Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Zdeněk Pavlátka:

Ahoj, po dlouhé době je tu opět soutěž o placku Machr na JavaScript. Určitě jste všichni ve škole rýsovali různá tělesa, např. hranol, krychli a podobně. Pro ty zapomětlivější tu je obrázek s připomenutím. Vaším úkolem bude vytvořit v JavaScriptu aplikaci, která bude umět některá základní tělesa kreslit na canvas. Povinně musí umět krychli, kvádr a hranol, za případná další tělesa budou plusové body. Samozřejmě platí pravidlo, že je lepší jednoduché a hezké řešení, než řešení, které toho umí více, ale je špatně napsané. Aplikace musí obsahovat nějaké (samozřejmě co nejhezčí a nejpřehlednější) uživatelské rozhraní pro zadávání rozměrů těles. Snažte se o co nejhezčí kód a objektový návrh aplikace.

Čas si dáme do neděle 22.6.2014 do 23:00. Vyhodnocení by mělo být v pondělí odpoledne/večer.

Kompletní pravidla soutěží: http://www.itnetwork.cz/…outezi-machr
Pozn.: Prosím odevzdávejte to v zazipované složce, ať to nemusím rozbalovat nějakou webovou službou

Odpovědět  +3 17.6.2014 16:26
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
Zdeněk Pavlátka:

Ještě přidávám doplňující informace:

  1. při výpisu povinných těles jsem zapoměl na jehlan
  2. hranol a jehlan mohou mít libovolný počet stěn (přesný počet zadá uživatel)
  3. Aplikace bude kreslit jen drátěné modely (hrany těles) - plusem bude i zesvětlení skrytých hran (těch co nejsou vidět)

Omlouvám se za složitosti, machra zadávám poprvé ;)

Nahoru Odpovědět  +1 17.6.2014 21:01
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
kubp
Člen
Avatar
kubp:

Je povolené použít jCanvas ..?

 
Nahoru Odpovědět 18.6.2014 20:03
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na kubp
Zdeněk Pavlátka:

Ne, je povolené jen čisté jQuery.

Nahoru Odpovědět 19.6.2014 8:35
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Michal Žůrek (misaz):

Čistě teoreticky to může někdo zkusit bez canvasu.

Nahoru Odpovědět  +1 19.6.2014 9:39
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
Ondrca
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
Ondrca:

Podstava hranolu je libovolná?

Nahoru Odpovědět 19.6.2014 22:07
Zase jsem o něco chytřejší
Avatar
tomisoka
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Ondrca
tomisoka:

cituji:

hranol a jehlan mohou mít libovolný počet stěn (přesný počet zadá uživatel)
 
Nahoru Odpovědět  ±0 19.6.2014 22:17
Avatar
Ondrca
Redaktor
Avatar
Odpovídá na tomisoka
Ondrca:

Ale já jsem se ptal na podstavu, má to být čtverec, trojúhelník, rovnoběžník, lichoběžník, či deltoid???

Nahoru Odpovědět 19.6.2014 23:07
Zase jsem o něco chytřejší
Avatar
Jan Vargovský
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Ondrca
Jan Vargovský:

Podstavu si vydedukuješ od počtu stěn ne? :)

 
Nahoru Odpovědět  +1 19.6.2014 23:21
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Ondrca
Zdeněk Pavlátka:

Podstava hranolu a jehlanu bude vždy pravidelný mnohoúhelník.

Nahoru Odpovědět 20.6.2014 6:44
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Ondrca
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Jan Vargovský
Ondrca:

jo, mně to hnedka večer nedošlo, díky

Nahoru Odpovědět 20.6.2014 6:54
Zase jsem o něco chytřejší
Avatar
Ondrca
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
Ondrca:

Bude si moct uživatel navolit i výšku tělesa a délku strany u hranolu a jehlanu?

Nahoru Odpovědět 20.6.2014 13:51
Zase jsem o něco chytřejší
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Ondrca
Zdeněk Pavlátka:

Ano, to by tam určitě mělo být. Stejně tak by měly být volitelné délky stran krychle a kvádru.

Nahoru Odpovědět 20.6.2014 18:43
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Ondrca
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
Ondrca:

Takže se tedy zapojím také do soutěže.
Online: http://www.ondrca.eu/vytvory/telesa
Offline: http://leteckaposta.cz/774416398
Doufám, že se bude líbit můj výtvor :)
BTW: budou machři pravidelně za sebou, nebo teďka zase dlouho nic nebude?

