Avatar
Michachal98
Člen
Avatar
Michachal98:

pekné, dosť sa to podobá minecraftu :D . Len neviem, či je dobré písať to v Jave, pretože ako som zistil, v Jave sa hry robia omnoho ťažšie ako programy a celková výkonnosť Javy...úplne "vymáčkne" 100% výkonu procesoru, zaťaží ho a výsledok? Hra občas laguje ako sviňa, padá, buguje atď. :@ Ale to je len môj názor :D

 
Odpovědět 27.12.2012 16:30
Avatar
Drahomír Hanák
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Michachal98
Drahomír Hanák:

Záleží to na návrhu a na tom, jak je daný program nebo hra napsaná. Samotná Java je dost rychlá.

Editováno 27.12.2012 16:37
 
Nahoru Odpovědět 27.12.2012 16:37
Avatar
Fugiczek
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michachal98
Fugiczek:

Minecraftu se to podobná možná jen tím že je to ve stejném jazyce. To že je Minecraft špatně navrhnutý neznamená že Java není výkonná. Odsuzuješ Javu kvůli jedné blbě navrhnuté hře. Např. RuneScape (http://runescape.com/) je napsaný v Javě a nevím o tom, že by se nějak lagoval, padal a bugoval. Uznávám že Java je jeden z nejtěžších jazyků na hru, ale mě to nevadí a s výkonností nesouhlasím, Java je výkonná dost.

 
Nahoru Odpovědět 27.12.2012 16:46
Avatar
Michachal98
Člen
Avatar
Odpovídá na Drahomír Hanák
Michachal98:

no s tými hrami neviem potvrdiť, to som len niekde počul ale verím tomu pretože spustená java hra využije 100% výkonu procesoru a hra v inom jazyku je k procesoru výrazne "milšia" ;) to si myslím o java hrách, aplikácie toľko výkonu nežerú, neni až také ťažké ich naprogramovať takže môj názor? Java na PC s Win (neviem ako sa chová na iných zariadeniach s inými OS) je podľa mňa lepšia skôr na aplikácie ako na hry. ;)

 
Nahoru Odpovědět 27.12.2012 16:47
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michachal98
Kit:

Za rychlost či pomalost vyšších programovacích jazyků často může správná či nesprávná volba datových typů. Také záleží na tom, jak jsou mezi sebou propojeny. Jeden nevhodně napsaný getter či setter dokáže shodit rychlost aplikace i na polovinu.

Nahoru Odpovědět 27.12.2012 16:51
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Drahomír Hanák
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Michachal98
Drahomír Hanák:

JVM je velmi dobře optimalizovaný. Že to někdo napsal špatně v Javě neznamená, že je špatná Java, nebo se snad mýlím?

V javě máš spoustu herních enginů, a tak si nemyslím, že by byla nevhodná na hry. Podívej se třeba na http://jmonkeyengine.com/

 
Nahoru Odpovědět  +1 27.12.2012 16:55
Avatar
Michachal98
Člen
Avatar
Odpovídá na Fugiczek
Michachal98:

ja som myslel tú podobnosť MC v tom, že aj tam sa zbierajú suroviny, generuje sa nový svet, crafting, lovenie zvierat atď. no o výkone MC som nehovoril. Javu neodcudzujem kvôli "zle navrhnutému minecraftu" ale kvôli mojim skúsenostiam s hrami v Jave na PC s Windows. A ver mi, že to asi nebude kvôli môjmu kompu ;) . Ešte raz hovorím: "Môj názor.". A nikomu inému názor neberiem ;) .

 
Nahoru Odpovědět 27.12.2012 16:56
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Drahomír Hanák
David Čápka:

Určitě se nemýlíš. Java je rychlá dost, bohužel hodně aplikací je v ní špatně napsaných. Nemusíme chodit daleko a zůstat klidně u IDE. Netbeans je asi 20x pomalejší než PHP Storm, obojí je v Javě a obojí dělá to samé.

Nahoru Odpovědět  +1 27.12.2012 16:59
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Fugiczek
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michachal98
Fugiczek:

Je pravda že náhodné světy mám oblíbené z Minecraftu, ale jestli podobnost hodnotíš takhle tak Minecraftu je podobná každá druhá RPG hra. Buď si moc her nevyzkoušel, nebo je to tvým počítačem ;-) Mě se ve Windowsech žádná hra v Javě nekouše, a nebere 100% CPU.

 
Nahoru Odpovědět 27.12.2012 17:00
Avatar
Michachal98
Člen
Avatar
Odpovídá na Fugiczek
Michachal98:

takže 1. vec: možno sa MC podobá viacero hier ale napr. taký crafting, to nemá každá hra. 2. vec: ak je to možné, radšej hrám Javy na znížených nastaveniach grafiky, neviem, možno je to aj trochu mojim PC ale určite keby bol napr. Minecraft v jazyku C#, bol by výkonnejší (menšie nároky na CPU, grafiku...). Ja aj keď mám spustených 10 programov, v Správcovi úloh mám väčšinou 10-15% využitia CPU, RAM: 25-30%. Len čo spustím nejakú náročnejšiu Java hru (nemyslím napr. Snake :D ), okamžite mi CPU stúpne na 97-100% využ. a RAM na 50-60%, čo sú podľa mňa výsledky hovoriace za všetko ;) A 3. vec: celková Java mi na Win moc nesedí, nwm prečo ale Java + Win je u mňa niečo nesediace :D Skôr mi pripadá ako stavaná na Linux :D

 
Nahoru Odpovědět 27.12.2012 17:31
Avatar
Fugiczek
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michachal98
Fugiczek:

V hromadu hrách si můžeš tvořit itemy podle receptů (RuneScape, GuildWars 1 i 2, WoW, Don't Starve, ...). Pokud by byl napsaný stejným způsobem tak si myslím že ani ne (zde je zase vidět že srovnáváš s Minecraftem). U Javy taky záleží jestli ta hra používá k vykreslování CPU nebo GPU, hromada projektů využívá jen CPU. Pokud ti normálně vytěžuje tak málo tak spouštíš špatně napsané hry (i můj engine mi bral sám 60% CPUčka dokud jsem ho neoptimalizoval). Ano, sice je java multiplatformní, ale je převážně optimalizováná na Unixové systémy.

