Avatar
Martin Konečný (pavelco1998):

Zdravím,

je mi něco přes 17 let a v PHP programuji cca 3 roky. Kdysi mě napadlo, že bych si napsal svoji vlastní prohlížečovou RPG hru. Jelikož je na takovém projektu hodně práce (kromě samotného programování i hodně vymýšlení různých algoritmů a rovnic), tak jsem hru nedokončil. Pravda je ta, že mě to po čase samotného přestalo bavit.

Napadlo mě tedy, že bych zkusil založit nějakou menší vývojářskou skupinu, se kterou bych na hře/ách mohl pracovat. Jednou jsem něco takového již zakládal (zde na devbooku), ale rozhodl jsem se s tím počkat, než budu mít s PHP trošku více zkušeností.

Mým hlavním cílem je to, abych se naučil pracovat v týmu (+ alespoň malé zkušenosti s jeho vedením), vrazil svůj čas do vývoje, který by měl nějaký smysl a případně, abych se naučil něco nového.
Nechci do toho cpát peníze a předpokládám, že nebude ani žádný zisk. Proto to berte především jako projekt pro získání zkušeností.

S čím bohužel zkušenosti nemám:

  • práce v týmu (proto to chci zkusit, ať se to naučím)
  • verzování (mám jen velmi malé zkušenosti s verzováním v Git pomocí Tortoise GIT - a to ani ne na reálném projektu)
  • výběr a placení hostingu + domény (dost předčasné, ale raději to napíšu)
  • s licencemi

Dále si nejsem jistý, jak na tom budu s časem. Nejspíše se tomu budu moct věnovat jen ve škole o nudných hodinách a případně někdy o víkendu. Viděl bych to tak na 2 hodiny denně.

Hry bych chtěl vyvíjet přes PHP s OOP (s architekturou MVC, ale kostru bych raději nechal vymyslet někoho zkušenějšího), případně procedurálně s prvky OOP. Chvíli jsem dělal v Nette, takže by se i o tom mohlo uvažovat. V JS hlavně s frameworkem jQuery. Verzování by probíhalo přes Git na serveru bitbucket.com. Vývoj by probíhal soukromě (popřípadě pro možné zájemce vyvíjet jednu ve veřejném repozitáři).

Teď bych rád slyšel pouze váš objektivní názor na tento návrh. Nechci nic uspěchávat a do něčeho se hrnout, ale předem to promyslet a projednat to s případnými zájemci - aby vůbec mělo smysl začít něco dělat a neskončilo to hned druhý den.
Také očekávám nějakou časovou prodlevu, tak se, prosím, neobávejte toho, že návrh bude třeba i pár týdnů ležet (a možná z toho nakonec nic nebude).

Jen přidám návrhy, na co by hry mohly být zaměřené:

  1. Cestování mezi lokacemi, ve kterých budou povětšinou jiné NPC postavy. Cestování by sloužilo hlavně pro plnění úkolů (např. zabij X určitých příšer, troufl bych si i na úkol typu "vezmi předmět z lokace A, přines ho do lokace B, ..." - to by umožnilo plnit více úkolů zároveň).

Takovou hru jsem již sám nějakou dobu vyvíjel. Někdo to možná zná pod názvem Middle Age (po špatně myšlence, že v překladu je to středověk, by zřejmě bylo vhodné vymyslet lepší název :-). A děkuji Kitovi za pěkný nápad s lokacemi a cestováním).
Jinak klasické válčení se soupeři, kupování předmětů, sbírání peněz a expů, dosahování vyšších úrovní atd.

  1. Vesmírná RPG (přiznám se, že jsem takovou hru neviděl). Prakticky by šlo o kombinaci klasických RPG + nápad z předešlého návrhu.

Hráči by měli klasickou výbavu (zbraň, brnění, ...) a mohli by cestovat po galaxii (a to např. jen v určitých časových intervalech -> hráči by neměli vlastní loď, ale byly by celoserverové).

A na závěr: Raději místo plusů a minusů napište svůj názor, protože z nich opravdu nepoznám, co se vám na tom líbí nebo ne. :-)

Díky

 
Odpovědět  +1 5.1.2014 12:55
Avatar
Filip Pýrek
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Martin Konečný (pavelco1998)
Filip Pýrek:

To vesmírné RPG se mi líbí. Kdyby jsi chtěl klidně ti s tím pomůžu(spíš font-end), jQuery znám a používám ji snad ve všech svých JS aplikacích takže... Nette - vím že je to PHP MVP framework, vůbec jsem s tím nic nedělal. A MVC - říkal jsem si že by nebylo špatné to zkusit pochopit, ale když jsem to zkoušel tak mi to moc nešlo... :)

Nahoru Odpovědět 5.1.2014 13:07
„The best way to predict the future is to invent it.“ — Alan Kay
Avatar
nodik
Člen
Avatar
nodik:

Rád bych se do toho taky zapojil. Používám zmiňované technologie a rád bych ti pomohl i s implementací socket.io a node.js. Koncept té vesmírné hry se mi líbí. Už mi naběhlo v hlavě milión nápadů..