Nahoru Odpovědět 21.6.2014 21:33
Zase jsem o něco chytřejší
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Ondrca
Zdeněk Pavlátka:

Podstavu jehlanu a hranolu kreslíš trochu špatně, rychle si to oprav (obrázek). U kvádru by se měly zadávat 3 stěny, ne jen 2.

"budou machři pravidelně za sebou, nebo teďka zase dlouho nic nebude?"
Pokusím se dávat každý týden, jestli budou pokaždé dva bude záležet na tom, kolik zrovna budu mít času. ;)

Nahoru Odpovědět 22.6.2014 6:13
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Ondrca
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
Ondrca:

Podstavu jehlanu a hranolu kreslím z pohledu geometrie správně, to že by při zobrazování tělesa jeho podstava musela být ve vodorovné rovině, je jen zažitý mýtus. Pokud na tom ale trváte, není problém to opravit.
Edit: Kvádr samozřejmě opravím.

Editováno 22.6.2014 8:15
Nahoru Odpovědět 22.6.2014 8:14
Zase jsem o něco chytřejší
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Ondrca
Zdeněk Pavlátka:

Podstavy jsou možná geometricky správně, ale zbytek už ne ;)

Nahoru Odpovědět 22.6.2014 8:32
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Ondrca
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
Ondrca:

Tak ani kvádr jsem neopravil, nechal jsem to tak, jak jsem to poslal včera, doufám, že vám to takhle bude stačit.

Nahoru Odpovědět 22.6.2014 9:55
Zase jsem o něco chytřejší
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Zdeněk Pavlátka:

Během dne se na to podívám, vyhodnocení bude nejdříve ve 3 hodiny odpoledne (ach ta škola).

Nahoru Odpovědět 23.6.2014 6:37
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
patrik.valkovic
Šéfredaktor
Avatar
patrik.valkovic:

Škoda že jsem si toho všiml pozdě, přemýšlím jak moc složité by to bylo udělat pomocí WebGL :D

Editováno 23.6.2014 11:26
Nahoru Odpovědět 23.6.2014 11:26
Nikdy neumíme dost na to, abychom se nemohli něco nového naučit.
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Zdeněk Pavlátka:

Takže hodnocení je následující:

coells : Opravdu krásně vypracováno, ani jsem nečekal, že to někoho napadne dělat jako projekci pomocí matic. Kód je velmi pěkný, objektový, přehledný. Je tam sice drobná chybička s vykreslováním, ale i tak tě nikdo nepřekonal.

vodacek : Celkem pěkně vypracováno, ale mám k tomu pár připomínek - JavaScript by měl být ve zvláštním souboru, objekty jsi využil jen jako název proměnné. A to uživatelské rozhraní jsi mohl alespoň trochu nastylovat.

Ondrca : Není to špatné, ale hranol a jehlan kreslíš dost divně (z jiného pohledu, geometricky špatně) a ten kužel je také nějaký divný. Kód není nejhorší, ale mohl být alespoň trochu objektový. Celkem mě potěšil vzhled, ale zabíralo to trochu moc místa.

Placku tedy získává coells , napiš si o ní x .

Editováno 23.6.2014 14:16
Nahoru Odpovědět 23.6.2014 14:14
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Ondrca
Redaktor
Avatar
Ondrca:

coells Gratulace, pošleš odkaz na tvůj výtvor?

Nahoru Odpovědět 23.6.2014 14:17
Zase jsem o něco chytřejší
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
Zdeněk Pavlátka:

Zapoměl jsem napsat, aby to coells publikoval :)

Nahoru Odpovědět 23.6.2014 14:23
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
coells
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Ondrca
coells:

Pro zvědavce http://leteckaposta.cz/592611312
Když budu mít čas, udělám publikaci.

Horní řádek je rovnoběžná projekce podle zadání, v dolní je projekce na průmětnu, protože to už byla jen úprava matice.

Mám tam trochu z-fight problém, ale už se mi nechtělo počítat normálu na rovinu, takže jsem nad tím přimhouřil oči.

 
Nahoru Odpovědět  +2 23.6.2014 14:25
Avatar
vodacek
Redaktor
Avatar
Odpovídá na coells
vodacek:

to bysme celkem rádi

 
Nahoru Odpovědět 23.6.2014 14:36
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 26 zpráv z 26.