IT rekvalifikace s garancí práce. Seniorní programátoři vydělávají až 160 000 Kč/měsíc a rekvalifikace je prvním krokem. Zjisti, jak na to!
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Programátorská soutěž GeekWork 2016

Máme tu opět léto a ITnetwork spolu s e-shopem geekshirts.cz vyhlašují programátorskou soutěž GeekWork 2016! Naprogramuj jednoduchou webovou hru a vyhraj geekovská trička pro svůj tým! Bude to zábava a času je dost, pojďme si potrénovat myšlení a ukázat, co v nás je :)

Programátorská soutěž GeekWork 2016 - Programátorské soutěže

Novinky

  • 17.10.2016 - Přidělení 100 bodů účastníkům soutěže
  • 12.10.2016 - Uveřejnění celkového bodového ohodnocení jednotlivých her
  • 10.10.2016 - Dořešení technických detailů ohledně her, všechny došlé hry jsou na síti publikované a můžete si je zahrát. 2 porotci mají dohodnoceno, na posledního se čeká.
  • 2.10.2016 - Přijetí her a kontrola funkčnosti, viz komentáře k tomuto článku
  • 29.9.2016 - Soutěž prodloužena do 2.10.
  • 21.7.2016 - Přidány záznamy z přednášek o JavaScriptu - JavaScript a technologie na něm postavené: a Grafika na webu. Zejména ta druhá z nich vám určitě výrazně pomohou při soutěži, pokud jste v této oblasti nováčky.
  • 6.7.2016 - Vyhlášena soutěž

Termíny soutěže

  • Uzávěrka pro přihlášení týmů je 31. července 2016
  • Uzávěrka pro odevzdání hotové hry je 2. října 2016.
  • Výsledky vyhlásí porota 7. října 2016.

Ceny

Hraje se o ceny, které věnoval e-shop geekshirts.cz. libovolná trička pro členy 3 vítězných týmů. Získáte také speciální ocenění do portfolia.

Všichni účástníci také dostanou body pro prémiové články, jestli vás lákalo naučit se pokročilou problematiku, nyní máte šanci :)

Přihlášené hry

Místo Náhled Název hry Body
1. Programátorské soutěže Logic 93%
2. Programátorské soutěže Konzolové dobrodružství 2 90%
3. Programátorské soutěže The Cry of the Owl 88%
4. Programátorské soutěže Raiders of the Galactic order 83%
5. Programátorské soutěže RPGeek 80%
6. Programátorské soutěže Game done in 7 hours :) 73%
7. Programátorské soutěže 10kGames 68%
7. Programátorské soutěže DriftRods 68%
8. Programátorské soutěže Isometris 63%
9. Programátorské soutěže Lockpicker simulator 37%
10. Programátorské soutěže Uvař si své pivo 35%

Game done in 7 hours :)
Vydáno: 2016
 16x
Isometris
Nehodnoceno Vydáno: 2016
 39x
DriftRods
Nehodnoceno Vydáno: 2016
 24x
Konzolové dobrodružství II - Po setmění
LockPickerSimulator
Nehodnoceno Vydáno: 2016
 19x
10kGames
Vydáno: 2016
 7x
Uvař si své Pivo!
Vydáno: 2016
 83x

Pravidla

  • Hra bude spustitelná v aktuálních verzích nejpoužívanějších webových prohlížečů (stačí Chrome a Firefox, v IE stačí když hra zobrazíl link na stažení opravdového prohlížeče) a bude mít rozumnou velikost (asi do 50mb).

Proč má být hra pro web? Protože v praxi (= až budete hledat práci jako programátor) po vás budou v naprosté většině případů chtít webové technologie. Stačí se podívat kamkoli na inzerci práce v IT, klidně i u nás. Hry se samozřejmě pro dekstop dělají a je to jediný druh aplikací, který má pro desktop dnes vůbec smysl dělat, nicméně nemá smysl učit se tu něco minoritního (jaká je šance, že budete v budoucnu programovat hry? Pravděpodobně moc vysoká nebude). Učit se webové technologie (to nejžádanější, co většina z vás bude v životě dělat) na hrách (to co vás najvíce baví) nám přijde jako dobrá motivace.