 
Nahoru Odpovědět 27.12.2012 17:41
Avatar
Michachal98
Člen
Avatar
Odpovídá na Fugiczek
Michachal98:

ja som povedal že crafting nemá každá hra, nie žiadna. A Javu nesúdim len podľa jednej hry, tie zaťaženia CPU a RAM sú skoro na každej hre v Jave. A ako som povedal, že mi nesedí na Win, že by som ju skôr bral na Linuxe či Unix systémoch, sám si potvrdil že je optimalizovaná prevažne na Unix systémy, no optimalizáciu na Windows si nespomenul ;)

Editováno 27.12.2012 17:53
 
Nahoru Odpovědět 27.12.2012 17:52
Avatar
Michachal98
Člen
Avatar
Odpovídá na Michachal98
Michachal98:

a ešte niečo... Ja hrávam na jednom MC serveri a zo 150 regnutých hráčov sa 80% sťažuje že im hra neskutočne laguje a admin na to reagoval: " Ja s tým nič nemôžem urobiť pretože je celý Minecraft napísaný v jazyku Java a to je to najväčšie zlo na svete. ". To som citoval nášho admina, takže nie som sám kto si myslí, že chyby nemusia byť len v hrách ale aj v jazykoch. A to neporovnávam len MC ale prevažne každú X hru môžem takto hodnotiť a porovnať ;) .
PS: čo si vlastne predstavuješ pod pojmom "zle napísaná hra"?

 
Nahoru Odpovědět 27.12.2012 18:02
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michachal98
Kit:

C# a Java jsou ohledně nároků na CPU i RAM srovnatelné jazyky. Nemají si co vyčítat. Dají se v nich napsat pomalé i rychlé programy, ale to už víš.

Nahoru Odpovědět 27.12.2012 18:17
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Michachal98
Člen
Avatar
Odpovídá na Kit
Michachal98:

čo sa týka programov v Jave, tie bežia celkom dobre, bavíme sa tu o náročnejších hrách. Neprišiel som sa tu s vami hádať, len hovorím svoj názor.

 
Nahoru Odpovědět 27.12.2012 18:23
Avatar
Odpovídá na Kit
Luboš Běhounek (Satik):

Hm, pokud java neni pomala, tak jsou programatori tvorici v jave spatni?
Nebo proc skoro kazdy program napsany v jave je vzdycky tak strasne pomaly?

Eclipse, netbeans, jdownloader...

Nahoru Odpovědět 27.12.2012 18:54
:)
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michachal98
Kit:

Ale ta pomalost javovských her není způsobena tím, že je ta hra v Javě. Kdyby byla v C/C++, byla by stejně pomalá, ne-li pomalejší. Prostě to autoři té hry nezvládli. Pokud někdo třeba místo seznamu používá pole nebo slovník či naopak, mívá to drastický dopad na výkon. Pokud někdo nedokáže spočítat vzdálenost dvou objektů jinak, než voláním pěti do sebe zanořených metod, tak principy Javy nepochopil a měl by se to naučit ještě předtím, než začne psát hry.

Nahoru Odpovědět 27.12.2012 19:01
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Kit:

V Javě píše spousta špatných programátorů. Neznamená to však, že pokud programátor píše v Javě, je špatný. Jenom mnozí zapomínají profilovat, často používají kanóny na vrabce a nehledí na úspornou práci s pamětí, protože se o její správu nemusí starat. Často píší metody, ve kterých je jen výběr nebo uložení jedné hodnoty a nic víc. To má nezanedbatelnou režii.

Nahoru Odpovědět 27.12.2012 19:12
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Fugiczek
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Kit
Fugiczek:

Ona údajně ta hra běží na jednom vlákně, vývojáři furt slibují optimalizaci, ale zatím se k tomu nějak nemají a ten hlavní vývojář, který tu hru vytvořil dal od toho ruce pryč a dělá radši na něčem jiném.

Edit:// hru myslím Minecraft

Editováno 27.12.2012 19:15
 
Nahoru Odpovědět  +1 27.12.2012 19:12
Avatar
Don
Člen
Avatar
Don:

Pokud si prohlídneš některý z pluginů na bukkitu a zjistíš jak některé věci jsou tam blbě udělané, jak moc se tam plítvá výpočetním výkonem. Pokud se stejně plítvá i v samostné hře tak se nedivím že se tak seká. Na javu bych to nesváděl.

 
Nahoru Odpovědět 27.12.2012 19:16
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Don
Kit:

To je přesně ono. Javisté často plýtvají výkonem, tedy CPU i RAM. Zejména ti, kteří k vývoji používají vytuněná PC.

Nahoru Odpovědět 27.12.2012 19:30
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Michachal98
Člen
Avatar
Odpovídá na Kit
Michachal98:

úplne súhlasím zo Satikom. Predsa musíš aspon trochu uznať, že ak je nejaký jazyk nevýkonný a zaťažuje PC tak sa nemôžeš sťažovať na programátorov že sú zlí a že nevedia úsporne využívať všetky funkcie Javy. To keď seká každá 2. hra, znamená to že všetci dobrý programátori vyhynuli či čo? o_O

 
Nahoru Odpovědět 27.12.2012 20:06
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michachal98
Kit:

Dobří programátoři místo her programují užitečnější aplikace :)

Nahoru Odpovědět 27.12.2012 20:11
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Fugiczek
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michachal98
Fugiczek:

Stále oponuješ Minecraftem, vyjmenuj tedy aspoň 2 hry v Javě kromě Minecraftu, které se ti sekají ;-)
Se Luboš Běhounek (Satik) nesouhlasím JDownloader jsem používal a Eclipse používám dodnes a neseká se mi to (zde taky záleží jak si Eclipse nastavíte, ve složce s Eclipsem je hromada .ini souboru kde se dá nastavit spousta věcí ;-) ), u NetBeans nevím.

 
Nahoru Odpovědět 27.12.2012 20:13
Avatar
Drahomír Hanák
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Michachal98
Drahomír Hanák:

Ty to pořád nechápeš, zkusím uvést jiný příklad. Vem si např. PHP. Spousta lidí (hlavně začátečníků) v něm kódy bastlí a tak dost lidí odsuzuje PHP, že je to špatný jazyk. Ale tomu tak přece není. Dnes už se v PHP píší testy, řeší se návrh aplikace, používají se návrhové vzory, kde to jen jde. Ten jazyk umožňuje psát velmi kvalitní kód, ale kvůli začátečníkům a projektům, které nebyly zrovna nejlépe napsané (např. WordPress), má spousta lidí tuto mylnou představu.

Myslím, že už jsme to vysvětlili dost. Jestli se rozhodneš soudit jazyk podle špatně napsaných programů, to je na tobě.

EDIT: když už rozebíráme Java aplikace, třeba již zmíněný PHPStorm je velice kvalitní a rychlé IDE napsané v Javě. Netbeans umožňuje mnohem méně, než třeba ten PHPStorm, a přesto je pomalejší.

