6. díl - Student IT na střední - Prázdniny

Ostatní Student IT na střední Student IT na střední - Prázdniny

Tak jsme se dočkali. Prázdniny jsou tady. Cesta sice nebyla jednoduchá a někdy to dokonce vypadalo že tu bude i moje cesta končit. Já však nekončím. Z mé třídy +- 50% mých spolužáků už nikdy neuvidím. A proč to nezvládli? Troufnu si to rozdělit do 3 bodů nebo typů:

  1. Vykašlali se na to – mysleli si jak to dají levou zadní, když byli na základce králi. Já jsem měl na základce vždy vyznamenání a tady jsem u jednoho předmětu byl dokonce rád, že jsem ho dal.
  2. Přecenili svoje síly – to se bohužel stává. Na základce (díky bohu, že ji mám za sebou), ze všech stran slyšíte, jak jste chytří a jak jste skvělí a řeknou vám ať jdete na tuhle těžkou školu. Je sice těžká, ale ty ji dáš (většinou mají na mysli gympl). Některým tahle "chytrost" vleze na mozek (a znám takové) a myslí, že jsou dokonalí a že to dají levou zadní (tím se dostáváme zase k 1. bodu). Nebo na to prostě nemají, jelikož byli na základce jako jednooký mezi slepými králem.
  3. Jiné očekávání – nejsem první ani poslední, kdo to říká a říkal jsem to už několikrát: zjistěte si o čem ten obor je! Spousta lidí právě ztratila rok života tím, že si myslela, že obor IT = hry. Pokud si opravdu myslíte, že tam ráno jdu, zapnu PC a hraju tam WOWko, LOLko, GTAčko a já nevím co ještě (herní průmysl nesleduju), tak jste buď velcí optimisti, nebo blázni. Obor IT je opravdu velký a hry jsou taková třešnička na dortu, na kterou se ani nedostane. Jen si vezměte jen zdánlivě malé téma procesor. Neznalec si myslí, že o tom řeknete 2 věty a končíte. Ovšem když je to maturitní téma, tak o tom máte říct rozhodně víc než 2 věty. Co se o něm dá říct? Historie, složení, výrobci, vlastnosti, vzhled, funkce, a tak dále a tak dále… Ale to odbočuji od tématu. Prostě si nastudujte, co se tam studuje. Asi 3 mí spolužáci sem šli, jelikož očekávali grafiku a už i něco dělali. Ovšem my grafiku budeme mít až teď ve druháku a neprošli Webem nebo něčím jiným.

Spoustu jich takhle pohořelo a doufám, že jich bude méně. Těm, co se to stalo, přeji aby se jim na novém oboru (nebo škole) dařilo. Ti co postoupili dál gratuluji. Minule jsem vám slíbil, že to dneska tak všechno vcelku shrneme. Tak jsem na to

Vzdělání

Za posledních 10 měsíců se mi zvětšila hlava asi o 400% :D. To sice ne, ale škola mi dala opravdu hodně informací a znalostí a to nejen ohledně počítačů (tu a tam na některých hodinách jsme lehce odbočili od tématu. Věděli jste, že když Škodovka vyrábí na lince ty auta, tak že každé 4. auto je pro Velkou Británii, jelikož má volant vpravo?). Mám znalosti v (počítám odborné předměty):

Hardwaru - paměti, RAM, ROM,… (druhy a vlastnosti), CPU (historie, složení, instrukční sady, vlastnosti,…) registry (logická a fyzická adresa, jejich tvorba a rozdíl)

Historie – jednotlivé generace, digitální, analogové a kvantové počítače (ten kvantovej je sice budoucnost, ale OK :D )

Programování – HTML, CSS, PHP, SQL, tvorba algoritmů

Programy – kancelářský věci (Word, Excel, PowerPoint, Publisher, a Libre Office varianty), informační systémy (teorie) datové schránky, el. podpis a jiné zajímavosti, různé CAD, CAM a jiné CAx programy, OS (Windows 7, z linuxu CentOS, který máme ve škole) jejich ovládání a různá zákoutí

Normy – normy ohledně věcí jako je písmo v dokumentaci, označení dokumentace, co jaká čára znamená a jiné blbůstky

Elektrika – co je to kondenzátor, cívka, tranzistor a jiné součástky, co se stane, když zapojím tohle s tamtím (odpověď bouchne to není vždy ta správná :-( ) A spoustu dalších věcí, jako jsou 3D tiskárny, online nástroje na správu audia a videa,… Prostě kdybych měl říct všechno tak tu jsme ještě rok…

Lidé

Tyhle věci mě samozřejmě někdo musel naučit. Nevím jak to bude nebo bylo na vaší škole, ale u mě je většina učitelů jednoduše řečeno skvělá. Svému oboru rozumí a chtějí nás naučit to podstatné a hlavně to moderní (což je někdy problém. To co nám jeden učitel na začátku roku řekl totiž už neplatí…). Spolužáci jsou taky fajn, rozumím si s nimi víc než s lidmi ze základky (s těma se totiž už ani nebavím. Divili byste se, jaký je pro ně problém vás kontaktovat, když si zrušíte Facebook. To už na tom jsou dnešní děti tak špatně?). No a například je sranda i s kuchařkami v jídelně. Například když byla u nás rajská omáčka, tak jeden spolužák řekl druhému: „Já risknu tu rajdu, jen doufám, že po ní nedostanu srajdu.“ A to slyšeli i kuchařky. Kdo by čekal že se naštvali je na omylu. Ty s úsměvem řekli: „Jo tak rajda srajda jó?“, nebo jsme se jednou domluvili a na pokladní (platíme ty obědy zvlášť. Buď kartou co máme nebo hotově. Jídelna je spojená i s bufetem, takže si můžete tam koupit i jiný věci než rajdu srajdu…). Ona strašně nerada bankovky. Když platíte 500 tak už řve. Tak jsem tam jednou přišel a hrstí jednokorunových mincí se slovy: „Slyšel jsem, že nemáte ráda bankovky…“ byla úplně rudá a na celou jídelnu řvala: „Ten vůl mi to dal v jednokorunách! Já tě zabiju! Jen počkej! Když ty takhle tak to se těš ty jeden…“ Ty koruny jsem sbíral asi 2 měsíce. Peněženka se mi hned po tom zdála mnohem lehčí… Holt se tam nenudíme :D.

