IT rekvalifikace s garancí práce. Seniorní programátoři vydělávají až 160 000 Kč/měsíc a rekvalifikace je prvním krokem. Zjisti, jak na to!
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Java známky s vahami v poli

Ukazkový kód polí v javě.

Jde o ukázkový kód polí ne nejlepšího kódu :), ale když najdete nějakou chybku/CHYBU tak mi ji prosím napište děkuji. :))

Stručný popis programu:

  1. načítáme známku pokud je větší jak 0 a menší jak 5 a váhu pokud je větší jak 0 a menší jak 3
  2. pote přidělíme do proměnných znamka, vaha už konkrétní vyčíslení z polí
  3. po dokončení zadávání se vypíše uživateli obsah pole (v podstatě to co zadal) a poté se vypíše průměr
import java.util.Scanner;

/**
 *
 * @author Atom
 */
public class Znamka {
    // tridni promene
    private static int[] znamky;
    private static int[] vahy;
    private static Scanner scanner;

    public static void main(String[] args) {
        scanner = new Scanner(System.in);   // icicializujeme scanner
        double znamka = 0, vaha = 0; //promenne ve kterych budou celkove vypocty

        System.out.print("Zadej pocet znamek k prumerovani: ");
        znamky = new int[scanner.nextInt()]; // nacitani delky pole uzivatelem
        vahy = new int[znamky.length]; // delku pole znamek zname tak tuto delku priradime i do pole vah

        for( int i =0; i < znamky.length ; i++ ){ //cyklus ktery bezi do delky pole znamek
            do{ //zacatek cyklu 'nejdriv delej pak testuj podminku'
                System.out.print("Zadej "+ (i+1) +". znamku:");
                znamky[i] = scanner.nextInt(); // cteme znamku
                System.out.print("Zadej "+ (i+1) +". vahu:");
                vahy[i] = scanner.nextInt(); // cteme vahu
                        }while( (0 > znamky[i] || znamky[i] > 5) || (0 > vahy[i] || vahy[i] > 3) ); // podminka budeme takdouho zadavat dokud nebude znamka mensi jak 5 a vaha jak 3
            znamka += znamky[i] * vahy[i]; //prirazeni znamky vynasobenou vahou na pozici i do promene v mainu
            vaha += vahy[i]; //prirazeni vahy na pozici i do promene v mainu
        }

        System.out.println("\nZadano znamek:" + znamky.length + "\n"); // vypis delky pole

        for( int i = 0; i < znamky.length ; i++ ){ //cyklus, ktery bezi do delky znamek (znamky.lenght => delka pole znamek)
            System.out.println( (i+1) + ". Znamka:" + znamky[i] + ", vaha: " + vahy[i]); //vypis znamky a vahy na pozici [i]
        }

        System.out.println("\nPrůměr = " + znamka/vaha); //vypis prumeru
    }
}

Galerie


 

Všechny články v sekci
Zdrojákoviště Java - Základní konstrukce
Program pro vás napsal Opus
Avatar
Uživatelské hodnocení:
Ještě nikdo nehodnotil, buď první!
Autor se od svých 14ti let věnuje všemožnému co se týká IT oblasti. Jeho oblíbené programovací jazyky jsou C# a Java. Studuje střední školu informačních technologií v Brně, Purkyňově 97 ulici.
Aktivity