Mandelbrotova množina

Ostatní jazyky Delphi Mandelbrotova množina

Mandelbrotova množina je zřejmě nejznámějším fraktálem vůbec. Tento program ji dokáže vykreslit a obarvit podle barevných schémat. To však není všechno - můžete ji přibližovat a prozkoumávat tak nekonečně členitý útvar. Výřezy, které se vám budou líbít, si můžete uložit jako obrázky nebo jako souřadnice, abyste se k nim potom mohli vrátit. Palety lze nastavovat ručně nebo i náhodně generovat. Pokud vás zajímají podrobnosti o vnitřním běhu programu, můžete si přečíst článek Algoritmus vykreslení Mandelbrotovy množiny

Seznam verzí a změn

Mandelbroth v 1.2
  • Možnost uložení výřezu jako obrázek
  • Možnost uložení pozice výřezu, barevného schéma a počtu iterací do souboru a samozřejmě to pak vše načíst
  • Opravena špatná velikost formuláře
  • Opraven bug s překreslováním okna
  • Praven bug s neustálým vykreslováním
  • Převod do češtiny a menší úprava vzhledu
  • Instalace


  Mandelbroth v 1.1 - počet stažení této verze: 41
  • Možnost zoomování a zobrazení přesných souřadnic výřezu
  • Možnost zadání počtu interací
  • Podpora barevných schémat a možnost náhodné generace
  • Velké urychlení vykreslování
  • Lepší vzhled + ikona


  Mandelbroth v 1.0
  • Holé vykreslení Mandelbrotovy množiny "černobíle"

Galerie


 

Stáhnout

Staženo 1545x (2.01 MB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce Delphi

 

  Aktivity (1)

Program pro vás napsal David Čápka
Avatar
Autor pracuje jako softwarový architekt a pedagog na projektu ITnetwork.cz (a jeho zahraničních verzích). Velmi si váží svobody podnikání v naší zemi a věří, že když se člověk neštítí práce, tak dokáže úplně cokoli.
Unicorn College Autor se informační technologie naučil na Unicorn College - prestižní soukromé vysoké škole IT a ekonomie.

Jak se ti líbí článek?
Ještě nikdo nehodnotil, buď první!


 


Miniatura
Všechny články v sekci
Delphi

 

 

Komentáře
Zobrazit starší komentáře (5)

Avatar
sdraco
Tým ITnetwork
Avatar
sdraco:

Ahoj, o fraktálech tu toho mám poměrně dost a to včetně podrobného popisu, jak se počítají. Použil jsem knihu Fraktální geometrie - principy a aplikace, určitě vygooglíš.

Odpovědět 8.2.2010 14:57
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Lemming
Neregistrovaný
Avatar
Lemming:

Nějak jsem v článku nepochopil jak se vykreslí ty barvy - jak je uvedono na obrázku :)

 
Odpovědět 21.12.2010 0:45
Avatar
sdraco
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Lemming
sdraco:

Cituji z článku: "Pokud dojde k tomu, že |Z| < 2, bod obarvíme. Pro začátek ho můžeme obarvit třeba bíle. Pokud by jsme chtěli hezčí obrázek, můžeme bod vybarvit například modře a odstín určit podle toho, kolik pokusů bylo potřeba k tomu, aby jsme zjistili, že v množině neleží. Této variace jsem využil já."

Jinými slovy, určíme si počet iterací (neboli pokusů, což je také zmíněno výše), např. 30. Pokud bod najdeme na 15 pokusů, uděláme z něj 50% modrou, pokud na 30 pokusů, bude to 100% modrá a podobně. Přesně takto se vykresluje verze 1.0, u které je i zdroják. Konečná verze programu počítá podobný vzorec pro všechny barevné složky (RGB), jde jen o to, jak si s tím programátor vyhraje :)

Odpovědět  +1 21.12.2010 9:26
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Lemming
Neregistrovaný
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Lemming:

Facku bych si dal že neumim číst! ... :) Díky za vysvětlení.

 
Odpovědět 21.12.2010 16:29
Avatar
Summerbreeze
Neregistrovaný
Avatar
Summerbreeze:

Diky za perfektny clanok. Vzdy som si chcel skusit vygenerovat nejaky fraktal.

 
Odpovědět 27.5.2011 11:40
Avatar
anonym
Neregistrovaný
Avatar
anonym:

ahoj,
Musím říct, že jsou to opravdu bezva stránky, je tu dost zajímavých věcí. Jinak super prográmek, jen bych měl takový návrh na vylepšení: Určitě by se hodilo aby šlo vygenerované fraktály uložit ve větším rozlišení, třeba full HD ;) Určitě by se pak našli větší možnosti použití...

 
Odpovědět 24.2.2012 20:37
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na anonym
David Čápka:

Děkujeme za chválu, program není myšlen pro vážné užívání, ale jako ukázka zpracování algoritmu. Zdrojové kódy jsou přiloženy, takže pokud chceš něco přidat, máš dveře otevřené ;)

Odpovědět 24.2.2012 23:02
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Kalgys
Neregistrovaný
Avatar
Kalgys:

Ahoj nejsem si jistý, ale nemá být ta podmínka kdy bod do množiny nepatří |z|>2 ? V mém programu podmínka |z|<2 docela blbne obarvuje to vše co do množiny nepatří.

 
Odpovědět 7.8.2012 12:19
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Kalgys
Kit:

A není to jedno? Experimentování s fraktály je založeno na zkoumání různých variant a různých vzorců. Je dobře, že jsi vyzkoušel obojí. Také můžeš vyzkoušet jiné hodnoty konstanty "2".

Odpovědět 7.8.2012 12:29
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Kalgys
David Čápka:

Má, na konci článku jsem to měl již dobře, na začátku jsem to otočil, díky :)

Odpovědět 7.8.2012 12:34
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 10 zpráv z 15. Zobrazit vše