11. díl - Timer a SwingWorker v Java Swing

Java Swing Timer a SwingWorker v Java Swing

V minulém dílu seriálu tutoriálů o tvorbě formulářových aplikací v Java Swing jsme dokončili aplikaci, která vykreslovala geometrické tvary na poděděný JPanel. Dnes se naučíme používat Timer a SwingWorker. Obě kontrolky si vyzkoušíme na názorných příkladech.

Smyčka formulářové aplikace

Pokud si vzpomínáte na zdejší tutoriály pro konzoli, tak pokud jsme chtěli něco opakovat, jednoduše jsme kód vložili do cyklu. Pokud jsme chtěli odpočítat 10 vteřin, kód by vypadal asi takto:

for (int i = 10; i > 0; i--)
{
        System.out.println(i);
        try {
                Thread.sleep(1000);
        } catch (InterruptedException ex) {
                Logger.getLogger(OdpocetKonzole.class.getName()).log(Level.SEVERE, null, ex);
        }
}

Výsledek:

Odpočet v konzoli v C# .NET

Ve Swingu toto nelze. Výše uvedená operace trvá 10 vteřin. Jakmile spustíte nějakou podobnou dlouhotrvající operaci, vlákno formuláře ji vykonává a celý formulář zamrzne. Aplikace přestane reagovat a po několika vteřinách dokonce Windows nabídne její ukončení, jelikož se mu nehlásí. Je to z toho důvodu, že jsme zastavili smyčku


 

...konec náhledu článku...

Prémiový článek

Prémiový článek

Na itnetwork.cz se nachází největší a nejucelenější česká databáze s výukovými články, jejímž cílem je umožnit kvalitní vzdělání v oblasti IT úplně každému. Měsíčně zobrazíme k milionu článků a sklidíme desítky děkovných emailů, kde nám sdělujete, že jsme vám pomohli k lepšímu zaměstnání nebo vzdělání.

Ačkoli se snažíme držet většinu obsahu úplně zadarmo, udržovat síť v provozu a aktuální stojí obrovské úsilí. Proto je nějaký obsah, jako cvičení nebo odbornější články, přístupný pouze za body. Nebojte, nestojí to skoro nic :)

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

V tutoriálu pro Java Swing si představíme Timer, který umožňuje spouštět událost po časovém intervalu a dále SwingWorker, který spustí operaci na pozadí.
Pro přístup k článku potřebuješ 10 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
10 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo za 25 Kč

Koupí článku k němu získáš neomezený přístup a to napořád. Posuneš své znalosti zas kousek dopředu a zároveň nám pomůžeš udržovat celý projekt při životě a pomáhat vám tak k lepší budoucnosti.

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Dobít body můžeš okamžitě např.:

Kartou SMS Převodem
Kartou SMS Převodem

  Aktivity (1)

Článek pro vás napsal David Čápka
Avatar
Autor pracuje jako softwarový architekt a pedagog na projektu ITnetwork.cz (a jeho zahraničních verzích). Velmi si váží svobody podnikání v naší zemi a věří, že když se člověk neštítí práce, tak dokáže úplně cokoli.
Unicorn College Autor se informační technologie naučil na Unicorn College - prestižní soukromé vysoké škole IT a ekonomie.