Diskuze: Machr na Javu - Koperníkův model sluneční soustavy

Java Java Machr na Javu - Koperníkův model sluneční soustavy

Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
David Čápka:

Ahoj programátoři, vítejte u dalšího kola minisoutěže o placku a samolepky. Naprogramujte v Javě (nebo v jiném libovolném jazyce) Koperníkův model sluneční soustavy. Jedná se o model 9ti planet (i s Plutem), které obíhají kolem slunce po kruhových drahách. Můžete přidat i měsíce. Důležité je, aby se planety pohybovaly stejnými rychlostmi, jako ve skutečnosti (samozřejmě v převedeném měřítku). Dbejte na objektový návrh, nejhezčí funkční soustava vyhrává :)

Deadline si dejme v neděli 12.5. v 15:00.

Odpovědět 5.5.2013 16:25
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Samik11
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Samik11:

Cool, tak to jenom vymakám to co už mám... :)

Nahoru Odpovědět  +1 5.5.2013 16:33
„Radost vidět a rozumět, to je nejkrásnější dar přírody.“ Albert Einstein
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Michal Žůrek (misaz):

Jsou ty rychlosti někde vypsané?

Nahoru Odpovědět 5.5.2013 16:37
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek (misaz)
David Čápka:

Určitě, třeba zde: http://www.multiweb.cz/…planety.html

Snad je to dobře :) Poměry velikostí neřešte, jinak by se tma slunce nevešlo :D

Nahoru Odpovědět 5.5.2013 16:39
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Honza Bittner
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek (misaz)
Honza Bittner:

budeš si asi muset zjistit jednotlivé rychlosti oběhu kolem slunce a pak to upravit nějak :)

Editováno 5.5.2013 16:55
Nahoru Odpovědět 5.5.2013 16:54
Ptejte se mě na cokoli na https://github.com/HoBi/ama a followujte mě na Twitteru https://twitter.com/tenhobi. :-)
Avatar
Michal Žůrek (misaz):

No už vidím jak to tam budu vykreslovat otočené...

Nahoru Odpovědět 5.5.2013 17:39
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Kit:

Kdyby se řešil poměr velikostí, Slunce by mělo asi jeden pixel a zbytek by byl neviditelný.

Nahoru Odpovědět  +1 5.5.2013 18:13
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Kit
TomBen:

Asi by to šlo logaritmicky.

Nahoru Odpovědět 5.5.2013 19:19
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na TomBen
Kit:

Nad tím jsem už také uvažoval. Pokud by se zvolil vhodný základ, tak by to mohlo vypadat docela dobře.

Nahoru Odpovědět 6.5.2013 8:37
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Kit
David Čápka:

To ale myslíš poměr vzdáleností, ne?

Nahoru Odpovědět 6.5.2013 10:03
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Kit:

Myslím. Však na tom tvém obrázku to zhruba tak máš.

Nahoru Odpovědět 6.5.2013 10:05
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Kit:

Slunce má průměr 1,4 mil. km. Pokud bych ho měl ve velikosti jednoho pixelu, Země by byla asi 110 pixelů od něj, Jupiter 550 pixelů a Neptun 3300 pixelů. Tak velký monitor nemám.

Nahoru Odpovědět  +3 6.5.2013 10:11
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Neaktivní uživatel:

To bude zajimavá soutěž. Moc se teším na všechny ty výtvory :D

Nahoru Odpovědět 6.5.2013 16:43
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Kit:

Už dávno jsem chtěl něco takového napsat, aby se i planety ovlivňovaly mezi sebou a mezi ně strčit vlastní kosmickou loď řítící se v jejich gravitačním poli. Třeba se k tomu konečně rozhoupu.

Nahoru Odpovědět 6.5.2013 17:45
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Kit
David Čápka:

Pokud se ti to podaří, tak asi vyhraješ :)

Nahoru Odpovědět 6.5.2013 17:48
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Kit:

Ona to není až zase taková sranda, ale když se zvolí ten správný datový model, tak by to mělo jít skoro samo. Chci to udělat v Javě, na něčem se ji naučit musím :)

Nahoru Odpovědět  +2 6.5.2013 18:06
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Michal Maršálek:

Chtěl jsem se zúčastnit, ale když vidím co se tu plánuje...:D

 
Nahoru Odpovědět 6.5.2013 21:41
Avatar
Odpovídá na Michal Maršálek
Michal Žůrek (misaz):

Skus :)

Já taky nevím jak to zvládnu, díky mojí (ne)znalosti goniometrických funkcí, ale zítra zkusím přežít ten škleb učitele při položení prvního dotazu.

Nahoru Odpovědět 6.5.2013 21:44
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek (misaz)
Michal Maršálek:

Zkusím.
Na tohle nepotřebuješ žádné vysvětlování od učitele, stačí ti jednoduché vzorce v pravouhlém trojúhelníku (sinus, cosinus).
Konkrétně pokud máš:
alfa - úhel (pozice planety) od shora podle směru hodinek
r - poloměr (vzdálenost planety)
x - pozice planety směrem doprava od Slunce
y - pozice planety směrem nahoru od Slunce
tak platí:
x = sin(alfa) * r
a
y = cos(alfa) * r

 
Nahoru Odpovědět  +1 6.5.2013 22:51
Avatar
Nahoru Odpovědět 7.5.2013 6:50
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michal Maršálek
Kit:

Včera jsem dal dohromady model. Čísla jsem si vycucal z prstu a tak první událostí bylo, že mi uletěl Měsíc z gravitačního vlivu Země. Přitom jsem se sekl v jeho rychlosti jen o 20 %.