Editováno 27.12.2012 20:19
 
Nahoru Odpovědět 27.12.2012 20:16
Avatar
Michachal98
Člen
Avatar
Michachal98:

heh :D najskôr obraňuješ Javu, potom sa vyhováraš na programátorov a nakoniec povieš toto :D či ty by si radšej rátal na profi kalkulačke ako hral hry? :D A tí čo vytvorili CS, WoW, TF, CoD, MC, GTA, NFS, ... to neboli dobrí programátori? či mali radšej robiť aplikácie typu: "Hello world!" ? :D Keby good progr. robili len apl., potom by ani na devbooku nebola kategória "Hry". ;)

 
Nahoru Odpovědět 27.12.2012 20:19
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michachal98
Kit:

Jak mi chceš vysvětlit, že na stejném PC, na kterém mi před několika lety běželo video ve FlashPlayeru naprosto plynule, najednou mám z toho samého videa slideshow a procesor na 100 %. Přitom při stažení a spuštění v MPlayeru mi to samé video běží se zátěží CPU kolem 30 %. Předpokládám, že FlashPlayer není napsán v Javě a je na přehrávání videa optimalizován.

Podle mne je vysvětlení jednoduché: Programátoři mají k dispozici moderní nástroje, ale programují s nimi hůř než ve středověku.

Nahoru Odpovědět 27.12.2012 20:23
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Michachal98
Člen
Avatar
Odpovídá na Drahomír Hanák
Michachal98:

koľko krát to mám opakovať...Ja Javu neodsudzujem, len vravím že podľa mňa to nieje naj jazyk na hry. A to PHP... Príklad: PHP by na niektorom web browseri išlo dobre ale na inom by mohlo mať problémy. To isté Java. Mne na Win seká, občas padne a keby som chcel robiť hry, nie žiadne GameMakerovky kde sa nič nenaučím, isto by som nerobil v Jave, lebo ako som sa dozvedel, podľa väčšiny je nevýkonnosť Javy na zlých programátoroch. Takže radšej nebudem žiadny programátor, ako mám byť "zlý progr." a moje hry by mali všade sekať ;)

 
Nahoru Odpovědět 27.12.2012 20:28
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michachal98
Kit:

Používáš tolik zbytečných smajlíků, že ten jeden, který je u mé věty podstatný, naprosto přehlížíš.

Nahoru Odpovědět 27.12.2012 20:29
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michachal98
Kit:

PHP běhá na nějakém browseru? Nějaká novinka?

Nahoru Odpovědět 27.12.2012 20:31
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Michachal98
Člen
Avatar
Odpovídá na Kit
Michachal98:

vravíš na tom istom PC? môže to byť aj "hygienou" PC, že je napr. zaprášeny atď. Môže to byť aj problém plného disku odkiaľ sa zavádza systém (C:), veľa nainštalovaných programov... A s čím mám aj ja problém je to, že video napr. na YT (tiež FL player) mi v 1080p seká jak sviňa a stiahnuté nie? o_O

 
Nahoru Odpovědět 27.12.2012 20:36
Avatar
Michachal98
Člen
Avatar
Odpovídá na Kit
Michachal98:

a na čom by asi malo PHP bežať? na bežiacom páse? :D

Editováno 27.12.2012 20:38
 
Nahoru Odpovědět 27.12.2012 20:37
Avatar
Fugiczek
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michachal98
Fugiczek:

Odbíháš stále od otázek co jsou na tebe kladeny a vyhýbáš se tím případnému ztrapnění. Nechci tě nějak podceňovat, ale myslím si že dohadovat se tu s dítětem, kterému je 13 a nemá přehled o těhle věcech nemá smysl.
Poprosil bych jednoho z adminů David Čápka nebo David Jančík [sczdavos] aby tuhle nesmyslnou debatu přesunuli do jiného tématu do fóra, nebo nepodstatnou část smazali co se netýče této hry. :-)

 
Nahoru Odpovědět 27.12.2012 20:40
Avatar
Odpovídá na Fugiczek
Luboš Běhounek (Satik):

Ted jsem si zkusil cvicne pustit jdownloader a musim uznat, ze odezvy pri behu programu jsou ok, ale to spousteni, ktere z SSD disku trva 8 sekund na 3GHz 4jadru (Win7x64), kdyz ve fronte mam 3 soubory...

Mozna jsem na Javu trochu vysazenej a mam predsudky, ale bohuzel s ni nemam moc dobre zkusenosti...

Eclipse/Netbeans jsem chvili musel pouzivat v praci na PHP a muzu rict jen to, ze doufam, ze to uz nezaziju, myslim, ze pocitac slaby nebyl - nejake dvoujadro s 2GB ram - tusim, ze jako prvni jsem vyzkousel Netbeans.
Na projektu s cca 20k radkama mi obcas automaticke dokoncovani bezne zaseklo pocitac na 5-60 (a obcas i vic) sekund, coz je uz temer nepouzitelne. Zkousel jsem stahovat jine verze netbeans, jinou verzi jre, ale nepomohlo nic, az prejiti na eclipse, kde autokompletovani vyskakovalo vetsinou do dvou sekund, ale zase napr kdyz jsem se chtel podivat do jineho souboru, tak jsem musel cekat asi 15 sekund, nez se mi prepl pohled do druheho souboru.

Kdyz to srovnam s Visual Studiem, kde na tom samem pc u c# projektu s 60k radky se intellisense zobrazuje vzdy tak rychle, ze zadny delay neni videt... (Vim, ze srovnavam jabka s hruskami - PHP projekt v programu napsanem v jave (NB) a C# v programu napsanem v C/C++ (VS), ale jak pak clovek nema mit pocit, ze je java pomala? :D )

Nahoru Odpovědět 27.12.2012 20:41
:)
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michachal98
Kit:

Zaprášený sice je, ale každý rok ho čistím, tak to není tak hrozné. Plným diskem to rozhodně není a těch pár tisíc programů (momentálně mi jich běží jen 145) na to také vliv nemá.

Však s tím YT je to stejný problém, který jsem popsal.

Nahoru Odpovědět 27.12.2012 20:43
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Fugiczek
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Fugiczek:

První spuštění JVM vždycky nějakou tu chvíli trvá. Zatím jsem neměl soubor kde bych měl 20k řádků tak to nemůžu nějak vyvrátit. Ale plně tě chápu, jsi vysazený na Javu asi jak já na C# :-D

 
Nahoru Odpovědět 27.12.2012 20:44
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michachal98
Kit:

PHP neběží v browseru, ale nejčastěji na serveru. Neznám žádný browser, ve kterém by PHP běželo.

