Konzolové dobrodružství II - Po setmění

Ostatní GeekWork 2016 Konzolové dobrodružství II - Po setmění

Pokračování oldschoolové zábavy, od které raději moc nečekejte. Jde o můj první webový počin, a proto nečekejte nic profesionálního.

Příběh:

Příběh se odehrává v dávných dobách před prvním dílem. Hlavní postava je Frederik Baldfried, předek původního hrdiny. Očekávejte odhalení skutečností, které přivedly rod Badlfriedů k magii a k oné tajemné magické sošce.

Sestava týmu:

Hotovo:

Herní mechanismy:

  • Otevřený svět (Pouze jedna velká mapa) + Kompas
  • Víceúrovňový systém interaktivních soubojů
  • Ukládání a načítání hry
  • Podpora rozhraní v češtině a angličtině
  • Nastavení vlastních kláves pro ovládání

Zvuky:

  • Hudba v pozadí
  • Zvuky nepřátel a akcí

Grafika:

  • Ve stylu Dračího doupěte
  • Kombinace pixelové a ASCII Art grafiky

Ve vývoji:

  • Vzhled Webové stránky
  • Výběr vzhledu postavy
  • Systém předmětů, inventáře a kořisti
  • Hlavní i vedlejší příběhové/úkolové linie

Měl jsem ještě v plánu:

(Bohužel ale s vysokou pravděpodobností nebude součástí soutěžní verze)

  • Systém spolubojovníků
  • Výroba vlastních předmětů
  • Vlastní stavby

Použité technologie:

  • HTML + CSS
  • JavaScript

Poznámka:

Musím se přiznat, že začínám být pomalu ve skluzu, protože jsem si naložil možná trochu velké soustu. Proto se může stát, že hra sice bude dokončena, ale ke hraní bude poskytnuto pouze demo.

Bonus:

Tuto webovou hru tvořím jako "přehrávač". Mám v plánu později vypustit i MapEditor, který umožní vytvořit "vlastní" hru... Ale zatím nemám čas dotáhnout ho do publikovatelné verze. Ale můžete se těšit... ;) K dispozici bude i zdrojový kód, takže si případně budete moci udělat vlastní (lepší) editor...

Poslední úprava:

Drazí přátelé, hru jsem bohužel nestačil plně dokončit, a proto je výsledek pouze v podobě velmi krátkého dema na kterém je ukázáno několik hlavních mechanismů hry. Věřím, že je tam velká spousta chyb, protože poslední dobou jsem byl ve velkém časovém nedostatku. Ale i tak věřím, že se to snad bude někomu i líbit. Berte tedy prosím na vědomí, že příběh nedává žádný hlubší smysl a hned jak to začne, tak to taky skončí... Prostě klasické demo... ;) :/

Ovládání:

Do hry jsem to již vložit nestihl, a proto to napíšu sem.

Pohyb postavy a rychlých akcí je možné měnit v záložce nastavení. Postava se pohybuje do všech světových stran.

Informace o polích se zobrazí v pravém dolním rohu jako seznam. Pole vyberete pomocí kliknutí do mapy. Po ukázání myší na položku v seznamu se mohou objevit možné akce. Pokud je u postavy znak váh, jde o prodavače, pokud je u objektu znak kostičky/krabičky jde o objekt obsahující předměty.

Pokud chcete sebrat nějaký předmět nebo prodávat/nakupovat u prodavače, postavte se na něj (na mapě označen truhlicí, ale může být skryt, například pod keřem ;) ) a otevřete inventář.

Hra má dva módy, první je mód, kdy je aktivní skóre a ubývá Vám výdrž s každým krokem. Pokud v tomto módu vyčerpáte výdrž a nemáte ji již čím doplnit, použijte akci Spánek, která se v tomto případě objeví, ale má to své následky :P . Druhým módem je stav, kdy je skóre vypnuté a neodečítá se vám ani výdrž, je to prostě takový pohodový mód. Přepnout mezi módy můžete v horním poli tlačítek.

Každé pole mapy může mít několik úrovní navštívení/"proh­ledání". To znamená, že máte k dispozici dva způsoby prohledání každého pole a těmi jsou akce "Prozkoumat" a akce "Prozkoumat pomocí magie". První zmíněná akce stojí body výdrže a druhá zase manu. Všem Vám to ulehčím a poradím Vám, že v demu je takto ukryt pouze jeden předmět a to pouze pro akci vyžadující výdrž. Po prohledání se pole zabarví danou barvou podle typu prohledání, abyste věděli, kde už jste hledali, tyto barvy se ale ovšem dají skrýt v horním poli tlačítek, aby to nerušilo během hry.

