Miny aneb porovnání programovacích jazyků C#, Java a GML

Ostatní Miny aneb porovnání programovacích jazyků C#, Java a GML

V tomto článku se podíváme jak vytvořit velice známou hru Miny (nebo jak se častěji vyskytuje pod názvem Minesweeper, Hledač min)

Čím tedy začít? Aneb generování pole

Nejprve je vhodné docílit toho, že zadáme šířku a výšku a vykreslí se nám pole min.

Dále vygenerujeme pole min

Nyní si vytvoříme pole datového typu boolean o rozměrech stejných jako má tabulka a nastavíme náhodně, na kterých souřadnicích budou miny.

Poté se vrhneme na práci s myší

Nyní přidáme eventy pro klepnutí myši, abychom mohli program také testovat, zda vše funguje.

Funkce pro kontrolu počtu min, vítězství a zobrazení volných polí

Nyní napíšeme fce pro kontrolu počtu min v okolí tlačítka, kontrola vítězství, zobrazení volných polí a zobrazení celého minového pole.

Zajímavosti a poznámky

Zajímavosti a poznámky, které se mohou hodit i mimo tyto Miny.

Ke stažení

Zkompilovaná hra a její celý zdrojový kód v každém z jazyků si můžete stáhnout níže:

C#

Java

GameMaker


 

  Aktivity (1)

Článek pro vás napsal David Jančík [sczdavos]
Avatar
Autor je vášnivý programátor v .NET C# a PHP. Nezná slovo "nelze", nebojí se zkoušet nepoznané a pronikat do nových technologií.

Jak se ti líbí článek?
Ještě nikdo nehodnotil, buď první!


 



 

 

Komentáře

Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zatím nikdo nevložil komentář - buď první!