Co by měl každý game designer vědět?

Ostatní Gamedesign Co by měl každý game designer vědět?

Tenhle článek jsem přeložil s cílem zlepšit kvalitu českých a slovenských vývojářů. Zde je odkaz na originál tohoto článku. Omlouvám se za případné chyby v překladu.

Mnohé schopnosti jsou důležité pro game designéry, některé z nich si nejde ani představit. Můžu dát jako příklad studie o typografii, že Jobs udělal a v té době skončil jako obrovský krok v počítačové vědě. Zpět k vytváření her, tady vyjmenuju klasické a nejdůležitější schopnosti pro vývojáře her.

K čertu s mou schopností myslet…

2D a 3D design

Hra potřebují, aby hezky vypadaly. Dobře, můžete říct: „Minecraft nevypadá hezky a koukni, jaký má úspěch.“, „Každý by dokázal nakreslit Tetris.“ To je fér, to jsou fakta, ale většina nových her potřebuje silný tým pracující na designu, zvucích, programování a také na grafice hry. To znamená, že velká potřeba pro desingery je schopnost najít způsoby, jak pracovat s 2D nebo 3D grafikou, prozkoumat, jaká je jejich mechanika a tak dále a dát světu něco nového k vidění. Tip: Znalost tautologie zde může být výhodou. Obs: Grafika je vizitkou hry. (Budu o tom mluvit více později)

…

Antropologie

Půjdeš po tom, co hráči chtějí cítit, co chtějí zažít, co chtějí aniž by o tom věděli. Nejde o to zjistit, co chce hráč ve hře. Jde o to zjistit co chce hráčův charakter, něco, co v něm budí radost, zábavu a hlavně spokojenost s hrou.

…

Architektura

Nebudeš dělat design domu nebo budovy, ale celé říše, paláce, města a nebo i skřetí chatrče ve středu smyšleného lesa. S jistou obeznámostí architektury budeš mít lepší představu o lidech/příšerách a jejich životním prostoru. Kromě obrovské výhody budeš dělat světy realističtější (Když říkám realitu, myslím tím fiktivní svět reality, fyzikální zákony můžou být stejné jako v reálném světě, ale nemusí)

…

Nápad (Brainstorm)

Brainstorming (Nápaditost/in­tuice/přemýšli­vost) je hodně nápomocná věc pro game desingéry. Budete si muset představit desítky, lépe řečeno stovky nových nápadů a řešení rozporů a mechaniky, které se objevují v průběhu evolučního procesu myšlenky. Ne, nebudeš muset o tvé hře přemýšlet úplně sám, ale ty nápady by do sebe měly zapadat a vytvořit si pro to pravidla, aby dávalo smysl království, motiv boje, motivace hráče a tak dále.

Kino

Měl by jsi dát hráči skutečný zážitek, který je omezen digitální interakcí. Chceš posunout hráče dál (ve hře) a k tomu je nápomocné učit se z filmového průmyslu. Třeba všechny novější hry používají upoutávky, koncovky a podobné věci. Takže zvýšíš svou sílu produkujících zážitků na hráče, zvládání některých částí z filmového průmyslu ti dá obrovskou výhodu.

…

Papírování

Budeš potřebovat především tvůrčí papírování. Budeš vytvářet celé světy, bytosti, osoby a události, které se v nich dějí. Samozřejmě nesmíš zapomenout na technickou část a budeš muset jasně vyjádřit i ty nejsložitější myšlenky, protože pokud to neuděláš dobře, tak se tvoje myšlenka zdá být vzdálená, něco, co má být vytvořeno v budoucnosti, nebo nikdy.

…

Obchod

Ať se to líbí nebo ne, game desinger je obchodnické práce a obchodnická práce je založena na mnoha druzích transakcí, a všechny z nich jsou nějak spojeny s penězi. Takže aby jsi měli větší šanci prodávat svou vysněnou hru, budete muset jednat s producenty, vydavateli, investory. Měli by si koupit tvůj nápad.

