20. díl - OOP v Javě naposledy - Boxing, balíčky a doplnění

Java Objektově orientované programování OOP v Javě naposledy - Boxing, balíčky a doplnění

V minulém dílu našeho seriálu tutoriálů o Javě jsme si vysvětlili metody equals() a clone(). Tímto vás vítám u posledního dílu o objektově orientovaném programování v Javě. Dokončíme poslední zbytky teorie a příště se sejdeme u okenních aplikací! :)

Zabalení, vybalení a nullovatelné typy

Již známe rozdíly mezi hodnotovými a referenčními typy. Občas se nám hodí pracovat s primitivním typem jako s referenčním. Proto se používá tzv. boxing (zabalení), kde do obecného předka Object zabalíme primitivní typ. V praxi to vypadá takto:

int a = 10;
Object zabalenyInt = a;

S proměnnou zabalenyInt nyní pracujeme tak, jako by v ní byl typ referenční. Můžeme ji přiřadit do několika dalších proměnných a pokud se její hodnota změní, změní se ve všech těchto proměnných. Dále může nabývat hodnoty null. Obyčejný int by se jen kopíroval bez jakékoli závislosti.

Podobně proměnnou můžeme vybalit, hovoříme o tzv. unboxingu. Neuděláme nic jiného, než že


 

...konec náhledu článku...

Prémiový článek

Prémiový článek

Na itnetwork.cz se nachází největší a nejucelenější česká databáze s výukovými články, jejímž cílem je umožnit kvalitní vzdělání v oblasti IT úplně každému. Měsíčně zobrazíme k milionu článků a sklidíme desítky děkovných emailů, kde nám sdělujete, že jsme vám pomohli k lepšímu zaměstnání nebo vzdělání.

Ačkoli se snažíme držet většinu obsahu úplně zadarmo, udržovat síť v provozu a aktuální stojí obrovské úsilí. Proto je nějaký obsah, jako cvičení nebo odbornější články, přístupný pouze za body. Nebojte, nestojí to skoro nic :)

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

V posledním tutoriálu na OOP v Javě si ukážeme boxing a unboxing, metodu s proměnným počtem parametrů, systém balíčku a vnořené třídy.
Pro přístup k článku potřebuješ 10 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
10 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo za 25 Kč

Koupí článku k němu získáš neomezený přístup a to napořád. Posuneš své znalosti zas kousek dopředu a zároveň nám pomůžeš udržovat celý projekt při životě a pomáhat vám tak k lepší budoucnosti.

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Dobít body můžeš okamžitě např.:

Kartou SMS Převodem
Kartou SMS Převodem

  Aktivity (1)

Článek pro vás napsal David Čápka
Avatar
Autor pracuje jako softwarový architekt a pedagog na projektu ITnetwork.cz (a jeho zahraničních verzích). Velmi si váží svobody podnikání v naší zemi a věří, že když se člověk neštítí práce, tak dokáže úplně cokoli.
Unicorn College Autor se informační technologie naučil na Unicorn College - prestižní soukromé vysoké škole IT a ekonomie.

Miniatura
Předchozí článek
Equals a Clone v Javě
Miniatura
Následující článek
Základy genericity