IT rekvalifikace s garancí práce. Seniorní programátoři vydělávají až 160 000 Kč/měsíc a rekvalifikace je prvním krokem. Zjisti, jak na to!
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Diskuze: Co použít?

Aktivity
Avatar
Ondrca
Tvůrce
Avatar
Ondrca:23.1.2014 20:20

Ahoj, kdybych chtěl udělat nějakou deskovou hru, dám příklad - piškvorky, tak co bych měl použít, aby se s tím dalo lépe pracovat třeba při tvorbě protihráče PC?
Co bych měl použít, myslím jako třeba jestli GUI buttony nebo canvas atd...
Díky

Odpovědět
23.1.2014 20:20
Zase jsem o něco chytřejší
Avatar
MrPabloz
Člen
Avatar
MrPabloz:23.1.2014 20:25

Na piškvorky ti stačí obyčejný swing popř můžeš přes javafx, obtížnější bych jel přes graphic nebo 2dgraphic na vykreslování, canvas je spíš na kreslení a tak :)

Nahoru Odpovědět
23.1.2014 20:25
Harmonie těla a duše, to je to, oč se snažím! :)
Avatar
Ondrca
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na MrPabloz
Ondrca:23.1.2014 20:31

Ano na piškvorky by stačil swing, ale pak třeba na šachy už ne. Ještě se chci zeptat, že když bude piškvorkové pole 15*15 tak jestli jde to hodit přes nějaký cyklus.

Nahoru Odpovědět
23.1.2014 20:31
Zase jsem o něco chytřejší
Avatar
Patrik Valkovič:23.1.2014 22:31

Když půjdu do extrému tak na piškvorky i šachy ti stačí konzole. Budeš jen vypisovat jednotlivé znaky.
Jinak javu jako takovou neznám, takže s použití technologie ti neporadím.
S tím cyklem to myslíš jak? Samozřejmě že cykly používat budeš (herní smyčka, event smyčka minimálně). Nevím jakou další smyčku bys tam chtěl mít. jestliže budou políčka nějaké čtverečky, odchytneš kluknutí, dopočítáš na který čtvereček bylo kliknuto, a potom změníš jeho stav.
Na smyčky jako takové pozor, dokážou hezky zamíchat s pamětí.

Nahoru Odpovědět
23.1.2014 22:31
Nikdy neumíme dost na to, abychom se nemohli něco nového naučit.
Avatar
Ondrca
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Patrik Valkovič
Ondrca:24.1.2014 14:23

já jsem právěže to chtěl udělat okenní, s tím cyklem jsem to myslel, tak, abych si vygeneroval pole gui buttonů abych to nemusel ručně. Neví někdo prosím?

Nahoru Odpovědět
24.1.2014 14:23
Zase jsem o něco chytřejší
Avatar
Odpovídá na Ondrca
Neaktivní uživatel:24.1.2014 14:33

Jestli si nevíš rady s polem čudlíků, studuj ještě trochu, než budeš dělat hru a okenní aplikace.

Nahoru Odpovědět
24.1.2014 14:33
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Ondrca
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Ondrca:24.1.2014 14:39

Já bych potřeboval jenom u tlačítek poradit, jak je udělat přes cyklus, abych nemusel to dělat ručně. Já když to hodím do cyklu tak bych chtěl udělat:

JButton i = new JButton("")

i by byla proměnná z cyklu jenže nevím, jak jí tam dostat. Nic víc už nechci.

Nahoru Odpovědět
24.1.2014 14:39
Zase jsem o něco chytřejší
Avatar
MrPabloz
Člen
Avatar
MrPabloz:24.1.2014 14:39
for(int i = 0; i< výška ; i++)
{
    for(int j = 0; j < šířka ; j++)
    {
        //a zde vytváříš vždy nový button a řen vložíš do herního pole
        //např.
        Button x=new Button();
        pole_buttonu[i][j]=x;
    }
}

Ber to jenom jako příklad, musíš si totiž udělat třídu herní pole, v ní pak mít pole buttonu např. a to zpravovat pomocí další vnitřní třídy, která hlídá kde bylo kliknuto a co s tím. Tu máš přímo příklad jak to udělat celé : http://www.itnetwork.cz/…ova-hra-miny
PS: jsou to sice miny, ale budeš mít stejný základ s herním polem a ovládáním toho :)

Nahoru Odpovědět
24.1.2014 14:39
Harmonie těla a duše, to je to, oč se snažím! :)
Avatar
Ondrca
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na MrPabloz
Ondrca:24.1.2014 14:41

Mně ta ukázka z min předtím nefungovala tak to večer zkusím. Díky

Nahoru Odpovědět
24.1.2014 14:41
Zase jsem o něco chytřejší
Avatar
Michal Žůrek - misaz:24.1.2014 14:42

uff, pánové to je celé špatně, pokud to opravdu chcete dělat jako pole buttonu, tak to je možná lepší i varianta konzole.

Dělá se to tak že máš nějaký PictureBox (nevím jak se to jmenuje u javy, možná nějaký canvas, image, nebo tak něco) a na ten si vykreslíš mřížku a vše potřebné, odchytíš kliknutí, zjistíš si pozici kliknutí a vypočítáš to.

 
Nahoru Odpovědět
24.1.2014 14:42
Avatar
Ondrca
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek - misaz
Ondrca:24.1.2014 14:43

Takže jak tady byl ten článek o místech v kině?

Nahoru Odpovědět
24.1.2014 14:43
Zase jsem o něco chytřejší
Avatar
MrPabloz
Člen
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek - misaz
MrPabloz:24.1.2014 14:45

JButtonu můžeš v javě přiřadit ImageIcon a z toho je jakby pak obrazek = něco jako picturebox :)

Nahoru Odpovědět
24.1.2014 14:45
Harmonie těla a duše, to je to, oč se snažím! :)
Avatar
Odpovídá na Ondrca
Michal Žůrek - misaz:24.1.2014 14:45

nevím vůbec jaký článek myslíš, ale i kino by se takhle řešilo.

 
Nahoru Odpovědět
24.1.2014 14:45
Avatar
Odpovídá na MrPabloz
Michal Žůrek - misaz:24.1.2014 14:46

jo, ale podstatné je aby nahradil všech 225 buttonů jen jedním ImageIcon.

 
Nahoru Odpovědět
24.1.2014 14:46
Avatar
MrPabloz
Člen
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek - misaz
MrPabloz:24.1.2014 14:50

Jo tak, tak na to je v javě canvas, ale to mi pro začátečníka i tak příjde moc složité, jednoduší by měl první skusit si tak udělat těch buttonu víc a pak jen kontrolovat na který se kliklo.

Nahoru Odpovědět
24.1.2014 14:50
Harmonie těla a duše, to je to, oč se snažím! :)
Avatar
Ondrca
Tvůrce
Avatar
Ondrca:24.1.2014 14:53

http://www.itnetwork.cz/…nice-jpanelu
Tohle jsem měl na mysli

Editováno 24.1.2014 14:55
Nahoru Odpovědět
24.1.2014 14:53
Zase jsem o něco chytřejší
Avatar
Odpovídá na Ondrca
Michal Žůrek - misaz:24.1.2014 15:03

přečti si předchozí díl, hned druhý odstace píše, že použití labelů (button je v tomto případě totéž) je nesmysl.

 
Nahoru Odpovědět
24.1.2014 15:03
Avatar
Ondrca
Tvůrce
Avatar
Nahoru Odpovědět
24.1.2014 17:15
Zase jsem o něco chytřejší
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 18 zpráv z 18.