Ekonomika

Hry jsou dnes okolo tohohle faktoru mnohem složitější něž kdy jindy. K dispozici je celý systém odměn, aby byl hráč svázán ke hře, protože není příliš silný nebo příliš slabý na výzvy, a také aby cítil hodnotu ve hře. Dále než je faktor, který pochází ze starých her, kolísání cen, může být mnoho druhů materiálů s různými hodnotami použitými při obchodu, ale také součásti při budování nebo speciální jednotky.

Informatika

Mám na mysli schopnost porozumět technologii, kterou používáš při tvorbě tvé hry. Inovační charakter je dnes docela dost sporný, znát výhody a nevýhody té technologie ti nad ní dá větší kontrolu a rozšíří možnosti vytvořit něco, co nikdo ještě neviděl.

Historie

Nejlepší příklad, který můžu v tomto bodě dát je mytologie, především té řecké a severské. Tvá hra nemá nic společného s historií? Je to nový svět fantazie? Věř, že když se budeš vrhat do historie, dá ti to osvěžující novou inspiraci pro rozvoj tvé alternativní reality.

Řízení (Management)

Chceš-li vytvořit dobrou hru, dobře tvarovanou z každé oblasti, tvůj tým potřebuje mít mnoho znalosti o managementu, než zorganizuje skupinu lidí pro společné cíle. Ne, nejsi zodpovědný za řízení všech týmů, nebo by jsi neměl být, ale dobří designéři vědí málo managementu. Když je hrozný manažer, může každý pracovat samostatně, nenáročnou cestou a dosáhne se očekávaného výsledku od každého s koncem projektu.

…

Matematika

Nejde tomu utéct, hry jsou plné matematiky. Je tu pravděpodobnost, analýza rizik, bodový systém, síla řízení. Nehledě na komplexní matematiku, která zůstává celá za programováním hry. Schopní designéři se mohou ponořit do matematiky, když je potřeba, s cílem projít si pravidla a mechaniku, aby zlepšily hru.

…

Design zvuku

Ano, hry potřebují zvuk. Hudba lidi zapojí, zaujme, odkáže přímo k jejich podstatě. Kromě hudby je celý svět plný zvukových efektů, zvuků bouchání, zvuků bojů. Scénáře potřebují zvuky, aby hráč věřil, že v nich je. Obrázky musí ukázat místo, zatímco zvuky musí přesvědčit hráče o poloze toho místa. TIP: „Naslouchat znamená věřit“

Psychologie

Tvým cílem je poskytnou hráčům zkušenost, kterou chtějí. Budeš je děsit, odměňovat, mást, chránit a co dalšího je potřeba. A k tomu musíš pochopit vnitřní fungování lidské mysli v různém věku, třídě, vyznání apod. . Když to nepochopíš, budeš designovat ve tmě.

…

Chování na veřejnosti

Často budeš muset prezentovat nebo popřít myšlenku na veřejnosti. Je tu hodně věcí, které se přidají do hry a ještě více těch, které se tam přidat nemůžou. Celý tým bude mít zájem přidat nějaký svůj nápad do hry, a ty by je měl brát otevřeně, ale také popírat, argumentovat a čelit, když myšlenka není realistická. Měl by jsi být přirozený, jasný, sebejistý a ukazovat své body, nebo si budou ostatní myslet, že nevíš, co děláš. TIP: Sleduj prezidenta tvé země, jak mluví na veřejnosti nebo jak diskutuje při diskuzích.

…

A ano, je toho mnohem více, děsivé, že? Ale buď v pohodě, nikdo nemůže zvládat všechny tyhle dovednosti, nikdo nemohl. O tom, o čem sem zde mluvil (Teda psal :) ), jsou hlavní dovednosti, které zlepšují tvoji pracovní úroveň. S lepší znalostí těchto dovedností budeš mít lepší sílu coby gamedesignér. Dále, kromě těchto dovedností, zapamatuj si nejdůležitější funkci jako game deignér- „Musíš naslouchat“. Naslouchat ve smyslu, že musíš naslouchat klientům, přátelům, rodině a hlavně tvému týmu. Jsou uvnitř světa, který vytváříš, oni jsou zásadní část. Myšlenky, které se vynoří budou mnohonásobně lepší než tvoje vlastní, a tak porazí tvé ego! Takže naslouchej, naslouchej a naslouchej.

