Logic

Ostatní GeekWork 2016 Logic

Hra se nachází na adrese logic.towns.cz

Záměr

Mým cílem bylo vytvořit 3D Walking simulátor hru, fungující v prohlížeči, která by byla zároveň plnohodnotnou single-page application. Chtěl jsem se vyvarovat vyrobení nějaké uzavřené škatulky, která se pouze vloží do nesouvisející html stránky, jak je tomu např. u Flash nebo Java appletů, popř. špatně udělaných JS aplikací.

Stav hry (kde se hrdina nachází + co má aktuálně za klíč) se promítá do URL adresy. To přináší oproti "uzavřeným" aplikacím několik výhod:

  • Hra reaguje na změny URL při klikání na zpět či vpřed.
  • V jakémkoliv stavu hry můžu vzít URL a to sdílet.
  • Pokud mi spadne prohlížeč, po obnovení se obnoví i stav hry z URL.
  • To samé platí, pokud hru rozehraji na jednom zařízení a chci ji dohrát na jiném, které mám synchronizované.
  • Můžu si udělat "save" přidáním do záložek (nebo systému Pocket...).

Na její vytvoření jsem použil svůj engine pro tvorbu 3D webů (postavený na BabylonJS - WebGL engine napsaný v TypeScriptu | viz. http://www.itnetwork.cz/…79e285c227b9).

Omluv prosím nedokonalosti jako jsou např. ne úplně ideálně optimalizované levely pro slabší zařízení (nejhůře je na tom hned první level Město, ostatní jsou výrazně rychlejší.). "Roztahané" textury. Holost levelů... všechny věci chci postupně napravit.

Verze

  • 0.0.1
    • Vydání pro soutěž GeekWork 2016

Příběh

Město

Začínáš v evakuovaném městě, které se stane terčem jaderného útoku. Tvým cílem je co nejdříve uniknout do úkrytu. Ten je však skryt za mnoha bránami, ke kterým musíš najít správné klíče. Ve tvém hledání ti pomohou žluté šipky na zemi. Ty musíš proběhnout buď budovami nebo ulicí po levé straně. V poslední budově se dostáváš do další ulice.

Ulice

Procházíš malými nebezbečnými můstky nad ulicí. Postupně musíš odemknout modré, červené a zelené dveře. Za zelenými dveřmi je schodiště do protiatomového úkrytu. Pozor, některé klíče jsou pouze matoucí.

Začít hrát přímo level Ulice

Bunkr

V bunkru se můžeš řídit podle zeleného koberce a žlutých šipek, ty tě dovedou až k bráně do Podzemního města, ta je však uzamčená a ty musíš najít klíč.

Začít hrát přímo level Bunkr

Podzemní město

Začínáš na vrcholu vysoké podzemní věže a sestupuješ pořád dolů. Nic zde není zamčené, avšak jedno schodiště je neprůchozí. Je na tobě, jak tuto překážku překonáš. Až z věže vyjdeš, půjdeš po mostě. V jeho středu se nachází rozbočka, do cíle hry se jde vlevo, avšak cíl je uzamčený. Je proto potřeba najít klíč v horním podlaží druhé podzemní věže.

Začít hrát přímo level Podzemní město

Fungování hry

Hrou pouze procházíš, nemáš žádné zbraně. Některé dveře jsou však uzamčené a ty k nim musíš najít správný klíč (barevné kuličky). V jednu chvíli můžeš mít pouze jeden klíč. Ve hře jsou také teleporty (černé kuličky). Dávej si také pozor, abys nespadl do propasti.

Ovládaní

Klávesnice

[W][A][S][D][Q][W] nebo šipky

Myš

Pokud chceš ovládat hru myší. Klikni na ikonku ... nahoře vlevo.

Dotyková obrazovka

Dotykem na levou stranu obrazovky chodíš, pravou se otáčíš.

Další

Ve hře je možné se pohybovat i pomocí prohlížečových tlačítek zpět a vpřed.

