Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Diskuze: Časté dotazy na server

Aktivity
Avatar
Patrik Valkovič:22.10.2013 15:09

Dobry den,
programuji online browser hru na motivy gladiatusu. Chtel bych do hry zaradit areny(ucast dvaceti lidi), ktere budou ovsem podobne naruto arene(kazde kolo bude mit hrac tah, a muze utocit kouzlit apod) ovsem pres PHP by to vyzadovalo velky pocet dotazu na server a databazi(kazda akce by se musela zapsat do databaze, coz je 20 zapisu na jeden tah).
Chtel bych se proto zeptat jaka technologie by k tomu byla nejlepsi (napadly me sockety) a popripade nejakou stranku na nakopnuti. Dekuji
btw omlouvam se za hacky a carky, pisu na mobilu

Odpovědět
22.10.2013 15:09
Nikdy neumíme dost na to, abychom se nemohli něco nového naučit.
Avatar
Kit
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Patrik Valkovič
Kit:22.10.2013 15:28

20 zápisů/s je OK. Databáze se dají použít běžně do 200000 zápisů/s, takže bych v tom problém neviděl

Nahoru Odpovědět
22.10.2013 15:28
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Patrik Valkovič:22.10.2013 17:09

Tam je spíš problém ten, že musím dát ostatním uživatelům vědět, že ten a ten uživatel podnikl tu a tu akci...a třeba každých 5s se ptát přes Ajax jestli už je vše hotové, popřípadě co se změnilo se mi zdá trošku moc. Na to mi právě připadá vhodnější spojení serveru a klienta, s tím, že klient bude čekat na odpověd serveru. Aspoň takou mám představu. Pokud je to blbost tak mě klidně opravte ;-)
Ještě jednou říkám, jde o to že bude v jedné skupině 20 lidí a ostatní by se měli co nejrychleji dozvědět o akci jednotlivce.

Nahoru Odpovědět
22.10.2013 17:09
Nikdy neumíme dost na to, abychom se nemohli něco nového naučit.
Avatar
David Hartinger
Vlastník
Avatar
Odpovídá na Patrik Valkovič
David Hartinger:22.10.2013 17:21

Tohle se určitě nedělá AJAXem, to ten server usmažíš. K tomu jsou websockety.

Nahoru Odpovědět
22.10.2013 17:21
You are the greatest project you will ever work on.
Avatar
Patrik Valkovič:22.10.2013 17:29

Výborně, právě na to se ptám. Bohužel sockety neumím, mohl by sem někdo hodit nějakou stránku kde je to popsáno (jiná než google či strejda google), našel jsem příklad implementace v prohlížeči, ale nevím jak to zprovoznit na serveru.
Děkuji

Nahoru Odpovědět
22.10.2013 17:29
Nikdy neumíme dost na to, abychom se nemohli něco nového naučit.
Avatar
Patrik Valkovič:22.10.2013 19:56

Nikdo, kdo by mě nedokázal nakopnout správným směrem?

Nahoru Odpovědět
22.10.2013 19:56
Nikdy neumíme dost na to, abychom se nemohli něco nového naučit.
Avatar
David Hartinger
Vlastník
Avatar
Odpovídá na Patrik Valkovič
David Hartinger:24.10.2013 9:14

Bohužel jsem sockety ještě nikdy nepotřeboval, ale dost možná by tě mohl někam odkázat Drahomír Hanák.

Nahoru Odpovědět
24.10.2013 9:14
You are the greatest project you will ever work on.
Avatar
Odpovídá na Patrik Valkovič
Drahomír Hanák:24.10.2013 12:02

Server můžeš napsat v čemkoli. V JavaScriptu (NodeJS) doporučuji použít socket IO - http://socket.io/ V PHP existuje ReactPHP (http://reactphp.org/) a na něm postavený Ratchet http://socketo.me/ Samozřejmě jde napsat i v Javě, C# apod. Komunikace přes WebSockets má 2 části - první je ověřovací a je to normální HTTP požadavek. Další je samotný přenos dat, který funguje přes TCP.

Na běžném PHP hostingu ale takový server nespustíš.

 
Nahoru Odpovědět
24.10.2013 12:02
Avatar
Odpovídá na Drahomír Hanák
Michal Žůrek - misaz:24.10.2013 12:06

To je právě blbé, že to nespustím na běžném serveru. Taky bych to rád vyzkoušel.

 
Nahoru Odpovědět
24.10.2013 12:06
Avatar
Kit
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek - misaz
Kit:24.10.2013 12:09

Na běžném serveru to spustíš, ale ne na běžném webhostingu.

Nahoru Odpovědět
24.10.2013 12:09
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 10 zpráv z 10.