IT rekvalifikace s garancí práce. Seniorní programátoři vydělávají až 160 000 Kč/měsíc a rekvalifikace je prvním krokem. Zjisti, jak na to!
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.
Avatar
universalsevo:10.3.2015 16:20

Ahoj, mohli by ste mi poradit ze v akom jazyku su robene webove hry? :) Dik

 
Odpovědět
10.3.2015 16:20
Avatar
Jan Lupčík
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na universalsevo
Jan Lupčík:10.3.2015 16:22

Podle toho jaké myslíš ... ale povětšinou PHP, aby se mohly ukládat data a k tomu JS k animacím. Bohužel většina z nich je ve Flashi (dříve, jak píše David :D).

Editováno 10.3.2015 16:22
Nahoru Odpovědět
10.3.2015 16:22
TruckersMP vývojář
Avatar
David Hartinger
Vlastník
Avatar
Odpovídá na universalsevo
David Hartinger:10.3.2015 16:22

Dříve Flash, dnes má smysl již jen JavaScript.

Akceptované řešení
+20 Zkušeností
+2,50 Kč
Řešení problému
Nahoru Odpovědět
10.3.2015 16:22
New kid back on the block with a R.I.P
Avatar
mkub
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na David Hartinger
mkub:11.3.2015 12:48

javascript? to sa moc nepouziva na serverovej strane, ale na efekty na klientskej strane

 
Nahoru Odpovědět
11.3.2015 12:48
Avatar
David Hartinger
Vlastník
Avatar
Odpovídá na mkub
David Hartinger:11.3.2015 12:50

A hry snad nejsou o efektech? :)

Nahoru Odpovědět
11.3.2015 12:50
New kid back on the block with a R.I.P
Avatar
mkub
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na universalsevo
mkub:11.3.2015 12:50

javascript, ked sa neukladaju udaje na servery, inac sa daju napisat v PHP, ASP, resp. JAVA

 
Nahoru Odpovědět
11.3.2015 12:50
Avatar
mkub
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na David Hartinger
mkub:11.3.2015 12:51

jasne, ze su, ale na ukladanie stavu nepouzivaju javascript, ale pouzijuu inu technologiu na spojenie s DB serverom

 
Nahoru Odpovědět
11.3.2015 12:51
Avatar
shaman
Člen
Avatar
shaman:11.3.2015 14:24

debata je o hrach typu travian alebo o hrach typu tetris?

Nahoru Odpovědět
11.3.2015 14:24
try {...} catch (Exception ignored) { echo " ¯\_(ツ)_/¯ "; }
Avatar
Tomáš Maňhal:11.3.2015 14:40

Java, HTML5 a CSS3 pomocí 3D transformací, Javascript...mož­ností je vícero. Záleží na typu hry a výkonu, který vyžaduje.

 
Nahoru Odpovědět
11.3.2015 14:40
Avatar
Aleš Lulák
Člen
Avatar
Odpovídá na universalsevo
Aleš Lulák:11.3.2015 15:11

Tak to nějak shrňme, pokud jde o hry, které mají mít nějaký grafický požitek, dejme tomu jako je třeba Tetris, Quake nebo třeba piškvorky, bude se prostě muset sáhnout po Javascriptu či Flashi a z toho je Flash už mrtvej (dobře, není, ale všichni si to přejeme). JS nám dále nabízí další možnosti, jako hraní si s DOMem a nebo lépe canvas, kde je WebGL, takže s 3D taky žádnej problém.

Pokud jsou to hry právě jako Travian či StarGate-Game, tak jde o nějaký back-end, takže nejčastěji PHP, ASP.net a další a další, možností je více.

Samozřejmě se front-end a back-end kombinuje. Takže když půjde třeba o hru na způsob Diabla, použije se JS a WebGL na vykreslení a třeba to PHP s databází na uložení progresu postavy.

Dále jsou tu taky další doplňky jako je Unity Web player, takže hry na webu mohou být v Unity, ale člověk jako já si to nikdy nezahraje, protože si ten doplněk nikdy nenainstaluje.
Dále si třeba můžeš třeba ulehčit život i GameMakerem, který má dokoupitelný modul na export do html.

Jak zmínil Tomáš Maňhal, možností je vícero.

Editováno 11.3.2015 15:13
Nahoru Odpovědět
11.3.2015 15:11
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it" - Evelyn Beatrice Hall
Avatar
mkub
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Aleš Lulák
mkub:12.3.2015 7:54

s tym Flashom mas pravdu, je mrtvy, aj ked Adobe ho umelo udrzuje pri zivote (Apple pred niekolkymi rokmi dal Flashu cervenu, teraz Microsoft, Google tiez zvazuje, ze stopne Flash), cize na Flash treba pri vyvoji hier rovno zabudnut a navyse Flash bol utrpenim pre slabsie stroje, Flas mal totiz problemy so spravnym nacasovanim, lebo ked animacia sa vyvijala na vykonn ejsom stroji, na pomalsom dana animacia silne lagovala a je tu aj bezpecnost... ale to som trosku odbehol od temy

 
Nahoru Odpovědět
12.3.2015 7:54
Avatar
hypnozc
Člen
Avatar
Odpovídá na Aleš Lulák
hypnozc:12.3.2015 8:28

Jen doplním, že před pár dny vyšlo Unity 5, které dokáže exportovat projekt do WebGL (tedy vykreslení na canvas pomoci JS) => není potřeba žádný plugin jako Flash nebo Unity Web Player :)

Editováno 12.3.2015 8:28
Nahoru Odpovědět
12.3.2015 8:28
Schopný programátor si štěrbinu vždy najde...
Avatar
Aleš Lulák
Člen
Avatar
Odpovídá na hypnozc
Aleš Lulák:12.3.2015 14:54

To je dost cool, dostal jsem touhu to vyzkoušet :D

Nahoru Odpovědět
12.3.2015 14:54
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it" - Evelyn Beatrice Hall
Avatar
Pavol Hejný
Tvůrce
Avatar
Pavol Hejný:15.3.2015 15:09

Můžu říct z vlastní zkušenosti, dělám hru https://www.towns.cz :

Na straně klienta:
HTML, JS (JQuery)

Na straně serveru (API):
PHP (Knihovna GD), MySQL (InnoDB, MyISAM, memory) , sh skripty

Znám se s autory hry http://www.infinitumgame.com, ta je naopak dělané celá přes Flash(na straně klienta). Samozřejmě nevýhoda je, že nefunguje na tabletech.

Editováno 15.3.2015 15:10
Nahoru Odpovědět
15.3.2015 15:09
/^(web )?(app )?developer$/
Avatar
mkub
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Pavol Hejný
mkub:15.3.2015 15:47

a dalsia vec je, ze Flash uz nema ziadnu buducnost - totiz podpora je na poklese

 
Nahoru Odpovědět
15.3.2015 15:47
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 15 zpráv z 15.