneme na práci s myší
Nyní přidáme eventy pro klepnutí myši, abychom mohli program také testovat, zda vše funguje.
Funkce pro kontrolu počtu min, vítězství a zobrazení volných polí
Nyní napíšeme fce pro kontrolu počtu min v okolí tlačítka, kontrola vítězství, zobrazení volných polí a zobrazení celého minového pole.
Zajímavosti a poznámky
Zajímavosti a poznámky, které se mohou hodit i mimo tyto Miny.
Ke stažení
Zkompilovaná hra a její celý zdrojový kód v každém z jazyků si můžete stáhnout níže: