Avatar
Fugiczek
Redaktor
Avatar
Fugiczek:

Poslední dobou jsem jen sbíral informace a nic nekódil tak jsem se rozhodl, že se pustím do nějakého většího projektu. Mým cílem je udělat RPG hru s isometrickým pohledem, čili 2.5D a grafiku se budu snažit udělat jako pixel art. Hra ještě není vůbec napsána. Začal jsem teprve psát její jádro/engine.
Chci Vás zatím jen požádat o vyzkoušení enginu: http://www.edisk.cz/…11.05KB.html
Nejvíce by mě zajímaly hodnoty FPS, RPS ani tak ne (je to renderování a to se děje častěji než vykreslování). Měl jsem tam i měření UPS ale poté jsem každou částici ve hře dal updatovat asynchroně 100x na sekundu takže měření by zde nemělo smysl.
Vykreslování a renderování jsou zatím bez limitů, chci vyzkoušet kolik toho engine snese a jaký má výkon, takže to nějakej ten čas procesoru brát bude, ve finální verzi to bude omezené.
Jen pro info v tomhle testu je rozlišení 500x500 a každej pixel se zvlášť náhodně generuje.

 
Odpovědět 1.12.2012 17:04
Avatar
Odpovídá na Fugiczek
David Jančík [sczdavos]:

FPS mi kolísá mezi 190-220 na integrované grafice Intel HD 3000.
A 460-600 na Radeon HD 6490.

Využití 60% CPU, 1,2GB RAM.

Nahoru Odpovědět 1.12.2012 22:48
Čím více času dostaneš, tím méně ho máš.
Avatar
Fugiczek
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Jančík [sczdavos]
Fugiczek:

Díky za výsledky, zatím to vypadá, že základ enginu je napsaný dobře.
Jen menší změna download linku: http://dl.dropbox.com/…gineTest.jar
Nyní je to zkompilované pod JDK 7 takže by neměl být problém ve spouštění (předtím to bylo přes JDK 8 a to nemusí vždy fungovat) a bylo změněno písmo ukazatele FPS aby bylo lépe čitelné.

 
Nahoru Odpovědět 1.12.2012 23:02
Avatar

Redaktor
Avatar
:

Na Asus EEE PC 1000H (Intel Atom 1,6Ghz, 1GB RAM, IntelFamily chipset (128MB))
FPS ~41 RPS kolísá 18-96

 
Nahoru Odpovědět 2.12.2012 1:09
Avatar
Michael Olšavský:

Na staré verzi jsem měl od 220 do 310, na téhle nové však jen 150 - 280.
Nvidia GeForce gt9600m

 
Nahoru Odpovědět 2.12.2012 8:46
Avatar
Fugiczek
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michael Olšavský
Fugiczek:

To bude nejspíš tím že jsem jenom narychlo dal, že se při každém vykreslování tvoří nový font, to nebyl nejspíš nejlepší nápad :-D Dneska se pokusím udělat pár optimalizací.

 
Nahoru Odpovědět 2.12.2012 9:42
Avatar
Fugiczek
Redaktor
Avatar
Fugiczek:

Optimalizace proběhla, osobně mám v průměru o 60fps víc.
http://dl.dropbox.com/…ineTest2.jar
Jak se jeví změna u vás?

 
Nahoru Odpovědět 2.12.2012 10:33
Avatar
Don
Člen
Avatar
Odpovídá na Fugiczek
Don:

S OpenJDK6 100-120 fps, rps okolo 320 testována poslední verze

 
Nahoru Odpovědět 2.12.2012 10:58
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
TomBen:

okolo 265 FPS 640 RPS (i5 2.3Ghz, Nvidia GT 525M)
s celou řadou kravin na pozadí včetně antiviru
jinak ve špičkách až 301 FPS

Nahoru Odpovědět 2.12.2012 16:20
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Fugiczek
Redaktor
Avatar
Fugiczek:

Díky všem za snahu a vyzkoušení, vypadá to, že je to celkem optimalizované, toto byl jen takový stresstest, prováděl jsem ještě jeden test kdy jsem pustil několik tisíc entit do hry (každá má svoje vlastní vlákno na update) a jelo to líp než u tady tohoto. Takže v průběhu příštího týdne začnu psát pomalu hru a dopisovat engine podle potřeb.

 
Nahoru Odpovědět 2.12.2012 16:38
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
David Čápka:

A co to bude, až to bude?