To nejtěžší, tedy grafiku, mám teprve před sebou, takže máš stále šanci. Jestli se nepletu, tak důležitá je grafická prezentace a ještě jsem nenakreslil ani pixel.

Nahoru Odpovědět 7.5.2013 9:41
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Lukáš Hruda (Luckin):

Tak jsem si to vyzkoušel a narychlo splácal tohle:
http://leteckaposta.cz/309316270
Nevypadá to zrovna podle představ, s grafikou se mi dělat nechce, ale je zajímavé to pozorovat, asi si z toho udělám spořič :D

enter - zpomalení času 100x
mezerník - zrychlení času 100x
T - zobrazení oběžných drah

Editováno 7.5.2013 15:28
 
Nahoru Odpovědět  +1 7.5.2013 15:25
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Lukáš Hruda (Luckin)
Kit:

Pěkné. Nejdřív mi chybělo křížení drah Neptunu a Pluta, ale pak jsem si uvědomil, že to má být podle Koperníka, který psal o kruhových drahách.

Mám to podle Kepplera, takže zadání nesplňuji :)

Nahoru Odpovědět 7.5.2013 15:52
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Kit
David Čápka:

Mám pocit, že Koperník hovořil o drahách blížícím se kruhům, takže bys to měl splňovat také :)

Nahoru Odpovědět 7.5.2013 15:55
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Nahoru Odpovědět 7.5.2013 16:00
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Kit:

Tak to jo. Ale Einsteina už do toho montovat nebudu. Ty jeho dilatace by stejně byly zcela pohlceny nepřesnostmi okrajových podmínek.

Že bych tam prásknul i nějakou kometu? :)

Nahoru Odpovědět 7.5.2013 16:00
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Odpovídá na Kit
Lukáš Hruda (Luckin):

Nad tím jsem ani nepřemýšlel, prostě jsem to udělal jako kružnice. Na elipsy nemám dostatečné znalosti matematiky :D Spíše jsem se snažil tak nějak vyměřit poměry vzdáleností, velikostí atd. Také jsem se snažil o tak nějak objektový kód i když je to v C++, snad se mi to trochu povedlo. Jenom ty měsíce mi dělají hrozný bordel v kódu :D

 
Nahoru Odpovědět 7.5.2013 16:01
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Lukáš Hruda (Luckin)
Kit:

Udělal jsi to správně podle Koperníka.

S těmi měsíci ti to věřím. V mém modelu jsem je musel řešit v počátečních datech. Pak už si cestují po svém. Při ladění hodnot si je však vypisuji ve vztahu k domovské planetě.

Nahoru Odpovědět 7.5.2013 16:06
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Odpovídá na Kit
Lukáš Hruda (Luckin):

Ono hlavně těch měsíců je tam nějak moc (jenom Saturn jich má 24) a každý se musí definovat zvlášť. Jelikož se mi s tím nechtělo piplat, tak jsem je udělal rovnou v main.

 
Nahoru Odpovědět 7.5.2013 16:54
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Kit:

Plánuji, že u Země udělám jeden měsíc, u Marsu dva, u Jupitera čtyři a u Saturnu nevím. Nebudu tam dávat každý šutr. Naopak bych tam rád přidal Ceres, když už tam má být i Pluto.

Slunce, planety i měsíce mám v jednom enum i s počátečními daty a mechanikou pohybu.

Nahoru Odpovědět  +1 7.5.2013 17:03
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Michal Žůrek (misaz):

Já nevím proč, ale když skouším něco vykreslit stupěň po stupni tak ikdyž ta zadám třeba 1 tak se mi to posune o 1 ale asi o 40 stupňů.

Nahoru Odpovědět 7.5.2013 21:00
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek (misaz)
Lukáš Hruda (Luckin):

57,3 stupně přesněji... pravděpodobně je to v radiánech a ne ve stupních
2pí radiánů = 360 stupňů
1 radián = 360/(2pí) = 57,3 stupňů

 
Nahoru Odpovědět 7.5.2013 21:14
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek (misaz)
Michal Maršálek:

Ano, na to jsem tě zapomněl upozornit. V programovacích jazycích se obvykle (narozdíl od základní školy) nepočítají úhly ve stupních, ale v radiánech (180°=pi rad).

 
Nahoru Odpovědět 7.5.2013 21:17
Avatar
Michal Žůrek (misaz):

Přeně teď mě to taky napdalo :) nicméně i tak díky.

Nahoru Odpovědět 7.5.2013 21:18
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Zdeněk Pavlátka:

Záleží na směru otáčení?

Nahoru Odpovědět 8.5.2013 20:34
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
David Čápka:

Jelikož směr záleží (alespoň doufám) na tom z jaké strany se díváš, je to jedno :)

Nahoru Odpovědět 8.5.2013 20:53
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
Michal Maršálek:

Řekl bych, že když to tam nebudeš mít, tak nebudeš diskvalifikován, na druhou stranu, když to tam mít budeš dostaneš body navíc. Ale u mě to bylo jen přidání jednoho mínuska.

Editováno 8.5.2013 20:56
 
Nahoru Odpovědět 8.5.2013 20:54
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Michal Maršálek:

Co jsem si všiml, tak se obvykle otáčení znázorňuje směrem doleva. A pokud se přidají měsíce, které se otáčejí v opačném směru, tak to není jedno.