Hra Vás může upozorňovat na různé situace jako je například souboj na budoucím políčku, nebo třeba když se chystáte sundat si nějaký oděv, který Vám momentálně zvyšuje nějakou statistiku a sundáním byste o ně přišli. Toto se dá taktéž vypnout v horním poli tlačítek.

V záložce Knihy máte dvě knihy, z nichž jedna obsahuje aktivní úkoly a celou historii vašeho příběhu a druhá obsahuje vaše známá kouzla a známé kombinace run. (V demu jsou dvě kouzla v podobě možných naučených kouzel a ta dvě samá kouzla v podobě kombinací run)

Další věc, která je feature a ne bug je možnost vypnout čtení kláves (tedy vypnout ovládání postavy na mapě) a to dvojklikem na mapu, která ve stavu, kdy je aktivní, září červenou barvou po okrajích.

Na další věci snad přijdete... :)

Hodnocení poroty

Jméno Slovní hodnocení Body
David Čápka Původním záměrem bylo asi zachovat ASCII art jako v předešlém dílu, nakonec se ale díváme na kreslenou mapku (která vypadá mimochodem velmi dobře, jestli jsi to kreslil ty, tak smekám). Některé části z doby, kdy hra měla být asi jen textová, ale zůstaly a nevypadá to kvůli nim dobře (např. kompas, kde není ani pořádně poznat že je z písmenek jak jsou malá). Okno není responzivní. Příběh vypadá zajímavě, v době, kdy jsem ho hrál byl problém hru dohrát, takže konec nemohu posoudit. Herní zážitek oživují souboje a itemy, mechanika je dobře navržená (např. zobrazení informační obrazovky při vstupu na políčko dodává originální oldschoolový prvek, který již jen tak nenajdeme a přitom je velmi příjemný). Možnost uložení a načtení hry potěší, dokonce se sepisuje jakýsi deník. Mám z toho pocit jako by jsi dělal hlavně na enginu, jestli hru někdy rozšíříš, určitě si ji rád zahraji :) 9
Ella Hra je hezky barevná a dobře se na ní dívá. Chtělo by to ale sladit design, jelikož každá část vypadá jako z jiné hry (horní lišta, mapa, kompas). Hudba se vůbec nehodí k dobrodružné zápletce. Hra navozuje dojem vysoké propracovanosti a komplexnosti, dává pocit, že máme široké možnosti, což je příjemné. Kvůli nějaké chybce nešla v době hodnocení dohrát, což je škoda, protože mě bavila. 9
Adam Ježek Nádherná, propracovaná hra, kterou člověk nedohraje za pár minut. Při hraní mi občas poblikávala mapa, ale jinak nemám žádné připomínky. 9

Galerie

Hra byla vytvořena v roce 2016.

 

Stáhnout

Staženo 48x (13.39 MB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů

 

  Aktivity (13)

Hru pro vás napsal David Oczka
Avatar
Autor se věnuje vývoji aplikací pro medicínské účely. Nejčastěji používá jazyk C# nebo jazyk systému Matlab. Ale nebojí se ani jiných programovacích jazyků. Okrajově vyvíjí také pro operační systém Android a iOS.

Jak se ti líbí článek?
Celkem (1 hlasů) :
55555


 


Miniatura
Všechny články v sekci
Programátorská soutěž GeekWork 2016

 

 

Komentáře
Zobrazit starší komentáře (11)

Avatar
Petr Stastny
Redaktor
Avatar
Petr Stastny:

Hoď sem už ten odkaz :-) Chci si zahrát :D

 
Odpovědět 3. října 20:26
Avatar
David Oczka
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Petr Stastny
David Oczka:

Na žádném odkazu to bohužel neběží, budeš si muset ještě počkat na publikování...

 
Odpovědět 4. října 15:05
Avatar
David Oczka
Redaktor
Avatar
David Oczka:

Dobrý večer, přátelé.
Vzhledem k tomu, že hry budou zítra stejně publikovány, publikuji již dnes online verzi, kterou se mi povedlo zřídit na našem školním serveru. Hra zde ovšem bude umístěna pouze dočasně, ale s mým tempem, tam bude jistě relativně dlouhou dobu.

Co se týče herního obsahu, jedná se o malé demo, které v blízké době nebudu schopen z časových důvodů ani rozšířit. Proto berte na vědomí, že se jedná o nijak promyšlený příběh bez jakékoliv pointy.