…

Reference: Google images, Deviantart e Weheartit

Inspirující učitel: Jesse Schell

Autor: Thiago Attianesi


 

  Aktivity (2)

Článek pro vás napsal Bezza
Avatar
Autor se ve volnèm čase věnuje tvorbě her v Construct 2...

Jak se ti líbí článek?
Celkem (8 hlasů) :
4444 4


 


Miniatura
Všechny články v sekci
Gamedesign
Miniatura
Následující článek
Pět a půl filtru pro herní tvorbu

 

 

Komentáře
Zobrazit starší komentáře (6)

Avatar
Bezza
Redaktor
Avatar
Bezza:

Napadlo. A věř mi to nebo ne, měl jsem z toho pocit, že to je srozumitelné. Utvrdil mě v tom i fakt, že dva roky nikdo nepoznamenal, že by s překladem byl problém.
Asi jsem úplně nepochopil podstatu drzosti v tom, napsat link + se pokusit o překlad nebo jen postnout link. :)

Odpovědět 1.5.2015 10:55
Je jedno kolik chyb uděláš, ale nenapravit je, to je teprv průšvih!
Avatar
Bezza
Redaktor
Avatar
Bezza:

Nevím, na co narážíš. Nemůžu se, jak píšeš, zdokonalovat nebo zlepšovat, ve všem najednou.
Pro teď se věnuju C# a Construct 2, protože teď na to mám náladu. U mě to je tak, že většinou se změnou ročního období se změní i moje motivace věnovat se určitým věcem. Například chuť překládat mám cca v létě, nevim proč, je to tak.

Odpovědět 1.5.2015 11:06
Je jedno kolik chyb uděláš, ale nenapravit je, to je teprv průšvih!
Avatar
hanpari
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Bezza
hanpari:

Drzost je tvrdit, že jsi něco udělal, aniž bys to udělal.
Někdo by také řekl, že je to lež.

PS: Asi úmyslně ses vyhnul mé otázce, zda jsi se zeptal původního autora o svolení.

Pokud ne, myslím, že by to David Čápka měl raději odstranit.

 
Odpovědět 1.5.2015 11:47
Avatar
Bezza
Redaktor
Avatar
Bezza:

Dobře, ať to tedy David Čápka smaže. Článek jak je vidno nemá pro uživatele žádnou informační hodnotu a diskuze pod ním už vůbec ne.

Editováno 1.5.2015 12:11
Odpovědět  +1 1.5.2015 12:10
Je jedno kolik chyb uděláš, ale nenapravit je, to je teprv průšvih!
Avatar
BlugW
Redaktor
Avatar
BlugW:

Nevím v čem je problém, myslím že se články nejdříve schvalují(x někdy xy dní, jak si tu někteří stěžovali) administratorem ne?
Takže z poloviny je to chyba administratotra který to zveřejnil. Myslím že by stačilo pokud by ten článek upravil a odeslal znovu ke kontrole, nic víc. Místo kecu o tom kdo a jak to přeložil ...

Editováno 1.5.2015 12:49
Odpovědět  +1 1.5.2015 12:48
Pořiď si mac na www.appletrh.cz. Novinky a zajímavosti ze světa Apple na https://www.applemagazin.eu
Avatar
solta
Člen
Avatar
solta:

Překlad sice není dobrý ale myšlenku kterou měl předat jsem urcite pochopil.

 
Odpovědět  +1 1.5.2015 13:20
Avatar
hanpari
Redaktor
Avatar
Odpovídá na BlugW
hanpari:

Když se podíváš na stránky článku, zjistíš, že jsou tam "Translations".
Nemyslíš, že kdyby autor článku chtěl, aby mu jeho texty překládal translator, rovnou by ho zakomponoval právě tam?