 
Nahoru Odpovědět  +1 8.5.2013 21:00
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Michal Maršálek
David Čápka:

Tak směr měsíců musí být samozřejmě správný vůči směru otáčení planet. Ale jestli to pak celé vynásobíš -1 je jedno, díváš se prostě z druhé strany.

Nahoru Odpovědět 8.5.2013 21:04
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Michal Maršálek:

Tak teď jsem se dočetl, že všechny velké měsíce sluneční soustavy kromě Tritonu obíhájí ve stejném směru jako planety obíhají. Je to celkem zajímavá probleematika, když si člověk uvědomí, že většina věcí obíhá čí se otáčí stejným směrem.

Editováno 8.5.2013 21:47
 
Nahoru Odpovědět 8.5.2013 21:46
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michal Maršálek
Kit:

Je spíš zvláštní ten jeden měsíc, který obíhá obráceně. Obíhání v jednom směru má svou příčinu, ale Triton byl zřejmě až dodatečně zachycen z Kuiperova pásu. Navíc neobíhá úplně obráceně, ale má blíž k polární dráze. I tak je to velmi zvláštní jev.

Model Sluneční soustavy jsem si dávno chtěl udělat kvůli experimentům s trójany.

Nahoru Odpovědět  +1 9.5.2013 9:25
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Michal Maršálek:

Tak sem přidám své dílo, je to v C#. Objekty tam jsou, měsíce jsem přidal ty největší. Plátno se přizpůsobuje velikosti okna, je tam režim celé obrazovky.
Dá se to plně ovládat jak myší, tak klávesnicí (zobrazení trajektorií, popisků, měsíců, fullscreen, zrychlení času).
Pro prohlížení měsíců doporučuji zapnout zrychlení na hodiny, pro prohlížení vnitřních planet zrychlení na dny (a vypnout měsíce) a pro prohlížení vnějších planet zrychlení na roky (a vypnout měsíce).
https://www.dropbox.com/…soustava.zip

 
Nahoru Odpovědět  +5 10.5.2013 19:56
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Kit:

Obávám se, že to do zítřka nestihnu, tak se ostatní nenechte odradit mými předchozími kecy.

Nahoru Odpovědět  +1 11.5.2013 9:23
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Odpovídá na Michal Maršálek
Lukáš Hruda (Luckin):

Co potřebuji k tomu abych to mohl spustit? Píše mi to že Sluneční soustava.exe není platná aplikace typu win32 :D

 
Nahoru Odpovědět 11.5.2013 10:52
Avatar
Odpovídá na Lukáš Hruda (Luckin)
Michal Žůrek (misaz):

Mě to funguje, mám javu i .Net Framework 4.5

Nahoru Odpovědět 11.5.2013 11:00
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
Honza Bittner
Redaktor
Avatar
Nahoru Odpovědět 11.5.2013 11:04
Ptejte se mě na cokoli na https://github.com/HoBi/ama a followujte mě na Twitteru https://twitter.com/tenhobi. :-)
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Lukáš Hruda (Luckin)
David Čápka:

Potřebuješ .NET framework, ale ten je součástí Windows. Nevím v jaké verzi to dělal, zkus stáhnout 4.5. Každopádně by to stejně nemělo napsat tuto hlášku, platná aplikace to je.

Nahoru Odpovědět 11.5.2013 11:04
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Michal Maršálek
David Čápka:

Nasadil jsi laťku docela vysoko, pěkné :)

Nahoru Odpovědět  +1 11.5.2013 11:04
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Michal Žůrek (misaz):

Ve vlastnostech projektu opravdů má 4.5.

Nahoru Odpovědět 11.5.2013 11:05
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek (misaz)
Michal Maršálek:

Co se stane, když tam nastavím nižší verzi?

 
Nahoru Odpovědět 11.5.2013 11:07
Avatar
Honza Bittner
Redaktor
Avatar
Nahoru Odpovědět  +1 11.5.2013 11:08
Ptejte se mě na cokoli na https://github.com/HoBi/ama a followujte mě na Twitteru https://twitter.com/tenhobi. :-)
Avatar
Odpovídá na Michal Maršálek
Michal Žůrek (misaz):

v podstatě nic, jen to pojede pod starším frameworkem. Pokud však využívaš novinek v 4.5 tak to nedělej , jelikož starší ty novinky nezná :)

Nahoru Odpovědět 11.5.2013 11:10
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Lukáš Hruda (Luckin):

.NET tu mám, nainstaloval se mi společně s VS2010. Spouštím to na Win XP 32bit.

 
Nahoru Odpovědět 11.5.2013 11:12
Avatar
Odpovídá na Lukáš Hruda (Luckin)
Michal Maršálek:

Tady je to s .NET 4: https://www.dropbox.com/….NET%204.exe
Když jsem dal nižší, tak už mi to začalo ukazovat nějaké chyby.

 
Nahoru Odpovědět 11.5.2013 11:19
Avatar
Odpovídá na Michal Maršálek
Lukáš Hruda (Luckin):

Díky už to funguje. Vypadá to dost pěkně. Mimochodem, jakým výpočtem jsi určoval vzdálenost měsíců od planet? :)

 
Nahoru Odpovědět 11.5.2013 11:26
Avatar
Odpovídá na Lukáš Hruda (Luckin)
Michal Maršálek:

Žádným, stejně tak jako vzdálenosti planet od Slunce - prostě jsem tam napsal ta čísla.

