Avatar
Nallim
Člen
Avatar
Nallim:

Ahoj,
potřeboval bych poradit, jak udělat stopky v milisekundách.

Zatím to mám udělaný na vteřiny přes Timer.

package timer;

import java.awt.event.ActionEvent;
import java.awt.event.ActionListener;

public class Main extends javax.swing.JFrame {

    private javax.swing.Timer timer;
    public int count = 0;

    private class TimerListener implements ActionListener {

        public void actionPerformed(ActionEvent e) {
            count++;
            System.out.println(count + " second");
        }
    }
    public Main() {
        initComponents();
        timer = new javax.swing.Timer(1000, new TimerListener());
    }

Konkrétně v

timer = new javax.swing.Timer(1000, new TimerListener());

...nastavím čas ne po vteřinách (1000 milisekund = 1 sekunda), ale třeba po 1 milisekundě ->

timer = new javax.swing.Timer(1, new TimerListener());

Tak se to začne strašně opožďovat.

Nějaké rady jak to vylepšit, či jiný postup?

Díky

 
Odpovědět 7.8.2015 17:23
Avatar
Lukáš Křehula
Redaktor
Avatar
Lukáš Křehula:

Takový jednoduchý řešení mě napadá, že při startu si do proměnné uložíš aktuální hodnotu milisekund, které uběhly od r. 1970, na internetu jsem se dočetl, že ta funkce je taková:

Date.getTime()

No a při zastavení odečteš od aktuálního počtu ms tu proměnnou a získáš hodnotu, která za ten časový úsek uběhl (samozřejmě v milisekundách)

Editováno 7.8.2015 22:00
 
Nahoru Odpovědět 7.8.2015 22:00
Avatar
Nallim
Člen
Avatar
Nallim:

Já jsem našel

System.currentTimeMillis

ale nějak se mi to nepodařilo naprogramovat, konkrétně jsem myslel, že by mi milisekundy běhali na JLabelu.

 
Nahoru Odpovědět 7.8.2015 22:18
Avatar
Atrament
Člen
Avatar
Odpovídá na Nallim
Atrament:

Jakým způsobem určuješ, že dochází k tomu opožďování? Swingový Timer je asi nejhorší možná volba, o něco lepší je java.util.Timer a TimerTask. Případně normální smyčka a Thread.sleep(1) by se možná taky dalo použít. Na určení jak dlouho trvalo spuštění nějakého kusu kódu se obvykle používá něco takového:

long startTime = System.nanoTime();
...nějaký ten kód...
long endTime=System.nanoTime();
System.out.println("Trvalo to: " + ((endTime - startTime)/1000000) +" ms");
 
Nahoru Odpovědět 8.8.2015 1:47
Avatar
Nallim
Člen
Avatar
Nallim:

Super díky, takže je lepší použít nanoTime() než currentTimeMi­llis()?

A ještě nějaký nápad jak docílit, aby se to každou tedy milisekundu vypisovalo na JLabel?

Příklad:
Chci docílit, aby uživatel klikl na tlačítko do 5ti sekund, a aby viděl na JLabelu kolik mu ještě zbývá času v ms.

 
Nahoru Odpovědět 9.8.2015 16:02
Avatar
Atrament
Člen
Avatar
Odpovídá na Nallim
Atrament:

nanoTime() je prostě přesnější.

Docílit toho aby se každou milisekundu vypisoval zbývající čas na JLabelu je docela prosté, udělej si Runnable který bude toto vypisování zajišťovat:

Runnable update = new Runnable() {
       @Override
       public void run() {
           //tohle se bude spouštět každou milisekundu, takže tu dej odpočet, a pomocí
          //setText na JLabelu nastav text s aktuální hodnotou toho odpočtu a odečti jedna
       }
   };

a pak tento Runnable předhoď timeru z java.util.Timer

Timer timer = new Timer();
timer.schedule(new TimerTask() {

            @Override
            public void run() {
                update.run();
            }
        }, 0, 1);

timer.shedule má v tomto případě tři parametry, první je TimerTask, ten akorát volá předtím vytvořené Runnable, takže co se má vlastně dělat ve stanovený čas, druhý je za jak dlouho to chceme nastartovat takže 0 pro okamžitě, a poslední je perioda v milisekundách.

Akceptované řešení
+20 Zkušeností
+1 bodů
Řešení problému
 
Nahoru Odpovědět 9.8.2015 17:50
Avatar
Nallim
Člen
Avatar
Odpovídá na Atrament
Nallim:

Ten odpočet myslíš jako TIMEOUT - 1 nebo pomocí System.nanoTime()? Když použiji první volbu, tak se čas opožďuje, stejný výsledek jako použití java.until.Timer.

Zatím nepřicházím na řešení s nanoTime()

 
Nahoru Odpovědět 9.8.2015 19:03
Avatar
Nallim
Člen
Avatar
Odpovídá na Nallim
Nallim:

Vyřešeno, už je to přesné.

jLabel1.setText(String.valueOf((timeout-(endTime - startTime) / 1000000)));

Díky moc za pomoc! :-)

 
Nahoru Odpovědět 9.8.2015 19:09
Avatar
Nallim
Člen
Avatar
Odpovídá na Nallim
Nallim:

Ještě bych tedy potřeboval, jak ten čas po uplynutí timeout zastavit. Klasické .stop() jako swingovský Timer utilovský nemá.

Editováno 9.8.2015 19:20
 
Nahoru Odpovědět 9.8.2015 19:19
Avatar
Nallim
Člen
Avatar
Odpovídá na Nallim
Nallim:

Ok, stačí použít jednoduchá podmínka, po uplynutí času, aby se na JLabel vypsalo něco jiného :-)

 
Nahoru Odpovědět 9.8.2015 19:24
Avatar
Atrament
Člen
Avatar
Odpovídá na Nallim
Atrament:

java.util.Timer nemá stop ale cancel()

 
Nahoru Odpovědět 9.8.2015 19:47
Avatar
Nallim
Člen
Avatar
Odpovídá na Atrament
Nallim:

Ano a znovuspuštěný v již spuštěném programu provedu jak?

 
Nahoru Odpovědět 9.8.2015 22:05
Avatar
Atrament
Člen
Avatar
Odpovídá na Nallim
Atrament:

Prostě vytvoříš nový Timer, jak je Timer jednou canceled tak už ho znova použít nemůžeš.

 
Nahoru Odpovědět 9.8.2015 23:39
Avatar
Nallim
Člen
Avatar
Odpovídá na Atrament
Nallim:

Zrovna jsem teď na to přišel.

Díky moc za pomoc a vysvětlení :-)

 
Nahoru Odpovědět 9.8.2015 23:51
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 14 zpráv z 14.