5. díl - Student IT na střední - Jak si naklonit učitele

Ostatní Student IT na střední Student IT na střední - Jak si naklonit učitele

Zdravím vás zas a znovu u dalšího článku ze života studenta. Dnes se podíváme na to, jak si "jednoduše" naklonit učitele k sobě. A to bez peněz :D. OK, tak jednoduchý to nebude, ale bude to férový...

Ale na začátek vám chci říci jinou věc. Oslavujte, pařte a radujte se, jelikož nám zbývá měsíc do prázdnin! Počasí je sice nepěkné a jsou povodně, ale snažte se to přežít a to u některých doslova. Pokud padáte na hubu stejně jako já a většina mých spolužáku (už i učitelů), tak zatněte zuby a doběhněte tu cílovou rovinku, co je před námi. Já osobně jedu hned na začátek prázdnin na jih naší krásné Evropy k moři. Tentokrát tam však nebudu pouze válet šunky na pláži a ležet s knížkou na pokoji, ale jelikož mám v tomto roce notebook, na pokoji budu programovat (nebo bych aspoň chtěl). Stejně to skončí tím, že se budu koukat na seriály a hrát si hry :D. Ale chtěl bych zkusit si něco naprogramovat v nějakém programovacím jazyce. Něco jednoduššího, třeba výpočet prvočísel nebo největší společný dělitel a nejmenší společný násobek dvou čísel. Tím na vás zkušené plyne jedna otázka - jaký jazyk byste poradili začátečníkovi, co předtím dělal v PHP? Nevíte o nějakém jazyku tomu podobnějšímu? ;) ). Ok to je vše. Teď se jdeme věnovat té škole. Tak si představte, že propadáte z jednoho předmětu. No a co s tím? Když se to dá ještě zachránit (znamená, že máte jiný průměr než čistá 5,00 a máte tam víc známek než 4).

Už jen měsíc…

Už jen měsíc... :)

Každý z nás má někdy problém se naučit nějakou tu "strašně užitečnou a důležitou" látku. Vám však nejde a jste z toho skoro zoufalí a chcete se (nebo spíš potřebujete se) zlepšit. Ovšem, když vám stačí nepropadnout, chce to jen pár věcí. Učitel musí vědět, že nespíte v hodině. Dělejte si poznámky, seďte v první řadě a přikyvujte mu na každé moudro, co vysloví. Po hodině, kdy všichni se všichni znuzení plíží na další hodinu, běžte smazat tabuli a řekněte mu nějakou zajímavou teorii, kterou jste našli na netu. Když je to třeba učitel na webovky a učí vás třeba CSS, řekněte mu, že je to zajímavé, i když se to stejně teď dělá všechno přes programy. Ano, odpoví vám, že by jste základy měl znát (což je pravda), ale ukážete mu, že se o to dění zajímáte. Když pak v hodině pokládá všem známé nepříjemné otázky do davu, odpovídejte na ně (tip: aby jste věděli na co se tak přibližně připravit, koukněte se na školní vzdělávací program co by měl být na stránkách školy. Tak zjistíte, že budete brát např. výrobu procesoru. Tu samozřejmě z hlavy vědět nebudete. Tak se zeptáte strejdy Googla, rád vám poradí… nebo rovnou najděte video a doporučte mu ho… Klidně vám dá 1 za práci v hodině, což vám zlepší průměr. Motivoval by tím nejen vás, ale i ostatní studenty. Nebo si aspoň zlepšíte reputaci.

Musíte být prostě opravdu hodně aktivní o hodině. To vám vyžehlí spoustu problémů se známkami. Musíte taky vypadat, že o tom vše víte. Takhle jsem u dvou předmětů na začátku roku "zaperlil" a oba učitelé vždy při vyzkoušení vezmou někoho, kdo má horší známky a dělá v zadních lavicích bordel o hodině. Ať mají přeci šanci si opravit ty špatné známky ne? :D Vy jste v klidu, jelikož si sedíte s klidným srdcem a taky se možná pobavíte nad výkonem zkoušeného (někdy to jsou perličky)… Ano, je to hnusná taktika, ale někdy je škola jak džungle – přežije jen ten nejsilnější.

Ok takže učitel ví o vaší existenci a ví, že jste aktivní a připravujete se. A co když to stále nepomáhá? Co když vám učitel pořád vyhrožuje tím, že propadnete? Dělejte něco navíc. Když dostanete dobrovolný úkol, udělejte ho. Nebo dělejte něco sami od sebe. Pokud je váš nepřítel web nebo programování, tak noste svoje výtvory. Algoritmy na nějaké výpočty a funkce, programy, které vám zjistí jestli vás z vody vyzvedne motor, který má sílu 30 Newtonů, webové stránky pro autoservis, celebritu nebo vlastní Facebook , prostě cokoliv. Referáty na 2. světovou válku na dějepis, prezentace o prasolidomedvědovi na biologii (ne tu nemám, ale když ještě studujete na základce, tak se hodí ne?) nebo nějaké předměty do výuky, jako je třeba hard disk na předmět o hardwaru. Nebo mu řekněte: "Rozhodl jsem se udělat dlouhodobý projekt a to _____ (to je jen na vás, podle předmětu)…" pokud se mu to zalíbí, jste na dobré cestě k úspěchu.

No a když nepomůže ani to? Zbývá poslední věc – nechat se vyzkoušet. Najděte si aktuální látku co vám sedne a nechte se vyzkoušet. Zeptá se vás pouze na jeden druh procesoru – řekněte mu ten, všechny jeho mutace a ten, který následoval. Když bude vypadat spokojeně, tak zas o něm mluvte.