Nahoru Odpovědět 27.12.2012 20:45
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Odpovídá na Fugiczek
Luboš Běhounek (Satik):

Vim, ze prvni spusteni chvili trva, proto jsem ten jd spustil a vypnul 3x po sobe :D

Nahoru Odpovědět 27.12.2012 20:48
:)
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Kit:

2 GB je na provoz těchto IDE málo. Zrovna mám jen 256 MB RAM, takže taková prostředí vůbec nemohu používat, ale Vim běží parádně i se soubory, které mají 1M řádek.

Nahoru Odpovědět 27.12.2012 20:51
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Michachal98
Člen
Avatar
Odpovídá na Fugiczek
Michachal98:

no ja niesom nejaké 13 ročné decko jasné? a aby bolo jasné ani ja sa nemienim hádať s nejakým 16 ročným týpkom aby ma volal "decko" a BTW žiadne otázky na mňa kladené som tu nevidel ;) a nikto nikoho nenúti robiť v Jave, je tu 100 ďalších jazykov a ak niekomu niečo nevyhovuje, skúsi niečo nové, tak ako mne nevyhovuje Java :) ak so mnou súhlasí aj Luboš Běhounek (Satik) a to má 25 r. aj on je potom decko čo takýmto veciam nerozumie? o_O

 
Nahoru Odpovědět 27.12.2012 20:52
Avatar
Michachal98
Člen
Avatar
Odpovídá na Kit
Michachal98:

Flash: tých 145 programov mala byť irónia??? načo sem ťahás flash? to nemôžeš prirovnať k Jave pretože sekanie FULL HD videa nieje chyba flashu (jazyka) ale pravdepodobne YT ;)
PHP: no to bol len príklad čo bol na porovnanie... ;)

 
Nahoru Odpovědět 27.12.2012 20:59
Avatar
Luboš Běhounek (Satik):

Ja nerikam, ze je pomala, jen me zajimalo, proc vetsina programu napsanych v jave (ktere znam), reaguje/spousti se tak pomalu, kdyz me nenapada, ktera cast kodu by to mohla zpusobovat (kdyz si predstavim, ze bych to prepsal do c#) ;) .

Editováno 27.12.2012 21:02
Nahoru Odpovědět 27.12.2012 21:01
:)
Avatar
Fugiczek
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michachal98
Fugiczek:

Je to chyba Flashu, bere zbytenčně moc výkonu a staré počítače to již nezvládají, je to taky jeden z mála důvodů proč se Flash už nevyvíjí. Má být nahrazen HTML 5.

 
Nahoru Odpovědět 27.12.2012 21:03
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
David Čápka:

Eclipse by mělo běžet lépe, než Netbeans. Java bude na Windows o něco pomalejší než na Unixu, C# naopak. Možná by bylo zajímavé udělat nějaké performance testy Java vs. C#.

Nahoru Odpovědět 27.12.2012 21:03
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michachal98
Kit:

To nebyla ironie. Skutečně mi na tom PC v tuto chvíli běží 145 programů z celkových asi 3000. Máš snad problém to pochopit?

Není to problém YT, ale přehrávače FlashPlayer.

Nahoru Odpovědět 27.12.2012 21:04
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Michachal98
Člen
Avatar
Odpovídá na Kit
Michachal98:

hej? tak to som nevedel lebo z flashom nemám až také skúsenosti. ale 3000 programov na 1 kompe? :O to musí byť riadny masaker pri hladaní nejakého súboru :D

 
Nahoru Odpovědět 27.12.2012 21:09
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Luboš Běhounek (Satik):

To neni spatny napad, zkusit napsat a spustit nejake vlastni benchmarky mezi C# a Javou (pripadne treba pridat i dalsi jazyky).

Zalozis na to thread, ze bysme tam vymysleli nejake algoritmy na vyzkouseni a pak to naprogramovali (samozrejme za pouziti stejneho algoritmu ve vsech jazycich)?

Klidne se dobrovolne hlasim na C# a mozna na C++.

Nahoru Odpovědět 27.12.2012 21:10
:)
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
David Čápka:

Jestli se tu něco objeví, klidně to přepíšu do Javy. Ale chce to spouštět na stejném počítači všechno.

Nahoru Odpovědět 27.12.2012 21:14
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Fugiczek
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Fugiczek:

Pro plný výkon Javy je dobré používat ExecutorService.

 
Nahoru Odpovědět 27.12.2012 21:15
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Kit:

Už jsem zkoušel porovnat RK4 v C# a Javě a rozdíl byl nepatrný. Dokonce to bylo skoro stejně rychlé jako v C, takže se to dá použít i na drcení čísel (až po Fortranu, prosím). Značně záleží na typu úlohy.

Nahoru Odpovědět 27.12.2012 21:20
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
matesax
Redaktor
Avatar
matesax:

Překvapuje mne, jak nesmyslnou diskuzi dokážeš zavést... Tvé názory vypovídají jasně o velkých mezerách způsobených absolutním nezájmem o daný obor. Java tak často používaná na hry, že k ní existuje tolik frameworků, enginů atd. podle tebe není vhodná na hry? Multiplatformní jazyk, který v herní tvorbě drží tradici... PHP - jakožto serverový jazyk do her vůbec nepleť - ano mohu třeba chtít vyslat požadavek od klienta - sockety/AJAX - ale to přeci jen nesouvisí s tím, jak jsi to myslel... Přečti si články o konkurentech ASP a PHP...

Editováno 27.12.2012 21:27
 
Nahoru Odpovědět 27.12.2012 21:27
Avatar
Michachal98
Člen
Avatar
Odpovídá na matesax
Michachal98:

to php som sem uviedol len ako prirovnanie k Jave...A k Jave: Java je optimalizovaná prevažne na Linuxové systémy a tak sa môžu vyskytnúť problémy na Windows. Môžem ti sem dať niekoľko citácii ako niektorí hovoria že Java podľa nich nepracuje na Win najlepšie, takže nie som jediný. A opäť vravím že Javu neodcudzujem, len hovorím aké s ňou mám skúsenosti a svoj názor na jej výkon ;)

 
Nahoru Odpovědět 27.12.2012 21:34
Avatar
matesax
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michachal98
matesax:

Coo? Java je multiplatformní! V tomto ohledu je dost těžké jí konkurovat! Výkon Javy je vysoce přijatelný - minimálně stejný jako C#. Nemám slov. PHP a Java se opravdu nedá porovnávat - je to jako porovnávat HTML a Ruby. Má smysl porovnávat jazyky ve stejném oboru - třeba C a C++ - ale jakmile porovnáváš jazyky z jiných oborů - ztrácí to smysl - protože sice ten druhý může být lepší, ale ten první může být nejlepší ve svém oboru...