Možná se pletu, ale kdyby totéž někdo provedl mně, tak bych se ohradil. Přece jen nemůže konečný čtenář vědět, jestli ty blbosti nepíšu já jako autor.

Ale když už to nedejbože musím prohnat translatorem, tak nepíšu, že jsem ten článek přeložil, ale upozorním, že se jedná o strojový překlad, abych nedělal z původního autora idiota.

A nakonec, pokud chci něčí práci někde zveřejnit, pak je nejen slušnost, ale dokonce povinnost (viz autorská práva) požádat o svolení. Pokud ovšem autor výslovně nestanoví, že jeho práci lze šířit bez ptaní.

A pokud ti tohle není jasné, pak si myslím, že jsem udělal dobře, že jsem si svoje "kecy" neodpustil. Bezza reagoval rozumně. Je spousta vynikajících článků, které bych sem rád dal podobným stylem (tj. bez svolení a s co nejmenší námahou), ale moje osobní přesvědčení je, že tudy cesta nevede. Howgh.

 
Odpovědět 1.5.2015 14:57
Avatar
BlugW
Redaktor
Avatar
Odpovídá na hanpari
BlugW:

Nevíš jestli svolení má nebo ne když píše že stejný článek má u sebe na webu(nebo kde ho vlastně má) 2 roky.

Uvedl odkaz na originál, takže si ho nepřivlastňuje.
Napsal že ho přeložil(je úplně fuk jak ho přeložil), nenapsal že ho přeložil sám, takže nevidím přivlastňování.

Já jako autor bych byl např. rád že můj článek někoho zaujal a že si ho dál na web(s odkazem na originál).

Editováno 1.5.2015 16:52
Odpovědět  +1 1.5.2015 16:50
Pořiď si mac na www.appletrh.cz. Novinky a zajímavosti ze světa Apple na https://www.applemagazin.eu
Avatar
hanpari
Redaktor
Avatar
Odpovídá na BlugW
hanpari:

Ehm,
takže když si okopíruju Harryho Pottera, vyvěsím ho na web a uvedu jako zdroj J.K. Rowlingovou, tj. nepřivlastňuji si podle tvé logiky zásluhy za napsání, je vše v pořádku? Rád bych tě měl za právníka :)

Pokud pro tebe není rozdíl mezi strojovým a lidským překladem, nechtěl bys, abych pro tebe levně překládal? :)

A úplně naposledy budu citovat sám sebe:
Je spousta vynikajících článků, které bych sem rád dal podobným stylem (tj. bez svolení a s co nejmenší námahou), ale moje osobní přesvědčení je, že tudy cesta nevede. Howgh.

 
Odpovědět  -1 1.5.2015 17:39
Avatar
BlugW
Redaktor
Avatar
Odpovídá na hanpari
BlugW:

Harry Potter není jedno a to samé,
rozdíl v lidském a strojovém překladu je, reagoval jsem ti na to tvoje "tak nepíšu, že jsem ten článek přeložil, ale upozorním, že se jedná o strojový překlad"

A ještě jednou když máš rád citace "Nevíš jestli svolení má nebo ne když píše že stejný článek má u sebe na webu(nebo kde ho vlastně má) 2 roky."

Pokud mě chceš jako právníka, tak napiš dohodneme se ;)

A jak jsem psal, pokud je ten článek špatný, nebo se někomu nelíbí že je okopírovaný z zahraničního webu, tak neměl být zveřejněn.

Stačilo si přečíst pár vět pro pochopení že článek je přeložený(je to tam napsané), a že je přeložený špatně.

I když je špatně přeložený tak myšlenku jsem z něj pochopil, a myslím že nejsem sám.

A končím, nebudu se tu s tebou hádat, jen se to tu spamuje.

Editováno 1.5.2015 17:57
Odpovědět  +1 1.5.2015 17:52
Pořiď si mac na www.appletrh.cz. Novinky a zajímavosti ze světa Apple na https://www.applemagazin.eu
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 10 zpráv z 16. Zobrazit vše