Avatar
Inoue Yūki
Redaktor
Avatar
Inoue Yūki:

Zdravím,

jsem začátečník v Javě a chtěl bych vědět, jak bych se měl Javu učit, kdybych měl v budoucnu v plánu vytvořit 3D hru. Aby nedošlo k nedorozumnění, chápu, že to nejde jen tak vycucat z prstu, že to chvíli zabere. Jen bych chtěl vědět, jakým směrem bych měl v Javě jít - nějaký framework, nebo knihovna, kterou bych se měl učit...

Odpovědět  -1 15.8.2013 11:03
Avatar
Homo
Člen
Avatar
Odpovídá na Inoue Yūki
Homo:

Vytvorit 3D hry neni jen o znalosti javy. Samozrejme musis na to umet zakladni konstrukce a par nejpouzivanejsich trid, treba kolekce ti hodne prace usnadni. Ale pokud chces umet udelat 3D hru, budes muset ovladat na vysokoskolske urovni matematiku a hlavne plne chapat prace s maticemi. U komplexnejsich her i fyziku. Budes muset vedet jak to vsechno v grafice funguje, na co slouzi 4. rozmer W. Co jsou to vertexy atd. Budes muset ovladat OpenGL, pokud budes chtit modernejsi veci tak i jeho jazyk GLSL. V jave je pro okno a funkce OpenGL wrapper znamy jako LWJGL. Existuje framework libGDX, ktery ti poskytuje spoustu utilitek, ktery by jsi si jinak musel sam napsat, ale neni na skodu to napsat sam, aspon vis jak to funguje. Pak je jeste engine JMonkeyEngine 3. JME3 jsem nikdy nezkousel a libGDX jsem mel jen jednou a to jsem s javou zacinal takze jsem tam toho moc neudelal, ale uz jsem se k tomu nikdy nevratil, radsi si pisu vse sam.

Nahoru Odpovědět  +1 15.8.2013 11:22
1010011 1000101 1011000
Avatar
Odpovídá na Homo
Luboš Běhounek (Satik):

Na 3D grafiku a hry vubec uz dnes existuje spousta frameworku, takze pokud nebude pouzivat ciste OpenGL (nepredpokladam, ze by v Jave pouzival DirectX :) ), ale nejaky vykreslovaci engine (coz doporucuji nez se naucis zaklady) - ktery treba umi nacitat modely, zobrazovat je a ma nejakou zakladni obsluhu scene graphu, tak mu bude stacit i stredoskolska matematika.

Jak je to u Javy nevim, ale treba u C# jsem pouzival pred nejakou dobou engine, kde jsi jen do sceny vytvarel uzly, tem jsi nastavil model, ktery se ma vykreslovat, uzly jsi mohl ruzne veset na sebe a pak jsi jen tem uzlum nastavoval pozici, rotaci, zvetseni apod, na to vetsinou bohate stacila stredoskolska matika.

Nahoru Odpovědět 15.8.2013 11:37
:)
Avatar
Inoue Yūki
Redaktor
Avatar
Inoue Yūki:

Díky. :)

Nahoru Odpovědět 15.8.2013 12:14
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Inoue Yūki
David Čápka:

Udělej si nejdřív 2D hru, teď dělám s jedním žákem 2D RPG a dělá se to úplně samo a kreslení je dost rychlé v běžném SWINGu, není ani potřeba framework. Na 3D hry je pak např. libGDX.

Nahoru Odpovědět 15.8.2013 14:16
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Luboš Běhounek (Satik):

GDI stačí i na jednoduché 3D hry - viz volfijrok :D

Nahoru Odpovědět  +2 15.8.2013 14:21
:)
Avatar
Inoue Yūki
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Inoue Yūki:

Díky, to jsem měl v úmyslu.

Nahoru Odpovědět 15.8.2013 15:19
Avatar
goddard
Člen
Avatar
goddard:

nemusis si nic navic stahovat a instalovat. Swing starne a nahrazuje ho JavaFX ktera umi i 3D - http://learnjavafx.typepad.com/…with-javafx/

 
Nahoru Odpovědět 16.8.2013 15:58
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na goddard
David Čápka:

Vzhledem k tomu že se z celého SWINGu používá jen Graphics, tak by to nemělo být těžké převést. Také se na to chystám, potom to sem hodím.

Nahoru Odpovědět 16.8.2013 16:05
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 9 zpráv z 9.