 
Nahoru Odpovědět  +2 27.12.2012 21:41
Avatar
Don
Člen
Avatar
Odpovídá na Michachal98
Don:

Nevím jak někdo může říct, že je Java optimalizována na Unix systémy. Tolik problémů co s tím mají vývojáři distribucí, správci serverů a hlavně uživatelů. Problémy s javou řeším na linuxu pořád. Java se na linux dostala až po tvrdém boji komunity se Sunem kdy si komunita vytvářela vlastní runtime. Až poté začala být java uvolňována pod svobodnou licencí.

 
Nahoru Odpovědět 27.12.2012 21:48
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Don
Kit:

Zatímco běhové prostředí C# je integrováno do Windows, běhové prostředí Javy se do toho muselo nějak napasovat. Na linuxových systémech stojí Java i Mono na stejné startovní čáře. Java tedy za sebou netáhne břemeno zbytku OS jako ve Windows, ale může komunikovat přímo s jádrem.

Nahoru Odpovědět 27.12.2012 21:55
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Michachal98
Člen
Avatar
Michachal98:

ja nemám až takú skúsenosť s Javou na Linuxe ale všetci si tu navzájom protirečíte, pretože Fugiczek ako 1. povedal: "Ano, sice je java multiplatformní, ale je převážně optimalizováná na Unixové systémy." :) ja Javu neodcudzujem, len hovorím svoje skúsenosti a to či mi vyhovuje alebo nie ;)

Editováno 28.12.2012 10:32
 
Nahoru Odpovědět 28.12.2012 10:30
Avatar
Vojtěch Pospíchal:

Koukám že tu zakládáte nové forum lidi :D Ne ale doopravdy nechcete to jít řešit jinam? Jak má potom člověk sledovat konkurenci :D

 
Nahoru Odpovědět 28.12.2012 10:32
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Nahoru Odpovědět 28.12.2012 10:32
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michachal98
Kit:

A tobě to vadí?

Kromě toho se systémové programy pro Windows ladí těžko, protože každá verze Windows má jiná střeva a jiné chyby, které se musí pracně obcházet.

Nahoru Odpovědět 28.12.2012 10:35
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Michachal98
Člen
Avatar
Odpovídá na Kit
Michachal98:

čo mi zase vadí? o_O moju skúsenosť mám na Win 7 a to je asi 3-4 r. starý OS takže za tie roky 7čky, kto chcel, mohol program/apliká­ciu/hru prerobiť, doladiť, opraviť...

Editováno 28.12.2012 10:39
 
Nahoru Odpovědět 28.12.2012 10:39
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michachal98
Kit:

Vadí ti, že si protiřečíme?

Psal jsem o běhovém prostředí Javy. To musí běžet v mnoha různých verzích Windows s různými záplatami a různými chybami, které se musí různě obcházet. Proto nemůže Java být pro Windows tak dobře optimalizována.

Nahoru Odpovědět 28.12.2012 10:46
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Fugiczek
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michachal98
Fugiczek:

Stále, ale poukazuješ na Minecraft :-D Práce programátora je nevděčná kvůli lidem jako jsi ty. Kdyby jsi už něco napsal tak víš jak je to těžké. Navíc oni to optimalizují na 3 operační systémy, né jen na jeden.

 
Nahoru Odpovědět 28.12.2012 10:48
Avatar
Michachal98
Člen
Avatar
Odpovídá na Kit
Michachal98:

áno, vadí mi to protirečenie, lebo keď poviem niečo, čo už niekto povedal, nadávate mne bez všimnutia toho, kto to povedal ako prvý ;) veď to tu hovorím od začiatku, že mi Java robí problémy na Win, pretože neni optimalizovaná. Ty sa so mnou hádaš a nakoniec to aj tak potvrdíš ;)

 
Nahoru Odpovědět 28.12.2012 10:57
Avatar
Michachal98
Člen
Avatar
Odpovídá na Fugiczek
Michachal98:

hele Minecrafáku (preto to oslovenie, pretože spomínaš MC 4x viac ako ja :) ), ja viem aké ťažké je niečo napísať. Keď niekto niečo optimalizuje na viac sys. , dobre. Lenže keď nieje dobre optimalizovaný jazyk, môžu optimalizovať aj 100x a skoro vždy to bude robiť problémy (lagy, bugy...) ;)

Editováno 28.12.2012 11:03
 
Nahoru Odpovědět 28.12.2012 11:02
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michachal98
Petr Nymsa:

Vrátím se téměř k začátku celé diskuze. Minecraft občas hraju a za žádnou cenu mi nežere 90% CPU jak uvádíš. Můžu si k tomu pustit Photoshop a klidně i render videa, to je jedno. V té době už pocítím menší sekání. Minecraft zabírá spíe RAM než CPU. A jakožto mladý a začínající programátor nemám ještě v těchto věcech tak dobrý přehled, ale co začínám cítit je "nevděčnost" některých lidí. Ano, hermí průmysl se točí okolo peněz. Oni nepotřebují dobré programátory, proč ? Stačí lidé kteří umí v daném enginu, vyměit textury,objekty a zvuky. A volala, hra je na světě. najdou se lidé (když už jsme u Minecraftu, tak "Notch" ), kteří přinesou něco nového. Já osobně se zaměřuju na to zlepšovat se, ne něco splácat, co umí téměř každý druhý. Co se týče Javy, nemám s ní problém, vůbec žádný problém. Co se týče Youtube, je to problém Flashe, ne Youtube.

Nahoru Odpovědět 28.12.2012 11:08
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
Fugiczek
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michachal98
Fugiczek:

Jenže já čekám kdy ti dojde že je to hrou a ne jazykem, ale myslím že bych se toho asi nedočkal.

 
Nahoru Odpovědět  +1 28.12.2012 11:11
Avatar
Michachal98
Člen
Avatar
Odpovídá na Fugiczek
Michachal98:

a ja znovu hovorím, že ak seká skoro každá 3 java hra, znamená to, že všetci programátori čo tie hry robili sú zlý? o_O

 
Nahoru Odpovědět 28.12.2012 11:14
Avatar
Fugiczek
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michachal98
Fugiczek:

Ne, jen ty máš špatný počítač a dokonce dohromady ani 3 hry v Javě neznáš.