 
Nahoru Odpovědět 11.5.2013 11:29
Avatar
teeg
Člen
Avatar
Odpovídá na Lukáš Hruda (Luckin)
teeg:

Mám stejný problém. Navíc když jsem chtěl stáhnout .NET 4.5 tak mi to hlásí, že to windowsy nepodporují :-)(Mám Windows XP)

 
Nahoru Odpovědět 11.5.2013 11:47
Avatar
Odpovídá na teeg
Luboš Běhounek (Satik):

Stačí to jen překompilovat a nastavit tam při kompilaci .NET 3.5 nebo 2.0, předpokládám, že nevyužívá nic, co by 3.5 nebo 2.0 neuměly.

Nahoru Odpovědět 11.5.2013 11:49
:)
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Michal Žůrek (misaz):

Luboš Běhounek (Satik) : Píše že při nižších mu to hází chyby
teeg : XP je zasatralý systém, 4.5 na něho opravdu nainstalovat nejde. Skus 4, ale nevim.

Nahoru Odpovědět 11.5.2013 11:51
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
teeg
Člen
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek (misaz)
teeg:

Jo verze s .NET 4 mi funguje. Jen mi přišlo zvláštní, že Microsoft s .NET už přestává podporovat i vlastní systémy.

 
Nahoru Odpovědět 11.5.2013 11:57
Avatar
Odpovídá na Michal Maršálek
Lukáš Hruda (Luckin):

Já to tak původně dělal taky, že jsem jenom vydělil vzdálenost všech měsíců nějakou konstantou, jenže většina z nich byla strašně blízko povrchu planet a jiné zase strašně daleko, nakonec jsem to udělal takhle: log10(d)*1.25
Podobně jsem počítal i vzdálenost planet od slunce a velikost planet a měsíců jsem dělal odmocninou :D

 
Nahoru Odpovědět 11.5.2013 11:58
Avatar
Jiří Gracík
Redaktor
Avatar
Jiří Gracík:

Hezký :) Asi to ze srandy udělám v CSS3ce :D

Nahoru Odpovědět 11.5.2013 12:00
Creating websites is awesome till you see the result in another browser ...
Avatar
Odpovídá na teeg
Michal Maršálek:

Tak v .NET 2.0: https://www.dropbox.com/…ET%202.0.exe
Ty chyby byly jen v nepoužívaných usingzích, které mi tam vygenerovalo VS. Jsem to ale trdlo.

Editováno 11.5.2013 12:02
 
Nahoru Odpovědět 11.5.2013 12:00
Avatar
teeg
Člen
Avatar
teeg:

je to pěkné, ten fullscreen byl dobrý nápad :-)

 
Nahoru Odpovědět 11.5.2013 12:29
Avatar
Neaktivní uživatel:

kdyby to tak tady někdo měl v Javě, to by byla věc. (Machr na Javu) :D

Nahoru Odpovědět  +1 11.5.2013 17:27
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Nahoru Odpovědět 11.5.2013 17:36
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Samik11
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Samik11:

Já to večer zveřejním, ale co se týče počtu funkcí, tak nemůžu Michal Maršálekovi konkurovat... :-)

Nahoru Odpovědět 11.5.2013 17:44
„Radost vidět a rozumět, to je nejkrásnější dar přírody.“ Albert Einstein
Avatar
Samik11
Redaktor
Avatar
Samik11:

Zde je moje soustava v Javě:
http://uloz.to/…va-samik-rar
:-)

Nahoru Odpovědět 11.5.2013 18:49
„Radost vidět a rozumět, to je nejkrásnější dar přírody.“ Albert Einstein
Avatar
Samik11
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Samik11
Samik11:

Napiš mi pak prosím kritiku kódu... Kvůli tobě jsme odstranil statiku! :-D
David Čápka (aha, v editu nejde označit člověka?)

Editováno 11.5.2013 19:16
Nahoru Odpovědět 11.5.2013 19:14
„Radost vidět a rozumět, to je nejkrásnější dar přírody.“ Albert Einstein
Avatar
Homo
Člen
Avatar
Odpovídá na Samik11
Homo:

Vypadalo to dobre nez jsem koukl na kod. Pojmenovani trid a promennych hruza. To pojmenovavaji i spoluzaci lip, kteri o programovani nemaji ani tucha. Mit 3 tridy v jednom souboru je taky dobry, navic uplne zbytecny :-D I ty ostatni tridy uplne nanic. V Paiting magicky cisla everywhere :-D , boze kdyby jsi trochu vic premyslel nad objektovym pristupem mozna by tech cisel nebylo tolik. To je takova slatanina, ze nevim co driv vytknout :-D Podle tech pojmenovani muzu jen hadat pomoci kristalove koule co co ma delat :-D

Nahoru Odpovědět 11.5.2013 19:34
1010011 1000101 1011000
Avatar
Samik11
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Homo
Samik11:

Dík za kritiku, s těmi čísly máš samozřejmě pravdu :D Zkusím to třeba ještě přepsat, když bude chuť..

Nahoru Odpovědět 11.5.2013 19:43
„Radost vidět a rozumět, to je nejkrásnější dar přírody.“ Albert Einstein
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Samik11
David Čápka:

Jak píše Fugi, určitě bych pojmenoval metody podle toho, co dělají, je tam třeba metoda podminka() a getUhelJeden() taky úplně nechápu :) Jinak mi to tak hrozné nepřijde, ale jen jsem to prolétl, kouknu pořádně zítra až to budu hodnotit.

