Avatar
sunspinx
Člen
Avatar
sunspinx:

Zdravim,

Na zaciatok, viem ze kalkulacka je jednoducha, ale akurat zacinam s OOP a chcel by som, aby ste ohodnotili tento kod, ci je to spravne alebo, co by ste zlepsili.

http://pastebin.com/GAsVFsWf

 
Odpovědět 5.7.2015 18:33
Avatar
Pjanus
Člen
Avatar
Odpovídá na sunspinx
Pjanus:

Je dost nepraktické když výsledek každé operace ukládáš do lokální proměnné ve vyhodnocovači, lepší přístup by byl navrátit výsledek té operace.

 
Nahoru Odpovědět 5.7.2015 19:06
Avatar
sunspinx
Člen
Avatar
sunspinx:

Ok, upravil som.

http://pastebin.com/ig7SYeHg

Takto by to v mohlo byt alebo je tam nejaka vec este, ktora by sa mala podla nejakych pravidiel urobit inak?

Editováno 5.7.2015 20:29
 
Nahoru Odpovědět 5.7.2015 20:29
Avatar
Odpovídá na sunspinx
Petr Štechmüller:

Ahoj, jak tak koukám na kód, tak bych měl pár připomínek.

1. Třída vyhodnocování je v tomto případě jenom jako pomocná třída na počítání, takže by nebylo od věci, kdyby jsi v ní změnil všechny metody na statické a zakázal konstruktor. Třída by se změnila asi takto:

public class Vyhodnocovanie {

    private Vyhodnocovanie(){}

    public static int scitaj(int c1, int c2) {
        return c1 + c2;
    }

    public static int odcitaj(int c1, int c2) {
        return c1 - c2;
    }

    public static int vydel(int c1, int c2) {
        if (c2 == 0) return -1;
        return c1 / c2;
    }

    public static int vynasob(int c1, int c2) {
        return c1 * c2;
    }
}

Třída by se používala takto:

... switch(volba) {
    case 1:
       System.out.println(c1 + " + " + c2 + " = " + Vyhodnocovanie.scitaj(c1, c2));
}

Jde o to, že vytváření instance je ve tvém případě zbytečné, protože tam neprovádíš žádné další operace.

Je zde i druhá možnost. Místo třídy Vyhodnocovanie uděláš třeba třídu MojeCislo, která by chtěla v konstruktoru první číslo. Dále by měla metody pro počítání, ale potřebovala by jenom jedno další číslo, nebo nejlépe další instanci třídy MojeCislo. Zde je ukázka:

public class MojeCislo {

    private int cislo;

    public MojeCislo(int cislo){
        this.cislo = cislo;
    }

    public int scitaj(int c) {
        return this.cislo + c;
    }

    public int scitaj(MojeCislo c) {
    // Zde je proměnná cislo přístupná, i když je privátní.
        return this.cislo + c.cislo;
    }

    public int odcitaj(int c) {
        return this.cislo - c;
    }

    public int vydel(int c) {
        // Dělení nulou si ošetři jak chceš :)
        if (c == 0) return -1;
        return this.cislo / c;
    }

    public int vynasob(int c) {
        return this.cislo * c;
    }
}

Takováto třída by se dala použít následujícím způsobem:

MojeCislo c1 = new MojeCislo(5);
MojeCislo c2 = new MojeCislo(9);

c1.scitaj(9);
c1.scitaj(c2);

Snad jsem tě moc nevyděsil :)

Nahoru Odpovědět  ±0 6.7.2015 9:43
Pokud spolu kód a komentář nekorespondují, budou patrně oba chybné
Avatar
sunspinx
Člen
Avatar
Odpovídá na Petr Štechmüller
sunspinx:

To prve riesenie je takmer to iste, co som poslal ja v prispevku pred tebou, co si do metody pridal je 'static', na co presne to sluzi v tomto pripade?

Tomu druhemu rieseniu som nakoniec porozumel po dlhsej dobe, ale zda sa mi to take zlozitejsie na 'jednoduchu' vec. Kazdopadne dakujem aj za ukazku dalsej moznosti :-)) Je to zaujimavy sposob.

 
Nahoru Odpovědět 6.7.2015 10:29
Avatar
Odpovídá na sunspinx
Petr Štechmüller:

V tom prvním řešením sice přidám "jenom" slovo static, ale tím změním způsob používání té třídy. Jak jsem psal výš, je zbytečné tu třídu instancovat, pokud slouží pouze jako pomocná třída. To tvoje řešení je něco mezi těma dvěma.

Nahoru Odpovědět 6.7.2015 10:54
Pokud spolu kód a komentář nekorespondují, budou patrně oba chybné
Avatar
sunspinx
Člen
Avatar
sunspinx:

Vedel by si mi jednoducho vysvetlit aky ucel alebo vyhodu ma v tomto pripade to slovo static? Ja som sa este tak daleko nedostal resp. som o tom len zapocul. Dakujem

 
Nahoru Odpovědět 6.7.2015 11:01
Avatar
Petr Štechmüller:

Pokud vím, tak statika je tu vysvětlená v článcích s OOP. Tak si to přečti a když Ti něco nebude jasný, tak napiš...

Tady je odkaz: http://www.itnetwork.cz/…-konstruktor

Akceptované řešení
+20 Zkušeností
+1 bodů
Řešení problému
Nahoru Odpovědět 6.7.2015 11:06
Pokud spolu kód a komentář nekorespondují, budou patrně oba chybné
Avatar
sunspinx
Člen
Avatar
sunspinx:

Ok, precitam si to. Ked som zacal robit kalkulacku, tak som skoncil na 4. lekcii OOP a zaroven v knihe, ktoru mam.

 
Nahoru Odpovědět 6.7.2015 12:22
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 9 zpráv z 9.