Nestačilo ani to? Tak to mám pro vás špatnou zprávu – došly mi nápady :D. Jedině, že by jste k němu zašli a hodili s ním řeč na téma, že vy tu školu máte rádi ale že by jste tam chtěli být jen 4 roky a ne 5 let… Pokud ani to nepomůže, je to špatný…

Už se blížíme konci, zbývá nám poslední věc a to říct vám co je nového v mé hlavě. Kromě bordelu a chaosu tam přibyla výroba procesorů a jejich složení. Ohledně kalkulačky - nikam se to skoro nepohnulo. Stále je to projekt rozdělaný… Jestli vás zajímá v jakém stádiu je, tak je skoro hotová, zbývá jen, aby počítala :D. Dále jsme se učili prezentovat jako "profesionálové". Pokud se nepletu, bude nás čekat databáze z Microsoft Office (myslím, že je to ten Access). Dále děláme zadání pro programátora na informační systém, co by měl nahradit známkovací systém. Nikomu se to nechce programovat. Učitel nás do toho naštěstí taky netahá :D (možná si to udělám o prázdninách, ale v PHP…) pak tam jsou i trojjazyčné stránky pomocí databáze (žádné 3 složky s jazyky, ale všechny texty jsou v databázi). Také jsme završili Základy Společenských Věd (alias ZSV) závěrečnou písemku z celého roku… Všichni doufají, že to nepo….

Tak to je vše z tohoto dalšího dílu Student na IT a střední. Pokud máte nějaké nápady, připomínky nebo otázky, tak je napište do komentářů nebo do soukromých zpráv. Příští díl bude takový závěrečný. Shrneme si celý rok. Povíme si nějaké vtipné historky, řekneme si nějaký ty fatální chyby a možná bude pro vás i malý dárek… Ale asi to nedopadne a bude to až po prázdninách… jak říkám… musíme doběhnout do cíle…


 

  Aktivity (1)

Článek pro vás napsal Snorlax
Avatar
Studuji jednu nejmenovanou pražskou střední školu - obor IT a rozhodl jsem se vám sdělit co to obnáší. Mladí se mohou rozhodnout zda je to dobrá cesta a ti co to už mají za sebou si mohou zavzpomínat popř. zjistit co se změnilo

Jak se ti líbí článek?
Celkem (9 hlasů) :
4.555564.555564.555564.555564.55556


 


Miniatura
Všechny články v sekci
Student IT na střední škole
Miniatura
Následující článek
Student IT na střední - Prázdniny

 

 

Komentáře
Zobrazit starší komentáře (23)

Avatar
Snorlax
Redaktor
Avatar
Snorlax:

u nás se rozmohl virus jménem Shakes & Fidget. já jsem zatim imunní ale už to hraje 90% třídy... o_O

Odpovědět  +3 9.6.2013 10:00
Kdo chce pochopit, pochopí. Kdo dělá že chce pochopit, může pouze dělat, že pochopil...
Avatar
Odpovídá na Snorlax
Vojtěch Jelínek (Slepice1):

Přestane je to bavit tak do 2 max 3 měsíců. A je to o ničem.

 
Odpovědět 9.6.2013 10:14
Avatar
Snorlax
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Jelínek (Slepice1)
Snorlax:

doufejme... je to s nima k nevydržení... neni den kdyby se mě jeden spolužák nezeptal jestli se nechci připojit -_-

Odpovědět 9.6.2013 10:54
Kdo chce pochopit, pochopí. Kdo dělá že chce pochopit, může pouze dělat, že pochopil...
Avatar
Mr. Forstak
Člen
Avatar
Odpovídá na Snorlax
Mr. Forstak:

Kamos u toho vzdrzel 1 tyden ja uz pokulhavam a jinej kamo ma 153 lvl

 
Odpovědět 9.6.2013 11:10
Avatar
Odpovídá na Snorlax
Michal Žůrek (misaz):

u nás asi před půl rokem to bylo taky a teď se to bohužel vrací. :(

Editováno 9.6.2013 11:13
Odpovědět 9.6.2013 11:13
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
Snorlax
Redaktor
Avatar
Odpovědět  +2 9.6.2013 11:16
Kdo chce pochopit, pochopí. Kdo dělá že chce pochopit, může pouze dělat, že pochopil...
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Kit:

Ale to mě jako uživatele zajímat nemusí. Procedurální textury jsou zajímavější. Normálně tam ty trojúhelníky přece nejsou vidět.

Odpovědět 9.6.2013 16:57
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
TomBen:

3D grafika nemusí být z trojúhelníků ani náhodou.
Kromě rozdělení na ploché útvary ( trojúhelníky, polygony atd. ) se používají plynule tvarovatelné plochy všeho druhu definované křivkami, povrchy definované uživatelskými funkcemi pomocí polynomů a konečně taky pravé 3D prostorové definice základních, většinou CSG objektů.

Odpovědět  +3 9.6.2013 17:10
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
jirklym
Člen
Avatar
jirklym:

Kam chodíš na školu hádám Rožnov...tam jdu taky.

 
Odpovědět 5.3.2014 0:11
Avatar
Snorlax
Redaktor
Avatar
Odpovídá na jirklym
Snorlax:

Ne na Rožnov nechodím a vůbec o tý škole nic nevim, takže ti ani neporadím zda je to dobrej nápad tam jít :D

Editováno 5.3.2014 16:07
Odpovědět 5.3.2014 16:07
Kdo chce pochopit, pochopí. Kdo dělá že chce pochopit, může pouze dělat, že pochopil...
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 10 zpráv z 33. Zobrazit vše