Nahoru Odpovědět 11.5.2013 19:45
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Homo
Člen
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Homo:

Mozna trochu prehanim, ale treba si to vezme k srdci a priste ten kod bude ukazkovej :-)

Nahoru Odpovědět  +2 11.5.2013 20:00
1010011 1000101 1011000
Avatar
Зайчик
Člen
Avatar
Зайчик:

Bohužel, jsem na to neměl tolik času. :( Chtěl jsem si to vypiplat pořádně ale musím dělat nějakou blbost v Java EE a mám na to deadline. Ale myslím, že i přes nedostatek času to nebude k zahození jelikož je skoro 5 ráno a já už to dodělal. (nedodělal ale chce se mi příšerně spát)

Mělo by to na každym monitoru jít v pohodě ale pro jistotu : takhle to mělo vypadat v idealním světě. viz obrázek

source : https://github.com/…e/master/src

jar : https://www.dropbox.com/…cation16.jar

a hurá do postýlky

// EDIT: O schová ty čáry T schová text ^^ escape konec :D

Editováno 12.5.2013 4:51
Nahoru Odpovědět  +4 12.5.2013 4:47
Коммунизм для нашего будущего!
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Nahoru Odpovědět 12.5.2013 8:21
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Frunta
Redaktor
Avatar
Frunta:

Tady je můj pokus.

Ovládání:
1 - zapne/vypne trajektorii
2 - zapne/vypne názvy těles
klikáním na šipku doprava se čas zrychluje
klikáním na šipku doleva se čas zpomaluje

http://www.dropbox.com/…soustava.zip

Editováno 12.5.2013 10:26
 
Nahoru Odpovědět 12.5.2013 10:25
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Nahoru Odpovědět 12.5.2013 10:45
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
David Čápka:

Našel by se někdo (třeba takový Petr Nymsa), kdo by mi pomohl s hodnocením? Bude to docela oříšek :D

Nahoru Odpovědět 12.5.2013 10:45
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Petr Nymsa:

Teď jsem přišel. Už máš kolegu nebo ne ? Pomoct bych zkusil :)

Nahoru Odpovědět 12.5.2013 11:04
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Petr Nymsa
David Čápka:

Nemám :D Tak se tu ve 3 potkáme?

Nahoru Odpovědět 12.5.2013 11:06
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Petr Nymsa:

Hmm ve 3 ? Nešlo by to dýl ? Okolo 6 ? Já si klidně teď stáhnu všechny soustavy, mrknu se na ně a sepíšu svůj názor. Teď otázka, chceš názor čistě jak to vypadá nebo i z programátorského hlediska ? Obávám se že druhá možnost nebude u mě úplně objektivní :D

Nahoru Odpovědět 12.5.2013 11:08
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Kit:

Vzhledem k tomu, že se neúčastním, bych možná mohl zhodnotit to programátorské hledisko. Ale až zítra a to je asi pozdě. Takže asi nic.

Nahoru Odpovědět 12.5.2013 11:11
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Petr Nymsa
David Čápka:

Oficiálně by to mělo končit dnes ve 3. Chtělo by to hodnotit obojí, jak vypadá výsledek a i jak vypadá postup. Hodnocení je vždycky trochu subjektivní, proto je více porotců :)

Nahoru Odpovědět 12.5.2013 11:16
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Kit
David Čápka:

Do zítra by to nevydrželi, ale díky :)

Nahoru Odpovědět 12.5.2013 11:16
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Petr Nymsa:

Dobrá, tak okolo 3. bych tady snad měl být :). Určitě se podívám na kód

Nahoru Odpovědět 12.5.2013 11:38
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Zdeněk Pavlátka:

Můj výtvor: :D
Pozadí se zapíná a vypíná klávesou B, trajektorie klávesou L.
Pohyb planet se zrychlí šipkou doprava, zpomalí šipkou doleva a extrémě zpomalí klávesou S.
Kliknutím na objekt(planety, ...) si v levé části obrazovky zobrazíte informace.(to blikání je tam úmyslně)
Kódy:
https://dl.dropboxusercontent.com/…r_system.zip
Program:
https://dl.dropboxusercontent.com/…stem_run.zip

Nahoru Odpovědět 12.5.2013 13:18
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
Kit:

Díval jsem se jen na náhled a vypadá to hezky.

Nahoru Odpovědět 12.5.2013 13:21
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Michal Žůrek (misaz):

Tak já se nebudu s vámi předhánět v přesnosti na milimetry, rychlostmi na km/h přesnými ani 34626506532985620 měsíci. Raději zkusím něco origálního.

Takže v mojí sluneční soustava krom 8 planet, 1 hvězdy a jedné trpasličí planety, létají rakety, logicky vylétávájí z planety země. Tyto rakety pokud narazí do planety tak se u nich napíše nějaký komentář posádky. :D Rakey se generují automaticky, nebo je můžete vygenerovat stisknutím klávesy R.

Popiksy lze zobrazit klávesou L.

http://uloz.to/…tava-xna-zip

Nahoru Odpovědět 12.5.2013 14:12
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Nahoru Odpovědět 12.5.2013 14:45
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Petr Nymsa
David Čápka:

Třeba je tam dá až ve 3.

