11. díl - Student IT na střední - Novinky ve třeťáku a běžný den školy

Ostatní Student IT na střední Student IT na střední - Novinky ve třeťáku a běžný den školy

Tak vás zas vítám u dalšího dílu Studenta IT na střední. Tentokrát se podíváme co nového nám přinesl třeťák a na žádost alesekmoravec123m se podíváme na běžný školní den. Začněme ale těmi novinkami.

Nové předměty

Půlka je za námi. Tedy aspoň časově. Co se týče vzdělání to opravdu moc nevypadá. Nové předměty, noví učitelé, nové tváře. Nejvíce se asi budu soustředit na předměty:

Počítačové sítě

Upřímně, konečně. Dost často se mě známí ptali jestli jim mohu udělat nějakou síť v menší firmě a já jim vždy odpovídal: Nikdy jsem to nedělal a vzdělání na to také nemám, neručím za funkčnost. Teď už to snad bude lepší. Máme zde na to nového učitele. Mno, učitele... Ten člověk nikdy neučil, je z oboru, vytvářel telekomunikační sítě. Mládenec to opravdu není, ovšem to i značí, že opravdu v tomto oboru již něco zažil. Tudíž i občas rád povypráví nějaké ty historky nebo jak probíhal vývoj technologií a sítí v Česku. Rozhodně je to člověk, co nebude učit tak, že bude číst učebnici, ale bude předávat své dlouholeté zkušenosti.

Databáze

Z tohoto předmětu má spousta lidí strach. Ani se jim nedivím, podle toho jak to popisuje jejich učitel. Já doufám, že to nebude tak strašné, jak to básní on i žáci ze čtvrtého ročníku, ovšem také si myslím, že to nebude patřit mezi ty pohodovější předměty. Zde jsme již začali UML. Takže zatím to je v pohodě. Už máme zadané i projekty, na kterých to budeme dělat. Zatím toho není mnoho, takže není nad čím se vztekat.

Programování

Někteří by si řekli: "hurá". Mno, i já jsem raději programátor než například grafik, ale co jsem tak slyšel, nebude to takové „hurá“, jaké bychom chtěli. Údajně budeme třeba i půl roku probírat historii Céčka, kdo, co, jak, proč, kdy atd atd.. Doufám, že to jsou jen fámy a alespoň k hello worldu se dostaneme dříve, než v onom slíbeném půlroku. Mno, je pravda, že je říjen a stále jsme neviděli ani řádek Céčka.. Snad ale se to teď zlepší.

Automatizace

Předmět s krásným názvem, ovšem říká se, že je to bratr elektroniky. A prý horší bratr. A když si vzpomenu, co byla elektronika, tak si horko těžko představuji něco o dost horšího. Ovšem i zde máme nového učitele. A i ten se tváří rozumně, tak jsme celí zvědaví, jak se tento strašák vyvine. Zatím jsme brali jen úvod, co to vůbec automatizace je, co tento název skrývá a co je vůbec třeba k automatizaci a nějaký základní příklad. Ale základy jsou vždy a všude jednoduché.

Praxe

To není úplná novinka, ale spíše změna. A myslím tím předmět a ne dlouhodobou, jen tak pro jistotu. Rozdíl je v „struktuře předmětu“. Předtím nebyl tolik definován, proto jsme tak nějak koukali na různé komponenty, dívali se na jejich vnitřnosti a ke konci roku jsme si pak ještě dělali síťáky. Letos už ty sítě budou brány vážněji. Letos jsme už síťák dělali na známku (na výbornou do 10 minut). Bohužel to je tak vše, co zatím o praxích vím. Holt měsíc je pryč a stále jsou učitelé, které jsme neměli. Ano, i to je v českém školství možné ...

Teď ještě seznam předmětů, o které jsme přišli:

  • Fyzika
  • Ekologie
  • Web (bohužel to má nahradit ono „programování“)
  • Technická dokumentace
  • Programování mikroCPU (BASIC. To nebyl přímo předmět, ale součást praxe)
  • Elektronika (ovšem tu nahradí ta obávaná automatizace)
Schéma páječky

Těmto monstrům je konec! Snad...

Den školáka

A nyní k druhé části článku a tím je zpracování myšlenky uživatele alesekmoravec123m. Ten napsal k mému 10. článku „Další popis předmětů“ komentář:

Tuhle sérii mám hodně rád, je to zajímavé počtení, když jste v 7. třídě na základce. :) Jinak co já vím dělal jsi článek typu "rozpis týdne", tak co takhle udělat rozpis běžného školního dne? :)

Za jeho komentář rozhodně děkuji a jeho přání je mi rozkazem. Zde ho tedy máte.

