Diskuze: algoritmický problém

Ostatní jazyky Delphi Delphi (Pascal) algoritmický problém

Avatar
haubeltova
Člen
Avatar
haubeltova:

Ahoj :) Mohla bych se zeptat, jestli by někdo uměl vytvořit algoritmus, který by zjistil, zdali objekt ve tvaru libovolného (třeba i nekonvexního) konečného polygonu projde mezi dvěma překážkami opět tvaru libovolného polygonu? Zadání je dáno analyticky, takže třeba jestli objekt [0,2], [0,3], [2,8;1] projde mezi překážkou [1,2], [3,3], [2,4] a překážkou [4,2], [6,2], [6,4], [5,3]... Budu vděčná za jakoukoli radu, stačí i název tématu k nastudování... co jsem hledala, tak se mi zdály užitečné třeba Voronoi diagramy, zametání přímkou, triangulace, ale zatím mi to moc nepomohlo, potřebovala bych nějaký chytrý nápad :D

 
Odpovědět 10.8.2013 19:07
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na haubeltova
David Čápka:

Hledal bych něco jako "polygon collision" ;-)

Nahoru Odpovědět 10.8.2013 19:21
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Odpovídá na haubeltova
Luboš Běhounek (Satik):

Ahoj,
úplně jednoduché, ale nepřesné řešení by bylo spočítat si nejkratší vzdálenost mezi libovolnými dvěma body překážek a pak nejdelší vzdálenost mezi body toho objektu a porovnat, jestli se tam vleze, ale pak se může stát, že objekt, který by prošel bude označen že neprošel, tohle řešení asi stačit nebude, že? :)

Nahoru Odpovědět 10.8.2013 19:30
:)
Avatar
haubeltova
Člen
Avatar
haubeltova:

Ahoj, jj, děkuju moc za snahu, to mě taky napadlo, a určitě to tam plánuju zapracovat jako prvotní nástřel, protože to bude výpočetně snazší :) Ale právě, když vyjde, že mezi překážkami neprojde, tak budu muset řešit dál :(

 
Nahoru Odpovědět 10.8.2013 19:36
Avatar
haubeltova
Člen
Avatar
haubeltova:

Díky moc, s angličtinou jsem trochu na štíru, ale polygon collision zkusím xD o:-)

 
Nahoru Odpovědět 10.8.2013 19:37
Avatar
haubeltova
Člen
Avatar
haubeltova:

Problém na každém řešení mi přijde v tom, že polygon může vstupovat do "úžiny" mezi překážející polygony v nejrůznějších natočeních a ani úžinou samotnou nemusí procházet stejně natočen... což dává nekonečné množství možností...

 
Nahoru Odpovědět 10.8.2013 19:44
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na haubeltova
David Čápka:

Týjo, to je skoro úloha na nobelovu cenu :)

Nahoru Odpovědět 10.8.2013 20:10
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar

Neregistrovaný
Avatar
:

xD díky za projevení upřímné soustrasti xD je to zápočťák na MFF... bude v tom nějakej trik, jako obvykle, očekávám, že na naprogramování to nebude složitý, to už je většinou radost xD jen vymyslet ten správný algoritmus :o) Nějak mě samo od sebe nic nenapadá, už 2 dny procházím nejrůznější algoritmy na internetu, že si to snad s něčím dám dohromady, ale nic :( Jsem doufala, že se najde někdo, kdo už něco podobnýho viděl :D

 
Nahoru Odpovědět 10.8.2013 21:00
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 8 zpráv z 8.