Nahoru Odpovědět 12.5.2013 14:55
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
Petr Nymsa:

Jak mám pustit tvůj program ? Píše že mi chybí MSVCR100D.dll , co s tím ? :)

Nahoru Odpovědět 12.5.2013 15:09
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
Зайчик
Člen
Avatar
Odpovídá na Petr Nymsa
Зайчик:

jí stání http://www.dll-files.com/…-files.shtml?… :)
// EDIT a samozřejmě jí dej do C:\Windows\System32 a mělo by to šlapat

Editováno 12.5.2013 15:15
Nahoru Odpovědět 12.5.2013 15:13
Коммунизм для нашего будущего!
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Зайчик
Petr Nymsa:

No z té stránky to stahovat nebudu :D blokuje to antivir. Nianstaloval jsem http://www.microsoft.com/…rmation.aspx?… což by mělo pomoct, nepomohlo. ať to zkusí někdo jiný a řekne mi jestli to funguje nebo ne

Nahoru Odpovědět 12.5.2013 15:20
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
Зайчик
Člen
Avatar
Odpovídá na Petr Nymsa
Зайчик:

https://www.dropbox.com/…svcr100d.dll

EDIT : aplikace funguje v pořádku akorát tobě chybí ta knihovna :D

Editováno 12.5.2013 15:22
Nahoru Odpovědět 12.5.2013 15:22
Коммунизм для нашего будущего!
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Nahoru Odpovědět 12.5.2013 15:24
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
Зайчик
Člen
Avatar
Odpovídá na Petr Nymsa
Зайчик:

a pořád hlásí že tam není? :D divný

Nahoru Odpovědět 12.5.2013 15:27
Коммунизм для нашего будущего!
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Зайчик
Petr Nymsa:

Jo, stále hlásí :D bohužel asi toto hodnotit nebudu

Nahoru Odpovědět 12.5.2013 15:29
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
Зайчик
Člen
Avatar
Odpovídá na Petr Nymsa
Зайчик:

a co další z porodců? Těm to taky nejde? Každopádně je divný že to hlásí že tam není i když tam je. Máš to ve Windows/System32? nebo taky můžeš zkusit jen Windows/system. Taky je tu možnost, pokud si dobře pamatuju, že máš windows 8 a třeba na to máš jinou knihovnu co já vím. :)

Nahoru Odpovědět 12.5.2013 15:32
Коммунизм для нашего будущего!
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Nahoru Odpovědět 12.5.2013 15:34
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Зайчик
Člen
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Зайчик:

jj mě taky to bude zrada jen u Zirka

Nahoru Odpovědět 12.5.2013 15:37
Коммунизм для нашего будущего!
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Зайчик
Petr Nymsa:

No asi to bude Win8, nevím, mám tam tu knihovnu a stejně to hlásí

Nahoru Odpovědět 12.5.2013 15:49
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
Зайчик
Člen
Avatar
Odpovídá na Petr Nymsa
Зайчик:

Nevadí proto na to nejsi sám ;) draco to zlávne sám kor když k tomu nejsou zdrojáky, tak to nebude ani tak těžké :D

Nahoru Odpovědět 12.5.2013 15:52
Коммунизм для нашего будущего!
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Зайчик
Petr Nymsa:

Abych řekl pravdu, z C++ toho moc neohodnotím :D z Javy ještě zvládnu :)

Nahoru Odpovědět 12.5.2013 15:54
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Petr Nymsa
David Čápka:

Už jsem u posledního, nečekal jsem takový zájem a snažím se tam psát i krátké komenty :)

Nahoru Odpovědět 12.5.2013 16:12
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
David Čápka:

Kluci, musím říct, že jsem opravdu nadšený z toho, jak vás Koperník chytl, nečekal jsem takovou odezvu. Hodnotili jsme spolu s Petr Nymsa a došli k následujícímu pořadí. Bylo to dost těžké, hlavně kvůli tolika jazykům a kvůli tomu, že úroveň vašich výtvorů byla vcelku vysoká.

1. Frunta (90 bodů)
sdraco: Překvapil hezký kód v C++ a rotace obrázků planet.
Zirko: Splnil zadání, pěkné zrychlení, má dokonce měsíce!

1. Winitrix (90 bodů, ano, zas 2 první místa)
sdraco: Podívaná je dokonalá, dal jsem ti za vzhled ještě bod navíc. Máš tam nějaké třídy s malým písmenem nebo flyingPlanets (množné číslo), i když třída reprezentuje jednu planetu. Místo img by bylo vhodnější zvolit jiný název místo zkratky, je tam čeká metoda aktualizuj(). Návrh není špatný, ale chtělo by to lépe dodržovat zásany pojmenovávání tříd a proměnných. Hudba pěkná (i když wave je dost velký), citát také :)
Zirko: Pěkné grafické zpracování, hudba, nabízí pár funkcí (3). Ke kódu výhrady nemám, asi bych to napsal stejně.

2. Michal (85 bodů)
sdraco: To předávání pictureboxu je trochu divoké, předává se graphics, jinak pěkné.
Zirko: Spousta funkcí, možností nastavení, grafika pěkná. Kód mi přijde špatný. Všechno je public, hodně zvláštní předávání. Objekty Planeta přijímají Scenu, což je trochu divné. Statické metody ve Scéně, špatný návrh. Stejně tu scénu předává, může metody zavolat z předané.

3. Luckin (80 bodů)
sdraco: Škoda že je vše v jednom souboru a ty měsíce v Main :)
Zirko: Měsíce, zrychlení, je to C++, nikdy jsem v něm nedělal ale nevypadá to nijak špatně.

4. Misaz (65 bodů)
sdraco: Škoda, že nejsou třídy rozděleny v souborech, třídy by měly začínat velkým písmenem, při stisku R těch raket vzniká nějak hodně :) Nicméně oproti tvé fontáně obrovský kus práce, ten kód je úplně někde jinde, moc chválím.
Zirko: pěkný nápad s raketkami. Grafika celkem pěkná. V kódu opět zbytečné public, nevím jestli je nejlepší použíat ve hře Timery, vše by šlo udělat přes Update() a nebo líp přes komponenty. Sice to už úplně sem nepatří, ale mazání raket neprobíhá, pouze je nevykresluje -> po chvilce to může začít dělat problémy. Škoda že stisknutím R se přidá asi 20 raket, omezit to opravdu na stisknutí.

