Avatar
Ondrca
Redaktor
Avatar
Ondrca:

Ahoj, kdybych chtěl udělat nějakou deskovou hru, dám příklad - piškvorky, tak co bych měl použít, aby se s tím dalo lépe pracovat třeba při tvorbě protihráče PC?
Co bych měl použít, myslím jako třeba jestli GUI buttony nebo canvas atd...
Díky

Odpovědět 23.1.2014 20:20
Zase jsem o něco chytřejší
Avatar
MrPabloz
Člen
Avatar
MrPabloz:

Na piškvorky ti stačí obyčejný swing popř můžeš přes javafx, obtížnější bych jel přes graphic nebo 2dgraphic na vykreslování, canvas je spíš na kreslení a tak :)

Nahoru Odpovědět 23.1.2014 20:25
Harmonie těla a duše, to je to, oč se snažím! :)
Avatar
Ondrca
Redaktor
Avatar
Odpovídá na MrPabloz
Ondrca:

Ano na piškvorky by stačil swing, ale pak třeba na šachy už ne. Ještě se chci zeptat, že když bude piškvorkové pole 15*15 tak jestli jde to hodit přes nějaký cyklus.

Nahoru Odpovědět 23.1.2014 20:31
Zase jsem o něco chytřejší
Avatar
patrik.valkovic
Šéfredaktor
Avatar
patrik.valkovic:

Když půjdu do extrému tak na piškvorky i šachy ti stačí konzole. Budeš jen vypisovat jednotlivé znaky.
Jinak javu jako takovou neznám, takže s použití technologie ti neporadím.
S tím cyklem to myslíš jak? Samozřejmě že cykly používat budeš (herní smyčka, event smyčka minimálně). Nevím jakou další smyčku bys tam chtěl mít. jestliže budou políčka nějaké čtverečky, odchytneš kluknutí, dopočítáš na který čtvereček bylo kliknuto, a potom změníš jeho stav.
Na smyčky jako takové pozor, dokážou hezky zamíchat s pamětí.

Nahoru Odpovědět  -1 23.1.2014 22:31
Nikdy neumíme dost na to, abychom se nemohli něco nového naučit.
Avatar
Ondrca
Redaktor
Avatar
Odpovídá na patrik.valkovic
Ondrca:

já jsem právěže to chtěl udělat okenní, s tím cyklem jsem to myslel, tak, abych si vygeneroval pole gui buttonů abych to nemusel ručně. Neví někdo prosím?

Nahoru Odpovědět 24.1.2014 14:23
Zase jsem o něco chytřejší
Avatar
Radim Sückr
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Ondrca
Radim Sückr:

Jestli si nevíš rady s polem čudlíků, studuj ještě trochu, než budeš dělat hru a okenní aplikace.

 
Nahoru Odpovědět 24.1.2014 14:33
Avatar
Ondrca
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Radim Sückr
Ondrca:

Já bych potřeboval jenom u tlačítek poradit, jak je udělat přes cyklus, abych nemusel to dělat ručně. Já když to hodím do cyklu tak bych chtěl udělat:

JButton i = new JButton("")

i by byla proměnná z cyklu jenže nevím, jak jí tam dostat. Nic víc už nechci.

Nahoru Odpovědět 24.1.2014 14:39
Zase jsem o něco chytřejší
Avatar
MrPabloz
Člen
Avatar
MrPabloz:
for(int i = 0; i< výška ; i++)
{
    for(int j = 0; j < šířka ; j++)
    {
        //a zde vytváříš vždy nový button a řen vložíš do herního pole
        //např.
        Button x=new Button();
        pole_buttonu[i][j]=x;
    }
}

Ber to jenom jako příklad, musíš si totiž udělat třídu herní pole, v ní pak mít pole buttonu např. a to zpravovat pomocí další vnitřní třídy, která hlídá kde bylo kliknuto a co s tím. Tu máš přímo příklad jak to udělat celé : http://www.itnetwork.cz/…ova-hra-miny
PS: jsou to sice miny, ale budeš mít stejný základ s herním polem a ovládáním toho :)

Nahoru Odpovědět  +1 24.1.2014 14:39
Harmonie těla a duše, to je to, oč se snažím! :)
Avatar
Ondrca
Redaktor
Avatar
Odpovídá na MrPabloz
Ondrca:

Mně ta ukázka z min předtím nefungovala tak to večer zkusím. Díky

Nahoru Odpovědět 24.1.2014 14:41
Zase jsem o něco chytřejší
Avatar
Michal Žůrek (misaz):

uff, pánové to je celé špatně, pokud to opravdu chcete dělat jako pole buttonu, tak to je možná lepší i varianta konzole.

Dělá se to tak že máš nějaký PictureBox (nevím jak se to jmenuje u javy, možná nějaký canvas, image, nebo tak něco) a na ten si vykreslíš mřížku a vše potřebné, odchytíš kliknutí, zjistíš si pozici kliknutí a vypočítáš to.

Nahoru Odpovědět  +2 24.1.2014 14:42
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
Ondrca
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek (misaz)
Ondrca:

Takže jak tady byl ten článek o místech v kině?

Nahoru Odpovědět 24.1.2014 14:43
Zase jsem o něco chytřejší
Avatar
MrPabloz
Člen
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek (misaz)
MrPabloz:

JButtonu můžeš v javě přiřadit ImageIcon a z toho je jakby pak obrazek = něco jako picturebox :)

Nahoru Odpovědět 24.1.2014 14:45
Harmonie těla a duše, to je to, oč se snažím! :)
Avatar
Odpovídá na Ondrca
Michal Žůrek (misaz):

nevím vůbec jaký článek myslíš, ale i kino by se takhle řešilo.

Nahoru Odpovědět 24.1.2014 14:45
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
Odpovídá na MrPabloz
Michal Žůrek (misaz):

jo, ale podstatné je aby nahradil všech 225 buttonů jen jedním ImageIcon.

Nahoru Odpovědět 24.1.2014 14:46
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
MrPabloz
Člen
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek (misaz)
MrPabloz:

Jo tak, tak na to je v javě canvas, ale to mi pro začátečníka i tak příjde moc složité, jednoduší by měl první skusit si tak udělat těch buttonu víc a pak jen kontrolovat na který se kliklo.

Nahoru Odpovědět 24.1.2014 14:50
Harmonie těla a duše, to je to, oč se snažím! :)
Avatar
Ondrca
Redaktor
Avatar
Ondrca:

http://www.itnetwork.cz/…nice-jpanelu
Tohle jsem měl na mysli

Editováno 24.1.2014 14:55
Nahoru Odpovědět 24.1.2014 14:53
Zase jsem o něco chytřejší
Avatar
Odpovídá na Ondrca
Michal Žůrek (misaz):

přečti si předchozí díl, hned druhý odstace píše, že použití labelů (button je v tomto případě totéž) je nesmysl.

Nahoru Odpovědět  +1 24.1.2014 15:03
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
Ondrca
Redaktor
Avatar
Nahoru Odpovědět 24.1.2014 17:15
Zase jsem o něco chytřejší
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 18 zpráv z 18.