Napsat to asi nebude jednoduché, protože je to vlastně stále stejné a zároveň vždy originální. Ano, vím, že to zní šíleně, ale je to tak. V podstatě to totiž vždy vypadá takto:

  • Vstát
  • Vypadat jako zombík
  • Doopravdy se vzbudit, nejlépe hlasitou hubou, která vzbudí i zombíka. Něco ve stylu Nyan cat
  • Kouknout se co máme a co nám odpadlo, popř. bylo přidáno
  • Naházet ono učivo do tašky
  • Zkulturnit se natolik, aby nebyl vyhlášena válka kvůli invazi zombíků mezi občany a mohl jsem vyjít ven
  • Dostat se do školy
  • A teď hlavní bod: být ve škole!
  • Následuje dobrovolná, ovšem nejtěžší zkouška: oběd
  • Pak většinou následuje odpoledka, ony hodiny, kdy máte mozek umrtven a oči mají tiky na okno, protože se už vidíte venku
  • Poté se vám váš sen splní a jdete buď domů nebo na nějakou párty. Záleží jak moc pilný student jste
  • Pokud jste šli domů, tak si děláte úkoly a učíte se nebo si hrajete. Zas záleží na pilnosti
  • Nakonec padáte do postele

Jednoduché, že? Pro čtenáře ve věku, kdy se ještě chodí na základku, tak jen takové malé upozornění, i když to uslyšíte po milionté, pokud vám na základce stačilo do školy chodit a občas se kouknout co je napsáno na tabuli, tak na střední si o tom nechte leda zdát. Pokud si nevyberete školu, která má slovo střední jen v názvu a v učivu má nesmysly.

Ovšem tipuji, že uživatel se ptal na onen nejdůležitější bod. Inu dobrá. Tak se tedy rozepíšu o druhém bodě. Když docházím do školy, tak ve třídě moc lidí ještě není, většina dochází i 10 min. před zvoněním, někteří jedinci dokonce i se zvoněním. Povídáme si tak o tom jaký den bude, jak se ohýbají iPhony a přemýšlíme jestli z něčeho bude test. Většinou následuje 9 hodin zavření v jednotlivých kostkách. Ano, kostkách, kulatou učebnu nemáme. Následuje první hodina, ospalá hodina. To se ještě všichni probouzíme. Po druhé je velká přestávka, čas, kdy se hromada lidí nahrne k bufetu za bagetami. Ti, co jsou líní za svačinou běžet, si ji vytáhnou z tašky. Po dalších 2 až 4 hodinách následuje buď konec školy, ovšem to se poštěstí málokdy, a proto následuje hodina volna a poté odpoledka.

Někteří jdou na oběd si vypálit žaludeční stěny, jiní zas ven si zakouřit nebo se nadýchat čerstvého vzduchu.. tedy... pražského vzduchu. A po něm zas další hodiny. Někdy pochopitelně jdeme na počítače. Co by to bylo za IT školu kdyby neměla sem tam nějaký ten počítač. Někdy i v odborných učebnách. A jindy jsme zas různě děleni, podle kapacity učeben. Když se má psát test, tak někteří píšou taháky, někteří to neřeší a občas se najde i někdo odvážný, kdo otevře sešit a něco si i možná přečte, dokonce i zapamatuje. Pochopitelně jsou hodiny, kde slyšíte tikat hodiny a jsou hodiny, kde neslyšíte. Záleží jakou autoritu si učitel vybojuje. A co se týče času doma, tak každý se svým volným časem nakládá dle vlastního uvážení, že. Já například si nehraji, protože mě už ani nic hry neříkají. To už spíš se kouknu na YouTube, jak někdo tu hru hraje, než abych si ji hrál sám. Protože u toho můžu dělat i jinou věc, například psát tento článek. A pochopitelně největší sláva je, když odpadne hodina. Ten pocit, když máte od 9, někdy i od 10 je prostě super.

Tak to je asi vše. Jak už bývá zvykem, to co máte na srdci a chcete říci veřejně, napište do komentářů. To co máte na srdci a nechcete býti viděni dole, napište mi do zpráv a budu to brát jako žádost o anonymitu (pokud nenapíšete jinak) a nebudu vaše jméno nikde zmiňovat. A pište mi i jakékoliv nápady. Píšu to pro vás, tak si řekněte co chcete vědět!