 
Nahoru Odpovědět 28.12.2012 11:16
Avatar
Michachal98
Člen
Avatar
Odpovídá na Fugiczek
Michachal98:

ok ;) ja mám teda zlý komp, java je úplne super jazyk, výkonný, dobre fungujúci, a teda je chyba v programátoroch, čiže celý Mojang a všetci nevedia o Jave nič a nevedia v nej ani robiť. ;) spokojný? :D

Editováno 28.12.2012 11:25
 
Nahoru Odpovědět 28.12.2012 11:21
Avatar
Fugiczek
Redaktor
Avatar
Fugiczek:

Já neřekl, že Mojang je špatný, některé programátory od tama uznávám, jen Minecraft je prostě špatně navrhnutý.

 
Nahoru Odpovědět  +1 28.12.2012 11:26
Avatar
Michachal98
Člen
Avatar
Odpovídá na Fugiczek
Michachal98:

ok :) a som veľmi zvedavý kto mi dal tie - pretože si vravel, kedy mi dojde že je chyba v programoch/hrách a nie v jazykoch ;)

Editováno 28.12.2012 11:29
 
Nahoru Odpovědět 28.12.2012 11:29
Avatar
Fugiczek
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michachal98
Fugiczek:

Kdyby byla chyba v jazyku tak není mezi nejpoužívanějšími a nejžádanějšími jazyky se C#. Pokud programátor zbytečně plýtvá výkonem v aplikaci nepotřebnými výpočty, tak prostě CPU počítá zbytečně něco a pak nezbývá čas na ty hlavní/podstatné výpočty.

 
Nahoru Odpovědět 28.12.2012 11:34
Avatar
Vojtěch Pospíchal:

No konečně jste se dohodly :D

 
Nahoru Odpovědět 28.12.2012 11:41
Avatar
Michachal98
Člen
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
Michachal98:

nechcem sa hádať, keď môj názor niekomu vadí, tak ja zas prijmem ten jeho a je to ok :) tak ako mne Java nie príliš vyhovuje, pre iného to môže byť jediný vyhovujúci jazyk ;)

Editováno 28.12.2012 11:44
 
Nahoru Odpovědět 28.12.2012 11:43
Avatar
matesax
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michachal98
matesax:

Diskuze o ničem - tvrdíš, že se jazyk dá měřit podle hotové aplikace? Jednoduše hovadina... Stalo se moderním, že "programátor" dnes nemusí nutně spravovat nižší interakce atd. Prostě nehledí dopředu a do hloubi. Testuje jen velmi málo - a jen na velmi málo rozdílných platformách, strojích,... Dnes takovémuto "programátorovi" stačí, že mu výsledek jede... Místo "programátor" bych tedy použil zastaralé - kóder. Protože se tu bavíš o programování a jsi kóder, těžko můžeš zavést smysluplnou diskuzi. Tvé rádoby komentáře postrádají to nejhlavnější - obsah... Chcheš-li machrovat na kamarády, může ti stačit, co umíš teď. Proč se ale pouštíš do divoké diskuze, ze které si stejně nic neodneseš - co si neohmatáš, těžko si osvojíš... Jen málo kdo může být programátor bez studií - a tím myslím jako první - naučit se o PC. O historii o vývoji atd. Pak pochopitelně jak vlastně které jazyky fungují - jaké jsou mezi nimi komunikace - atd... Ale vést řeči lze až si to sám ohmatáš - protože jinak budeš interpretovat, co vyřkli jiní - a ty z toho budeš mít jen jakési uspokojené tvého ega a machrování před kamarády - kde se můžeš dost ztrapnit...

Editováno 28.12.2012 11:54
 
Nahoru Odpovědět  +2 28.12.2012 11:52
Avatar
Odpovídá na matesax
Luboš Běhounek (Satik):

Znám lepší výraz pro slovo kodér - "lepič" :D

Nahoru Odpovědět 28.12.2012 12:56
:)
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
David Čápka:

Oni 2 jo, ale ještě tu jsou další :D

Nahoru Odpovědět 28.12.2012 12:59
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Vojtěch Pospíchal:

Nechceš se vsadit jak dlouho tu tyhle nesmyslný hádky budou? Typuju že do tý doby než se vytvoří jeden jazyk kterej slepý výhody všech ostatních a zahodí jejich nevýhody. Pak snad daj pokoj :D

 
Nahoru Odpovědět 28.12.2012 13:11
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Luboš Běhounek (Satik):

Pokud jsi temi jinymi myslel treba me, tak ja radsi budu zticha, abych nevyvolaval flame :D

Jinak Java si za to, ze se o ni rika, ze je pomala, muze sama - zpocatku opravdu pomala byla a hlavne kdyz kterykoliv programator (zvykly treba na bleskove Visual studio - oficialni programovaci nastroj od MS) vidi NetBeans - oficialni programovaci nastroj od tvurcu Javy, ktery je udesne pomaly a kazdou chvili hazi bezduvodne vyjimky, tak co si pak ma myslet o Jave samotne? :)

Editováno 28.12.2012 13:15
Nahoru Odpovědět 28.12.2012 13:13
:)
Avatar
Michachal98
Člen
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Michachal98:

presne o toto tu ide ;) Luboš Běhounek (Satik) si myslí o Jave presne to isté čo ja a LEN mne tu hovoríte že som 13 r. decko a že takýmto veciam nerozumiem... Keď tak to hovorte aj jemu lebo to voci mne neni fer ;( .

Editováno 28.12.2012 13:45
 
Nahoru Odpovědět 28.12.2012 13:45
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
David Čápka:

S tím IDE je to smutná pravda, ale Java jako jazyk nemá důvod být pomalá. Osobně Javu nemusím, mám k ní nějaké výhrady, ale určitě ne ohledně rychlosti.

Nahoru Odpovědět 28.12.2012 14:13
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
Kit:

Jasně, Fortran to jistí :D

Nahoru Odpovědět 28.12.2012 14:27
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Odpovídá na Michachal98
Vojtěch Pospíchal:

Nechci tě nějak urazit nebo tak nějak, ale proč si nemáme myslet že jsi 13ti leté děcko když máš za jměnem 98? Jestly má ta 98 nějakej skrytej význam nebo tak něco tak se ti opravdu omlouvám.

 
Nahoru Odpovědět 28.12.2012 14:35
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
Kit:

Tady vůbec nejde o tu "98" ani o věk uvedený v profilu, ale o způsob vyjadřování.

Nahoru Odpovědět 28.12.2012 14:41
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Vojtěch Pospíchal:

Já vím že jde o to jak se ten člověk vyjadřuje ale to také není úplně směrodatné. Ne každému musí jít vyjadřování nejlépe ale určitě to nebude svědčit třeba o tom kolik má zkušeností a jak je dobrý v programování takže co kdyby jsme se přestali věnovat nesmyslům a začali řešit dané téma?

