Sportovní Zápas

Java Objektově orientované programování Zdrojákoviště Sportovní Zápas

Algoritmus pro evidování zápasů a bodů týmů například ve fotbale.

public class Tym {
    public String nazevTymu;
    public int pocetBodu;
    public int odehranychZapasu;

    // konstruktor vytvoření nového týmu
    public Tym(String nazevTymu, int pocetBodu, int odehranychZapasu)
    {
        this.nazevTymu = nazevTymu;
        this.pocetBodu = pocetBodu;
        this.odehranychZapasu = odehranychZapasu;
    }

    // metoda vypsání informací o týmu
    public void vypisInfo()
    {
        System.out.println("Název týmu: " + nazevTymu + "\nPočet bodů: " + pocetBodu + "\nOdehraných zápasů: " + odehranychZapasu);
    }
}
public class Zapas {
    public Tym domaci;
    public Tym hoste;
    public int goluHoste;
    public int goluDomaci;

    // konstruktor nového zápasu
    public Zapas(Tym domaci, Tym hoste, int goluHoste, int goluDomaci)
    {
        this.domaci = domaci;
        this.hoste = hoste;
        this.goluHoste = goluHoste;
        this.goluDomaci = goluDomaci;
        vyhodnoceni();
    }

    // no myslim že snad ani není potřeba popisovat všechno
    public void vyhodnoceni()
    {
        domaci.odehranychZapasu++;
        hoste.odehranychZapasu++;

        if (goluDomaci > goluHoste)
        {
            domaci.pocetBodu += 2;
        }
        else if (goluDomaci < goluHoste)
        {
            hoste.pocetBodu += 2;
        }
        else
        {
            hoste.pocetBodu++;
            domaci.pocetBodu++;
        }
    }
}

Galerie

Program byl vytvořen v roce 2012.

 

  Aktivity (1)

Program pro vás napsal David Jančík [sczdavos]
Avatar
Autor je vášnivý programátor v .NET C# a PHP. Nezná slovo "nelze", nebojí se zkoušet nepoznané a pronikat do nových technologií.

Jak se ti líbí článek?
Celkem (2 hlasů) :
4444 4


 



 

 

Komentáře
Zobrazit starší komentáře (2)

Avatar
Michal Doubek (HAPPY DAY):

tak zaprvé myslím, že tobě nedává smysl nic.
zadruhé Java není vhodný jazyk, kde by sis mohl zahrávat s datovými typy jak chceš.
zatřetí myslím že spíš ty toho o programování víš pramálo. začtvrté souhlasím s tebou s těmi bloky, ale já osobně začínám blok na řádku kde je podmínka, či něco jiného. mám v tom pak větší pořádek a myslím, že ty v programování jako takovém neustojíš, neboť neumíš ani číst :O

Odpovědět  -3 13.5.2012 19:48
Svoboda tvé pěsti končí na špičce mého nosu
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovědět 13.5.2012 19:49
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Michal Doubek (HAPPY DAY):

takže by ti bylo úplně jedno kdybych místo int dal double???

Odpovědět 16.5.2012 17:39
Svoboda tvé pěsti končí na špičce mého nosu
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michal Doubek (HAPPY DAY)
Kit:

Do svých programů si dávej takové datové typy, jaké uznáš za vhodné. Klidně i double.

Odpovědět 16.5.2012 17:53
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Drahomír Hanák
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Michal Doubek (HAPPY DAY)
Drahomír Hanák:

Jednak - long, int, short, byte jsou vše jen datové typy Integeru. Konkrétně 64-bitový, 32-bitový, 16-bitový, 8-bitový se znaménkem. Double je úplně jiný datový typ (větší, 64-bitový, float - číslo s desetinnou čárkou), takže by to jedno rozhodně nebylo, ale ty řešíš rozdíl mezi Int32 a Int8.

Myslím, že tímhle motat hlavu začátečníkům není vhodné. Navíc to využiješ jen když programuješ nějaký specifický program na stroje, kde nemáš tolik místa. Na desktopu bych to už vůbec neřešil.

Mimochodem, je úplně jedno, jak definuješ bloky, hlavně aby to bylo přehledné a to tenhle zápis rozhodně je. Ale to už je věc názoru.

 
Odpovědět 16.5.2012 18:04
Avatar
Odpovídá na Drahomír Hanák
Michal Doubek (HAPPY DAY):

a když tam budeš mít tisíce proměnných tak ten rozdíl nebude zrovna malý. je to totiž rozdíl 16000 bitů a to je dost. vem si že by ti někdo dal hru a ty bys jí instaloval tři hodiny, jen proto, že je ten programátor je trouba a dává tam třeba long ;)

Odpovědět 18.5.2012 13:56
Svoboda tvé pěsti končí na špičce mého nosu
Avatar
Drahomír Hanák
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Michal Doubek (HAPPY DAY)
Drahomír Hanák:

Jasně, kdybych měl nějaké velké pole (třeba z databáze), tak bych na to použil nejmenší možný datový typ. Ale tady je jen jedna proměnná a to si myslím, že by vadit nemělo ;)

 
Odpovědět 18.5.2012 14:00
Avatar
Odpovídá na Drahomír Hanák
Michal Doubek (HAPPY DAY):

no na tomhle příkladě to nevadí, ale když si začátečník osvojí dávat int tak bude pro něj těžké pochopit nějaký datový typ natoš maximální hodnoty. já jsem si když jsem začínal na int zvykl a potom jsem ještě dva měsíce hledal v tutoriále maximální hodnoty.

Odpovědět 18.5.2012 14:04
Svoboda tvé pěsti končí na špičce mého nosu
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Michal Doubek (HAPPY DAY)
David Čápka:

V tutoriálech tu je vše vysvětlené, každý tvůj argument je nesmyslný, další tvé komentáře na toto téma budu rovnou mazat, zabírají prostor pro smysluplnou komunikaci.

Odpovědět  +7 18.5.2012 14:35
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michal Doubek (HAPPY DAY)
Kit:

Datový typ byte sice zabírá méně místa, než typ int, ale procesor s ním má vyšší režii. Proto se má používat jen tam, kde to má smysl.

Pokoušíš se o předčasnou optimalizaci a ta vede do pekel. Pokud se rád rochníš v bytech, doporučuji orientaci spíš na Atmel či PIC.

Odpovědět 18.5.2012 15:01
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 10 zpráv z 12. Zobrazit vše