 
Nahoru Odpovědět 5.1.2014 13:10
Avatar
Martin Konečný (pavelco1998):

Díky. Kdo by přemýšlel o spolupráci, mohli byste mi, prosím, o sobě něco málo napsat? Hlavně to, co z vývoje web. aplikací znáte a umíte. Jen abych věděl, jak koho zapojit a nemusel se ptát každého zvlášť.

Pokud by se našel i nějaký grafik, také bych ho rád uvítal.

 
Nahoru Odpovědět 5.1.2014 14:52
Avatar
Radim Sückr
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Filip Pýrek
Radim Sückr:

V Nette je to MVP, protože Nette nemá controllery. V Nette jsou to presentery. :) Takže je to úplně to stejné, jenom se to trochu jinak říká.

http://doc.nette.org/…1/presenters#…

 
Nahoru Odpovědět 5.1.2014 15:32
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Radim Sückr
Kit:

Presenter je něco jiného. Má přímou vazbu na viewer, zatímco v MVC přímá vazba mezi controllerem a viewerem není.

Nahoru Odpovědět 5.1.2014 15:36
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Martin Konečný (pavelco1998)
TomBen:

Vzpomínám na jednu vesmírnou RPG z Amigy CD32. Jmenovala se Whale's Voyage a byla skvělá. Grafika byla poplatná době a stroji, ale jinak tam byly věci, které už jsem od té doby tak kvalitní nikde neviděl. Dokonale zábavný byl systém vytváření postav. Na začátku jste zvolili rodiče ( mohl to být i míšenec s ufonem nebo čistý ufon ), vybraly se školy a to vyplivlo základní parametry. Jemné doladění pak umožnily body navíc. Poskládala se skupina, která si koupila svoji první obchodní loď - typ Whale. Dalo se cestovat v rámci jednoho systému obydlených lanet, ale mělo to konkrétní vzdálenosti, spotřebu paliva a rizika pirátů po cestě. Každá planeta měla skvěle vytvořený specifický charakter, včetně ekonomicko-politických struktur, podnebí a podobně. Všechno mělo vliv na obchodovatelné zboží a pohyblivé ceny. Loď šla vybavit jak zbraněmi, tak systémy pro přepravu citlivějšího zboží, nebo vylepšování pohonu a podobně. Na každou planetu se šlo přemístit paprskem a chodit v krokovém 3D systému po konkrétních lokacích, kde se řešily úkoly. Dále šlo létat nad planetou gliderem, což umožňovalo nalézt skryté lokace. Samozřejmě postavy měly měnitelné vybavení, šlo určit roli ve skupině a hlavní mise byla napínavá jako kšandy. :-)

To generování postavy si určitě pusťte,
je cca na konci první čtvrtiny videa:
http://www.youtube.com/watch?…

Nahoru Odpovědět 5.1.2014 15:48
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Filip Pýrek
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Radim Sückr
Filip Pýrek:

Já vím že Nette je MVP a taky že je to podobné, ale ...

Nahoru Odpovědět 5.1.2014 17:31
„The best way to predict the future is to invent it.“ — Alan Kay
Avatar
exyi
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Martin Konečný (pavelco1998)
exyi:

napad se mi take libi a rad bych s tim pomohl. Taky bych rad delal neco v tymu. Mam nejake zkusenosti s js a jQuery a zadne s php. Vic podrobnosti ti napisu az budu u PC.
Jinak si dovolim maly tip: myslim ze v tomto projektu by mohl byt uzitecny Typescript (http://typescriptlang.com) coz je jazyk ktery se kompiluje do js a zaroven js je validni ts a tak by se mohly vyuzit i ty tvoje uz hotove zdrojaky

 
Nahoru Odpovědět 5.1.2014 18:18
Avatar
Martin Konečný (pavelco1998):

OK, hodil by se alespoň pro začátek ještě nějaký PHP vývojář se znalostí MVC. Pokud to rozjedeme, nechal bych první projekt veřejný. Pokud by se někomu práce líbila, mohl by se také přidat.

 
Nahoru Odpovědět 6.1.2014 17:56
Avatar
Martin Konečný (pavelco1998):

Nenašel by se nějaký Nette vývojář, který by měl zájem?

 
Nahoru Odpovědět 10.1.2014 15:11
Avatar
celander69
Člen
Avatar
Odpovídá na Martin Konečný (pavelco1998)
celander69:

Ahoj.Šel bych do toho rád ale programuji ale v c++.Myslím ale že jako dobrá opora bych posloužil hlavně v představivosti­.Komunikuji hlavně pomocí skype (Ondra Vichta).

 
Nahoru Odpovědět 20.4.2014 16:16
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 12 zpráv z 12.