 
Nahoru Odpovědět 28.12.2012 14:45
Avatar
Fugiczek
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
Fugiczek:

Podle mého názoru není výkon Javy o nějak moc menší než v hrách napsaných v C/C++, jako rozdíl tam je ale ne moc veliký. Pokud se používá LWJGL, JNI v C/C++ pro náročné výpočty a je hra optimalizovaná tak není problém. U menších her nemusí být JNI ani LWJGL, viz třeba můj engine na kterém pracuji :-D

 
Nahoru Odpovědět 28.12.2012 14:58
Avatar
Michachal98
Člen
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
Michachal98:

tá 98 má skrytý význam, nieje to rok môjho narodenia ani nič iné... ;)

 
Nahoru Odpovědět 28.12.2012 15:29
Avatar
Michachal98
Člen
Avatar
Odpovídá na Kit
Michachal98:

čo sa ti nepáči na mojom vyjadrovaní? ako si to vlastne myslel?

 
Nahoru Odpovědět 28.12.2012 15:30
Avatar
Odpovídá na Michachal98
Vojtěch Pospíchal:

A právě proto máš taky na svém profilu věk 13 let? To je taky nějaký skrytý význam? o_O

 
Nahoru Odpovědět  +1 28.12.2012 15:46
Avatar
Michachal98
Člen
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
Michachal98:

nie, ja mám 13 rokov ale narodil som sa 10.1999 a tam tú 98 nevidím o_O

 
Nahoru Odpovědět 28.12.2012 16:23
Avatar
matesax
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michachal98
matesax:

Můj věk také neodpovídá mému mentálnímu věku - ale narozdíl od tebe spíše v lepším slova smyslu. Ne že bych se povyšoval - myslím tím tvůj způsob komunikace a vůbec tento průběh diskuze. Důvod proč vůbec odpovídám je prostý - i kdybychom pozabíjeli všechny zločince, zločin tu bude stále - proto někteří s ním nic nedělají, jiní dělají a zmíněný problém jim v tom nebrání...

No ale k věci - proč nevedeš takovéto diskuze třeba na FaceBooku? Či jinde, kde je to úplně normální... Zde by vůbec nemělo jít o pocity, nálady atd., ale o prostá fakta - fakta především kolem programování. To, že se nějaký program seká, to sem nepatří... (Pokud se to nějak netýká Devbooku - zde se ale bavíme o výkonu her v Javě.) To piš na fórum daného programu. Ve chvíli, kdy už ale zavedeš obdobnou diskuzi, mohl by jsi ji alespoň rychle ukončit - nebo převést na smysluplnější - místo toho tu ale řešíš kdo ví co...

Editováno 28.12.2012 16:28
 
Nahoru Odpovědět 28.12.2012 16:27
Avatar
Vojtěch Pospíchal:

Tak lidi ale dost už! Začíná to vypadat že se to přiostřuje. Je pravda že se tu mají řešit věci ohledně programování a tady to už jako diskuze o programování moc nevypadá takže bych navrhoval uzamčení tématu a dělat jako by se nic nestalo.

 
Nahoru Odpovědět  +1 28.12.2012 17:04
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
Kit:

Když tedy na hry Javu ne, tak který jazyk bys navrhoval? C# je na tom ± stejně, C není objektové a C++? To by se možná dalo použít, ale stejně by se musely řešit rozdíly mezi operačními systémy a jejich verzemi. A to by vývoj her prodražilo.

Nahoru Odpovědět 28.12.2012 17:18
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Odpovídá na Kit
Vojtěch Pospíchal:

Za mě osobně je to rozhodně C# ale jak jsi už psal problémy se řeší všude a je jenom na dané osobě u kterého jazyka se jí problémy budou řešit nejlépe. Mimo to neřekl jsem že Java je na hry špatná jen mi přijde že C# je pro tenhle účel jaksi vhodnější.

 
Nahoru Odpovědět 28.12.2012 17:35
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
Kit:

Jenže C# běží jen na Windows a to je poněkud nevýhodné.

Nahoru Odpovědět 28.12.2012 17:41
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
matesax
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
matesax:

Kdepak - C++/Java - s tím, že Java je spíše na browser hry, C++ na online hry... (Desktop přes síť.)

 
Nahoru Odpovědět 28.12.2012 17:56
Avatar
Odpovídá na Kit
Vojtěch Pospíchal:

To už je jen na preferencích daného vývojáře zda-li se chce pustit do multiplatformního programování já bych to ale na určitě nedělal.

 
Nahoru Odpovědět 28.12.2012 18:09
Avatar
Odpovídá na matesax
Vojtěch Pospíchal:

Jak jsem už psal to je jen na tobě co si na programování zvolíš. Pokud nechceš dělat čistě triple A tituly není C++ přínosem ba naopak.

 
Nahoru Odpovědět  +1 28.12.2012 18:10
Avatar
Odpovídá na Kit
Luboš Běhounek (Satik):

C# je už také multiplatformní, - viz mono ( http://www.mono-project.com/Main_Page ), umí android, linux, iOS...

Java se hodí na opravdu multiplatformní hry - do mobilů apod, ale zaměřovat se při programování běžných desktopových her na multiplatformnost mi (zatím) přijde zbytečné, stejně přes 95% lidí používá Windows a kdo ne, má prostě smůlu, vždycky se najde nějaký systém, na kterém to nepojede, pokud to pojede naprosté většině, tak mi to stačí.

Nahoru Odpovědět 28.12.2012 19:08
:)
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Kit:

Mono nainstalované mám, ale neběží v něm všechno, takže mám smůlu. Na druhou stranu tady mám dostatek jiných programovacích jazyků.

Nahoru Odpovědět 28.12.2012 19:24
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Fugiczek
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Fugiczek:

Neviděl jsem zatím nějakou úspěšnou multiplatformní aplikaci v Monu. Nejspíš to bude tím, že to není nějak extra dokonalé :-) Možná jich je pár méně známých na Linux/iOS, ale na android? Ten občas skoro nezvládá Javu, natož emulaci C#...

 
Nahoru Odpovědět 28.12.2012 19:25
Avatar
Michachal98
Člen
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
Michachal98:

mal som podobný nápad ale ja som túto tému ukončil komentárom "ok" a niekto sa zase začal hádať...

 
Nahoru Odpovědět 28.12.2012 19:34
Avatar
Odpovídá na Michachal98
Vojtěch Pospíchal:

Další smysluplný komentář k tématu který tu naprosto jistě nerozpoutá další vlnu flamu když se mi ji konečně podařilo uklidnit!

