Útěk z klobouku

Java Objektově orientované programování Zdrojákoviště Útěk z klobouku

Hrajete za kouzelnického mistra, který musí napravovat chyby po nešikovném učedníkovi (špatném kouzelníkovi ;-)) Ve výsledku by hra měla obsahovat několik 2D mini-her založených na postřehu a logice.

Při zjištění jak je box2d skvělá věc, hra nabrala trochu jiný směr.

V podstatě se nyní jedná o hru, kde musí spolupracovat dvě hlavní postavičky při procházení jednotlivými úrovněmi světa v klobouku :-)

Technologie: Java, libGDX framework (platformy: desktop, android, HTML5, iOS)

Hra je dokončena a připravena :-)

Stihl jsem vytvořit 9 Levelů, takže by to mohlo dát na čtvrthodinu kvalitní zábavy.

Cíl hry

Dostat oba hrdiny na práh dveří.

Ovládání

Levo - A Pravo - D Dolů - S Skok/Let - SPACE Do menu - ESC Opakovat level - R Přepínání postav - TAB/Click na postavu

Hodnocení poroty

Zirko (5 bodů) - Pokus o vytvoření logické hry, který ovšem není dotažený do konce. Level design je prakticky nezáživný, řešení úrovní spočívá vždy skákání králíka na čápa apod. Nápad zajímavý, realizace nápadu pokulhává. Kdyby si autor dál více záležet na vymýšlení úrovní, mohla to být celkem zábavná hra. Menší plus dávám alespoň za soundtrack.

Vodáček (9 bodů) - Nápad: 10 pravé kouzelnické téma
engine: 7 java java ale +1 za zdroják – 8
hratelnost: 9
ovládání: 10 v pohodě
vzhled: 9 texty jsou česky ale bez háčků a čárek, žeby za to mohla java?
zvuky: 10

sdraco (9 bodů) - Nápad hry je originální a kouzelnický. 2 hráči, holubice (co vypadá jako pelikán :)) a králík. Každý umí něco jiného a je potřeba je dostat na stejné místo. Atmosféru podtrhuje moc pěkná grafika i hudba, splashscreeny také potěší. Hraní je však poměrně nudné a potenciál úrovní naprosto nevyužitý. Stačí jen holubicí odstrčit krabice a potom s králíkem skočit na dvěře. V 5. úrovni mi hra spadla s nějakou chybou a nemohl jsem dál, vyřešil jsem to editací XML, kde jsem si úroveň označil jako vyhranou. I v poslední úrovni stačilo jen spadnout doleva, vyhrál jsem ji asi za 20 vteřin. Asi by to chtělo další předměty, aby byl gameplay výzvou a ne pouhým přesouváním postav. Koukněte se třeba na Fish Fillets, mám dojem, že byly uvolněny jako freeware a používá se tam podobný mechanismus. Naprogramované je to docela dobře, jen mi občas králík vylétl do povětří, když jsem skákal a kolidoval s bednou. Moc se mi tam líbila fyzika a kdyby sis sehnal někoho na level design, nebo se nad ním lépe zamyslel, tak by o hru mohl být docela zájem.

Míša (6 bodů) - Nápad hry je minimálně zajímavý a originální, ale trochu nedotažený. Levely jsou prakticky stejné a zvuky ve hře jsou po chvíli hraní trochu otravné.


Galerie

Hra byla vytvořena v roce 2013.

 

Stáhnout

Staženo 308x (18.81 MB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce java

 

  Aktivity (1)

Hru pro vás napsal pistha
Avatar
Autor se věnuje programování v jazyce c#

Jak se ti líbí článek?
Celkem (2 hlasů) :
4.54.54.54.54.5


 



 

 

Komentáře
Zobrazit starší komentáře (10)

Avatar
pistha
Redaktor
Avatar
pistha:

MiniSoundtrack je možné stáhnout na mém BZ: http://bandzone.cz/pistha

Odpovědět 1.10.2013 17:11
Vše zní chytře, když pod to napíšete jméno někoho známého. -Albert Einstein
Avatar
Ondrca
Redaktor
Avatar
Ondrca:

Není to v javě 8?
Mně to na java7 nejde otevřít :(.

Editováno 1.10.2013 19:27
Odpovědět 1.10.2013 19:27
Zase jsem o něco chytřejší
Avatar
pistha
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Ondrca
pistha:

Včera jsem to testoval na čerstvě nainstalovaným notebooku a taky to nešlo. Pravděpodobně je třeba mít nainstalovaný Java Platform (JDK) 7u40 (http://www.oracle.com/…s/index.html)

Odpovědět 2.10.2013 6:41
Vše zní chytře, když pod to napíšete jméno někoho známého. -Albert Einstein
Avatar
Ondrca
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Ondrca
Ondrca:

Už mi to funguje - je to super hra :) - moc se mi líbí.

Odpovědět 3.10.2013 15:19
Zase jsem o něco chytřejší
Avatar
pistha
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Ondrca
pistha:

Jsem rád že se líbí :)

Odpovědět 3.10.2013 19:03
Vše zní chytře, když pod to napíšete jméno někoho známého. -Albert Einstein
Avatar
Jenkings
Redaktor
Avatar
Jenkings:

Je to parádní hra ;) jak psal sdraco tak ta fyzika je vážně pěkně udělaná..

Kdybys přidal třeba nějaké mechanismy jako například tlačítka ke spuštění "mostů" a podobných logických vychytávek, byla by to ještě lepší ;)

Odpovědět 3.10.2013 19:38
Největší časovou náročnost má výpočet časové náročnosti..
Avatar
pistha
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Jenkings
pistha:

Dík :). Ta fyzika je řešená pomocí Box2D (jako Angry Birds). Hra by si určitě zasloužila lepší level design, ale bohužel mi na to nezbyl čas. Třeba to bude v příští hře lepší ;)

Odpovědět  +1 4.10.2013 7:13
Vše zní chytře, když pod to napíšete jméno někoho známého. -Albert Einstein
Avatar
Frofo1
Redaktor
Avatar
Odpovídá na pistha
Frofo1:

Prosím, kde a jak jsi se učil s libGDX? :O Neměl by jsi nějaké tutoriály?

Odpovědět 28.5.2014 22:56
Dobří ajťáci umí technologie dobře používat. Ti nejlepší je vytvářejí. :)
Avatar
pistha
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Frofo1
pistha:

Ahoj, postupoval jsem podle youtube tutoriálů (https://www.youtube.com/watch?…) ... mají tam občas připojené i nějaké ukázky. Škoda, že autor po čase sklouzne k vysvětlování box2d a zapomene na libgdx :-/

Odpovědět  +1 29.5.2014 6:36
Vše zní chytře, když pod to napíšete jméno někoho známého. -Albert Einstein
Avatar
Richard H.
Redaktor
Avatar
Richard H.:

jdu to vyzkoušet

Odpovědět  -1 14.7.2015 13:41
Malý užitečný manuál je vždy lepší než bichle k ničemu.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 10 zpráv z 20. Zobrazit vše