 

  Aktivity (1)

Článek pro vás napsal Snorlax
Avatar
Studuji jednu nejmenovanou pražskou střední školu - obor IT a rozhodl jsem se vám sdělit co to obnáší. Mladí se mohou rozhodnout zda je to dobrá cesta a ti co to už mají za sebou si mohou zavzpomínat popř. zjistit co se změnilo

Jak se ti líbí článek?
Celkem (6 hlasů) :
4.333334.333334.333334.33333 4.33333


 



 

 

Komentáře
Zobrazit starší komentáře (5)

Avatar
Martin Konečný (pavelco1998):

Tak to se máte, vážně mě nebaví dělat 30 let starej jazyk :)

 
Odpovědět 7.10.2014 20:22
Avatar
Odpovědět 7.10.2014 20:23
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek (misaz)
Martin Konečný (pavelco1998):

Jeden rok jsme dělali v Basicu, teď budeme dělat C. V 4. ročníku je to, mám pocit, C++ nebo Python.

 
Odpovědět  -1 7.10.2014 20:51
Avatar
Odpovídá na Martin Konečný (pavelco1998)
Michal Žůrek (misaz):

no tak pokud si tím 30 let starým jazykem myslel Basic, tak původní Basic je starý 50 let a nejnovější Visual Basic je starý jen 11 měsíců. Předpokládám, že v tom 50 let starém co neuměl else neděláte. :) teoreticky by jste mohli dělat ještě ve Visual Basicu 6.0, ale to by byl Váš učitel hodně švihlý.

Odpovědět 7.10.2014 20:55
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek (misaz)
Martin Konečný (pavelco1998):

Radši nechci vědět, co to bylo, jen slyším to slovo a mám špatnou náladu. V podstatě jsme dělali nějaký hovadinky jako rozsvicovaní ledek apod., už si to moc nepamatuju, programoval to vždycky jeden ze třiceti lidí a ostatní to zkopírovali.
Jednou jsem teda naprogramoval něco sám, ostatní se mi v té prasárně dělat nechtělo.

 
Odpovědět 7.10.2014 21:24
Avatar
Jan Němec
Člen
Avatar
Jan Němec:

Zdravím, neni ta nejmenovaná škola SPŠ Na Třebešíně? Programování a sítě naprosto sedí :D

Odpovědět 7.10.2014 21:29
Co si nadrobíš, to si sežereš.
Avatar
Snorlax
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Jan Němec
Snorlax:

Pánové, pánové. Že vás to furt baví to pátrání po škole :D Až budu mít maturitu v ruce tak vám řeknu jaká to je, dřív ne :) Ti co tu školu znají osobně tu školu určitě poznali...

Odpovědět 7.10.2014 21:40
Kdo chce pochopit, pochopí. Kdo dělá že chce pochopit, může pouze dělat, že pochopil...
Avatar
LuRy
Člen
Avatar
LuRy:

Trochu otresne napsany (trochu kvality by neuskodilo) clanek s velkou davkou naivity, tez jsem studoval jednu nejmenovanou Prazskou IT skolu, nicmene jedinemu cemu me vazne do meho oboru naucila byla pila a vytrvalost, co se tyka znalosti tak (ano krom obecneho povedomi) ze me odbornika neudelala (samozrejme nemuzu si stezovat na kvalitu uceni ale nebylo to uplne ono co jsem puvodne ocekaval:) ) a nebyt me zvedavosti, chuti a vlastni iniciativy tak je to pro me "jen" maturita v ruce bez znalosti ktery by podle me mel clovek mit na tomto oboru.
Pritelkyne na stejnem oborou ale v Trutnove ma uplne jine osnovy vcetne robotiky a (velmi pokrocileho) "zakladu" programovani mikroprocesoru a ne jen blby PICky v asm ..

Editováno 14.10.2014 0:22
 
Odpovědět  -2 14.10.2014 0:20
Avatar
Richard
Člen
Avatar
Odpovídá na LuRy
Richard:

Hate na kvalitu neřeším, protože nevím co se ti nelíbí (a taky mě docela překvapuje tvůj projev).

Ale proč by autor měl být naivní? Pokud jde na IT školu, tak čeká že se bude učit IT, na tom není nic naivního. Já jsem byl také na "IT" škole a úplně zírám na články, protože u nás byla kvalita na mnohem nižší úrovni.

Odpovědět  +3 14.10.2014 3:11
$action = $_GET['Life']; | Když dáš mínus, napiš proč!
Avatar
pintera.jakub:

Taky si myslím, že autor článku chodí na Prosek popis sedí přesně :D

 
Odpovědět 3.12.2014 23:01
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 10 zpráv z 15. Zobrazit vše