4. díl - Multithreading v Javě - Mezivláknová komunikace

Java Vlákna Multithreading v Javě - Mezivláknová komunikace

V minulé dílu seriálu Multithreading v Javě jsme si poprvé v praxi vyzkoušeli synchronizaci. Ta je realizována pomocí monitorů. Dnes si ukážeme, že možnosti těchto monitorů rozhodně u synchronizace nekončí.

Mezivláknová komunikace

Java nám nabízí tři metody související s mezivláknovou komunikací. Jsou to metody wait, notify a notifyAll. S nimi jste se již jistojistě setkali, protože jsou definovány třídou Object, a tudíž je každý objekt obsahuje. Na první pohled to může vypadat trochu zmateně – proč jsou tyto metody součástí každého objektu, proč je jednoduše nedefinuje třída Thread? Jak lze takové metody využít? Možná jste si již všimli, že používání monitorů rozdělí naše vlákna do skupin podle monitorů, které používají. Vlákna v těchto skupinách se poté přes sdílený monitor mohou navzájem ovlivňovat. A protože víme, že monitorem může být jakýkoli objekt, bylo potřeba, aby každý objekt tyto ovlivňovací metody obsahoval.

Abychom mohli tyto metody na monitoru úspěšně volat, je potřeba, abychom v danou chvíli tento monitor vlastnili (námi myslím naše vlákno). A kdy máme jistotu, že vlastníme monitor? No, v


 

...konec náhledu článku...

Prémiový článek

Prémiový článek

Na itnetwork.cz se nachází největší a nejucelenější česká databáze s výukovými články, jejímž cílem je umožnit kvalitní vzdělání v oblasti IT úplně každému. Měsíčně zobrazíme k milionu článků a sklidíme desítky děkovných emailů, kde nám sdělujete, že jsme vám pomohli k lepšímu zaměstnání nebo vzdělání.

Ačkoli se snažíme držet většinu obsahu úplně zadarmo, udržovat síť v provozu a aktuální stojí obrovské úsilí. Proto je nějaký obsah, jako cvičení nebo odbornější články, přístupný pouze za body. Nebojte, nestojí to skoro nic :)

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

Podrobně si vysvětlíme mezivláknovou komunikaci s použitím metod wait, notify a notifyAll. Na příkladech si ukážeme i situace deadlock a spurious wakeup.
Pro přístup k článku potřebuješ 10 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
10 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo za 25 Kč

Koupí článku k němu získáš neomezený přístup a to napořád. Posuneš své znalosti zas kousek dopředu a zároveň nám pomůžeš udržovat celý projekt při životě a pomáhat vám tak k lepší budoucnosti.

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Dobít body můžeš okamžitě např.:

Kartou SMS Převodem
Kartou SMS Převodem

  Aktivity (1)

Článek pro vás napsal Matěj Kripner
Avatar
Autor se převážně věnuje programování a dalším věcem, které považuje za důležité.