Nahoru Odpovědět 2.12.2012 20:17
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Fugiczek
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Fugiczek:

No cíl jsem si dal veliký a doufám, že to zvládnu. Mám v plánu udělat RPG hru s isometrickým pohledem a dynamickým světem a svět by měl mít každý hráč unikátní. Grafika by měla napodobovat pixel art (pro představu: http://media.sharewareconnection.com/…in-99134.png). Všechno si dělám sám, takže nevím kdy to bude hotové, největší oříšek pro mě bude grafika.

 
Nahoru Odpovědět 2.12.2012 20:58
Avatar
Fugiczek
Redaktor
Avatar
Fugiczek:

Kdyby někoho zajímal můj postup: http://dl.dropbox.com/…eTest2_4.jar
Šipkama se mění souřadnice pro testování po 50ti. Entity (čtverečky) jsou v obou osách od 0 do 2000.
Pozadí je vygenerováno pomocí perlinova šumu, který pak bude využit na generování mapy. Generování mapy ještě není napsané tak pozadí je statické.

 
Nahoru Odpovědět  +1 8.12.2012 17:58
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Fugiczek
David Čápka:

To spustím a nic se nestane ;(

Nahoru Odpovědět 8.12.2012 18:32
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Fugiczek
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Fugiczek:

Zkus tuhle verzi: http://dl.dropbox.com/…est2_4_2.jar
Dal jsem tam méně entit na načtení a rovnou je tam zpravená chyba v algoritmu na perlinův šum.
Jinak o téhle chybě vím, vzniká u méně rychlých počítačů a nevím proč, budu muset nějak udělat aby se začalo zobrazovat až se všechno načte, nejsou tam vychytaný všechny mouchy. :-D

 
Nahoru Odpovědět 8.12.2012 18:40
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Fugiczek
David Čápka:

Spouštím to na čtyřjádru právě, prostě se nestane vůbec nic.

EDIT: Ani proces tam není, hned se to vypne. Zkusím si naisntalovat novou Javu.

Editováno 9.12.2012 12:19
Nahoru Odpovědět 9.12.2012 12:18
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Fugiczek
David Čápka:

Už to jede, měl jsem starou Javu. Nechápu, že to alespoň nevyhodilo messagebox.

Nahoru Odpovědět 9.12.2012 12:22
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Fugiczek
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Fugiczek:

Udělám tam ošetření, pokuď bude verze Javy nižší než SE7 tak to vyhodí chybu.
Jinak tady je ukázka jak se ta mapa pohybuje s pohybem hráče: http://dl.dropbox.com/…t2_5_2_2.jar
Šum je vygenerovám v souřadnicích 0 - 2000 v obou osách jako entity.
Příští týden budu dělat optimalizaci renderu protože to renderuje furt všechno celý dokola, tak tam budu muset udělat aby to překreslovalo jen to co je potřeba. V téhle verzi už je omezený FPS a RPS a hromadu jiných věcí který nejsou vidět protože mi to bralo 70-80% času procesoru, teď mi to bere 20-25%.

 
Nahoru Odpovědět 9.12.2012 12:29
Avatar
Fugiczek
Redaktor
Avatar
Fugiczek:

Tak další týden uběhl a popíšu pár změn, proběhla optimalizace renderování mapy (sekání mapy je stále, ale to je způsobeno tím že se vykresluje každý pixel zvlášť a u každého pixelu se počítá jeho barva, až budou textury sekání už nebude). Přepsal jsem vykreslování takže s malým FPS už není problém a to můžete posoudit samy: http://dl.dropbox.com/…eTest2_6.jar
Zatím stále jen optimalizuji jádro hry, po vánocích (budou prázdniny :-D ) možná už začnu psát hru samotnou a začnu kreslit sprity a textury, ale nic neslibuji.

 
Nahoru Odpovědět 16.12.2012 13:24
Avatar
Luboš Běhounek (Satik):

Ad poslední verze (2_6):
fps: 2300
rps: 4000

Poznámky: když okno přesunu alespoň půlkou na druhej monitor, tak je celý obsah černý (fps i rps jsou v tu chvíli pořád stejné)

Nahoru Odpovědět 16.12.2012 16:37
:)
Avatar
Fugiczek
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Fugiczek:

Když se to celé přesune na druhý monitor tak je to furt stejný? A když to přesuneš zpět tak se to zpraví nebo furt černý? Tam bude nejspíš problém s tím, že na vykreslování používám od verze 2_6 VolatileImage a ten se dělá přes konfiguraci obrazovky a jestliže se to vytvoří podle první obrazovky ten obrázek tak na druhé už to nebude fungovat, ono by se to mělo zpravit pokud je obrázek nekompatibilní, jenže konfigurace je uložená ve finální proměnné, která se inicializuje při spuštění a pak už ne. Do další verze se to pokusím zpravit. Díky za nahlášení té chyby :-)

 
Nahoru Odpovědět 16.12.2012 16:58
Avatar
Luboš Běhounek (Satik):

Když okno posouvám doprava, tak všechno funguje tak dlouho, dokud nejsem cca půlkou okna na druhým monitoru, pak to celý vypadne. Když okno posunu zpět, tak to zase jede.