 
Nahoru Odpovědět 28.12.2012 20:34
Avatar
Odpovídá na Fugiczek
Vojtěch Pospíchal:

Ono s tím Androidem jak kdy že? Přece jenom Androidu bych dal ještě chvilku času. Jeho vývoj aby byl Android dokonalý bude trvat ještě dloooouho.

 
Nahoru Odpovědět 28.12.2012 20:36
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
Kit:

Než se C# přizpůsobí Androidu, bude na něm Java fungovat už dlouho.

Nahoru Odpovědět 28.12.2012 20:39
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Odpovídá na Kit
Vojtěch Pospíchal:

Což je celkem logické když Android na Javě stojí že.

 
Nahoru Odpovědět 28.12.2012 20:44
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
Kit:

Ono to zas tak úplně logické není. Mohl by tam být i C#, kdyby se Microsoft trochu snažil. Mohl by tam být Lisp (mám ve svém PDA), mohl by tam být Python, Lua nebo cokoliv jiného. Je to otevřený systém.

Nahoru Odpovědět 28.12.2012 20:50
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Vojtěch Pospíchal:

Ano mohl by tam být Lua, Ruby, Python ale nemyslím si že by se Microsoft měl snažit s C#. Přeci jenom asi těžko by chtěli dobrovolně podporovat konkurenci když ho sami mohou implementovat do Windows phone. Což také dělají.

 
Nahoru Odpovědět 28.12.2012 21:19
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
Kit:

Když se Microsoft nebude snažit dát C# do Androidu, tak tam nebude. A Java bude mít navrch.

Ten jeho Windows Phone vypadá na propadák, takže pokud se nebude snažit, zůstane C# jen na jeho desktopech a serverech.

Nahoru Odpovědět 28.12.2012 21:30
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Odpovídá na Kit
Vojtěch Pospíchal:

A myslím že i tak to budou výdělky dost dobré na to aby ho to minimálně ještě na pár let uživilo. A ano Windows Phone je propadák. Už vzhledem k tomu do jak (ne)výkoných zařízení je cpe.

 
Nahoru Odpovědět 28.12.2012 21:55
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Kit:

Udělal jsem si jednoduchý benchmark v Javě. Určování vzdáleností je ve hrách častá operace, používá se Pythagorova věta. Zkusil jsem si tedy do proměnných a, b uložit souřadnice bodů a spočítat jejich vzdálenost.

c=Math.sqrt(Math.pow(a[0]-b[0],2)+Math.pow(a[1]-b[1],2));

Čas: 300 ns

c=Math.sqrt((a[0]-b[0])*(a[0]-b[0])+(a[1]-b[1])*(a[1]-b[1]));

Čas: 20 ns

Výsledek byl v obou případech stejný, ale ten druhý byl 15× rychlejší. Jen pro zajímavost: Ten druhý byl spočítán stejně rychle, jako v C i ve Fortranu.

Z toho je vidět, že některé funkce, jako např. Math.pow() jsou velmi drahé. Zrovna tuto funkci vůbec není radno používat k umocňování na druhou a je lepší použít násobení. Pokud se ještě navíc každá složka souřadnic vytahuje z objektu samostatným getterem, je o lenivost programu postaráno.

Takových velmi často volaných funkcí je víc než dost a jejich nesprávné používání může velmi zpomalit aplikaci bez ohledu na to, jestli je to v C#, Javě, C++ nebo i v jiném jazyku.

Nahoru Odpovědět 29.12.2012 0:55
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Kit
Kit:
c=Math.sqrt((a.getX()-b.getX())*(a.getX()-b.getX())
           +(a.getY()-b.getY())*(a.getY()-b.getY()));

Tak jsem si zkusil v Javě ještě tuhle hrůzu, která mi ale poskytla velmi pěkný výsledek 20 ns. Tedy stejný jako v předchozím případě bez použití Math.pow() a srovnatelný s C či Fortranem. A to při použití objektů s privátními proměnnými a gettery.

Java není pomalá.

Nahoru Odpovědět  +2 29.12.2012 1:36
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
vodacek
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Kit
vodacek:

C# pro andoidy, inakouslajabka již je http://xamarin.com/

 
Nahoru Odpovědět 29.12.2012 8:48
Avatar
Odpovídá na vodacek
Vojtěch Pospíchal:

No vypadá to zajímavě ale áte to někdo ozkoušené?

 
Nahoru Odpovědět 29.12.2012 9:51
Avatar
vodacek
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
vodacek:

nemám 90 dolarů asi tak bych to řekl

 
Nahoru Odpovědět 29.12.2012 9:53
Avatar
Odpovídá na vodacek
Vojtěch Pospíchal:

Myslel jsem alespoň tu free trial. Vyzkoušel bych sám ale nemám tu zrovna nejrychlejší net.

 
Nahoru Odpovědět 29.12.2012 10:16
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Kit
Kit:

Tak jsem ještě chvíli v tuningu pokračoval, aby to bylo rychlé a hezké. Výsledek se dostal lehce pod 20 ns. Z celé třídy uvádím jen podstatnou část, která je stejně rychlá jako v C a přitom je objektová. Napsal jsem ji staticky, aby se dala vyhodnotit vzdálenost různých objektů, ale není to podstatné.

import java.lang.Math;

public class Vect {
    private double x,y;

    public static double diff(Vect a, Vect b) {
        double x=a.getX()-b.getX();
        double y=a.getY()-b.getY();
        return Math.sqrt(x*x+y*y);
    }
}

Celá třída je na http://www.itnetwork.cz/dev-lighter/50

Nahoru Odpovědět 29.12.2012 10:25
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
vodacek
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
vodacek:

potom nemám ani androida ani inakouslejabko systém, neboť mám univerzál s windows mobile 6.5 a jsem velmi spokojen, pokud zrovna nezlobí

 
Nahoru Odpovědět 29.12.2012 10:25
Avatar
Vojtěch Pospíchal:

Dobrá moment zkusím to vyzkoušet tak za hoďku dám vědět svoje první zkušenosti :D .

 
Nahoru Odpovědět 29.12.2012 10:38
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Kit
Kit:

Ještě jsem tu třídu zjednodušil. Vyházel jsem nepotřebné gettery a settery. Ponechal jsem jen to nejnutnější. Možná někomu připadne podivné, že Java umožňuje přímo sahat na privátní proměnné sourozenců, ale je to tak. Možná i proto se v Javě tolik getterů/setterů nepíše.

http://www.itnetwork.cz/dev-lighter/60

Nahoru Odpovědět 4.1.2013 23:50
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 122 zpráv z 122.