Prázdniny neprázdniny

Nevim jak vy, ale já se o prázdninách nudit nebudu. Například už teď jsem mimo Republiku. Vy se možná budete válet, ale já budu makat. Nejdřív brigáda pak takový malý dárek pro vás (popíšu později) a taky studium (něco musím dohnat, nejsem dokonalej…). Prostě prázdniny, neprázdniny (když to bude volnější než při škole.)

Dáreček pro vás

Mám pro vás připravenej takovej web. Téma musím ještě vymyslet, ale asi to bude falešná cestovní kancelář (když už máme ty prázdniny ne? :) Ale jestli vás napadne něco lepšího, tak klidně.) ukážu vám na něm, co jsem schopnej vytvořit. Nebudu však nějak extrémně řešit design, grafiku budu mít až teď, takže udělám nějaký jednoduší stránky ohledně vzhledu. Zas tam ale naprogramuju věci jako je rezervace, filtr na zájezdy a jiné kulišárny co mě napadnou nebo co navrhnete. Dám to sem však až na konci prázdnin, musím je vytvořit totiž celý od nuly.

Další ročník

Nemohu tomu stále ještě uvěřit, ale ¼ střední je za mnou. To jestli se teším nebo netěším je težký říct. Na něco ano na něco ne. Na lidi ano, na učitele ano (na některý samozřejmě ne :D ), na rajdu srajdu trochu taky :D, ale ne to že se budu muset učit už zas tolik ne. A taky na nový předměty… ale většinou převažuje ano, takže já jdu do toho!


 

  Aktivity (1)

Článek pro vás napsal Snorlax
Avatar
Studuji jednu nejmenovanou pražskou střední školu - obor IT a rozhodl jsem se vám sdělit co to obnáší. Mladí se mohou rozhodnout zda je to dobrá cesta a ti co to už mají za sebou si mohou zavzpomínat popř. zjistit co se změnilo

Jak se ti líbí článek?
Celkem (6 hlasů) :
4.833334.833334.833334.833334.83333


 



 

 

Komentáře
Zobrazit starší komentáře (34)

Avatar
albertpatera
Redaktor
Avatar
albertpatera:

proc mas domaci výuku? teda jestli se muzu zeptat

 
Odpovědět 12.7.2013 16:51
Avatar
vodacek
Redaktor
Avatar
vodacek:

já sem měl na slaboproudu:

  1. nic
  2. java
  3. 8051 assembler!! java (ale domluvil sem si C#)
  4. 8051 assembler!! java (ale domluvil sem si C#), plc žebříky :X
 
Odpovědět 12.7.2013 16:53
Avatar
Inoue Yūki
Redaktor
Avatar
Odpovídá na albertpatera
Inoue Yūki:

Protože žiju v zahraničí.

Odpovědět 12.7.2013 17:02
Avatar
Vojtěch Jelínek (Slepice1):

Neboj na středních to bude podobné. Odchodí čtyři roky pak přijde státní maturita a od té je vyhodí.

 
Odpovědět  +1 12.7.2013 17:32
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Jelínek (Slepice1)
Kit:

Podle mne je to jediné východisko ze současného stavu. Když bude obecně známo, že u maturity vyletí 50 % maturantů, tak se na ni budou připravovat. Ti, co na to nebudou mít, přejdou raději na učební obor, kde budou mít větší šanci. Nebudou ztrácet čas.

Odpovědět  +2 12.7.2013 17:47
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
FastNode
Redaktor
Avatar
FastNode:

:)
To u nás to vypadá docela bledě:

  1. nic
  2. C#
  3. C# / Python
  4. C# / Python
 
Odpovědět  -1 12.7.2013 23:56
Avatar
Benjibs
Člen
Avatar
Odpovídá na FastNode
Benjibs:

A čo mám hovoriť ja?
U nás to vyzerá na:

  1. Delphi
  2. Pascal
  3. PHP
  4. ?
Odpovědět 13.7.2013 9:28
1 + 1 = 2
Avatar
Snorlax
Redaktor
Avatar
Snorlax:

Každá škola je na tom holt jinak... bohužel české školství má takhle velké propady. někde HTML berou rok a stejně ho neuměj a my ho dělali tak měsíc max. 2...

Odpovědět 14.7.2013 9:00
Kdo chce pochopit, pochopí. Kdo dělá že chce pochopit, může pouze dělat, že pochopil...
Avatar
Snorlax
Redaktor
Avatar
Snorlax:

souhlasim. u nás si ta škola sice drží úroveň ale jak tak čtu tak u ostatních je to horší....

Odpovědět 14.7.2013 9:02
Kdo chce pochopit, pochopí. Kdo dělá že chce pochopit, může pouze dělat, že pochopil...
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 10 zpráv z 44. Zobrazit vše