5. Samik11 (55 bodů)
sdraco: Objektový model je sice funkční, ale nešťastně pojmenovaný. Např. Máme třídu Uhel a planeta má následně atribut uhel, který je 0. To se dost plete. Třída Uhel má v sobě dále atribut uhel a uhelJeden, když nastavím rychlost, nezmění se hodnota v uhelJeden. Asi bych tu třídu úplně vypustil a dal úhel a rychlost jen do planety. U třídy Painting (doufám, že jsi myslel Painting jako obrázek, ne jako kreslení) jsou metody rychlost a podminka, první by se měla jmenovat posunPlanety (ty by měly být v nějaké kolekci, aby se to nemuselo spát takhle ručně a jejich rychlosti u planet) a druhá mi přijde špatně, oběh bych stanovoval dle úhlu, ne podle pozice na ploše, to by nemuselo v některých případech korektně proběhnout (třeba při velké rychlosti). Hlavní třída s Main by se měla jmenovat asi Soustava než KruhObeh.
Zirko: splnil zadání, žádné funkce navíc nejsou nebo jsem je nenašel. Kód myslím že ještě jde, až na ty metody podminka() apod.

Nuz - Bohužel jsem nenašel zdrojové kódy :( Aplikace vypadá super.

Placky si odnášejí Frunta a Зайчик, které chcete? :) Všem děkuji za účast a těším se příště.

Editováno 12.5.2013 16:43
Nahoru Odpovědět 12.5.2013 16:42
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Petr Nymsa:

Gratuluju ještě osobně :)

Nahoru Odpovědět 12.5.2013 16:46
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
Michal Žůrek (misaz):

Proč furt porovnáváte s fontánami? Už jsem říkal že fontány jsem nestíhal, tak jsem to všechno dal "all in one".

Nahoru Odpovědět  -1 12.5.2013 16:49
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
Samik11
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Samik11:

Gratulace vitezum. Zkusim svoj kod predelat podle tvych rad. Jinak dik za konstruktivni kritiku. :-)

Nahoru Odpovědět 12.5.2013 16:51
„Radost vidět a rozumět, to je nejkrásnější dar přírody.“ Albert Einstein
Avatar
Зайчик
Člen
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Зайчик:

Hoj, jen bych chtěl dodat co se kódu týče, první jsem chtěl mít všechny planety v jedné třídě a pak jsem si uvědomil, že je to blbost ( proto to množné číslo ) pár metod a tříd jsem dodělával v 5 ráno dnes a dokonce si i pamatuju že jsem všem třídám změnil počáteční písmenko na malé... v 5 ráno mi to hold přišlo správně protože jsme si neuvědomil že je to třída a ne metoda ^^ znáte to 4 big shocky v sobě :D Každopádně tak hrozné to nebylo když mám 90 bodů, snad příště budu mít více času. A nebudu to plácat dohromady v 5 ráno.

Samozřejmě že bych si vzal Javu :) adresu tuším máte. :)
Fruntovi gratuluju ;)

Nahoru Odpovědět 12.5.2013 16:52
Коммунизм для нашего будущего!
Avatar
Martin Bartoš:

Gratulujem víťazom a tie Misazove raketky :D

Nahoru Odpovědět 12.5.2013 16:52
Nejsom kreatívny...
Avatar
Frunta
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Frunta:

Gratuluji Winitrixovi a děkuji. Jestli existuje placka Machr na C++, tak bych si vzal tu.

 
Nahoru Odpovědět 12.5.2013 16:56
Avatar
Зайчик
Člen
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Зайчик:

ještě k tomu wav souboru :D za to nemůžu už jsem snižoval frekvenci jinak by to mělo 50MB :D nechtělo mi to přehrávat mp3 a nějaký media library se mi stahovat nechtěli :` nebo neznáš nějakou alternativu? :^) .au má to samé a aiff nebo jak se jmenuje taky :( všechno bylo ohromný :D

Nahoru Odpovědět 12.5.2013 16:58
Коммунизм для нашего будущего!
Avatar
Odpovídá na Frunta
Michal Žůrek (misaz):

Ne neexistuje

Na výběr máš:

Algoritmizace
C#
Java
Efekty
Webdesign (to, ale asi ne :) )
PHP (to, ale asi ne :) )
GameMaker (to, ale asi ne :) )

Doufám že jsem na nic nezaoměl

Nahoru Odpovědět 12.5.2013 17:06
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
Lukáš Hruda (Luckin):

Jelikož jsem to dělal velice na rychlo (proto všechno v jednom souboru) a ani se nechtěl plnohodnotně účastnit, tak děkuji za pěkné 3.místo :D
Gratuluji vítězům, myslím že vyhráli zaslouženě, obě soustavy se mi velmi líbí. Na kód jsem koukal pouze u Frunty, jelikož to jako jediný psal v C++ a kódy dodal. Ale nebudu kritizovat :)

 
Nahoru Odpovědět 12.5.2013 17:14
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Зайчик
Kit:

Osobně jsem měl všechny planety (i Slunce a měsíce) v jedné třídě (typu enum) a nějak mi to nepřipadalo jako nepřístojné.

Nahoru Odpovědět 12.5.2013 17:31
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Зайчик
Člen
Avatar
Odpovídá na Kit
Зайчик:

Ano to tam mam také, myslel jsem něco jiného.