Pokud hru ještě porotci nehráli, mohou vyzkoušet tuto verzi, která se od té zaslané v rámci termínu liší pouze přidanou inGame nápovědou a přidáním many hráči hned na začátku hry, aby hráč mohl vyzkoušet více možností ve hře.

Plně věřím, že je tam spousta chyb, takže když něco najdete, neváhejte to sem napsat...

Hra je umístěna na tomto odkazu:
http://homel.vsb.cz/~ocz0005/

 
Odpovědět  +1 6. října 22:16
Avatar
Libor Šimo (libcosenior):

Ahoj, pri útoku mám problém s klávesou ř. Na Slovensku sa veľmi nepoužíva.

Odpovědět 9. října 9:06
Aj tisícmíľová cesta musí začať jednoduchým krokom.
Avatar
Lukáš Hornych
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Oczka
Lukáš Hornych:

Ahoj, hned na začátku hry když vejdu do lokací co jsou na obrázcích, tak mě to začne házet errory

Failed to execute 'drawImage' on 'CanvasRenderingContext2D': The HTMLImageElement provided is in the 'broken' state.
Editováno 9. října 11:18
 
Odpovědět 9. října 11:18
Avatar
David Oczka
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Libor Šimo (libcosenior)
David Oczka:

Ahoj, klávesu je možné změnit v záložce Nastavení. Je možné změnit všechny klávesy. Když pak úložíš hru, budou uložené i v tom savu.

 
Odpovědět 9. října 11:27
Avatar
David Oczka
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Lukáš Hornych
David Oczka:

Ahoj, tento problém se mi již donesl a je tam protože jsem ho během vývoje neodhalil (nikdy se mi to nestalo), asi se ho tedy v brzké době pokusím opravit...

 
Odpovědět  +2 9. října 11:35
Avatar
David Oczka
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Oczka
David Oczka:

Opravená verze je k dispozici zde a soubory budou brzy publikovány i s článkem, ale nedočkavci si je mohou stáhnout zde

 
Odpovědět 9. října 20:26
Avatar
jackx
Člen
Avatar
Odpovědět 11. října 8:09
Nic není nemožné.
Avatar
David Oczka
Redaktor
Avatar
David Oczka:

Abych okomentoval slovní hodnocení...

Pro Davida:
Ano, chtěl jsem zachovat některé elementy z původní hry, ale nakonec jsem od většiny věcí upustil a zvolil nový přístup. Proto je třeba postava ovládána pomocí kláves a ne vpisováním znaků do textového pole, jak to bylo v plánu. Co se týče textových obrázků použitých v příbězích a GUI, tak ty se mi zalíbily, a proto jsem je zachoval. Opravdu jsem pracoval hlavně na enginu, který jsem bohužel z velké části nestihl dokončit, takže spoustu mých vizí tam chybí, a také proto je příběh tak žalostně krátký. Bohužel, ke konci mi už začala škola a nebyl čas. Doufám, že hru ještě tento rok plně dokončím, ale mám toho teď fakt moc... :/

Pro Ellu:
Design hry byl pevně postaven již na začátku hry a je pravda, že by bylo třeba ho změnit. Třeba někdy v budoucnu... :)
Hudbu jsem přidal ve spěchu a jde o mou oblíbenou, takže tam v podstatě nemá co dělat, ale přišla mi lepší nežli nic. Co se týče pocitu širokých možností, tak dalších možností jsem měl v plánu opravdu hodně, postava měla být schopná vyrábět předměty a dokonce i stavět objekty na mapě (na tuto funkci měl být pak navázán editor mapy). Další možností měla být skupina naší postavy, kterou mohl tvořit žoldák, mazlíček nebo i dopravní tvor či stroj. Jestli se pustím do dokončení, tak tam tyto funkce rozhodně nebudou chybět. A taky tam bude již kvalitní příběh...

Pro Adama:
Pokud Ti poblikávala mapa, tak jsi musel hrát již opravenou verzi, kde byl přidán velmi rychlý fix neodhaleného problému s obrazovými daty. Tento fix má to blikání, bohužel, na svědomí.

S tou chybou, která se tam vyskytla, je to strašně zvláštní, protože jsem to demo testoval nejméně 5x, abych zjistil, že se to dá dohrát. Prostě zvláštní... :D

Všem Vám děkuji za vaše hodnocení!

Editováno 13. října 23:06
 
Odpovědět 13. října 23:04
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 10 zpráv z 21. Zobrazit vše