Použité technologie

Frontend

Backend

Další

Hodnocení poroty

Jméno Slovní hodnocení Body
David Čápka 3D bludiště, posunuté o level výše. Levely nejsou omezené jen na kolmé stěny, ale působí jako plnohodnotné modely. Hra je založena na jednoduchém mechanismu, že člověk udrží vždy jen klíč jedné barvy, funguje to lépe, než zbytečně složité úkoly. Velmi příjemná záležitostí jsou 100% fungující kolize, vysloveně jsem si užíval „otírání“ se o zdi, což je fyzikální kámen úrazu naprosté většiny 3D her (a i mojí, co jsem kdysi psal). Velikost levelů je velká tak akorát, obtížnost také tak akorát, člověk trochu bloudí, ale ne tak, aby jej to nebavilo, čili i hratelnost se povedla. Když bych měl přeci jen zaběhnout do nějaké kritiky, určitě jde o textury. Jsou špatně vybrané i špatně namapované, díky čemuž výsledná hra vypadá zbytečně tak nějak nesladěně, jakoby sešitá z různých částí, co k sobě příliš nepasují. Doporučoval bych použít nějaký existující texture pack a dát si pozor na počet opakování textur (někde jsou moc rozmazané, někde je zas mockrát vedle sebe, což vede ke snížení výkonu). Obecně by prostředí u tak dobře navržené hry zasloužila lepší kabát, trochu mi to připomíná starého Dooma, kde se člověk pohyboval v takových podivných dungeonech, přičemž další hry od téže firmy již měly mapy více odpovídající reálnému světu (to je asi zas hlavně o těch texturách). Zde dávám desítku, protože se to opravdu vydařilo, děj je zpestřený věcmi jako atomovým výbuchem, nástrahami, na poměry soutěže to je overkill a pro mne jasný vítěz. 10
Ella Hra se mi líbí svou jednoduchostí, člověk sbírá koule otevírající dveře té samé barvy, místo nějakých cukrovinek nebo penízků, co se ve většině her sbírají, v jednoduchosti je síla. Působivé nebe, škoda, že na něm byly trochu vidět čáry. Prostředí se vyvíjí, na druhou stranu povrchy spolu často neladí. Hraní mě vysloveně bavilo, měla jsem pocit, že mám vždy kam jít, pocit otevřeného prostoru. Ozvučení pěkné, teleport a výbuch byly skvělé. Je vidět, že je hra dotažená do konce a musela dát určitě hodně práce. Velice vydařené. 10
Adam Ježek Pěkný nápad, hra dost potrápila hlavu. Detaily krajiny v dálce jsou pěkné, ale s jednoduchými texturami hry to neladí. Ve hře jdu tím směrem, kterým se koukám – takže i nahoru, což by se na ulici dalo zneužít ve prospěch hráče. Největším problémem hry je ale její náročnost. V Chrome byla chvílemi naprosto nehratelná, ve FireFoxu už o šlo lépe. 9

Galerie

Hra byla vytvořena v roce 2016.

 

  Aktivity (7)

Hru pro vás napsal Pavol Hejný
Avatar
Autor se věnuje vývoji mnoha www aplikací - http://pavolhejny.cz/

Jak se ti líbí článek?
Celkem (8 hlasů) :
55555


 


Miniatura
Všechny články v sekci
Programátorská soutěž GeekWork 2016

 

 

Komentáře
Zobrazit starší komentáře (14)

Avatar
Pavol Hejný
Redaktor
Avatar
Pavol Hejný:

Pokud si to chceš zahrát a nemáš jiný stroj, můžeš zvýšit fps snížením rozlišení - tzn. zkus si buď uměle snížit rozlišení monitoru nebo zmenšit to herní okno. Tohle do toho enginu chci dodat, aby to uměl sám - snižovat rozlišení při malém fps.