  • Hra může fungovat na bázi real-time javascriptové hry (např. alá Angry birds), ale stejně tak dobře to může být tahová hra typu Travian/Bitefight, kde hraje roli spíše backend a JS prakticky nepotřebujete. Stejně tak dobře můžete napsat adventuru, kde se hráč bude pohybovat po mapě např. jen pomocí obyčejných odkazů s minimální přísměsí nějakého JavaScriptu pro inventář. Bát se nemusíte ani WebGL.
  • Hra nesmí nijak poškodit počítač uživatele a ani vyžadovat instalaci jakýchkoli doplňků (Flash a podobně).
  • Hra bude volně šiřitelná pod licencí freeware a ideálně bude obsahovat i zdrojové kódy, aby se z ní mohla komunita poučit.
  • Hra bude obsahovat úvodní obrazovku s logem soutěže. Obrazovka bude ve hře ukázána po dobu alespoň 4 vteřin a je ke stažení níže (bílá a černá varianta):
Programátorské soutěže
Programátorské soutěže
  • Limitů pro hru je minimum a to jak zdola, tak shora. Může být jednoduchá i složitá, krátká i dlouhá, na žánru nezáleží. Udělejte hru takovou, aby vás to bavilo :)
  • Soutěžící tým může přihlásit libovolné množství her. Jeden člen nemůže být ve 2 týmech najednou. Tým může obsahovat od 1 do 3 členů.
  • Do soutěže budou zařazeny všechny týmy, které se zaregistrují do uvedeného termínu a dodají funkční hru do uzávěrky.
  • Kapitán každého týmu si založí (pokud už nemá) programátorské portfolio zde na ITnetwork. Do žádosti uvede, že chce přihlásit hru do soutěže GeekWork 2016 a aby formulář prošel, přiloží např. prázdný soubor. Schválení žádosti obvykle trvá několik dní. Potom přidá stránku hry, kde vyplní její název, popis o čem bude a seznam členů jeho týmu. Hře nastaví sekci "Geekwork 2016" a článek publikuje. Tím je hra přihlášená do soutěže a objeví se v seznamu her výše. Ke hře můžete dodávat během vývoje screenshoty a další informace o aktuálním stavu jednoduše editací článku.
  • Hratelná verze hry nesmí vyjít dříve, než po skončení soutěže (na webu hry můžete hru zpřístupnit, ale maximálně ve formě dema). Pokud máte nějakou rozpracovanou hru, která ještě nebyla zveřejněná v podobě, aby se dala plnohodnotně hrát, můžete ji do soutěže přihlásit.
  • Hra by měla alespoň na chvíli zabavit, nemusí obsahovat desítky levelů, ale měla by se hrát déle, než 10 minut.
  • Hra nebude urážlivá, vulgární, erotická, brutální, komunistická a tak dále, určitě víte co máme na mysli.
  • Pokud se ve hře objeví bug, je možné poslat opravu i po uzávěrce, pokud bude chybu pouze opravovat a nebude dodávat novou funkcionalitu. Mělo by se jednat o drobnou opravu, ne doprogramování poloviny enginu :)
  • Vyhrazujeme si možnost tato pravidla v případě nutnosti doplnit a o této skutečnosti vás informovat.

Hodnocení her

Hry bude hodnotit porota, ve které je zastoupeno několik členů. Hra se bude hodnotit jak z hlediska game designu a hratelnosti, tak z hlediska programátorského, tedy dle použitých nástrojů, zajímavých technik a podobně. Originální nápady mají samozřejmě vyšší šanci na výhru, ale to neznamená, že se to nemůže stát třeba i dobře zpracovanému pacmanovi nebo textovce. Inspiraci si můžete vzít z minulých soutěží:

Porota

Nebojte, video je jen na odlehčení, budeme na vás hodní :) Hry bude hodnotit několikačlenná porota. Každý porotce dá hře od 1 do 10 bodů a také slovní hodnocení. Výsledky se zprůměrují, každý porotce má stejnou váhu. Každý se zaměřuje na něco jiného.

Kdyby nebylo cokoli jasné, ptejte se v komentářích.

Těšíme se na vaše hry,

ITnetwork.cz a geekshirts.cz


 

Všechny články v sekci
Programátorské soutěže
Článek pro vás napsal David Hartinger
Avatar
Uživatelské hodnocení:
15 hlasů
David je zakladatelem ITnetwork a programování se profesionálně věnuje 15 let. Má rád Nirvanu, nemovitosti a svobodu podnikání.
Unicorn university David se informační technologie naučil na Unicorn University - prestižní soukromé vysoké škole IT a ekonomie.
Aktivity