Diskuze: Unity: Lineární interpolace

Ostatní jazyky Ostatní programovací jazyky Unity: Lineární interpolace

Avatar
Karel Ohář
Člen
Avatar
Karel Ohář:

Zdravím chci se zeptat jak využiji lineární interpolaci v programování hry, prosím o nějaké příklady v jakých situacích se Vector3.Lerp používá. děkuji.

 
Odpovědět 10. října 15:39
Avatar
Odpovídá na Karel Ohář
Luboš Běhounek (Satik):

Je prolnutí dvou stavů, kdy číselnou hodnotou určuješ, ke kterému stavu chceš být blíž.

Pokud je ta hodnota mimo rozsah <0,1> (0 - jeden stav, 1 - druhý stav), tak se tomu říká extrapolace.

Ve hrách se to používá skoro všude, od vykreslování textur (ať už samplování nebo blending), blendování animací, interpolace pohybu objektů, jejichž pozici aktualizuješ třeba po síti nebo jejichž pozici nepočítáš v každém vykreslovaném snímku (aby třeba postava šla plynule a neposkakovala podle toho, kdy dorazí informace o její pozici) a spousta dalších možností, kdy máš dva stavy, ale nechceš použít ani jeden z nich, ale něco mezi.

Akceptované řešení
+20 Zkušeností
+1 bodů
Řešení problému
Nahoru Odpovědět 10. října 16:12
:)
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 2 zpráv z 2.