Samozřejmě když vypneš ostatní (obzvlášť využívající grafiku) aplikace to hodně pomůže.

Odpovědět  +1 8. října 11:48
http://pavolhejny.cz/
Avatar
IT Man
Redaktor
Avatar
IT Man:

Hra je suprová, dohrál jsem ji a celkem mě to bavilo. :) Jen bylo zajímavé, že při současném stisknutí W a E/Q šla postava rychleji a když jsem se koukal do země/nebe, postava šla naopak pomaleji. Hlavně mě pak celkem vylekal ten výbuch té atomovky, to jsem nečekal. :D
Držím hře palce a doufám, že vyhraje. ;)

Odpovědět 9. října 18:11
Když nevíš jak dál, podá ti ruku někdo, od koho by jsi to nečekal. A tu šanci musíš přijmout!
Avatar
Pavol Hejný
Redaktor
Avatar
Odpovídá na IT Man
Pavol Hejný:

Díky moc,

W a E/Q řeší jiná část aplikace, musím to sjednotit a potom to bude fungovat lépe.

Myslíš, že je ten výbuch moc silný, nebo je to naopak OK?

Dík za držení palců, já taky doufám, že vyhraje :)

Odpovědět 9. října 23:09
http://pavolhejny.cz/
Avatar
IT Man
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Pavol Hejný
IT Man:

Je to OK, jen jsem to nečekal, tak jsem se lekl. :D

Odpovědět 10. října 6:20
Když nevíš jak dál, podá ti ruku někdo, od koho by jsi to nečekal. A tu šanci musíš přijmout!
Avatar
Artimer
Člen
Avatar
Artimer:

Ahoj. Chcel by som sa opýtať či je normálne že v hre dokážem lietať... A liezť po stenách... :D

 
Odpovědět 10. října 17:01
Avatar
IT Man
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Artimer
IT Man:

To se mi taky teď povedlo ... nevím, jestli je to nějaký update, ale předtím mi to nešlo. :D

Odpovědět 10. října 17:14
Když nevíš jak dál, podá ti ruku někdo, od koho by jsi to nečekal. A tu šanci musíš přijmout!
Avatar
Pavol Hejný
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Artimer
Pavol Hejný:

Vím o tom a chci to opravit. Pokud chodíš pozadu tak z nějakého důvodu vylézáš po zdech.
Je to bug v BabylonJS na kterém je postavený můj engine, který(BabylonJS) má naprosto jednoduchoučkou možnost na vytvoření FPSkové kamery, já do ní spoustu věcí rychle doplnil, ale musím to udělat systematičtěji a lépe přes nějaký fyzikální engine.

Tím vyřeším bugy
aby se nedalo "šplhat" po zdech
aby jsi padal pořád rychleji a ne stejně
aby měl hráč vždy konstantní rychlost
možnost skákání
Odpovědět 10. října 21:44
http://pavolhejny.cz/
Avatar
IT Man
Redaktor
Avatar
IT Man:

Wow, hra (můj favorit) vyhrála ... gratuluji, jen tak dál! :)

Odpovědět 13. října 6:27
Když nevíš jak dál, podá ti ruku někdo, od koho by jsi to nečekal. A tu šanci musíš přijmout!
Avatar
Pavol Hejný
Redaktor
Avatar
Odpovídá na IT Man
Pavol Hejný:

Díky za podporu, určitě to budu dále rozvíjet (nové levely, opravy bugů,...), protože se to docela dost hraje i přes to, že jsem to zatím zveřejňoval pouze tady.

Odpovědět  +1 13. října 16:36
http://pavolhejny.cz/
Avatar
Petr Stastny
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Pavol Hejný
Petr Stastny:

To rozhodne ;-) Je to supr hra, byla by skoda ji uz dal nevylepsovat :-)

Pridas taky optimalizaci pro vetsi FPS?

Editováno 14. října 7:08
 
Odpovědět 14. října 7:07
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 10 zpráv z 24. Zobrazit vše