Nahoru Odpovědět 16.12.2012 17:09
:)
Avatar
Fugiczek
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Fugiczek:

Tak to bude tou konfigurací, do příště zpravím, díky. :-)

 
Nahoru Odpovědět 16.12.2012 17:10
Avatar
Fugiczek
Redaktor
Avatar
Fugiczek:

Jelikož se zveřejnila ta soutěž tak jsem si trochu mákl.
http://dl.dropbox.com/…ar_0-0-2.rar
Občas to zamrzne na logu hry, pokud je to logo dýl jak 5 sekund je třeba hru vypnout a zapnout, zatím nevím příčinu proč to dělá.
Nejezděte s postavičkou moc daleko, nemám dopsaný dogenerovávání mapy, takže pokud jedete dál a mapa stojí, jste mimo dosah vygenerovaného.
David Čápka podívej se jestli to logo té soutěže tam tak může být
Luboš Běhounek (Satik) podívej se prosím jestli ti to už jede i na druhém monitoru

 
Nahoru Odpovědět 25.12.2012 21:15
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Fugiczek
David Čápka:

Logo ti sem dám v menším rozlišení, řekni mi jaké potřebuješ. A časová prodleva by měla být taková, aby se to dalo přečíst :)

Hra vypadá fakt dobře, perlinův šum je skvělý. Zasekává se to na tom logu a ještě občas postavička nechodí, ale souřadnice se mění.

Nahoru Odpovědět 25.12.2012 21:27
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Fugiczek
David Čápka:

Jinak hru můžeš přihlásit a tuto diskuzi přesuneme k ní, bude to tak přehlednější a můžeš i nahodit nějaké info.

Nahoru Odpovědět 25.12.2012 21:28
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Fugiczek
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Fugiczek:

Tam není ani tak problém s logem, ono se to renderuje v 3x menší velikosti než je finální velikost okna takže je tam celkem velká ztráta kvality toho loga, to nějak budu muset asi vyřešit. Časovou prodlevu můžu zvětšit, to není problém. Jinak o těch chybách vím, je jich tam dost. To zamrznutí na logu je kvůli tomu že se občas, no spíš často nechce probudit jedno vlákno důležitý. Postavička má na obrazovce statickou polohu, mění se jen mapa/pozadí a s tým jsem se s*al celý den takže chyb je tam určitě ještě dost a není to ani dopsané. Zítra to přihlásím, dneska už toho mám dost :-D

 
Nahoru Odpovědět  +1 25.12.2012 21:36
Avatar
Odpovídá na Fugiczek
Luboš Běhounek (Satik):

Na druhým monitoru pořád nic, výsledek je jen šedé okno.

Nahoru Odpovědět 26.12.2012 0:09
:)
Avatar
Fugiczek
Redaktor
Avatar
Fugiczek:

Tak ještě jednou :-D
http://dl.dropbox.com/…r_0-0-2b.rar
David Čápka dal jsem podmínku přímo do enginu, takže logo už je snad OK, můžeš se podívat :-)
Luboš Běhounek (Satik) upravil jsem poslední věc teď by to na druhém monitoru mělo jet, jestli ne tak už nevím :-D

 
Nahoru Odpovědět 26.12.2012 6:00
Avatar
Luboš Běhounek (Satik):

Uz to bezi na obou monitorech :)

Nahoru Odpovědět  +1 26.12.2012 10:18
:)
Avatar
Luboš Běhounek (Satik):

Btw cim to teda bylo? :)

Nahoru Odpovědět 26.12.2012 19:11
:)
Avatar
Fugiczek
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Fugiczek:

Java používá ve Windowsech k bufferování DirectDraw a/nebo Direct3D, a když se jde na druhý monitor tak vznikají záporné souřadnice, které se nevykreslí. Proto je třeba tyto věci při startu aplikace v JVM vypnout.

 
Nahoru Odpovědět 26.12.2012 20:09
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 32 zpráv z 32.