Diskuze: Časté dotazy na server

PHP PHP Časté dotazy na server American English version English version

Avatar
patrik.valkovic
Šéfredaktor
Avatar
patrik.valkovic:

Dobry den,
programuji online browser hru na motivy gladiatusu. Chtel bych do hry zaradit areny(ucast dvaceti lidi), ktere budou ovsem podobne naruto arene(kazde kolo bude mit hrac tah, a muze utocit kouzlit apod) ovsem pres PHP by to vyzadovalo velky pocet dotazu na server a databazi(kazda akce by se musela zapsat do databaze, coz je 20 zapisu na jeden tah).
Chtel bych se proto zeptat jaka technologie by k tomu byla nejlepsi (napadly me sockety) a popripade nejakou stranku na nakopnuti. Dekuji
btw omlouvam se za hacky a carky, pisu na mobilu

Odpovědět 22.10.2013 15:09
Nikdy neumíme dost na to, abychom se nemohli něco nového naučit.
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na patrik.valkovic
Kit:

20 zápisů/s je OK. Databáze se dají použít běžně do 200000 zápisů/s, takže bych v tom problém neviděl

Nahoru Odpovědět  +1 22.10.2013 15:28
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
patrik.valkovic
Šéfredaktor
Avatar
patrik.valkovic:

Tam je spíš problém ten, že musím dát ostatním uživatelům vědět, že ten a ten uživatel podnikl tu a tu akci...a třeba každých 5s se ptát přes Ajax jestli už je vše hotové, popřípadě co se změnilo se mi zdá trošku moc. Na to mi právě připadá vhodnější spojení serveru a klienta, s tím, že klient bude čekat na odpověd serveru. Aspoň takou mám představu. Pokud je to blbost tak mě klidně opravte ;-)
Ještě jednou říkám, jde o to že bude v jedné skupině 20 lidí a ostatní by se měli co nejrychleji dozvědět o akci jednotlivce.

Nahoru Odpovědět 22.10.2013 17:09
Nikdy neumíme dost na to, abychom se nemohli něco nového naučit.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na patrik.valkovic
David Čápka:

Tohle se určitě nedělá AJAXem, to ten server usmažíš. K tomu jsou websockety.

Nahoru Odpovědět 22.10.2013 17:21
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
patrik.valkovic
Šéfredaktor
Avatar
patrik.valkovic:

Výborně, právě na to se ptám. Bohužel sockety neumím, mohl by sem někdo hodit nějakou stránku kde je to popsáno (jiná než google či strejda google), našel jsem příklad implementace v prohlížeči, ale nevím jak to zprovoznit na serveru.
Děkuji

Nahoru Odpovědět 22.10.2013 17:29
Nikdy neumíme dost na to, abychom se nemohli něco nového naučit.
Avatar
patrik.valkovic
Šéfredaktor
Avatar
patrik.valkovic:

Nikdo, kdo by mě nedokázal nakopnout správným směrem?

Nahoru Odpovědět 22.10.2013 19:56
Nikdy neumíme dost na to, abychom se nemohli něco nového naučit.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na patrik.valkovic
David Čápka:

Bohužel jsem sockety ještě nikdy nepotřeboval, ale dost možná by tě mohl někam odkázat Drahomír Hanák.

Nahoru Odpovědět 24.10.2013 9:14
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Drahomír Hanák
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na patrik.valkovic
Drahomír Hanák:

Server můžeš napsat v čemkoli. V JavaScriptu (NodeJS) doporučuji použít socket IO - http://socket.io/ V PHP existuje ReactPHP (http://reactphp.org/) a na něm postavený Ratchet http://socketo.me/ Samozřejmě jde napsat i v Javě, C# apod. Komunikace přes WebSockets má 2 části - první je ověřovací a je to normální HTTP požadavek. Další je samotný přenos dat, který funguje přes TCP.

Na běžném PHP hostingu ale takový server nespustíš.

 
Nahoru Odpovědět  +1 24.10.2013 12:02
Avatar
Odpovídá na Drahomír Hanák
Michal Žůrek (misaz):

To je právě blbé, že to nespustím na běžném serveru. Taky bych to rád vyzkoušel.

Nahoru Odpovědět 24.10.2013 12:06
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek (misaz)
Kit:

Na běžném serveru to spustíš, ale ne na běžném webhostingu.

Nahoru Odpovědět 24.10.2013 12:09
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 10 zpráv z 10.