Nahoru Odpovědět 12.5.2013 17:36
Коммунизм для нашего будущего!
Avatar
Frunta
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Frunta:

Potom bych tedy, jestli to nějak s tímto souvisí, si vzal Machra na algoritmy.

Editováno 12.5.2013 17:48
 
Nahoru Odpovědět 12.5.2013 17:47
Avatar
Odpovídá na Зайчик
Neaktivní uživatel:

Proč si to už smazal? Chtěl sem se podívat na tvůj výtvor a už tam není.

Nahoru Odpovědět 12.5.2013 18:29
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Зайчик
Člen
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Зайчик:

přidám ho sem jako ukázkový program nemam nafukovací dropbox a nechci mít na gitu 500 projektů

Nahoru Odpovědět 12.5.2013 18:34
Коммунизм для нашего будущего!
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Zdeněk Pavlátka:

Jak to, že jste nenašli zdrojové kódy? Já ty linky zkoušel a fungovaly. :@
Zirko: ta knihovna je myslím součástí Visual studia pro c++(podle internetu). ;(
Jen pro zajímavost ty kódy:
https://dl.dropboxusercontent.com/…r_system.zip

Editováno 12.5.2013 18:52
Nahoru Odpovědět 12.5.2013 18:50
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Zdeněk Pavlátka:

Taky nejde! Nefunguje dropbox!!!!
http://www.itnetwork.cz/dev-lighter/102

Nahoru Odpovědět 12.5.2013 18:55
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Michal Maršálek:

To předávání pictureboxu je trochu divoké, předává se graphics.
To jsem nevěděl.

Objekty Planeta přijímají Scenu, což je trochu divné.
A jak bych potom zjistil, do které Sceny mám to Teleso vykreslit? Potřebuju získat proměnnou scena.slunce.

Statické metody ve Scéně, špatný návrh.
To mi přijde v pořádku, ty metody nesouvisí nijak s konkrétním objektem. Možná by bylo lepší z TimeSpanu odddědit MujTimeSpan a přetížit operátory * a /, mám pravdu?

Editováno 12.5.2013 19:36
 
Nahoru Odpovědět 12.5.2013 19:34
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michal Maršálek
Petr Nymsa:

2. Scéna je pouze jedna ne ? Pokud by jsi chtěl mít více scén, každá scéna by měla mít List Teles, které potom budou vykreslovat.

3. Ano. Právě že tyto metody nijak nesouvisí s tímto objektem, je blbý to dávat tomuto objektu

Nahoru Odpovědět 12.5.2013 19:40
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
Odpovídá na Petr Nymsa
Michal Maršálek:

Myslel jsem to tak, že nesouvisí s konkrétním objektem, ale s celou třídou.

 
Nahoru Odpovědět 12.5.2013 19:44
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Zdeněk Pavlátka:

Ty linky před chvilkou začaly fungovat. Tak to teda nechápu. :o

Nahoru Odpovědět 12.5.2013 19:48
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
David Čápka:

Koukám no :( Kód objektový zrovna není, ale určitě bys dostal dost bodů, máš to hezké :)

Nahoru Odpovědět 12.5.2013 20:15
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Zdeněk Pavlátka:

;( To je jak naschvál. Stejně jako u machra na gamemaker. ;(

Nahoru Odpovědět 12.5.2013 20:18
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
Michal Žůrek (misaz):

Příště dávej na uloz.to jako já. Tam to funguje hned.

Nahoru Odpovědět 12.5.2013 20:18
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
Odpovídá na Petr Nymsa
Michal Maršálek:

TimeSpan je struct, takže to nemůžu oddědit, takže ty metody na dělení a násobení někde musím mít. Statika není všeobecné špatná, zrovna tady se podle mě hodí. Co ty na to David Čápka?

 
Nahoru Odpovědět 12.5.2013 20:46
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michal Maršálek
Petr Nymsa:

Já statiku také používám. Například v XNA mám třídu UserInput, která obstarává stisklé klávesy, stisknutí myši apod. Kdekoliv v programu se pak můžu dozvědět co jsem stiskl. Jde o to že to máš trochu nešťastně ve stejné třídě, kde to spolu nesouvisí

Nahoru Odpovědět 12.5.2013 20:49
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
David Dostal
Redaktor
Avatar
David Dostal:

Gratuluji vítězům. Všichni to máte pěkné (na kód jsem se zatím nedíval). BTW: já slovo static mám jednou v každém programu - static void main.

 
Nahoru Odpovědět  +3 12.5.2013 22:27
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Dostal
Kit:

Slovo static používám v každé třídě - v každé mám jednu statickou vnitřní třídu s jednou metodou main na testy.

Nahoru Odpovědět 13.5.2013 8:34
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Michal Maršálek
David Čápka:

Statika se na pomocné matematické metody docela používá. Jinak bys mohl udělat wrapper, co by byla třída s metodama a v sobě měla struct.

Nahoru Odpovědět 13.5.2013 8:35
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Kit:

Statika se používá všude tam, kde nechci udržovat kontext. Dynamické metody a třídy mají vlastně jeden skrytý parametr navíc. Ten se použitím slova "static" odstraňuje.

Nahoru Odpovědět 13.5.2013 9:09
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Šimon Raichl
Redaktor
Avatar
Odpovídá na teeg
Šimon Raichl:

No jasně že jo, aby uživatelé přešli na vyšší OS

 
Nahoru Odpovědět 28.8.2014 19:52
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 136 zpráv z 136.